Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5928 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם לקחת רכב ליסינג מהעבודה או לקנות פרטי אז תעשו חישוב טוב ומדוייק עם פרמטרים שמתאימים לשימוש שלכם.

תראו את הדוגמא המתאימה לנתונים שלי: 15000 ק"מ בשנה נסיעה, בתוך העיר (10 ק"מ לליטר) וכו'

חשב עלות רכב ליסינג מהעבודה







































עלות הליסינג לחודש











עלות הרכב בתחילת התקופה

תוספת עבור דלק











תקופת אחזקת הרכב בשנים















מספר קילומטרים בשנה

תקופת ההשוואה בחודשים











עלות ליטר דלק

אחוז מס שולי (ע"פ השכר בפועל)











כמות קילומטרים לליטר

אחוז מס בריאות + ביטוח לאומי











ביטוח חובה

פיצויים











ביטוח מקיף

השתתפות מעסיק בפנסיה / ביטוח מנהלים











שטיפה בשנה

השתתפות מעסיק בקרן השתלמות











עלות השתתפות עצמית

ריבית שנתית ב %











מספר תביעות במהלך שנות אחזקת הרכב

גילום מס (שווי רכב)











מספר קילומטרים בין טיפולים















עלות טיפול תקופתי

עלות ההורדה מהשכר נטו











עלות תקונים שנתי

אובדן פיצויים











ריבית שנתית ב %

אובדן הפרשות מעביד לפנסיה וכד'











מחיר המכירה של הרכב בסוף התקופה

אובדן הפרשות מעביד לקרן השתלמות











עלות מבחן רישוי שנתי

סה"כ אובדן הטבות















תוספת מס בגין גילום (בגין "שווי רכב")











סה"כ ביטוח+רישוי

גמל











דלק ושטיפה















עלות טיפולים +תיקונים בשנה





















































עלויות שוטפות

















עלות הרכישה נטו (קנייה פחות מכירה)















עלות השתתפות עצמית















עלות מימון (אלטרנטיבית)









































מאזדה 3 2010 חדשה




חשב עלות אחזקת רכב פרטי


מאדה 3 2005 קומפורט יד 2


סעיף


נתונים


נתונים


סעיף


3300


67,000


0


3


סה"כ ההורדה מהשכר ברוטו


3,300


15,000


36


7.0


35%


10


10%


1,700


8.33%


2,800


5%


900


7%


1,000


5%


2


2,390


15,000


עלות חודשית




1,000


1815


2,000


3


4.00%


165


45,000


231


1,360


2214




סיכום עלויות שוטפות לשנה


1076


5,860


42


11,400


סה"כ עלות חודשית


3,247


3,000


סה"כ עלות נטו של ליסינג


116,907


20,260


סה"כ עלויות שוטפות לשנה


עלות מימון (ע"פ אמצע תקופה)


498




סה"כ עלות אחזקת רכב לכל התקופה (כל השנים)


סה"כ עלות נטו לתקופה


117,405
60,780


סה"כ עלות נטו לחודש - ליסינג


3,261
22,000


2,000


8,040


92,820
סה"כ עלות לתקופת אחזקת הרכב (כל השנים)


2,578
עלות חודשית - רכב פרטי


חישוב קל מראה כי מפסידים על הליסינג כ-8200 ש"ח כל שנה, כלומר קרוב ל- 25000 ש"ח ב-3 שנים.

ניתן להוריד גליון אקסל לבצע חישוב דומה כאן: http://www.calcala.co.il/machshevon/hadash/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%20%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94/%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA%20%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92%20%D7%90%D7%95%20%D7%A8%D7%9B%D7%91%20%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99.xls

וזה עוד כלום!!! :

שימו לב לפנסייה שלכם: לא רק הפסדת את ה -5% הפרשה של המעסיק לפנסיה אלא את הריבית שיכלתם לעשות על הפרשות אלה!!

בחישוב פשוט שעשיתי כאן: https://www.migdal.co.il/He/PensionarySavings/AllAbout/Pages/pensioncalc.aspx

לדוגמא: עבור משכורת בסיס של 15000 ש"ח:

עם רכב ליסינג (פחות 3300 ש"ח = 11700): שווי קצבת הפרישה לאחר 60 שנה : 1,411,930 ש"ח - כלומר חודשי : 6,261 ש"ח

בלי רכב ליסינג(15000 ש"ח): שווי קצבת הפרישה לאחר 60 שנה :1,810,167 ש"ח - כלומר חודשי : 8,027 ש"ח

כלומר הפסד של כ- 400000 ש"ח בפנסיה

אם נקזז מה זה את ההפסד של הפרשת המעסיק לפנסיה שכבר נכלל בחישוב בטבלה למעלה נקבל: 165 ש"ח כפול 33 (במקרה שלי) שנים = 65340 ש"ח שזה זניח לאומת הריבית שהפסנו על זה!

כלומר, במקום הפסד של 400,000 זה יהיה הפסד של 335000 ש"ח.

וזה לא הכל, באותו אופן ניתן לחשב את הפסד הריבית על הפרשת המעסיק לקרן השתמות (7.5% מ-3300 כל חודש) בנוסף להפסד ההפרשה עצמה שחושב בטבלה למעלה.

תוסיפו לזה את הפסד הריבית על ההפרשה שלנו לקרן השתלמות (אני לא זוכר בדיוק בערך 3% מ-3300 כל חודש)

אל תשכחו שההפרשות והריביות על ההפרשות אללו פתורות ממס! (לפחות כיום :-()

לסיכום,

תעשו חישוב טוב טוב לפני שאתם לוקחים ליסינג מהעבודה.

יש לא מעט פרמטרים שצריך לקחת בחשבון.

** אני בטוח שיש לי טעיות פה ושם ... אבל אם יש איזה טעותמהותית בחישוב או ששכחתי איזה פרמטר, אשמח אם תעדכנו אותי.

 

ובכלל מה דעתכם ?

פורסם

לא הבנתי מה אתה רוצה לאמר מההתחלה, שכולם יקנו פרטיים,ניסגור את הליסינגים ונלך הביתה?

 

לא הכול שחור על גבי לבן.

אגב,בקרוב מאוד מתכוונים להעלאה נוספת בשווי המס לרכבים בליסינג.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

זוהי ממש לא כוונתי.

אני רק רוצה לשתף אתכם במפרטים הקטנים שבדרל כלל לא שמים לב אלהם כאשר עושים חישוב כדאיות של ליסינג מול רכב פרטי ומסתכלים רק על ההבדל החודשי שמרגישים עכשיו ומספסים בחישוב את ההפסד על הפנסיה, ההפרשות לקרן השתלמות והריבית עלהם.

 

כמובן שאדם אשר נוסע כ-40 אלף קילומטר בשנה יכול להראות לי דברים הפוכים לחולטין.

 

פשוט כדאי לחשב את כל הפרמטרים.

פורסם

לפי חישוב גס אם אתה נוסע יותר מ 22,000 עד 25,000 ישתלם לך ליסינג [בגלל הוצאות דלק ובלאי].

פחות מכך עדיף לך לקנות אפילו רכב חדש מהניילונים ועדיין תרוויח .[אמנם פחות אבל תרוויח כי יש אחוזי מימון אטרקטיביים ובריביות שנעות בין 0% ל- 2% ].

 

יום טוב.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

מי שעובד בהייטק בטח יודע מה המצב,היום אתה עובד ,ביום ראשון המנכ"ל בא עם רעיונות התייעלות כי עברה עליו שבת לא מוצלחת במיוחד,ואתה מוצא את עצמך עם עציץ ביד במעלית למטה.

בקיצור,ללכת ולקנות רכב חדש ב 100 אלף שקל וצפונה ומחר להיות מובטל זה לא הכי חכם.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

כן גם אז עשיתי איזה חישוב וגם אז הגעתי לאיזה מסקנה והעדפתי לקנות רכב.

רק שהכל היה ברגע האחרון נתנו לי משכירות ואז "גילו" (אני גיליתי) שאני נהג חדש אז נתנו לי

ליסינג ואז כבר לא הייתי צריך לדאוג לטיפולים ולחשוב על הדלק אז כבר ויתרתי :)

 

אבל קרה מה שידעתי שיקרה בסופו של דבר, נגמר הבית זונות ונגמר הפרוייקט

ועכשיו אני בלי רכב

פורסם

כמו שאמרתי,הייתה תקופה שגם אני עברתי בהייטק....תקופה טובה(מבחינה כספית בלבד).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

×
×
  • תוכן חדש...