Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

opel astra G z16xe


חיים יוד
שימו לב! השרשור הזה בן 4276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

ההיתי רוצה להתיעץ עמכם לתקלה שעדיין לא מצאתי לה פיתרון .

הרכב כאמור כמו בכותרת מודל 2001 (בנזין כמובן).

התקלה היא שהרכב מעלה CO גם בעמידה וגם בנסיעה לאחר זמן שנע בין 10-20 דקות ורק בין 3000 - 4000 סל"ד.

מתחת לזה מסתדר והמע חוזרת ל CL ומעל 4000 סל"ד גם כן המע חוזרת לתפקד ב CL אך רק בין תחום סל"ד זה המע יוצאת לOL -המפות מתאפסות ומכאן מתח חיישן חמצן עולה לעירך העליון (תערובת עשירה כמובן).

בבדיקת סורק אין תקלות רשומות אך לאחר כ 10 - 20 דקות מפות הדלק מתאפסות ל-0 (התעלמות מוחלטת מחיישן חמצן) והמע כאמור מעלה במעט את זמן ההזרקה ורמת ה CO עולה לערך של 4 - 5% .

אין שינויים לחיישנים רלוונטים -הכול פיקס .

שללתי מעגלי קאניסטאר ,וקצר במעגל EGR (למרות שהם עובדים רק שהרכב בתנועה ) כאמור התקלה קוראת גם בבדיקה סטאטית -בעמידה כך שגם VSS ירד מהפרק.

הכול הוביל אותי לתקלת מחשב - תוכנה (למרות שבצד החמרה הוא היה תקול ולא הוציא מינוס לממסר משאבת הדלק אך זה לא רלוונתי לתקלה)

הוחלף מחשב , התקלה חזרה.

תיקנתי את המחשב המקורי לתקלת המינוס והחזרתי לרכב.

(בעל המעבדה שתיקן את המחשב סיפר לי שנוסע בדרכים עוד רכב כזה בדיוק כבר שנה וחצי עם אותה תקלה ובחברה החליפו צמה ומחשב ולא נפתרה התקלה אך אינני יכול לאמת את הסיפור).

האמת חברים הלקוח הגיע אלי כמה פעמים והתלונן על צריכת דלק שגברה בזמן האחרון ובבדיקות לא נמצא דבר - כי מי באמת בודק רכב בסל"ד גבוה במשך 20 דקות רצופות !?.

למיטב ידיעתי אין לרכב זה "עדכון תכנה" ו מה כבר הסיכוי שבשני מחשבים משומשים תהיה אותה תקלה בדיוק?.

זה כבר לא הכסף או זמן האבחון הרב שהקדשתי לרכב אלה ניסיון להבין את התקלה ופתרונה עד כה ללא הצלחה.

אז עם מי מכם שהתנסה בתקלה דומה או שיש לו רעיון על מה עוד לא חשבתי אני אשמח לעצת מומחים.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

עדקון למי שזה מעניין אותו - פתרתי את התקלה :-P ובמהלך השבוע , עשרה ימים שעברו מאז שהלקוח היה אצלי בפעם האחרונה הוא מדווח לי על צריכת דלק של 1 ל13.5 ק"מ\לליטר עם מזגן והבחור אוהב "ללחוץ".

 

לעניין הפתרון - זה לא היה פתרון של אבחון קלאסי נכון ברמת הרכיב- אימות ,החלפה ופתרון ,אלה יותר ברמה התיאורטית - ניסיון שהוכיח את עצמו כנכון ואסביר-

האם קורא לכם שאתם מתנסים בתקלה כמו שאני התנסתי בה ללא פיתרון מניח את הדעת ולוקחים אתכם את התקלה בראש גם למיטה "וחושבים " עליה גם לפני השינה , (על תצחקו) אך זה מה שאני עושה :wink:.

כך היה שחשבתי מה לעזזל יכול להביא את יחידת הבקרה - לא מייד אלה לאחר זמן שמשתנה להוציאה ל OL עד הכיבוי וההתנעה מחדש, - עלה במוחי רעיון (למרות שזה רעיון לא מבוסס על כתובים של הייצרן)-

נניח שיחידת הבקרה מקבלת מידע על נקישות מחיישן נקישות (למרות שהנקישות הם מתקלה מכאנית במנוע כגון מרים הדראולי וכו ולא מדטונציות) אך יחידת הבקרה היא "גולם" ובעם מגיע מידע מחיישן זה היא מייד תאחר את ההצתה בכמה מעלות לאיחור אך מה קורה אם הנקישות ממשיכות ויחידת הבקרה הגיע לסף האיחור המתוכנת ועדין הנקישות ממשיכות - אולי במחלקת הפיתוח של יחידת הבקרה החליטו שבמקרה זה היחידה תעבור ל OL ותעשיר במעט את התערובת כדי למנוע נזק למנוע אך אין לזה סימוכין במאגרי המידע של הייצרן .

למרות שבדקתי את חיישן הנקישות להתנגדות והיא בתחום התקין החלטתי "לקחת סיכון" ולהחליפו בחדש ,דבר שבדיעבד הוכיך את עצמו כנכון והביא לפיתרון של תקלת צריכת הדלק.

היה לי יותר חשוב להבין את התקלה ואת "ההתנהגות" של יחידת הבקרה בעקבותיה כי תיקון התקלה לאחר מכן היה מהיר.

אינני יודע עם הרעיון ברמה התאוטית הוא נכון אך עובדה התקלה נפתרה תודה לאל.

בברכה וחג שמח.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לבשר לך חגיגית שיחידת בקרת מנוע לא רק מאחרת הצתה בזמן זיהוי נקישות, אלא גם מעשירה מעט את התערובת, לא בכל מצב כמובן, כדי לא לפגוע בזיהום אויר בתנאים בהם הרכב נבחן ברמת תקינה אירופאית, אבל זה שבהחלט קורה ואם תעשה ניסיון עם סורק תקלות מהיר ורגיש תוכל לראות זאת בעצמך.

 

מברוק על החשיבה החדה והלא שיגרתית ועל הפתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים יוד שלום רב !

החשיבה הלוגית במיטה , לפני השינה, מביאה לתוצאות מפתיעות וחיוביות, מניסיון.

ברכות על הפתרון המוצלח .

בברכת חג שמח.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

גם אני רוצה לחזק את ידיו של חיים על החשיבה היצירתית והדגש על כך שצריך לכבד את המקצוע ולא הכל כסף כסף וכן לפעמים לוקחים בעיה בראש גם לג'וגינג של אחר הצהריים וגם למיטה ובהרבה מקרים אכן קמים עם פתרון "אני צריך לישון על זה".

כל הכבוד .

בברכה

יובל .

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

שלום דניאל.

לא דגמתי אות מחיישן נקישות ועכשיו שאני חושב על כך אני מצטער שלא השכלתי לבדוק בקרות התקלה בסורק האם החיישן נהיה פעיל ( active ) או לא אך מעכשיו אני בטוח ישים יותר לב לפרמטר שלרוב מתעלמים ממנו באבחון - לעטים יש יותר מזל משכל :wink:.

לגבי BOB - יש ברשותי אחת כזו של OTC אך יש לי מתאמים רק למחשבי 35 ,55 פין כך שזה לא היה רלווטי למחשב הנדון.

תודה לכולכם על העדוד חברים.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

אני צריך את עזרתכם "לסיעור מוחות" לרכב הנ"ל.

לאחר שהבנו לבסוף את הגורם לתקלה והיה "שקט" כמה חדשים -חזר אלי היום הבחור ואמר לי שהוא עשה אוברול למנוע (למרות שאני המלצתי לו לא לעשות כן מפני שהיה באפשרותו לקבל בלוק מנוע חדש מושלם מהחברה בזיל הזול).

טוב , החליפו מה שהחליפו ,(אמרו שמצאו טלטל עקום??) ,אבל הוא לא הגיע אלי סתם אלה שוב התלונן שחזרה בעיית צריכת הדלק!!.

בדיקה מהירה והפעם בדגש על מע ההצתה וחיישן הנקישות בפרט מעלה - החיישן נהפך לפעיל :evil: בסל"ד גבוה ואיחור הצתה לכל הצלינדרים של כ 9 מעלות וכל הסיפור חוזר על עצמו.

כמובן שהחלפת חיישן לא באה בחשבון מפני שזה תוצאתי (או שלא) הרי לא הגיוני בעניי שהחיישן יתקל כ,כ מהר.

מה דעתכם - כיצד ניתן לפתור את הבעייה ,מה להמליץ לו? הרי דרך מע הניהול לא אוכל לפתור זאת, ולהכהות את "חושי החיישן" - :shock:.

אשמח לעזרתכם .

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי יש משהו שנוקש במנוע, הצמד סטטוסקופ לייד חישן הנקישות ונסה לשמוע אם יש נקישות בסל"ד שבו התופעה מופיעה.

כמו כן הייתי מציע לבדוק אולי יש קצר ל 12 וולט על אחד מחוטי חישן הנקישות.

החישן עובד על עיקרון פיאצואלקטרי ומיצר מתח ברגע שיש נקישה, זליגה נמוכה של זרם על אחד מחוטי החישן יכולה לגרום לקריאה שגויה ולתקלה.

SuckSqueezeBangBlow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

אני שולל קצר \נתק לצמת החיישן מפני שהתקלה לא קבוע והיא קוראת רק בתדר מאד מסויים של המנוע.

לגבי הסטוסקופ - הוא מתאים לבדיקות אחרות ולא לחיישן המסויים הזה שמתוכננן לייצר מתח בתדר מסויים , אני יכול לשמוע צרצר מהקיבוץ והבוס שלי לא ישמע דבר ,כמובן שהמנוע עובד ישמעו רעשים ונקישות באזני אך החיישן מתוכנן לתדר מסויים ומוגדר שבעזרת הסטוסקופ הוא היה לנו מחריש אזניים אך לא ישפיע על החיישן .

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...