Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Toyota Yaris VS Hyundai i20


alon79
שימו לב! השרשור הזה בן 5234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מתלבט בין רכישת טויוטה יאריס 2010 לבין יונדאי i20.

 

אם מישהו מכיר ומבין בשני הרכבים האלו - אשמח לשמוע קצת דעה מקצועית וחוו"ד אישי על שני הרכבים האלו ומי מבין השניים מומלץ יותר ומדוע.

 

תודה רבה !

 

 

נ.ב. אם יש כתבה בנושא - אשמח לקבל קישור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח נסיעת מבחן על היאריס. יש לה גיר רובוטי שיש לא מעט אנשים שלא אוהבים. אם תאהב - לדעתי זו הבחירה הנכונה (האוטו יותר יפה לדעתי, הרבה יותר חסכוני).

 

אם הגיר יציק לך - לך על היונדאי.

 

אני בדיוק לאחר התלבטות זהה ובסופו של דבר הזמנתי את היאריס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי טויוטה יאריס 2009 (למיטב ידיעתי לא יהיה שינוי גדול בדגם של 2010-יוסיפו לו רדיו דיסק עם USB במקום ה AUX).

את ה I20 יש לחבר,שמדי פעם אני מצטרף אליו לנסיעות ואני נוהג בI20 מדי פעם לכל מיני מקומות בארץ ולטיולים. עם החבר'ה כשמזדמן לי.

המלצתי היא ללכת על היאריס,אבל רק אחרי שעשית נסיעת מבחן אחת ואפילו 2.הגיר הרובוטי הוא סיבה לתלונות של אנשים שלא רגילים לנהוג עליו.

נתחיל עם היאריס.

יתרונות:

רכב מאוד אמין,עם תיבת הילוכים רובוטית וניצול מאוד טוב של חלל הפנים.בהתחלה קשה להתרגל לתיבה הרובוטית במידה ואתה לא נהגת על תיבה ידנית בעבר.למי שנהג על תיבה ידנית-המעבר לרובוטית הוא מאוד טבעי.החיסכון בדלק גדול מאוד-בנהיגה על התיבה הרובוטית במצב ידני 90 אחוז מהזמן,אני עושה ליטר ל20 (לדוגמה-נסיעה מחדרה ליבנה הלוך חזור ונשאר עם יותר משלושה רבעי טנק).

יש ברכב המון תאי אחסון פנימיים ואפשר לדחוס לתוכו הרבה דברים ועדיין לנסוע בכיף.המושבים ניתנים לקיפול 1/3-2/3 ולהזזה קדימה ואחורה-מוסיפים נפח אחסון.

בנוגע לנוחות הנסיעה-לא מרגישים כלום.הנסיעה נוחה מאוד,הנהג נמצא מעל הכביש ורואה הכל כי הקונסולה המרכזית במרכז ולא בצד הנהג (קשה קצת להתרגל).יש בקרת יציבות ומשיכה.

יושבים גבוה על הכביש ולא מפספסים אם איזה חתול מחליט לנקב כרטיסיה על הנשמה שלו ומזנק לכביש.שדה ראייה גדול מאוד.

שמירת ערך גבוהה עקב חסרונה בצי הליסינג של חברות והאמינות.

חסרונות:

זהו רכב שלא מתאים לרייסים ברמזור הקרוב-אלא לנהיגה שקולה וזהירה.הבלימה מאוד חדה,לעיתים חדה מדי.

ההגה החשמלי שלה מגיב טוב,אבל נוטה לתת היגוי לפעמים.

יש לה 4 כריות אוויר במקום 7 בדגם המקורי.בנוסף הרדיו דיסק שלה מתחבר עם AUX-די מעצבן לשמוע מוזיקה באיכות שלא דרך כבל USB נורמלי (יתוקן ב2010..).

התיבה הרובוטית לפעמים מורידה הילוכים כשאתה נוהג על מצב רובוטי אוטומטי ולא ידני.אתה מוצא את עצמך מאט כדי להשתלב בפנייה לתוך צומת,ופתאום התיבה מורידה הילוך ל2 והרכב נותן זינוק.

בנוגע לעליות-מי שנהג על רכב ידני הוא בעל יתרון איך להתמודד עם העליות.במצב אוטומטי צריך להזיז את הרגל זריז מהברקס לגז.אחרת הרכב מדרדר טיפה,ומומלץ לעבוד עם בלם היד.שוב-למי שרגיל לנהוג על אוטומט,לא צריך להשתמש אפילו בבלם היד אלא פשוט לתת גז זריז.צריך טיפה מיומנות בשבוע-שבועיים הראשונים עד שלומדים את התיבה במצב האוטומטי.

במצב הידני אין את כל הבעיות הללו.אתה נוהג וזהו,וקובע מתי להוריד הילוך.הבעיה היא שהתיבה לא תיתן לך להוריד להילוך נמוך מדי במידה וזה מזיק לתיבה.

 

נעבור ליונדאי I20.

יתרונות:

קטנה יחסית לטויטה.חלל פנים סביר,תא מטען יותר גדול מהטויוטה כשהמושבים לא מקופלים.מספיק לציוד ולאיזו צידניות או 2.יש בה רדיו דיסק עם שקע AUX (יתרון גדול על פני הטויוטה הנוכחית) שנותן איכות שמיעה טובה עם נגנים.אין הרבה תאים לאחסון של חפצים.

קונסולה מרכזית מוארת ויפה שנותנת לך את כל המידע שאתה צריך.

נוחות נסיעה-המתלים מאוד נוקשים לטעמי ואתה מרגיש כל פיפס בכביש.כל בור בכביש נותן לך להרגיש טוב טוב את העומק שלו.

אבל מרגישים שהרכב מאוד אוחז טוב בכביש ולא זורק זנב.

הבלמים-סטנדרטיים אבל לא מגיבים מהר כמו של הטויוטה ויש לזה יתרון-לא נמרחים לשמשה עם לוחצים על הברקס..המנוע עומד היטב בעומס אבל קצת מרעיש בטורים גבוהים.

היא עושה ליטר ל16 מבחינת הדלק בשימוש סטנדרטי,ללא "רייסים מיוחדים".

תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית לא רובוטית,רציפה עם 4 הילוכים.

מגיבה טוב להאצות יותר מהיאריס ול"קיקים" עקב התיבה הרציפה.

לא זוללת דלק למרות המנוע הקצת יותר גדול בנפחו.

מתאים למשפחה צעירה.

יותר כריות אוויר.

רדיו מעולה.

אחיזה טובה בכביש.

אני יכול לומר שהרכב מהנה לנהיגה אבל די סטנדרטי מבחינת איכות הנהיגה.מרגיש לך כמו יונדאי...

אמינות מכנית גבוהה מאוד,שומרת על הערך גם כאן עקב אי נוכחות בצי הליסינג של חברות.

 

חסרונות:

יונדאי,על כל המשתמע מכך.

איכות הרכבת חומרים לא מי יודע מה.הרבה פלסטיק בתא הנוסעים.

חווית נהיגה שגרתית..לא מעוררת מי יודע מה רצון לנהוג בה על בסיס יומי.אני נהנה לנהוג בה בנסיעות עם החברים אבל לא מתלהב יותר מדי להיכנס אליה.

רכב נמוך יחסית,אתה מוצא את עצמך מסתכל לראות אם עלית בטעות על החתול שהיאריס פספסה מקודם.

 

 

בסופו של דבר,קח את שתיהן לנסיעת מבחן,ובחר.אף אחד לא יכול להחליט במקומך עד שלא תתנסה בשתיהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן הנהיגה שאני משתמש בתיבה (אם לא ידעת,העקרון של התיבה פשוט: + מעלה הילוך, - מוריד ויש גם מתגי הגה שמבצעים אותו דבר,ובעזרתם ניתן להוריד הילוך זמנית גם במצב הרובוטי האוטומטי) ובהתחשב במהירות ובאופן העברת ההילוכים שלי,החסכון הוא גדול יותר מאשר באופן הפעולה הרובוטי האוטומטי.נשמע מוזר,אבל נכון.מדוע?

אני מקפיד להעביר הילוך למעלה כאשר הסל"ד מגיע ל2000,לא יותר מזה (התיבה לפעמים מעבירה ב2500,שזה נורמלי ותקין,אך החסכון הוא יותר נמוך) ומקפיד לנסוע בדרכים בינעירוניות על 88-90 קמ"ש,ומוריד מהירות בעזרת ההילוכים.אני כמעט ולא עובד עם הבלמים של הרכב.גם בזמן הורדת ההילוכים אני מקפיד להוריד הילוך ככה שהרכב לא יבצע "קיק דאון" צרחני אלא רק מתזמן כך שבזמן הורדת ההילוך,הטורים ירדו רגוע ל 2000.אני מעביר להילוכים האוטומטיים אך ורק בפקקים כשהתנועה מזדחלת-אין לי את הכוח לשחק עם ראשון ושני כל הזמן.

אז אם אתה רואה טויוטה יאריס נוסעת לה בצד ימין רגוע,זה אני ;-)

הכל פונקציה של איך אתה נוהג,ידידי.

קישורים לכתבה (קרא אבל זכור שהכל עניין של טעם אישי):

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3758032,00.html מבחן דרכים טויוטה יאריס.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3738030,00.html מבחן דרכים יונדאי I20.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה סיבוב על שתיהם,

אתמול נהגתי על הI20 של חבר, ומאוד התרשמתי לטובה מהעיצוב הפנימי, המנוע השקט, הגיר האוטומטי, ואיכות החומרים (במיוחד מול היאריס שמפוצצת בפלסטיק זול) הרכב מרגיש הרבה יותר "אוטו" והרבה יותר שלם מהיאריס וגם קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק.

 

הבעיה הגדולה של היאריס זה שתי כריות אויר והגיר הרובוטי המעצבן.

תעשה נסיעת מבחן על שתיהם ותהיה יותר חכם.

יום טוב

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הגדולה של היאריס זה שתי כריות אויר והגיר הרובוטי המעצבן.

 

ליתר דיוק, ארבע כריות אוויר וגיר רובוטי.

 

או שתי כריות אוויר וגיר ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

חסרונות:

יונדאי,על כל המשתמע מכך.

 

מה בדיוק משתמע מכך חוץ מהעובדה שאתה בעל דיעות קדומות?

מבחינתי, יונדאי עושים בדיוק את מה שטויוטה עושים רק יותר טוב. ה I20 יותר בטיחותית מהיאריס (בגרסאות שנמכרות בארץ) וגם יותר איכותית. ה I30 עולה על הקורולה מבחינת בטיחות ואיכות. כן כן, היונדאי מרגישה הרבה יותר איכותית.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי גם מבחן דרכים על הטיוטה באוטו :

http://www.auto.co.il/כתבה-24321-מבחן-דרכים-טויוטה-יאריס-לא-על.aspx

 

 

אולי יעזור לך...

peugeot 206 xs 1.6 16v 2008

Citroën xantia 2.0 16v 2000

Citroën xantia 2.0 16v 2001

Audi A3 2.0T 2008 בשעות הפנאי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי לכם, גם אני רוצה לקנות מכונית קטנה וחמודה, אז כמובן שחשבתי על היאריס, אבל אם אתם כבר דנים מה יותר טוב, אז אולי תוכלו לעזור לי בהשוואה בין היאריס החדשה והסיריון?

סה"כ שתיהן נראות די דומות (לפי מפרט הדגמים של 2009, לא מצאתי מפרט של הסיריון 2010), ומכיוון שאנ חוששת מהגיר הרובוטי, אולי עדיף סיריון? היא לא טובה יותר מהיונדאי? ומישהו יודע אולי אם הולך להשתנות משהו בדגם 2010 של סיריון?

אשמח לעזרתכם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מה בדיוק משתמע מכך חוץ מהעובדה שאתה בעל דיעות קדומות?"

סליחה,אי אפשר להביע דעה אישית?אני מכיר 3 אנשים בעלי יונדאי,וזו מכונית "פרווה" לדעתי.מכונית בינונית,ויאמר לזכות יונדאי שבאמת עם הקו החדש של סדרת I הם העלו את הרף.האלנטרה והאקסנט היו מכוניות בינוניות מינוס,לדעת האנשים שדיברתי איתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי לכם, גם אני רוצה לקנות מכונית קטנה וחמודה, אז כמובן שחשבתי על היאריס, אבל אם אתם כבר דנים מה יותר טוב, אז אולי תוכלו לעזור לי בהשוואה בין היאריס החדשה והסיריון?

סה"כ שתיהן נראות די דומות (לפי מפרט הדגמים של 2009, לא מצאתי מפרט של הסיריון 2010), ומכיוון שאנ חוששת מהגיר הרובוטי, אולי עדיף סיריון? היא לא טובה יותר מהיונדאי? ומישהו יודע אולי אם הולך להשתנות משהו בדגם 2010 של סיריון?

אשמח לעזרתכם...

 

אם יש חשש בנוגע לגיר הרובוטי,זה שיקול שלך.בכל מקרה אני ממליץ לבצע נסיעת מבחן (אפילו שתיים) ואז לשפוט.

שתיהן מאוד דומות,אבל מנסיוני על הסיריון של חברי לעבודה זוהי לדעתי האישית "קובייה" ונוחות הנהיגה בה זוועתית לטעמי,בלשון המעטה.

תא הנהג קטן,לוח המחוונים מאוד קטן והסקאלה ממוקמת במיקום לא נוח וההגה מסתיר את קריאתה,והמיקום של הנהג הוא יחסית נמוך..אני נהגתי בה והרגשתי בתוך קופסת סרדינים..

אם פוסלים את הטויוטה בכל זאת,אני הייתי הולך על יונדאי בגלל המרחב הפנימי והבטיחותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"מה בדיוק משתמע מכך חוץ מהעובדה שאתה בעל דיעות קדומות?"

סליחה,אי אפשר להביע דעה אישית?אני מכיר 3 אנשים בעלי יונדאי,וזו מכונית "פרווה" לדעתי.מכונית בינונית,ויאמר לזכות יונדאי שבאמת עם הקו החדש של סדרת I הם העלו את הרף.האלנטרה והאקסנט היו מכוניות בינוניות מינוס,לדעת האנשים שדיברתי איתם.

 

דיעה אפשר להביע בכיף, אבל להשליך על מכונית משהו עקב המותג שלה זו דיעה קדומה.

יונדאי וטויוטה פרווה באותה מידה.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיריון הוצגה בשנת 2004, מה שאומר שלקראת סוף 2010 יוצג דגם חדש. מבחינת המימדים היא קטנה משמעותית מרוב הרכבים בסגמנט (האורך רק 3.6, תא מטען 225 ליטר) ויש חלופות טובות בהרבה. קראתי לא מזמן בפורום שמישהו טוען שהוצע לו לרכוש אחת חדשה ב90K, במחיר כזה זו יכולה להיות עיסקה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש חשש בנוגע לגיר הרובוטי,זה שיקול שלך.בכל מקרה אני ממליץ לבצע נסיעת מבחן (אפילו שתיים) ואז לשפוט.

שתיהן מאוד דומות,אבל מנסיוני על הסיריון של חברי לעבודה זוהי לדעתי האישית "קובייה" ונוחות הנהיגה בה זוועתית לטעמי,בלשון המעטה.

תא הנהג קטן,לוח המחוונים מאוד קטן והסקאלה ממוקמת במיקום לא נוח וההגה מסתיר את קריאתה,והמיקום של הנהג הוא יחסית נמוך..אני נהגתי בה והרגשתי בתוך קופסת סרדינים..

אם פוסלים את הטויוטה בכל זאת,אני הייתי הולך על יונדאי בגלל המרחב הפנימי והבטיחותי.

לסיריון יש אכן עיצוב קובייתי, אבל לזכותו יאמר שיחסית לגודל הפיזי של הסיריון הוא מאפשר מרווח פנים מכובד מאוד. דווקא מבחינת מרווח פנים הסיריון יכולה להסתכל למתחרות הגדולות יותר בעיניים ולא להתבייש. מבחינת נוחות נסיעה היא סבירה, יש טובות ממנה ויש גרועות ממנה.

כשהיא הגיעה לארץ באמצע 2005 היא היתה אופציה מעניינת ואטרקטיבית. כיום יש שפע של מתחרות טובות וזולות ממנה כך שהיא כמעט ולא רלוונטית לדעתי, כחדשה.

 

לגבי נוחות נהיגה - לי לא נוח לנהוג ברכב עם גיר אוטומטי, כך שכולן לא נוחות לנהיגה מבחינתי :lol:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לסיריון, מניסיון של כשבוע וחצי עם אחת, אפילו המאזדה 2 שלי (שהיא גם ידועה בתור אחת שלא הכי איכותית בקבוצה בפנים ובעלת פלסטיקה דיי נחותה) מרגישה כמו טנק ביחס אליה (והכוונה מבחינת איכות חומרים, גימור וכו'). אישית, לא הייתי מסתכל לכיוונה בשיקול קניית רכב חדש.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...