Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה ההגה משתגע בפנייה חדה במרצדס C240 שנת 98?


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 5249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חזרתי מנסיעה קצרה שבמהלכה כמעט איבדתי שליטה על הרכב. יצאתי מרמזור ופניתי שמאלה דיי בחדות, הפניה התבצעה במהירות שהגיעה ל 40 קמ"ש בסופה עם האצה עדינה רציפה. בזמן הפניה הרכב התנהג טוב, לא הייתה נטייה מוגזמת ולא חריקת צמיגים.

 

בסןף הפנייה יישרתי את הרכב אך הוא לא התיישר, התחושה הייתה מוזרה כאילו ההגה מנותק מהגלגלים ומסתובב על ריק. כאשר הצלחתי להתיישר, לאחר סיבוב מופרז של ההגה, הרכב התחיל להתיישר ימינה אבל אז הוא פנה יותר מדי והתחיל לעבור לנתיב הימני. בסופו של דבר הצלחתי ליישר את הרכב בלי לפגוע באף אחד ולא לעבור גדר ההפרדה למסלול הנגדי אבל החוויה ממש לא מצאה חן בעיניי...

 

-הפנייה הזו מוכרת לי היטב ובזמן שקרתה התופעה היא הייתה נקייה ללא חול או שמן.

-בדקתי את לחץ האוויר בצמיגים היום (כאשר הם קרים) והוא היה מעט נמוך 31 (אני נוהג לנפח ללחץ של 36)

-בולמי זעזועים אינם נוזלים אבל אני לא בטוח מתי (אם בכלל) הוחלפו.

-הנסועה של הרכב היא 130K.

 

בפעם הקודמת שקרה לי מקרה דומה הוא היה עם אותם מאפיינים ברכב מסוג מזדה לנטיס 2001. כאשר לקחתי את הרכב לבדיקה, נאמר לי כי הגומיות במשולשים גמורות. לאחר החלפת המשולשים התופעה לא קרתה שוב (וגם כי הפסקתי לפנות מהר באותה פנייה).

 

לפני שנה, כאשר קניתי את הרכב, המתלה הקידמי ובולמי זעזועים נבדקו ולא נתגלתה שום בעייה. מה שמעורר את השאלות הבאות:

 

1. האם לחץ האוויר הגבולי בצמיגים גרם להתנהגות זו?

2. האם תוך כשנה הגומיות במשולשים יכולות להגמר? הנהיגה הרגילה שלי היא רגועה, אבל אני נוהג להכנס לפניות חדות במהירות של 30 - 40 קמ"ש.

3. האם יש הבדל בהתנהגות המשולשים ברכב בעל הנעה אחורית לרכב בעל הנעה קידמית?

4. האם ישנה דרך לפתור בעייה זו ע"י החלפת בולמי זעזועים או שינויים אחרים? (למעט האטה בפניות...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחייך... רכב טוב, שלדה קשיחה למדיי, צמיגי חתך נמוך בני פחות משנתיים מתוצרת טובה ומנוע עתיר הספק. ואתה חושב שרכב במפרט כזה לא אמור לקחת פנייה כזאת בלי לאבד את הצפון? אם לא, אז דמיין בבקשה מה יקרה אם בכביש בין עירוני אצטרך לשבור ולהתיישר חזרה ב 90 קמ"ש כאשר זה יקרה. וסטטיסטית זה יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים שלום

ירידה ביכולת האחיזה של הרכב יכולה לנבוע ממספר סיבות.

הנפוצות שבהן.

1. תפקוד לקוי של בולמי זעזועים.

2. תותבים (בוקסות) פגומים.

3. ירידה בביצועי הצמיגים.

4. שקיעת קפיצים.

 

לאחר שתבדוק תמצא מה לקוי הרכב יחזור להיות מה שהוא היה

 

עידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאור המקרה מזכיר מאוד איבוד אחיזה מלא של הצמיגים והחלקה מופרזת של הרכב, יתכן ולא שמת לב שעלית על שלולית שמן או שהיה סולר על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית תפוחי משולשים או בוקסות יגרמו להגה לרעוד, לנטות לצד מסוים, להיות קשה, לשמוע דפיקות וחריקות מהמתלה אבל לא איבוד טוטלי של ההגוי כמו שאתה מתאר אלא אם חלק כלשהו במתלה נשבר לגמרי והגלגל יצא ממקומו.

לפי התיאור שלך ניראה שהרכב ניכנס לתת היגוי.

זה אומר כמה דברים:

1. יכול להיות כמו שכתב דניאל שהייתה שלולית מים, שמן או חול.

2. נכנסת מהר מדי לפניה.

3. לצמיגים הקידמיים שלך אחיזת כביש לא טובה כתוצאה משחיקה או איכות נמוכה.

4. בעייה בגיאומטרית המיתלים כתוצאה מבלאי של חלקי מיתלה או תאונה.

 

בכל מקרה, דבר ראשון בגלל הבטיחות הייתי מבקש ממשהו שישחק בהגה ימינה ושמאלה בזמן שאתה מתחת לרכב ובודק שכל חלקי המתלה מהודקים היטב למקומם, שלמים, וזזים בצורה חלקה ללא דפיקות, נקישות ורעידות. אם אינך מקצועי בתחום גש למשהו מקצועי שיבדוק את זה. אם הכל ימצא תקין תחשוב על האפשרויות הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, ניתן לשלול החלקה מהסיבות הבאות: בזמן הסיבוב הרכב היה יציב לחלוטין ולא הורגשה משיכה של החרטום פנימה או החוצה, ובזמן החלקה חלקית אני מרגיש את הרעידות ואת שינוי המסלול.

 

הייתי רוצה להדגיש כי הרכב הוא בעל הנעה אחורית ונעול בצמיגי sport 195/65/15 Dunlop בני שנה וחצי.

 

שאר הסיבות שהוזכרו

לפי התיאור שלך ניראה שהרכב ניכנס לתת היגוי. חשבתי כי בתת היגוי החרטום בורח החוצה בזמן הפנייה, איבוד ההגה התרחש שניסיתי להיתיישר.

זה אומר כמה דברים:

1. יכול להיות כמו שכתב דניאל שהייתה שלולית מים, שמן או חול. לא סביר, בזמן החלקה חלקית אני מרגיש את הרעידות ואת שינוי המסלול

2. נכנסת מהר מדי לפניה. מה הכוונה?

3. לצמיגים הקידמיים שלך אחיזת כביש לא טובה כתוצאה משחיקה או איכות נמוכה. הצמיגים תקינים לחלוטין למעט לחץ נמוך גבולי בזמן המקרה.

4. בעייה בגיאומטרית המיתלים כתוצאה מבלאי של חלקי מיתלה או תאונה. בבדיקת הרכב בזמן הקנייה לא נמצאו סמני תאונה מקדימה.

 

חיים שלום

ירידה ביכולת האחיזה של הרכב יכולה לנבוע ממספר סיבות.

הנפוצות שבהן.

1. תפקוד לקוי של בולמי זעזועים.

2. תותבים (בוקסות) פגומים.

3. ירידה בביצועי הצמיגים.

4. שקיעת קפיצים.

 

לאחר שתבדוק תמצא מה לקוי הרכב יחזור להיות מה שהוא היה

היכן מומלץ לבדוק את הסעיפים האלה? (מוסך, מכון פרונט, אחר) לפני מספר חודשים, בגלל גומייה יבשה במוט ההילוכים, הכנסתי את הרכב לטיפול וביקשתי על הדרך לבדוק היגוי ומיתלים. המכונאי לא מצא אף בעייה.

עידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב, אל תחפש משהו פגום ברכב אחרת היית מרגיש עוד סמפטומים בנהיגה, הרי גם אתה מספר שבדקו את הרכב ולא מצאו כלום.

 

אני מציע שתיגש לאותה צומת ותחפש משהו חיצוני שגרם לכך.

אני מכיר צמתים מסוימים בארץ שבכל פעם שאני נוסע בהם מהר מידי הרכב מאבד אחיזה, זה קורה בגלל אספלט מאוד חלק באיזור יחד עם הבדלי גבהים של הכביש.

 

בכל מקרה, לשם הבטיחותית תכנס גם למכון פרונט לבדיקת זוויות היגוי.

 

עוד עיצה - אתה יכול לבצע ניסוי במגרש חנייה מבודד, אם התופעה אינה מופיעה, בוודאות מדובר בגורם חיצוני/סביבתי באותו הצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים המצויידים במערכת ESP/TCS/ESR רוב הסיכויים שלא תגיע למדרכה גם אם יש שמן על המדרכה.

 

יצא לי לבדוק את מגבלות המערכת בתנאים שונים כולל במצבים שהכביש רטוב והמערכת פשוט מתקנת את השטויות של הנהג בצורה מעולה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, ניתן לשלול החלקה מהסיבות הבאות: בזמן הסיבוב הרכב היה יציב לחלוטין ולא הורגשה משיכה של החרטום פנימה או החוצה, ובזמן החלקה חלקית אני מרגיש את הרעידות ואת שינוי המסלול.

 

הייתי רוצה להדגיש כי הרכב הוא בעל הנעה אחורית ונעול בצמיגי sport 195/65/15 Dunlop בני שנה וחצי.

 

שאר הסיבות שהוזכרו

 

הצמיגים הם דאנלופ ספורט 490?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לי נדמה ש-40 קמ"ש זה הרבה מאד לפניה חדה?

נראה לי שאם אני אקח פניה חדה, כלומר ממש פניה ולא עיקול, ב- 40 קמ"ש הרכב יסע לתוך המדרכה.

ראשית, זו אינה פניה חדה כמו בשכונת מגורים אלא צומת מרומזרת עם 2-3 נתיבים לכל כיוון. שנית, לא התקרבתי אפילו למגבלות הצמיגים. מניסיוני, הרכב נצמד היטב לכביש בפניות במהירות גבוה והתחלת החלקה היא עדינה למדיי.

 

נראה לי מערכות בקרת החלקה/אחיזה לא קשורות לבעייה שיש לי מיכוון שלא היה שיבוש כלשהו בפנייה אלא בהתישרות לאחר מכן.

 

 

הצמיגים הם דאנלופ SP Sport 200 - 195/65/15

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים,

 

אין לי ניסיון עם הרכב שברשותך אך כיצד אתה יודע שמערכת בקרת אחיזה/החלקה תקינה אצלך ברכב ?

 

במידה והמערכת תקינה אתה לא היית מגיע למצב שהגעת.

ברכב שברשותיי המערכת מדליקה מנורת חיווי בזמן ביצוע תיקון ולעולם לא הגעתי למצב שלך.

 

אני לא שולל את כול מה שנכתב על-ידי דניאל אבל הייתי בודק גם את מערכות בקרת יציבות/ החלקה אצלך ברכב תקינה.

 

אתה יודע בדיוק איזה מערכת מותקנת אצלך ברכב ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, אני בטוח כי מערכת בקרת אחיזה/החלקה תקינה אצלי כי היא מדליקה נורת חיווי בזמן ביצוע התיקון. בפעם האחרונה היא פעלה לפני מספר שבועות כאשר סטיתי לשוליים בזמן סיבוב (באדיבות נהג משאית שהחליט לעקוף טרקטור לפני סיבוב)

 

מערכת בקרת אחיזה/החלקה כוללת:

BAS תיגבור בלמים

ASR מערכת למניעת החלקה

ESP מערכת בקרת יציבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...