Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[בעיה] עוצמת הפנסים הקדמיים לא שווה ומסנוורת אותי כל פעם מחדש


gozal
שימו לב! השרשור הזה בן 5295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חבר'ה!

 

מפעת המרחק אותו אני צריך לעבור באופן יום יומי בדרכי לעבודה, יוצא לי לסוע הרבה מאוד בדרכים בין עירוניות.

בדרך חזרה, לצערי יוצא כי אני צריך לחזור בשעות החשיכה בזמן שכולם מדליקים את אורות הרכב.

 

לצערי, אני חושב לאחרונה כי מכון הרישוי השנתי (כן הכי קל להפיל את זה על המדינה) לא עושה את עבודתו כראוי.

פשוט ישנם הרבה מכוניות בין אם אילו שנוסעות מאחורי ובין אם אילו שבאות מהנתיב הנגדי שהפנסי חזית שלהם לא אחידים.

זאת אומרת, פנס אחד מאיר יותר מ השני, קרי עוצמה או שבכלל לא עובדים, או בכללל לא מכוונים.

 

למה בזמן הטסט השנתי של הרכב לא בודקים כאלה דברים?

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק ב 100%. רמת התחזוקה ואיכות התיקונים של הישראלי המצוי היא כמו של... הישראלי המצוי.

 

שאלתי פעם טסטר איך זה שמסתובבים בכבישים הרבה כלי רכב עם פנסים לא מכוונים, והוא אמר לי שמבחינתם הפנס אמור להאיר מעל הקו שמופיע במכשיר וזהו. לא מעניין אותם "פזילה" ימינה, שמאלה או למעלה מדי.

 

ולתפארת מדינת ישראל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות שהפזילה תהיה שווה,

ברור לי שדברים כאלה נגרמים כתוצאה מתאונות שבעקבותן החליפו את הפנס/ים הקדמיים, לפעמים זאת אפילו בעיה של המוסך החאפר.

 

יש לי הרבה סבלנות על הכביש, אם לא הייתה לי מזמן הייתי משתגע, אבל זה אחד הדברים שממש משגעים אותי לאחרונה.

במקרים מסויימים יוצא בסוף שעל מנת להסתכל קדימה אני מטה את המבט שלי לכיוון ימין כדי לקבל פחות סינוורים.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא רק תאונות, גם אחרי החלפת פנס הכיוון עלול להשתנות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר הינו טיפוסי ישראלי , לכאורה מצחיק, למעשה עצוב :

 

לפני שנים לא מעטות היה מצב שונה ומעניין בנושא כיוון פנסים בטסט.

 

באם רכב במהלך טסט שנתי במכון רישוי היה מתגלה בו ליקוי בכיוון הפנסים (אור דרך , אור מעבר) הרכב היה , כמובן,

נפסל בטסט . אבל , ההבדל מהיום היה שניתנה למכון הרישוי האופציה להציע במקום שירות ,בתשלום נוסף ,של תיקון הליקוי

של כיוון האורות . (כביכול לעזרת הציבור...)

 

מדובר בעבודה של דקות אחדות לכל היותר שעלתה סכום כלל לא מבוטל , בנוסף לעלות טסט חוזר.

 

מובן שהקומבינה חגגה. רוב המכונים לא עמדו בפיתוי - פסלו בסיטונות על סעיף זה כדי להרוויח כסף קל על שירות התיקון

ודמי טסט חוזר.

 

לאחר שנים לא מעטות של נוהג פסול זה ותלונות מרובות של הציבור , שהרי בד"כ פסלו על לא כלום, משרד התחבורה

ורשות הרישוי עשו מעשה - חיובי מבחינת הכוונה , ושלילי ביישום בפועל.

 

מכוני הרישוי חויבו לספק ללא תשלום שירות כיוון אורות שהינו כלול בדמי אגרת הבדיקה.

 

התוצאה - נגמרה המוטיבציה של מכוני הרישוי להקפיד בבדיקת כיוון האורות - כי ליקוי לא יכניס אגורה נוספת לכיסם -

אלא רק גורם להם עבודה נוספת וטירחה ללא הכנסה. עדיף להכשיל על לוחית זיהוי שהחלפתה בשטח המכון...

 

לכן , כבר שנים הרבה מאוד כלי רכב נכנסים ויוצאים מטסט עם אורות לא מכוונים. חבל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי צריך לעדכן את התקנות ולקבוע כי בשטח מכון הרישוי לא יתבצעו עבודות תיקון ברכב באופן גורף, ובמקביל לעשות מבחני לקוחות סמויים של משרד התחבורה במכוני הבדיקה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא, שגם אם נצא לרגע מנקודת הנחה שבמכוני הרישוי עובדים צדיקים גמורים וכל רכב שעובר טסט זוכה לכיוון אורות כראוי, אזי שבתרבות הנהיגה הקלוקלת שבכבישי ישראל הכיוונון הזה לא יחזיק יותר מכמה ימים.

 

הסיבות לכך מגוונות, הנה כמה דוגמאות:

1. הנהג הישראלי כל הזמן דופק / משפשף את רכבו בכלי רכב אחרים או בדברים אחרים. רק תראו כמה שריטות יש על הפגושים של כלי הרכב בישראל בהשוואה לחו"ל, זה חסר תקדים.

2. כבישי הארץ משופעים בורות ומהמורות, כך שאחת למספר שניות, מכלול הפנס והמנורה שבו זוכים לניעור הגון.

3. מרבית בעלי המקצוע שמתקנים את כלי הרכב לאחר תאונה, אינם ניגשים לבדוק את כיוונון האורות לאחר פירוק והרכבה של הפנסים, אלא רק מסתפקים בסגירת הברגים (במקרה הטוב).

 

אפשר למצוא סיבות נוספות, אבל אני לא רואה צורך.

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי גם בעיה שקשורה לנושא הזה ואני אשמח אם תעזרו לי.

בטיפול האחרון לקראת הטסט ביקשתי מהם לבדוק גם כיוון אורות, בכל זאת הרכב כבר בן ארבע שנים

ולא רציתי ליפול בטסט על שטות כזאת. אמרו לי אין בעיה ועשו את הכיוון. הם לא השתמשו במכשיר מיוחד אלה

פשוט כיוונו את האורות על קיר לבן. הבחור הזה, המכונאי שעשה את זה הוריד בצורה די משמעותית את האורות למטה

מה שקצת הפתיע אותי. לא חשבתי שהאורות עד כדי כך לא מכוונים. את הטסט עברתי ללא שום בעיה, האור היה בסדר גמור. עד שפעם ראשונה יצאתי בלילה לכביש מהיר וחשוך, ומה גיליתי לתדהמתי?

האור מכוון כל-כך נמוך שהפנסים מאירים בקושי איזה 4-5 מטר מלפנים ואם יעמוד בן-אדם על הכביש במרחק 10 מטר אני בכלל לא אבחין בו עד שיהיה מאוחר מדי. פשוט מפחיד ולא נעים לנהוג ככה במהירות 100 קמ"ש כמרגישים שאין זמן תגובה ולא רואים את הדרך כמו שצריך. קיצור ישר הרגשתי אי נוחות כי מקודם הפנסים (מאזדה 3) האירו מצויין. ועכשיו אני כל הזמן מחפש את האור הגבוה כדי לראות משהו בכביש.

מה אתם חושבים על זה, האם יש כמה מצבים לכיוון האורות וזה עדיין נחשב תקין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר והפיתרון פשוטים.

 

אור נמוך - אור מעבר - אמור להאיר לטווח 30 מטר.

 

הורידו לך במוסך את טווח התאורה יותר מדי - הרבה מתחת למה שמותר.

 

היות ובטסט בודקים שהאור הנמוך אינו מסנוור ,לא כל כך מעניין אותם שהאלומה נמוכה מדי , ותאיר טווח ראיה קצר מוגבל ומסוכן ,

העיקר שלא יסנוור נהגים ממול - ראה במה שכתבתי לעיל על הסיבה למוטיבציה הנמוכה של מכוני הרישוי לבדיקה יסודית של

כיוון האורות .(הם מחויבים לפי חוק ללא עלות נוספת לבצע כיוון אורות , טירחה מיותרת ולא רנטבילית מבחינתם...)

 

הבעייה גם באיכות העבודה של המוסך שביצע לך את הטיפול וההכנה לטסט - הם עבדו בשיטת ה"חפיף" ו"על בטוח" - אורות

לא מכוונים במוסך מקצועי מול הקיר אלא בעזרת מכשיר יעודי. כדי להיות בטוחים שלא תסנוור , והיות ועבדו בשיטת ה"קיר" לא לקחו

צ'אנס והורידו הרבה את האלומה.

 

שתי הצעות לפיתרון ללא עלות :

 

1. חזור למכון הרישוי - תתלונן - הם מחויבים לפי החוק לבצע כיוון אורות עם מכשיר מקצועי ללא עלות . (במידה וניתן רק ע"י

ברגי הכיוונון ולא דורש תיקון מהותי בפנסים).

2. חזור למוסך שכיוון אורותיך מול הקיר - תתלונן - הם חייבים לבצע לך כיוון אורות באופן מקצועי כך שטווח התאורה יהיה

בטיחותי (אך לא מסנוור).

 

בהצלחה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שחווץ מכיוונון האורות שעושים בפנסים עצמם, קיים במרבית המכוניות החדשות בורר גובה אורות המיועד לאפשר הורדת הגבוה כאשר הרכב עמוס ולכן שקוע בחלקו האחורי.

 

לבורר יש מספר מצבים (3 או 5) וכאשר הרכב אינו עמוס הוא צריך לעמוד על 0.

את כיוונון האורות בפנסים יש לבצע אך ורק כאשר הבורר נמצא על 0.

 

מי שהאורות אצלו מאירים קרוב מדי, ראשית כדאי שיבדוק על איזה מצב עומד הבורר כאשר הרכב ריק.

 

* בכל מהמכוניות קיים מנגנון אוטומטי, ללא בורר.

 

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...