Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיון בוסט קונטרול


שימו לב! השרשור הזה בן 5386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העתקתי לך הודעה של master chief רשם פעם אני מקווה שהוא לא יכעס אבל ההסבר שלו ברור וממצא

 

ה-SET קובע באחוזים, את הפתיחה של הברז, כלומר את ה DUTY CICLE של הברז.

חשוב להבין שלברז החשמלי (SOLONOID), יש רק שני מצבים - ON ו OFF (פתוח וסגור).

כדי לדמה פתיחה חלקית, מה שהמכשיר עושה, זה לפתוח ולסגור את הברז בקצב מסויים.

הקצב הזה, נקבע לפי האחוז פתיחה שאנחנו מעונינים בו.

הקצב קובע כמה פעמיים בשנייה יפתח ויסגר ברז.

יותר פעמים יגרום לברז להעביר פחות וואקום לווסטגיט, ופחות פעמים יאפשר לברז להעביר יותר וואקום לווסטגייט.

0% = ברז פתוח לגמרי - כמו מצב שהוואקום מחובר ישירות לווסטגייט.

100% = ברז סגור לגמרי - כמו מצב שהוואקום מנותק לחלוטין מהווסטגייט (כאן יתקבל מצב של גדישה מקסימלית אפשרית, בהתאם לסוג הטורבו וכו').

 

 

 

ה-GAIN - קובע את מהירות (גודל) התגובה כשנדרש שינוי , לביצוע תיקונים - (שינוים ל-DUTY CICLE של הברז).

צריך להבין שהמכשיר עובד ע"י השוואה בין מצב גדישה מצוי, למצב גדישה רצוי.

הוא כל הזמן משחק עם הפתיחה והסגירה של הברז, כדי להגיע למצב, שהוא נדרש לווסט כמה שפחות את הגדישה בכדי שהיא תשאר יציבה, בהתאם למה שקבענו ב-SET.

 

ה-GAIN קובע כמה בכמה צריך לשנות את קצב הפתיחה והסגירה של הברז, מה-SET, בכדי לקבל את הגדישה הרצויה.

 

אם ה-GAIN גבוהה מידי, התוספת לSET תיהיה רבה מידי, ונקבל תופעה של OVERBOOST, או זיגזוים בגדישה - בזמן שהמכשיר מנסה לתקן את עצמו, אבל תוספת התיקון גבוהה מידי והוא כל הזמן מפספס.

במקרה כזה, צריך להוריד את ה GAIN.

 

אם ה-GAIN נמוך מידי, התוספת ל-SET במקרה של תיקון, נמוכה מידי - והמכשיר לא יספיק לתקן מספיק מהר, לפני שהבוסט יפול.

 

 

קודם מכוונים את ה-SET למה שרוצים. יש לכוון למספר שפוי ולעלות לפי הצורך בקפיצות קטנות, היות ובהתאם לסוג הווסטגייט, יתכן שקפיצה של 10% בין 30%-20% , תתן קפיצה שונה לעומת בין 60%-70%.

יש לכוון ולנסות לראות מה קורה בפועל - אני ממליץ לעשות זאת ע"י לחיצה בהילוך רביעי מסלד נמוך - ולא בהילוכים נמוכים.

 

אחרי שמגיעים בפיק, לגדישה שרוצים - יש להתחיל לעלות את ה-GAIN, עד שרואים שהגדישה תייצבת, אך לא עוברת את המטרה.

 

בהתאם לסוג הווסטגייט הטורבו וכו', יתכן מצב שבו לא יהיה אפשר לשמר את הגדישה קבוע, עד לקו האדום. במקרה כזה, עם תעלו את הGAIN יותר מידי, הגדישה תתחיל לזגזג מיד לאחר העברת הילוך, או שיתקבלו פיקים גבוהים מידי.

 

 

ה-GAIN לא נועד לכוון את הגדישה, אלא רק לייצב אותה !!!

 

 

 

ה-START BOOST - נועד לשפר את הכניסה של הטורבו ע"י החזקת הווסטגייט סגור (הברז הופך להיות על 100% למעשה), עד שהגדישה הרצויה מושגת, ורק אז מתחילה השליטה בכדי להשאיר את הגדישה קבועה.

 

יש לשים לב, שה-START הוא לא פחות מ2.5 פסי, מתחת לגדישה שאנחנו מכוונים אליה, אחרת יתקבל פיק בהעברות הילוך, וזה לא רצוי.

 

 

 

יש מכשירים של יצרנים אחרים, פרט ל גרידי, שמשתמשים במונחים שונים עבור הפונקציות הנ"ל, אך בגדול אלו אותם מרכיבים.

 

בהצלחה.

 

 

__________________

אי.אנד.איי אוטוספורט

ברוך הירש 11 בני ברק

03-5702345

http://www.eanda-autosport.co.il/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול מה שצריך לעשות זה לכוון את ה-SET לבוסט שאתה רוצה ואז לאט לאט להעלות את ה-Gain כל פעם באחוז אחד עד שמתחילים סרג'ים ואז להוריד

Set Gain = באיזו גדישה הבוסט קונטרולר מתערב, ככל שהוא יותר נמוך ככה הגדישה תהיה יותר ליניארית, ככל שהוא יותר גבוה ככה הגדישה תהיה יותר מתפרצת.

{בני :-) }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרמתם לי חבל"ז, בדיוק קניתי את הפרופק B ספאק 2

 

ואני מעוניין לכוון אותו בצורה המיטבית.

 

אם למישהו יש עוד מידע מדויק, שיעדכן:-)

 

אלעד

:evil:LEON CUPRA 2011 ,GIAC STAGE 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...