Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור פורשה 911 שנת 1976 - יומן מסע


שימו לב! השרשור הזה בן 5323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אחרי ששיגעתי אתכם יותר מידי, זה המקום גם לשתף אתכם עם הפרוייקט שלי. בקצרה, מדובר ברכב פורשה 911S TARGA שנת 1976 שמיום עלייתו לכביש ב-1976 (היה במקור של שגריר גרמניה בישראל ) בקושי ונסע , שמר על מקוריותו ועל כל המכלולים המכניים , הבודי והפנים. בקיצור רכב חדש . לאחר נסיעה על הרכב של כשנה ושיטוטים בפורומים זרים, הגעתי למסקנה שכדי להנות ממנו כמו שצריך (לא שעכשיו הוא לא מדהים, אבל רציתי יותר) צריך לשנות כמה דברים.

 

שימו לב, מנוע עם טורבו לא היה עולה לי יותר, אולם טורבו לא היה על הפרק שכן אני לא מעוניין במפלצת שדורשת גם תחזוקה גבוהה ביותר אלא רכב ספורט אמין לסופי שבוע ושום דבר לא ישנה את דעתי זו, אז אל תשאלו אותי למה לא טורבו וכו...

 

כמו שכתוב בכללי הפורום, אל תשאלו למה לא רכשתי פורשה חדשה למרות שבעלות השיפוץ והשיפור יכולתי לרכוש פורשה 911 שנת 2001-2002 או בוקסטר 2005-2007 העדפתי להישאר עם רכב אותנתי גם בשל הצורה המדהימה של הישנות, גם בגלל המשקל הקל של הרכב וגם בשל העיצוב הספרטני וחוסר המכלולים הבעייתיים כמו ABS, בקרת החלקה וכו' שהעדפתי שלא יהיו מלכתחילה. בנוסף, בשל גילי המופלג, ה-911 הישנות הם גיבורות הילדות שלי וה-911 החדשות והמתוחות לא עושות לי את זה יותר מאיזה רכב יפני חדש וספורטיבי, מה גם שהביטוח והטסט עולה כמה גרושים בשנה, דבר שעזר לי לחסוך ולהשקיע בכל השיפורים שלהלן. חוץ מזה, הרבה יותר קל להוציא סכום התחלתי על רכב ואחר כך לשדרג אותו במקום להוציא הרבה $$$$ על רכב חדש מלכתחילה. בנוסף, רכב כזה ישמור על ערכו בניגוד לרכב חדש שכל שנה מאבד מערכו עשרות אלפי שקלים אם לא מאו בכל שנה...

 

להלן המערכות שהולכות לעבור שיפור :

1. המנוע יוחלף מ-2.7 ליטר למנוע 3.2 ליטר מוגדל - כבר התקבל אישור ממשרד התחבורה לאחר שבפורשה נתנו אישור רעיוני שהדבר אפשרי .

2. הגיר יוחלף מהגיר הישן של פורשה (שחלק מעדיפים כי הוא יותר קל ויותר ספורטיבי ) לגיר חדש יותר מדגם G50 - הגיר עבר שיפורים בסדנא באריזונה המתמחה ברכבי פורשה

3. מערכת הבלימה- החלפת קליפרים, צביעתם באדום פררי והוספת בוסטר (בשנת 1976 לא היה בוסטר ב-911)

4. רענון מערכת הבולמים - החלפת בושינגים וכמה חלקים ששייכים לדגם הטורבו של החברה (שיפור נפוץ בחו"ל).

5. התקנת צ'יפ מחברת 911CHIPS , מיועד ל-911 ותפור אישית לפי סוג הנהיגה , הדלק ועוד

6. החלפת אגזוז לאגזוז פתוח וקל (פחות כ-15 ק"ג מהמקורי)

7. הוספת מושבים חשמליים מקוריים של 911 חדשה יותר - גם נוחות חשובה...

8. החלפת הטמבונים לטמבוני פיברגלאס קלים יותר ועדכניים יותר שיתנו לרכב מראה קרבי.

9. החלפת ידית ההילוכים ל- QUICK SHIFT

10. החלפת לוח השעונים משחור משעמם ללבן/כסוף עדכני וקרבי.

11. החלפת הג'נטים המקוריים (15*6 + 7*15) לג'נטים 16" עמוקים יותר עם אפשרויות רחבות יותר לצמיגים - התקבל אישור רעיוני מפורשה להגדלה, כך שלא תהיה בעיה ברישיון.

12. החלפת הצמיגים לטובים ביותר שיש בשוק במידה הנתונה - מחפש המלצות מכאלה שניסו כמה סוגי צמיגים

13. החלפת הקלצ' לקלצ' הידראולי מחוזק - לא ידעתי שיש כאלה דברים למכוניות למרות שהיה לי קלצ' הידראולי באופנוע (KTM), אחד הדברים היותר מגניבים שיש

14. החלפת הFLYWHEEL לאחד קל ומיוחד שנבנה בסדנא בחו"ל במיוחד .

15. החלפת הציריות לציריות אחרות שיכניסו את המנוע הגדול יותר ללא בעיה לרכב

16. לקינוח - הוספת כנפיים קדמיות ואחוריות של טורבו להשוואת המראה המוכר של ישבנים של בחורה, צבע כללי לבן פורשה והחלפת גומיות מסביב לכל הרכב.

 

 

תמונות ישפכו בהמשך, רק מבקש מכולכם לא לבקש ממני עלויות, כי אני לא מוכן לחשוף את עלות האמיתית של הפרוייקט. מדובר בפרוייקט לא זול , וכן אני יודע שיכולתי להשקיע בפורשה חדשה יותר אבל לא רציתי.

זהו, מעריך שכל הפרוייקט יקח כחצי שנה (המנוע כבר הסתובב בחו"ל חצי שנה קודם ועבר שיפורים ושידרוגים לפני שהגיע ארצה).

 

בינתיים המנוע של ה2.7 ליטר שהוא בן רק 180,000 ק"מ מוצע למכירה כולל מזגן וגיר 915 מקורי במצב מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

להלן חלקי הפרוייקט שכבר בוצעו:

 

1. המנוע יוחלף מ-2.7 ליטר למנוע 3.2 ליטר מוגדל - כבר התקבל אישור ממשרד התחבורה לאחר שבפורשה נתנו אישור רעיוני שהדבר אפשרי . - המנוע כבר כאן , במוסך, ממתין לשדרוג הבלמים שכן יש צורך לשתול חתיכת פח מפורשה חדשה יותר שמכילה את המקום המקורי לבוסטר של הבלמים.

2. הגיר יוחלף מהגיר הישן של פורשה (שחלק מעדיפים כי הוא יותר קל ויותר ספורטיבי ) לגיר חדש יותר מדגם G50 - הגיר עבר שיפורים בסדנא באריזונה המתמחה ברכבי פורשה - הגיר כבר עבר את כל השיפורים וממתין להרכבה על הרכב.

3. מערכת הבלימה- החלפת קליפרים, צביעתם באדום פררי והוספת בוסטר (בשנת 1976 לא היה בוסטר ב-911) - מדובר בקליפרים משומשים, של דגם חדש יותר . הקליפרים כבר כאן בארץ, עוברים ברגעים אלה צביעה לאדום ונקווה שנצליח להרכיבם על הרכב.

4. רענון מערכת הבולמים - החלפת בושינגים וכמה חלקים ששייכים לדגם הטורבו של החברה (שיפור נפוץ בחו"ל). - אני מברר בחו"ל ובארץ איזה בושינגים אני צריך יש יש הרבה וויראציות לבולמים של פורשה (שלי הגיעה מקורית עם בילשטיין שהם הטובים ביותר) ואז נזמין הכל .

5. התקנת צ'יפ מחברת 911CHIPS , מיועד ל-911 ותפור אישית לפי סוג הנהיגה , הדלק ועוד - הצ'יפ כבר מותקן על מערכת החשמל וממתין להתקנה על הרכב יחד עם המנוע.

6. החלפת אגזוז לאגזוז פתוח וקל (פחות כ-15 ק"ג מהמקורי) - האגזוז כבר נרכש והותקן על הרכב.

7. הוספת מושבים חשמליים מקוריים של 911 חדשה יותר - גם נוחות חשובה... - המושבים נמצאים אצלי, צריכים לעבור מריפוד עור חום לריפוד עור שחור (כמו שאר פנים הרכב ) , החלק הזה של הפרוייקט יחכה לסוף שיהיה לי קצת כסף, כי זה מותרות...

8. החלפת הטמבונים לטמבוני פיברגלאס קלים יותר ועדכניים יותר שיתנו לרכב מראה קרבי. - הוזמנו ובדרך לארץ

9. החלפת ידית ההילוכים ל- QUICK SHIFT - נמצאת בארץ, ממתינה להרכבת הגיר על הרכב.

10. החלפת לוח השעונים משחור משעמם ללבן/כסוף עדכני וקרבי. - נרכשו השעונים, מחפש מישהו שיכול לבצע את העבודה.

11. החלפת הג'נטים המקוריים (15*6 + 7*15) לג'נטים 16" עמוקים יותר עם אפשרויות רחבות יותר לצמיגים - התקבל אישור רעיוני מפורשה להגדלה, כך שלא תהיה בעיה ברישיון. - נרכשו משומשים בחו"ל, עושים דרכם ארצה ברגעים אלו

12. החלפת הצמיגים לטובים ביותר שיש בשוק במידה הנתונה - מחפש המלצות מכאלה שניסו כמה סוגי צמיגים

13. החלפת הקלצ' לקלצ' הידראולי מחוזק - לא ידעתי שיש כאלה דברים למכוניות למרות שהיה לי קלצ' הידראולי באופנוע (KTM), אחד הדברים היותר מגניבים שיש - בוצע!

14. החלפת הFLYWHEEL לאחד קל ומיוחד שנבנה בסדנא בחו"ל במיוחד . - בוצע!

15. החלפת הציריות לציריות אחרות שיכניסו את המנוע הגדול יותר ללא בעיה לרכב - ממתינות להרכבה יחד עם המנוע.

16. לקינוח - הוספת כנפיים קדמיות ואחוריות של טורבו להשוואת המראה המוכר של ישבנים של בחורה, צבע כללי לבן פורשה והחלפת גומיות מסביב לכל הרכב. - הוזמנו כל חלקי הפח כולל מראות TEARDROP מדהימות, נותר להזמין את כל הגומיות והאטמים הנדרשים, חלקי הפח יחכו הרבה זמן במחסן שלי עד שיהיה כסף לבצע את הפרוייקט בצורה הטובה ביותר, לא מוכן להתפשר על עבודת פחחות ועבודת פחחות טובה עולה הרבה $$$$!!!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לבד, נעזר בפחח חבר ובמוסך מקצועי.

לבצע את הפרוייקט הזה לבד צריך הרבה זמן פנוי וכלי עבודה מקצועיים. למרות שיש לי את רוב כלי העבודה הנדרשים, אין לי זמן פנוי כרגע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה כמה תמונות:

norm_BC52F7C3317B4C73913C554A6EBFCA4A.JPG

 

norm_1EAD17CD16AD4FE28CD363161340F02D.JPG

 

המנוע כולל האגזוז:

norm_1ED7397DAA304DFBA6D7A8B8594F7DAA.JPG

 

הגיר שעבר שיפורים וקיצור החלק החיצוני שלו (פרוייקט מטורף בפני עצמו) כדי שיכנס בבודי הקצר יותר של הרכב שלי

norm_0703BFDCA8F14FE6A33BE4793071C405.JPG

 

זו הסדנא באריזונה שמתמחה בפרוייקטים כאלה:

http://www.patrickmotorsports.com/

 

הבוסטר לבלמים

norm_C72716A8ACDA49D2AD481CFC1772EB35.JPG

 

חתיכת פח מפורשה חדשה שיש לשתול בתוך הבודי של הפורשה שלי

norm_604ED7B621F9439C82EB359D31794B00.JPG

 

למרות הלחץ שהייתי נתון בו , הפרוייקט בוצע! כל התושבת של הבוסטר נשתלה בפורשה הישנה נטולת הבוסטר

norm_D71F0E876D4741E8B5724488EC2FEC6C.JPG

 

ציריות וקוויק שיפטר

norm_E7DD9A3DB3B2417A9360F759AAEA2E5B.JPG

 

יצירת אמנות - גם ביופי וגם במחיר :shock:

norm_3FBE7DAA896B4FD59CC2304AF9FC4DE0.JPG

 

מימין תושבת מיוחדת להתאים את הגיר החדש לבודי הישן - רק כדי לא לפגוע בבודי של הרכב ולרתך ריתוכי סרק בשלדה, מבית פטריק מוטורספורט באריזונה

norm_F566456EB8EB4118BAD33FFB599E8641.JPG

 

למי שלא יודע , הפורשה כולה קירור שמן ומכילה כ-13 קילו שמן שעובר מסביב לכל הרכב, כדי לתת קירור טוב יותר, מוסיפים רדיאטור נוסף קדמי (המנוע אחורי כמו שכולם בוודאי יודעים) וכונסי אוויר מיוחדים שיתווספו בטמבון הקדמי

norm_4C846229885B4B978455D8E7352E1433.JPG

 

צמת החשמל שהורדה מהרכב בשלמותה (חשוב מאד) ולא נחתכה כמו שהקצבים בישראל רגילים לעשות :shock:

 

זהו לבינתיים ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים!!!

אני חושב שהדיון הזה מתאים ל"דביק".

יהיה מאד מעניין לעקוב אחר היצירה.

בהצלחה חבר.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון דיי מדהים, אין בארץ הרבה פרוייקטים מושקעים שכאלה על פורשה. כל הכבוד!

 

לגבי השיפורים, היו בעיות להכניס את החלקים לארץ? ממה שידוע לי אי אפשר להכניס ג'אנטים משומשים לארץ... ספר לי איך אתה עוקף את הבעיה הזאת.

 

ממה שאתה מספר וממה שהבנתי נראה שהיבואן דווקא תומך בשינויים ולא דווקא מערים קשיים כמו רוב היבואנים בארץ, האם אני צודק?

 

בכל מקרה בהצלחה!

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי , הג'נטים בדרך יחד עם חלקי הפח וטמבוני הפיברגלאס, מקווה שלא תהיה בעיה איתם. לא שמעתי שאסור בייבוא.

מה עושים במקרה שמתעוררת בעיה?

 

כמה מיסים משלמים על חלקי פח ופגושי פיבר משומשים ?

 

כל השאר כבר בארץ וממתין להרכבה, כולל קליפרים ששמעתי שגם הם אסורים ביבוא ונכנסו לארץ ללא בעיה יחד עם המנוע והגיר .

 

לגבי היבואן , הוא הערים הרבה מאד קשיים, אך כשיודעים איפה ללחוץ, מצליחים למצוץ... :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אפשר להגיד תתחדש ותהנה.

עוד לא מוקדם מידיי,בכל אופן זה כיף גדול לעשות לבד אבל מבחינת היגיון בריא זה כמו לקנות מוסטאנג ולא לשדך לה מנוע שהוא V8.

להשקיע למעלה מ 100 אלף שקל,ולהישאר אטמוספרי,ועדיין לא להגיע לקצה גבול היכולת או במילים אחרות לא לנצל עד תום את מה שניתן להפיק ממנה,לפי דעתי זה לא דבר חכם לעשות,ממש לא,תחשוב על זה בצורה כזאת: כל מה שתשקיע,עדיין פורש סטנדרטית, עם טורבו ,בלי שום שיפור,תיתן יותר,שלא נדבר על זה שתהיה בסיס לשיפורים אינסופיים.

 

אבל כל אחד לומד איכשהו בדרך הקלה או בדרך הקשה.

 

מקווה שלא תיקח את זה קשה מידיי כי גם אני למדתי בדרך הקשה.....

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשוב על זה בצורה כזאת: כל מה שתשקיע,עדיין פורש סטנדרטית, עם טורבו ,בלי שום שיפור,תיתן יותר,שלא נדבר על זה שתהיה בסיס לשיפורים אינסופיים.

 

זה נכון רק אם מסתכלים על האספקט של תאוצה וכ"ס, זה ממש לא נכון למי שרוצה להנות מהשילדה , מהמשקל הקל של הרכב ומאיזון מסויים בין מה שהמנוע מספק לבין מה שהשילדה יכולה להחזיק.

בשנים האלה לא היו מערכות אלקטרוניות לבקרת האחיזה והרכב לא פשוט בכלל לשליטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...