Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מגמגם בהתנעה, טורים נופלים ולא מצליחים להתייצב | אודי 80 95' הזרקה


erezfed
שימו לב! השרשור הזה בן 5418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים.

בסעפת היניקה אצלי ברכב, ישנו גוף חימום המחמם את הדלק בהתנעה קרה (או אולי תמיד?).

קרתה תקלה, והחיווט של גוף החימום נגע בבודי, מה שיצר קצר חריף (גוף החימום צורך הרבה זרם). המון עשן סמיך ולבן יצא מאיזור הסעפת, עשן שמקורו בבידוד החוט הנ"ל שנשרף. כ-10 ס"מ מהבידוד נשרפו כליל, שאר החוט "נראה" בסדר, וזה רק "נראה" מכיוון שהחוט מתאגד לתוך הצמה ומשם כבר לא ניתן לראות מה קורה (למרות שבכניסה לצמה, הבידוד נראה שלם).

 

לאחר בידוד החוט בחלק שנשרף , המנוע עבד על טורים נמוכים ו"חתך" מיד כשנתתי גז, גמגם וחישב להכבות, לא היה ניתן להעלות טורים מעבר למצב סרק.

המנוע חזר לחיים (פחות או יותר) כשניתקתי את גוף החימום. ההתנגדות גוף החימום 0.9 אוהם (אוטודטה מציין 0.25-0.5 אוהם).

בדקתי את תרשים המעגל הנ"ל באוטודטה, והוא די פשוט: מ + של המצבר החוט עובר דרך ממסר, ומשם לגוף חימום עצמו, שמחובר לאדמה. אותות הבקרה לממסר מגיעים מה-ECU. את הממסר לא מצאתי , לא בתיבת הפיוזים בכל אופן.

 

המצב כעת:

גוף חימום מנותק.

הרכב עובד על טורים מאוד נמוכים בהתנעה קרה , כאילו אין "מגביר טורים" (המצב דומה גם אם אני מחבר את הגוף חימום בחזרה).

בהדלקת מזגן, שוב אין הגברת טורים.

 

האם ייתכן כי הקצר גרם לכל הסאגה? מה יש לבדוק ? היכן נמצאים מגבירי הטורים הנ"ל ברכבי?

 

תודה מראש,

ארז

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז שלום רב !

אינני מכיר את הרכב כידוע לך, אך אנסה לעזור לך כמיטב הבנתי :

יש להניח שהמסר נמצא בתיבת הפיוזים, הנמצאת בתא המנוע ליד המגבים.

יתכן והממסר הותך מהקצר, לכן הבידוד שיצרת עכשו, מאוחר מדי, ויש להחליף את הממסר המדובר.

ללא ספרות מקצועית, הדבר אינו מאפשר לי לכוונך יותר מזה.

המתן למרק 10, או לרון ממוסך רון.

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה צביקה , אני אחפש את הממסר הנ"ל ואראה אם הוא תקול/שרוף.

עם זאת, איני רואה כיצד הדבר משפיע על שאר מערכות הרכב , בדגש על מערכת ניהול מנוע (שהיא זו שאמורה להרים את הסל"ד בעת הצורך).

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום שוב,

 

התחלתי באיתור ופירוק צמת החשמל המרכזית, נעזרתי כמובן באוטודאטה.

צביקה - הממסר הנדון אותר ונמצא תקין, מה שלא תקין זה החיווט , הוא הותך עד לממסר עצמו, וגם חוט המתח המוביל אליו הותך. כעת אני עסוק בלפרק את החוטים שנדבקו אחד לשני, על מנת להחליפם. עושה רושם כי בעיקר חוט ההזנת מתח אל הממסר וחוט הזנת המתח אל גוף החימום הותכו ביחד (הם אלו שנושאים הכי הרבה זרם, הם גם עבים משמעותית). איני יודע מה עוד הותך אליהם בהמשך הצמה , כי טרם סיימתי לפרק את כולה.

 

שאלה נקודתית: אני עובד עם דיאגרמת חשמל מאוטודאטה (ראה ציור), שעד כה הוכיחה נכונותה בחיבורים וצבעי החוטים. אני מעוניין להחליף את החוטים התקולים בחוטים זהים, אך האם ניתן למצוא גם בצבע זהה?

מה שאני בטוח צריך כרגע זה חוט הזנה אדום עבה (לא מסובך), וחוט בצבע אדום עם פס לבן, גם עבה. יש מקומות בהם ניתן להשיג חוטים לפי עובי וצבע מתאים?

 

דבר נוסף מוזר הוא שאין פיוז על קו זה (רואים בדיאגרמה , הממסר k23 מחובר למתח ולמתחהסוויץ', ובהמשך יש את גוף החימום r9), בחיבור ישיר למצבר ברגע שהממסר מחובר. אולי כדאי להוסיף פיוז כאן?

דבר נוסף: כל הבעיה הראשונית, של טורים נמוכים בהתנעה קרה + בהפעלת מזגן, האם ייתכן כי קצר כלשהו בחוטים גורם לכך, או שמא ייתכן והקצר גרם לתקלה במחשב ניהול A35 והוא מקור הבעיה? דעתכם?

ללא שם.JPG

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי צמה מפירוק בהישג יד, אבל אז איפה הכיף? מה גם, שהרכב בפירוק שונה מהותית משלי (אינו הזרקה) , ולכן אני מאמין שהצמה לא תתאים , את החוטים הדרושים לי דוקא יש בה - הגופי חימום הללו הופיעו בסעפת כבר ב-89 , ואולי אף קודם.

מה גם שאני רוצה "לעשות סדר" וללפף את כל הצמה מחדש בצורה מסודרת, מה שהולך אצלי מתחת לדש זה קרנבל של חוטים.

 

נ.ב - בעת עבודתי על הרכב באוניב', ראה אותי איזה ד"ר נחמד עם אאודי 80 דומה (קצת יותר ישנה) , ובא לעזור. מסתבר שהוא גם פריק של אאודי, ויודע ה-מ-ו-ן על הרכב , לעזרתו נחלצים כל המדריכים הרוסיים שהוא מבין ואני לא :?

מעניין, אולי אעשה אצלו התמחות לתואר שני :lol:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דו"ח התקדמות:

 

הוצאתי חתיכה מהחוטים שהותכו, על מנת לקנות חדשים , ואז נפל האסימון: אין לי מושג מה אני צריך, או מה לבקש בכל אופן.

 

בתמונה, שני החוטים שהותכו יחד (כן, אלו שני חוטים ולא אחד), בעלי 50 גידים כל אחד, קשה למדוד אך נראים בעובי 4 או 3 מ"מ.

 

האם יש שם מקצועי לחוט הזה? מה עלי לבקש, שיהיה תחליף ראוי? אני מניח שבחנויות "כל בו" לחומרי בניין אמצא את מבוקשי, הלא כן?

חשוב לי שיהיה משהו טוב ומתאים, כי החוט הזה מעביר את מלוא הזרם מהמצבר לגוף החימום, בלי פיוז (כרגע בכ"א).

17-05-09_2021.jpg

17-05-09_2020.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מכיר מקום מתאים בב"ש?

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בב"ש לא חסר חשמלאי רכב וחנויות לאביזרי רכב(איציק כדורי וכל השורה שלידו).

 

ליד "סטופר" יש חשמלאי הרכב, תעבור בניהם וברר לגבי הכבלים שאתה צריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום חברים,

 

והרי התקלה שהופיעה כרעם ביום בהיר: אני מניע את הרכב , הוא מניע טוב, אך לא מצליח להחזיק טורים. בקצב די קבוע- הטורים נמצאים בתחום תקין לרבע שניה ( אין מד סל"ד, אך לפי צליל המנוע המוכר לי אני מזהה), ומיד נופלים, לעיתים עד כדי כיבוי הרכב. הדבר קורה בצורה מאוד מחזורית ומתוזמנת, מנוע מעלה טורים, ומיד מפיל אותם וכמעט נכבה.

 

אם אני "נותן גז", הרכב מעלה טורים, ולרגע נשמע שחזר לעצמו, אך מיד התופעה חוזרת.

אין אפשרות להסיע את הרכב, כי המשחק קיים גם בהילוכי נסיעה, למרות שמעבר להילוך (D או R) גורם לטורים להתייצב לכמה שניות, אך מיד התופעה חוזרת, גם כשהרכב במצב תנועה. כל הבדיקות נעשו ב"התנעה עם מנוע קר".

 

מכיוון שצביקה תמיד אומר, שאין צירוף מקרים אלא רק הצטרפות מקרים, הייתי די בטוח שהבעיה קשורה לבעיה הקודמת, שטרם טיפלתי בה עד הסוף, אך אופי הבעיות נותן רושם שהן דוקא לא ממש קשורות. למעשה, מאז הבעיה ההיא הרכב מתנהג באופן לא קבוע, לרוב טורים לא סדירים, בד"כ מתייצבים כך: לפעמים נמוכים מידי בהתנעה, לפעמים גבוהים מידי בטמפ' עבודה, אבל לא משהו שאי אפשר "לחיות איתו", עד שיתפנה זמן למצוא בעל מקצוע טוב לסידור הבעיה (החשד העיקרי הוא מנוע צעדים).

 

חיפשתי ברכב צינור קרוע, שממנו אולי יש בריחת וואקום מהסעפת, אך לא מצאתי. בסה"כ יש אצלי צינור מהבוסטר של הבלמים לסעפת, ועוד אחד קטן שהולך לתוך פילטר האויר, והם נראים תקינים.

 

העניין הוא כזה: רציתי להגיע לרון בסביבות סוף אוגוסט (סוף התואר :wink: ), ולסדר את הבעיה הקודמת, (שאר בעלי המקצוע- נא לא להפגע), אבל במצב הנוכחי, כנראה שהרכב ינוע על גרר, טרם החלטתי לאן.

אני חייב מושג כלשהו לגבי מהות הבעיה, ועלותה האפשרית, כי קצרה ידי במזומנים, ואיני רוצה לגרור רכב למוסך כלשהו, רק כדי לגלות שאין לי את היכולת לשלם על התיקון, אני אוהב להיות מוכן מראש.

 

בנוסף, אולי בעל מקצוע מתאים, לרכב הנ"ל, בב"ש? (רון - אל תפגע). אני מניח שהנושא קשור לחשמל/דיאגנוסטיקה, אבל לא רוצה ליפול על "שיטת מצליח".

 

בינתיים - אילו בדיקות אני יכול לבצע כדי לאמת/לשלול את גורם התקלה?

 

בתודה מראש על כל עזרה שהיא,

ארז

 

נ.ב - מיותר לציין שכבר חפרתי רבות בחיפוש, המון מידע מועיל, אך לא קונקרטי למצב המתואר כאן.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף, כמה רעיונות קיבלתי :cry:

 

מה, התיאור לא מנוסח היטב? הכותרת אינה עניינית? לא מסרתי מספיק פרטים?

 

(הלו! בעלי מקצוע בב"ש אין יותר? כולם בב"ש יוצאים מחוץ לעיר לתקן תקלות?).

 

בדקתי היום:

חיישן ECT - תקין

סליל הצתה - תקין

שסתום EVAP - תקין

 

בכלל, הביעה היא אינה של בריחת אויר/חוסר וואקום (אחרת הרכב היה מעלה סל"ד כמו מטורף).

ישנו ריח חזק של דלק, אני מאמין (די בטוח) שהרכב חונק את עצמו בדלק, השאלה היא, למה?

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום,

 

והישועה כמובן באה----> ממני :|

החשוד המיידי התברר כמורשע , בתמונות: IAC , או בשמו הישראלי: מנוע צעדים.

הוא שולט על כמות האויר שנכנסת למנוע, וכן על סל"ד סרק.

 

כפי שהתמונות מעידות, השן שלו שבורה :?

 

משיטוט באינטרנט גיליתי כי החלק הזה משותף להמון רכבים, מיצרנים שונים (אפילו בצרפתיות לא עלינו :lol: ).

OEM : 0132008600 , תוצרת בוש.

מס' VAG :051133031

 

אני מנסה לפרק את החלק "בשביל הספורט", לתקן אותו לא חושב שאוכל, אבל יש לו ברגי כוכב כאלה, שאין לי בוקסות עבורן.

 

הפעם שאלה(ות) קלות:

האם כדאי לקנות כזה מפירוק? או שמומלץ רק חדש? האם יש למישהו טווח מחירים פחות או יותר לחלק? (פירוק/חדש).

17-07-09_1953.jpg

17-07-09_1954.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז ידידי , עכשו נכנסתי לפורום וקראתי על הבעייה עליה שוחחנו טלפונית , ה-IAC הוא החשוד העיקרי (חוכמה שלאחר המעשה).

נסה למצוא אצל רן כדורי את החלק. לצערי זהו רכב שאט-אט נעלם מהנוף המוטורי וקשה להסיגו.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה דוד, אני אבדוק אצלו ביום א'.

האמת, יש "לי" רכב כזה שעומד לפירוק בקרית גת, אבל אני שוקל אולי ללכת על חדש, תלוי בהפרש המחירים.

 

נ.ב - אנחנו עדיין סגורים על ראשון ב-18:00 במכללה. אטלפן לפני כן.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...