Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נפילות מתח קצרות בפיג'ו 206XS - מבקש עזרה באבחון התקלה


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 5430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מבקש את עזרתכם באיתור תקלה קטנה ומעצבנת ב206 שלי.

 

התקלה: הפעלת עומס חשמלי "פתאומי" על מערכת החשמל (כדוגמאת איתות, אור גבוה או אפילו לחיצה על דוושת הבלם) גורמת לנפילת מתח קטנה ורגעית ברכב. ברוב המקרים נפילת המתח הנ"ל גורמת רק לרדיו-דיסק להפסיק לנגן לרגע אבל בחלק מהמקרים מורגש גם גמגום של המנוע וכן הבהוב קצר ומהיר של אחת מהנורות הכתומות בלוח השעונים (נורית ABS?).

 

חשוב לציין שהתקלה לא מופיעה כל הזמן. היא מופיעה בעיקר כשמזג האוויר חם (כלומר לא בלילות) ולאחר נסיעות מהירות וארוכות יחסית. התקלה הופיעה לראשונה לפני כמה חודשים בתדירות נמוכה מאוד ורק לאחר שיוטים ארוכים ומהירים (מאוד?) בכביש 6, אבל התדירות שלה עלתה באופן מדאיג בחודשים האחרונים ועכשיו היא מופיעה גם בכבישים אחרים :lol:

 

השאלה היא אילו בדיקות אפשר לבצע בתנאים בייתים?

בדקתי את מתח הטעינה בסרק ובסל"ד גבוה - תקין.

בדקתי את מתח המצבר לאחר לילה של מנוחה - תקין.

ניסיתי לשחזר את הנפילה עם DVM מחובר, אבל לצערי הוא איטי מדי ולא "תופס" את נפילת המתח.

ניקיתי את הקטבים של המצבר ממעט הקורוזיה שהיתה עליהם וחיזקתי את החיבורים באזור.

 

אני נוטה לפסול בעיות של מגעים רופפים היות והתקלה לא מתרחשת בסיבובים או בקפיצות בכלל.

אני נוטה לפסול תקלה במצבר - כשהרכב כבוי אין נפילות כלל.

האם להספיד את האלטרנטור?

 

 

פרטים נוספים - הרכב מודל 2001, 100K קילומטרים, מערכת חשמל מקורית לחלוטין למעט דיבורית וקודנית. המצבר של שנפ מאמצע 2007.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זה קשור, אבל יש לי בעיה דומה.

 

יש לי גם 206 XS, מאותו שנתון כמו שלך, קילומטרז' קצת יותר גבוה (147).

הבעיה שלי קצת שונה.

אצלי אחרי ההנעה הראשונה, אחרי שהרדיו דיסק נדלק אוטומטית עם הסוויץ',

אם אני לוחץ על כפתור כלשהו ב-HU (לא משנה איזה), הרדיו דיסק חוטף מין "ריסט" כזה.

הוא נכבה ונדלק בדיוק שניה לאחר מכן וממשיך מאותה נקודה בשיר, אך ברמקולים לא שומעים כלום.

כדי לשמוע משהו אני צריך ללחוץ על הגלגלת של הווליום ולעבור בין מצב רדיו, AUX, וחזרה לדיסק.

 

הבעיה האמת לא כ"כ מטרידה אותי (חוץ מהעובדה שזה מעצבן כמובן) מפני שהיא מתרחשת

אולי אחת ל-10 הנעות. אין הבדל בין הנעה בחום או בקור.

כמו כן הבעיה מתרחשת רק אחרי שהרכב עמד זמן מה, כמו בזמן הלילה למשל.

 

המערכת שלי מצויינת בחתימה שלי.

אולי הגורם לבעיות של שנינו זהה ? אולי משהו מעמיס יותר מדי על המצבר ?

אולי המצבר בכלל חלש מדי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שיש ברכב מפל מתח שהוא ממקור אחר לאו דווקא אלטרנטור.

יתכן גם שהטעינה תקינה אבל במצב נקודתי מסויים של עומס יתר משהו משתבש ואולי התקלה במייצב מתח/ווסת.

כדאי שחשמלאי יבדוק תחילה את האפשרות הראשונה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הכוונה מצבר לא יציב?

אני לא פוסל את נושא המצבר על הסף, אני פשוט נוטה שלא לחשוד בו כי כאשר המנוע מדומם התופעה לא מתרחשת. ההיגיון שלי אומר שאם המצבר היה לא תקין הייתי רואה נפילות מתח גם כשהרכב כבוי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין נשמע כמו בעיית מגעים כלשהי.

אני מציע להתחיל לבדוק מפלי מתח על החוטים הראשיים בעומס מקסימאלי- גם על המינוס וגם על הפלוס.

 

במקרה של הפלוס, תתחיל בין האלטרנטור למצבר. במקרה של המינוס- בין גוף האלטרנטור, למצבר ולנקודה במרכב (תבדוק בין כולם).

 

מעבר לזה יכול להיות שהפחמים באלטרנטור קרובים לסוף אבל תשאיר את זה לאח"כ.

תיאורטית הבעיה יכולה להיות בכל חיבור חשמל בין תא המנוע לקופסת הפיוזים, משהו בתוך הקופסה וכו'. תקלות מעצבנות ומעיקות, לרוב קשות לפתרון אלא אם מדובר במחלה ידועה שהחשמלאים מכירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק מפלי מתח, וטעינה. אם הכל תקין בבדיקה בעומס, נסה לבדוק עם מצבר אחר, אתה יכול לנסות עם חיבור כבלי עזר כאשר רק המנוע אצלך פועל, ואולם, אם התקלה נשארת, יש לנסות להחליף מצבר.

 

אם לאחר כל זאת, תשאר התקלה, יש להמשיך בבדיקות נוספות.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אבדוק את נושא מפלי המתח בהקדם. כמובן שהאלטרנטור ב206 ממוקם בצורה כזאת שתדרוש אלתור כזה או אחר לפרובים של הDVM שלי (או קיצור של אחת האצבעות, מה שיהיה זול יותר), אבל ננסה לקמבן משהו.

אחר כך אנסה למצוא מצבר חלופי לכמה ימים כדי לחתוך את נושא המצבר מהמשוואה.

 

התקלה מתרחשת רק בנסיעה מהירה או במהלך האטה מנסיעה מהירה. לא זכור לי שהיתה נפילת מתח בזמן עמידה במקום. אם אכן היה מדובר במגע רופף כלשהוא הייתי מצפה להרגיש את התופעה במעבר על כבישים משובשים או בפניות מהירות, כאלו שיזיזו חוטים ומגעים ויגרמו לחוסר רגעי במגע - אבל זה לא קורה בכלל.

 

תודה לכם על הכיוון. אמשיך לעדכן לאחר הבדיקות שהצעתם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...