Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6229 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קוד םכל, אני בקרוב יקנה משאית חדשה שתחליף את הרנו שאוטוטו יוצאת מתקופה האחריות.

אני מחפש משאית 10 טון של MAN \ DAF \ RENAULT.

אני מחפש להשוות ביניהם, כאשר כיום הדבר הכי חשוב לי הוא הבלימה של הרכב. עם הרנו אני מחליף בלמים כל מספר חודשים עד שנה כי אני עובד בתנאי שטח מאוד קשים. כיום המנוע ברנו - 220 כ"ס. אני מעמיס על המשאית יותר ממה שמותר, אני חושב אפילו משמעותית.

 

כיום אני מחפש דרך למגר את תופעת החלפת הבלמים בתדירות שכזו, ועלו במוחי כמה רעיונות. ביניהם גם רעיון למנוע חזק יותר, שע"פ התיאוריה אמור לבלום את הרכב חזק יותר ובכך להקל על הבלמים בעבודתם. משאית מאן נמכרת עם מנוע 240 כ"ס (בגודל של כשני ליטר יותר מהמנוע שלי). האם התיאוריה נכונה ובמציאות עשויה לסייע משמעותית לעבודת הבלמים בירידות תלולות ?

 

זה בתור התחלה :roll:

 

נ.ב - אני מבין שבגלל שאני מעמיס על הרכב יותר ממה שתוכנן הבלמים לא עומדים במעמסה, אבל כרגע אני לא רוצה לחזור ל12 טון כי זה כרוך ברשיון מוביל חדש, ובבדיקה חודשית של איזה מסכן שבא, ממשמש את הדלת של הקבינה ולוקח 200 שקל עבור הלכלוך שהשאיר לי על המשאית. שלא נדבר על תוספת המחיר בקניה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אתה לא צריך להסתכל על הכ"ס של המנוע כי ההבדלים בהספקים של דגמי הרנו 7 ליטר השונים מגיעים מתוכנות שונות ולא מברזלים שונים ולכן ההספק שלהם לבלימת מנוע הוא זהה. למידלום 7 ליטר החדש (לא המידלום הקל יותר עם מנוע 5 ליטר כפי שאתה חושב לקנות) יש אופציה לג'קוברקס שלא רבים קונים אותה. אם תלך על האופציה הזו תחסוך הרבה בלמים. בנוסף, יש למידלומים היום גיר רובוטי נהדר, שגם יוריד הילוכים עבור הנהג ומשפר לאין ערוך את בלימת המנוע. נהגתי לפני כמה ימים במידלום 240 עם גיר אייסינק (הרובוטי) ,12 טון כולל, עם אגזוז ברקס ללא ג'קו ברקס. בלימת המנוע לא רעה גם ככה ועם ג'קוברקס אני בטוח שאתה תהיה מרוצה מבלימת המנוע. הנהיגה עם הגיר הזה, אגב, היא תענוג אמיתי.

 

בקש מסוכני המכירות נתוני הספק לבלימת מנוע, הם קיימים והם יעילים מאוד לקביעת יכולת הבלימה. שים לב: זה לא "כוח סוס לבלימה". זה נתון אחר ואין קשר בין השניים.

 

לצורך הגילוי הנאות: אני מנהל טכני במוסך לרכב כבד של חברת "מאיר", אז תרגיש חופשי לחשוד בי כמשוחד :-).

פורסם

אני דווקא מרגיש חופשי לשאול אותך שאלות כאחד שמבין את הנושא :-)

אם יש נתון שכזה, אני בהחלט מתכוון לשאול לגביו.

לפי מה שהבנתי דווקא במאן 10 טון המנוע בעל 240 כ"ס (כרגע אני לא מתייחס אל הדבר כאל כוח אלא כאל תיאור המנוע) מגיע עם תיבה אוטומטית. אם שמעת על התיבה הזו כמה מילים, תנסה שלא לחשוב על רנו - וולוו ותספר לי איך התיבה הזאת.

בכל אופן, הדבר שהכי חשוב כרגע הוא הבלימה, כי הבלמים פשוט שוחקים לי את השכר לגמרי, וזאת לא חוכמה להנות מהכוח והאמינות ניחסית של הרנו כאשר הבלמים הולכים על ימין ועל שמאל :?

נ.ב - מדי כמה חודשים מתבצע סקר בקרב כלל הלקוחות של מאיר, בו שואלים שאלות על הרכב. תמיד אני עונה שאני מרוצה מהכל (ובאמת, המוסך שלי באיכסאל פנינה אמיתית) ושנה הבאה אני אחזור לקנות משאית נוספת מאותו דגם. השבוע אני צריך להחליף ברקסים מאחורה, לאחר שחודש שעבר החלפתי ברקסים מקדימה, 4 חודשים אחרי שהחלפתי כבר. אתה מבין לאן זה הולך.

 

אגב - בתקופה בה קניתי את המידלום, לפני כשלוש שנים וחצי (אחריות מורחבת של שנה), הייתה תקלה סדרתית בגיר. הגיר הלך אצלי ב70 אלף ק"מ והוחלף במסגרת האחריות. האם אין עוד את התקלה הזו בדגמים החדשים ?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אני מניח שאתה מדבר על גירים ידניים. לא מוכרת לי תקלה סדרתית כזו, אבל אני רק שנתיים בחברה ויכול להיות שזה היה לפני תקופתי.

לגבי הגיר האוט' של מאן, אם תגיד לי באיזה גיר מדובר אולי אני אצליח לגרד פרטים עליו, או שאולי בכלל מדובר בגיר שמשמש גם לוולוו-רנו.

 

בכל מקרה, במידלום DXI מדובר בגירים אחרים לגמרי ביחס לדגם היוצא, מלבד הגיר האוט' של אליסון. מדובר בגירים של ZF, גם שני הידניים וגם הרובוטי, ותקלות בידניים הן נדירות ביותר עד כמעט לא קיימות. בתקלות בגיר הרובוטי עוד לא נתקלתי בכלל.

פורסם

סתם מסקרנות: אתה מצד אחד מתלונן על קצב שחיקת בלמים גבוה, ואתה מעיד על עומס יתר קבוע במשאית, ביחד עם עבודה רבה במתווה הררי, ומצד שני חושב על קניית רכב קטן יותר, עם מנוע קטן יותר ועם יכולת בלימת מנוע מופחתת.

 

כל זה בגלל קצין הבטיחות? זה עד כדי כך מפריע?

 

אתה נוהג ברכב או שיש לך נהג שכיר? אני מניח שלא אחדש לך כלום אם אומר שקצב שחיקת הבלמים תלוי בצורה קריטית בנהג. כמובן שגם במשקל ובתצורת המשאית, אבל בכל מקרה לנהג יש השפעה עצומה על קצב צריכת הבלמים. גם אם המשאית תשקול 20 טון תמיד יש הילוך יותר נמוך שאליו תוכל לרדת כך שלא תצטרך לבלום בירידה, במיוחד אם מדובר בגיר מרובה הילוכים, מה שאגב, קיים בדגמים הגדולים יותר של המידלום. גיר 9 הילוכים לעומת גיר 6 הילוכים בקטנות.

פורסם

אצלי מן הסתם זה 6 הילוכים. אני נוהג במשאית, אני נהג עם וותק רב כאשר המשאית הקודמת שהייתה לי היתה ניסאן אתלאון (שבכל הנוגע לאמינות ועוצמה הרסה את כל המוניטין הטוב של היפניות). הניסאן הייתה במשקל 12 טון, אך עם מנוע חלש מזה שיש לי כרגע. בכל זאת הבלמים לא הלכו בתדירות שכזו, ואני מבין שזה בגלל העומס ה*כמעט* קבוע שיש על המשאית.

כיום אני מאמין שאני מעמיס על המשאית בערך 2 טון יותר ממה שמותר, מה שאומר שהיא שוקלת כ12 טון. במשאית הבאה אני מתכוון לקנות גם ארגז קירור חדש שיהיה קל יותר מזה שכיום מורכב על המשאית, ואני מוריד את הרמפה ההידראולית שמאחורה שממילא לא עובדת וסתם מעמיסה על הרכב. אני מעריך שהמשאית הבאה תשקול כטון אחד יותר ממה שמותר בימים עמוסים, כאשר בימים רגילים היא תשקול בערך כמו שהיא אמורה לשקול, ככה שזה כבר לא כל כך קריטי.

 

אני אישית משתדל כמה שפחות לבלום עם הבלמים. אני כיום נוהג בהרי בית ג'אן (טיפוס ולאחר מכן ירידה), כרמיאל, צפת ופקיעין.

בירידות תלולות אני בולם בעיקר עם האגזוז ברקס ונותן לרכב לשייט, כאשר אני מגיע למהירות מוגזמת אני בולם את המשאית עד למהירות סבירה ואז שוב נותן לה להתדרדר. האם יש בכך פסול ?

 

קצין בטיחות עולה לי 250 ש"ח לחודש, נכפיל ב12 חודשים יצא שבשנה אני משלם לחריימה הזה 3000 ש"ח. האם זה מוצדק ? לגמרי לא. נוסיף את המחיר שמוסיפים למשאית גדולה יותר במעמד הקנייה ונקבל משהו שהוא פחות כלכלי מאשר לשלם על משאית קטנה יותר. וזה בלי להוסיף את איבוד הזמן על רשיון מוביל.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם
בירידות תלולות אני בולם בעיקר עם האגזוז ברקס ונותן לרכב לשייט, כאשר אני מגיע למהירות מוגזמת אני בולם את המשאית עד למהירות סבירה ואז שוב נותן לה להתדרדר. האם יש בכך פסול ?

 

קטונתי מלשמש כמדריך נהגים, אבל בעקרון בירידה אתה אמור תמיד לבחור בהילוך כזה שבלמי העזר (הג'קו, האגזוז ברקס, הריטרדר או התלמה), יוכלו לשמור את מהירות הרכב קבועה, שלא תגדל.

 

אם המהירות גדלה בירידה ואתה צריך להשתמש גם בבלמי השירות כדי לשמור עליה נמוכה מספיק, אז ההילוך גבוה מדי ביחס לירידה.

פורסם

יש ירידות שהאגזוז ברקס פשוט לא מצליח לשמור את המשאית במהירות קבועה. במקרים כאלו (שהמשאית עמוסה) הסל"ד מגיע לקו האדום והמנורה האדומה נדלקת. מה שאומר שהבעיה היא לא ההילוכים, אלא העומס שהמשאית מחזיקה. כשהמנורה האדומה קרובה להדלק אני בולם את המשאית עם הבלמים עד לסל"ד נמוך יותר ואז שוב נותן למשאית להתדרדר עם האגזוז ברקס, עד שהסל"ד שוב יגיע למהירות גבוהה מדי.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

התיבה האוטומטית של סקניה : תיבת הילוכים אוטומטית אלקטרו מכנית TIP-MATIC

זה כאשר הגיר נמצא על ההילוך הנמוך ביותר האפשרי. הילוך עוד יותר נמוך בלתי אפשרי כי הוא כבר בהילוך הגובה יותר הגיע לקו האדום, אי אפשר עוד יותר :shock:

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

המומחה אומר תוריד הילוך ואל תשב על הברקסים

 

הנהג אומר האוטו משייט ( קרי מהירותו עולה ) אז אני יושב על הברקסים.

 

אח"כ חס וחלילה מאבד את הברקסים והתוצאה תאונה.

 

לא חשוב המעמס ( חשוב מאוד ) אבל משאית בירידה צריכה להיות בהילוך נמוך שכזה שבעזרת מערכת עזר כמו אגזוזברקס

היא תשמור על מהירות קבועה ולא תאיץ .

 

כאשר רוצים מהר יותר הברקסים ראה זה פלא נגמרים .

 

נהגנו - אולי יש לך הרבה שנים ניסיון , לנהוג עוד לא למדת.

 

מאחד שאין לו רישיון על משאית אבל מכיר סיפורי משאיות יותר מ 50 שנה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
התיבה האוטומטית של סקניה : תיבת הילוכים אוטומטית אלקטרו מכנית TIP-MATIC

 

זה כאשר הגיר נמצא על ההילוך הנמוך ביותר האפשרי. הילוך עוד יותר נמוך בלתי אפשרי כי הוא כבר בהילוך הגובה יותר הגיע לקו האדום, אי אפשר עוד יותר :shock:

 

לא ברור לי אם אתה לא מבין אותי , או שאתה מבין ופשוט לא רוצה לנסוע בהילוך נמוך יותר שיאפשר לך לא להשתמש בבלמים אבל יאלץ אותך לנסוע במהירות נמוכה יותר. בשביל לנסוע מהר בירידה צריך הספק גבוה של בלמי עזר, ואת זה אין לך.

 

ככל שתיסע בהילוך נמוך יותר כך המומנט לבלימה בגלגלים יהיה גדול יותר, וכך המנוע לא ירוץ קדימה בטורים ולא יגיע אל הקו האדום כמו שקורה לך עכשיו. זה שהמנוע מגיע לך עכשיו אל הקו האדום זה בדיוק מה שאמור להבהיר לך שאתה חייב להוריד מהירות והילוך, או לשלם על ברקסים ולקחת סיכון של אובדן בלמים בירידה כשבאמת תצטרך אותם במקרה חירום.

פורסם
המומחה אומר תוריד הילוך ואל תשב על הברקסים

 

הנהג אומר האוטו משייט ( קרי מהירותו עולה ) אז אני יושב על הברקסים.

 

אח"כ חס וחלילה מאבד את הברקסים והתוצאה תאונה.

 

לא חשוב המעמס ( חשוב מאוד ) אבל משאית בירידה צריכה להיות בהילוך נמוך שכזה שבעזרת מערכת עזר כמו אגזוזברקס

היא תשמור על מהירות קבועה ולא תאיץ .

 

כאשר רוצים מהר יותר הברקסים ראה זה פלא נגמרים .

 

נהגנו - אולי יש לך הרבה שנים ניסיון , לנהוג עוד לא למדת.

 

מאחד שאין לו רישיון על משאית אבל מכיר סיפורי משאיות יותר מ 50 שנה

אויש, הגזמת. אני לא מספיק מפגר כדי לאבד בלמים בזמן ירידה.

 

חנן - הצלחתי להבין אותך, איבדתי אותך ולכן אמרתי דברים אחרים.

בכל אופן, אני מודה, עניין המהירות בירידה מאוד חשוב לי.

ככה זה כשאתה לעתים קרובות בעבודה משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות, מנסה להספיק מעל 25 לקוחות. נכון, אני אוכל את הבלמים בגלל המהירות שאני יורד את הירידות האלו, אבל זאת השאלה שלי. מנוע חזק יותר, יעזור לי לשמור על מהירות גבוהה יותר בירידה ? או שההמלצה שלך היא פשוט לעבור למשאית 12 טון ?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

מה העלויות בלעבור למשאית של 12 טון?

כי לפי מה שאני מבין, אתה נוסע במשאית ומנצל 120% ממנה, כשהיא תוכננה לתת לך 100%. אז לא חבל?

ככה תקנה משאית שקולעת לצרכים שלך. זאת דעתי לפחות.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

×
×
  • תוכן חדש...