Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה מעניינת על הקשר בין מהירות ותאונות.


אלעד
שימו לב! השרשור הזה בן 5462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במגזין "ממון" המצורף לעיתון ידיעות אחרונות של הסופ"ש הזה יש כתבה מאת אודי עציון.

אפתח ואומר שממצאי הכתבה כלל לא הפתיעו אותי, ואע"פ כן מצאתי את עצמי פעור פה לאחר קריאתה. אם תמשיכו לקרוא תבינו גם למה.

 

ראשית, תזכורת: לפני כשנה וחצי, התפרסם כי חברת אורנג' הצליחה לחשב באמצעות איכון מכשירי מנוייה את מהירותם. את הנתונים היא העבירה לעמותת "אור ירוק", שבתורה העבירה אותם למשטרת התנועה, בכדי שתדע היכן להציב מארבים (קישור לדיון).

כעת מתברר שחוץ מהעברת הנתונים למשטרה, נעשה בהם גם שימוש למחקר סטטיסטי, הבודק את שיעור הנהגים העוברים על החוק בקטעי דרך מסויימים.

 

התוצאות היו לא פחות ממדהימות:

התברר שבאיזור עוטף עזה, כמו גם בכמה כבישים באיזור הכנרת וכן גם בכבישי נס הרים, 100% מהנהגים עוברים על המהירות המותרת!

אם תמיד חשבתי שאני המיעוט הנרדף, אותו אחד שנחשב לפסיכי שנותן בגז, לפתע גיליתי שהלכה למעשה, המיעוט הוא זה שמקיים את החוק. בחלק מהכבישים האלה יש הגבלה ל-40 קמ"ש, בעוד שמהירות הנסיעה הממוצעת שם היא לא פחות מפעמיים מכך!

אז נכון שבמסגרת הכתבה לא ניתנו מדדי פיזור (סטיית תקן), כך שקשה להעריך האם כל הנהגים באותם כבישים עוברים בגדול על החוק, או שחלקם עוברים "בקטנה" בעוד כמה פסיכים דופקים לכולם את הממוצע. ועדיין, איך שלא הופכים את זה, מגיעים למסקנה אחת ויחידה: הגבלת המהירות, במתכונתה הנוכחית, היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בפניה.

 

ממצא נוסף ומעניין לא פחות הוא בהתייחס לכבישים מהירים. בניגוד לסברה הרווחת, לפיה אם הגבלת המהירות בכבישים אלה תעלה, אזי גם הנהג ירשה לעצמו לנסוע במהירות גבוהה יותר ובכך שוב לעבור על החוק, הופרכה לחלוטין. התברר שדווקא בכבישים אלה, בהם מהירות הנסיעה שבשגרה היא גבוהה (90 וצפונה), שיעור הנהגים שעברו על החוק היה יחסית נמוך מאוד (אין לי כרגע מספרים. אם זה חשוב למישהו, אכניס אותם מאוחר יותר). בנוסף, חריגות המהירות של אותם נהגים שכן החליטו לעבור על החוק היו נמוכות בהרבה מהחריגות שהתגלו באותם כבישים מהפיסקה הקודמת.

 

למרות כל אלה, אין ספק שהממצא המפתיע ביותר התגלה בסוף: מבין כל אותם כבישים שבהם התגלו חריגות מהירות משמעותיות, רק 4% מוגדרים ככבישים אדומים! מה שזה למעשה אומר, במילים אחרות, זה מה שטוענים מומחים מן השורה הראשונה ובהם דר' משה בקר מהטכניון, כבר הרבה זמן: לאכיפת מהירות הנסיעה ניתן משקל יתר, מעבר לכל פרופורציה, ואין קשר בינה לבין מניעת תאונות דרכים.

 

פשוט לקרוא ולא להאמין.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מצטער, אבל אני לחלוטין לא מופתע מהדברים האלו. הגבלות המהירות בישראל הן מגוחכות לא רק בכבישים של 90. זה מאוד לא מפתיע שקרוב ל-100% מהנהגים עוברים על המהירות המותרת כשההגבלה העירונית מתקיימת גם בכבישים פתוחים וישרים, כשבכל רמז לשמץ של סיבוב יש תמרור של "40 קמ"ש" בכבישי הרים וכשעל איילון מותר לנסוע 90 ואפשר גם 190 (בפורשה :wink: ). ברגע שמי שאחראי על סימוני המהירות המותרים יתחיל לעשות את עבודתו כראוי ולא לקבוע מהירויות לפי כיוון הרוח, אולי לא יתפרסמו ממצאים כאלה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מעניינת ביותר

 

מסקנתי האישית והיא עולה גם מהמאמר, שהנהג הישראלי הוא נהג אחראי והוא נוהג לפי תנאי הדרך ולא על פי מה שמראים השלטים.

 

דהיינו בכביש בו הוא חש כי אפשר לנסוע מהר הוא נוסע מהר, ורוב הנהגים גם בכבישים מהירים נוסעים על פי יכולתם ויכולת רכבם. זה עם הקררה 200 וזה עם הטרנטה שלו 100.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אבל אני לחלוטין לא מופתע מהדברים האלו. ברגע שמי שאחראי על סימוני המהירות המותרים יתחיל לעשות את עבודתו כראוי ולא לקבוע מהירויות לפי כיוון הרוח, אולי לא יתפרסמו ממצאים כאלה.

 

רוני

אבל אתה יודע שאין אף אחד שיקח אחריות על זה.

גם אם כל אחד כאן היה יכול לקבוע את המהירות בקטעים בכביש, הוא היה מפחד לציין את המהירות שבאמת אפשר לנהוג שם.

זה די ברור כי אז יילכו לאותו אחד בטענות "למה לא הזהרת".

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עושים את העבודה באופן אחראי, אין שום בעיה של אחריות. וכמו שנאמר כאן, אם הכבישים בהם הגבלת המהירות היא מגוחכת הם לא כבישים אדומים אז כנראה שאין שום בעיה לנסוע יותר מהר. למזלנו, המשטרה אוכפת מהירות רק בכבישים ישרים ופתוחים ולכן הנהגים ימשיכו לנסוע מעל המהירות המותרת בכבישים הצדדיים ללא הפרעה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש באמת אנשים שמשוגעים ונוסעים בצורה מהירה ומוגזמת, חותכים, לא מתחשבים ועושים מה שבא להם על הכביש. אלה אנשים שצריך כן לעצור ולהוריד מהכביש. אבל האנשים שנוסעים 115 קמ"ש בכביש החוף זה לא שצריך לחשוב שהם מטורפים בלי מעצורים. פשוט תנאי הדרך באמת מאפשרים זאת. צריך לשקול מחדש את מהירות הנסיעה בכבישים שלנו. ובמיוחד בכביש 6 ששם המהירות הממוצעות היא בוודאי יותר מ-110. אז לפחות להעלות שם את המהירות המותרת ב-10-20 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שהגבלת המהירות מעצבנת, אני מצדיק אותה. לאו דווקא 90 או 50, אבל בגדול חייבת להיות הגבלה מסוג כלשהו. דמיין שיבטלו אותה לחלוטין:

 

אתה רוצה לראות נהגי משאיות עייפים נוסעים ב- 140 כדי להספיק להגיע מהר ? אתה רוצה לראות את איילון בשישי בלילה הופך למסלול מירוצים של בני 19 בגרוטאות ליסינג ? אתה רוצה לסוע באוטובוס עם הנהג עצבני שנוסע 130 בירידה מירושלים ? וכו' וכו'. לא לכל נהג יש מכונית שמתאימה לסוע מהר ורוב הנהגים לא מספיק מיומנים (myself included). צריך שיקנן להם הפחד הזה בראש שהרשיון שלהם בסכנה אם הם נוסעים מהר, כי על החיים שלהם ושל אחרים בד"כ הם לא מפחדים.

 

מהירות לאו דווקא הורגת, אבל אם יורידו את הגבלת המהירות אז כל פראי האדם שיש במדינה הזאת ידאגו לכך שנרצה להחזירה את ההגבלה מהר מאד.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא ביקש להוריד את הגבלת המהירות, אפילו בגרמניה אי-ההגבלה היא רק באוטובאהנים, וזו הדוגמה היחידה בעולם.

הטענה היא שאין התאמה בין המהירות בה ניתן לנסוע בבטחה לבין המהירות המותרת באותם כבישים (בין אם זו המהירות המירבית המותרת בכבישים עם תשתיות טובות, או מהירות מותרת בכבישים בהם היא מסוכנת - כלומר המהירות המותרת גבוהה מדי).

 

כמו כן - אין בין האכיפה הקיימת לבין מניעת תאונות דרכים ולו דבר.

 

עם כל זה - היה בכתבה משהו שהפריע לי ונראה לי מוטה משהו. אני אקרא אותה מאוחר יותר ואתייחס לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוצה לראות נהגי משאיות עייפים נוסעים ב- 140 כדי להספיק להגיע מהר ? אתה רוצה לראות את איילון בשישי בלילה הופך למסלול מירוצים של בני 19 בגרוטאות ליסינג ? אתה רוצה לסוע באוטובוס עם הנהג עצבני שנוסע 130 בירידה מירושלים ?

 

אם אתה טוען שזה מה שיקרה אחרי הסרת מגבלת המהירות, כנראה עברו שנים רבות מאז שראית משאיות, איילון בשישי בלילה או אוטובוסים (ומוניות שרות) בירידה מירושלים. אף אחד מהם לא מחכה להסרת המגבלה...

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שהגבלת המהירות מעצבנת, אני מצדיק אותה. לאו דווקא 90 או 50, אבל בגדול חייבת להיות הגבלה מסוג כלשהו. דמיין שיבטלו אותה לחלוטין:

עובדה שיש כבישים בגרמנייה בהם אין מגבלת מהירות. מעבר לזה, מי דיבר כאן על ביטול מגבלת מהירות? דיברו על לעלות את המגבלה בכבישים שמאפשרים זאת.

אתה רוצה לראות נהגי משאיות עייפים נוסעים ב- 140 כדי להספיק להגיע מהר ?

במשאיות ואוטובוסים מודרניים יש בד"כ מגבלת מהירות מובנית.

הערות שלי באדום.

 

>>"לא לכל נהג יש מכונית שמתאימה לסוע מהר ורוב הנהגים לא מספיק מיומנים (myself included)."

רוב מכוניות מודרניות ללא בעייה מסוגלות לינסוע על 120~130. במידה וכולם ישמרו על מהירות אחידה לא תיהיה בעייה של מיומנות. במדינות מסויימות מגבלת מהירות היא לפי מזג אויר: למשל בחורף מותר 90 ובקיץ 130. יש גם מגבלות מהירות לפי נתיב נסיעה, כך משאיות, אוטובוסים ורכבים שאינם מסוגלים לנסוע מהר יסעו בנתיב האיטי ומי שיכול ייסע בנתיב המהיר - בצורה כזאת לא יעקבו את התנועה הזורמת אנשים שאוהבים לנסוע 80 בנתיב שמאלי בכביש של 90 - הם סכנה הגדולה על הכביש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה לדבר על הגבלת מהירות כזו או אחרת או על הקשר של מהירות לתאונות דרכים - אני לא מומחה בתחום

אבל אני רוצה לחדד כאן נקודה יש לנו בארץ בעיה קשה של תאונות דרכים ומספר גדול של הרוגים ופצועים מתאונות אלו.

 

הפתרון של הרשויות הוא להקפיד מאוד בנושא המהירות (כמו גם על נושאים אחרים כמו אי עצירה מוחלטת בתמורר עצור) לא לא מדובר רק על כנסות שמכניסות למדינה כסף טוב, מדובר גם על פרסום רב בתקשורת על כך. לדעתי זה הפתרון הזול והפשוט לנושא שבא במקום פתרונות נכונים לבעיה כמו שיפור הכבישים ובנית דרכים שיהיו יותר בטוחים לנהיגה. פתרונות אלו הינם יקרים ולא משתלמים כלכלית לזמן הקצר של שר תחבורה כזה או אחר.

 

אני לא בא להגיד שלא צריך לפקח על הנהגים, אבל זה צריך להיות בנוסף לפעולות נוספות למנוע את ההרג בכבישים - לא רק לחפש את האשמה בנהגים במקום למנוע תאונות דרכים ולמנוע ההרג ופצועים

 

אני לא חושב שאני מגזים אם אני אומר שהמצב כעת - זה מחדל ופשע שגורם למאוד הרוגים בשנה ולא נדבר על כמות הפצועים הרבה.

 

טוב אני יכול לדבר ולכתוב עד מחר, קשה לי להאמין שיהיה באמת שינוי :cry:

Tubes Rule

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה טוען שזה מה שיקרה אחרי הסרת מגבלת המהירות, כנראה עברו שנים רבות מאז שראית משאיות, איילון בשישי בלילה או אוטובוסים (ומוניות שרות) בירידה מירושלים. אף אחד מהם לא מחכה להסרת המגבלה...

+1. צודק ב-100%.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון של הרשויות הוא להקפיד מאוד בנושא המהירות (כמו גם על נושאים אחרים כמו אי עצירה מוחלטת בתמורר עצור) לא לא מדובר רק על כנסות שמכניסות למדינה כסף טוב, מדובר גם על פרסום רב בתקשורת על כך. לדעתי זה הפתרון הזול והפשוט לנושא שבא במקום פתרונות נכונים לבעיה כמו שיפור הכבישים ובנית דרכים שיהיו יותר בטוחים לנהיגה. פתרונות אלו הינם יקרים ולא משתלמים כלכלית לזמן הקצר של שר תחבורה כזה או אחר.

 

 

טוב אני יכול לדבר ולכתוב עד מחר, קשה לי להאמין שיהיה באמת שינוי :cry:

 

מסכים איתך.:mm_yeah:

 

בעצם, אולי יש דבר אחד שלא ממש. בזמן האחרון יוצא לי לראות כבישים שבהם יש אספלט חדש והוא נראה דווקא, סופסוף, כמו משהו איכותי (נכון, זה עדיין לא ברמה של הכבישים האירופים האיכותים אבל זה שיפור רציני). כל הכבוד שהחלו להרכיב כבישים טובים (ועדיף מאוחר מאשר אף פעם לא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק לחפש את האשמה בנהגים במקום למנוע תאונות דרכים ולמנוע ההרג ופצועים

 

בפעם האלף - אין מה לחפש אשמה אצל הנהגים. גם אלה שמשתוללים, פשוט לא מבינים את התוצאות. חייבים לשנות את שיטת לימוד הנהיגה. כמות האנשים שיודעים לנהוג בישראל היא זעומה (אני לא כולל את עצמי ביניהם, אם יש ספק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...