Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכן ממוקמת משאבת הדלק החשמלי בסוויפט 1300 קרבורטור?


צביקה.
שימו לב! השרשור הזה בן 4242 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב !

השאלה בכותרת, היכן ממוקמת משאבת הדלק החשמלית בסוויפט 1300, ידוע לי כמעט בוודאות שהיא לא טבולה בטנק, ולא ממוקמת מתחת למושב האחורי.

האם יתכן שהיא ממוקמת מתחת לרכב, סמוך לגלגל אחורי שמאלי, שם מצאתי את מיקום מסנן הדלק?

השאלה נשאלת בגלל לקוחה שלי בשם מאי, שהיא גם חברת הפורום,שפתחה שרשור לא מזמן, בגלל קרטועים , לא מוסברים ברכב עד למצב של כבוי המנוע, הבעייה כל פעם שהיתה מגיעה למוסך, חוק מרפי החל לפעול, והבעייה נעלמה כלא היתה, וגם בנסיעת מבחן היא לא התגלתה.

ביום בהיר אחד, נתקעה מאי , סמוך מאד למוסך שלה, הרכב נדחף למוסך, הועלה חשד של בעייה במשאבת הדלק, מאי פנתה לעסןקייה, ואז לאחר זמן מה המוסך התקשר וטען שיש להחליף את משאבת הדלק החשמלית בעלות של 500 שקל + 100 שקל עבודה.

כשבאה הלקוחה לשחרר את הרכב, טען בעל המוסך, שאטם ראש נשרף והמים חודרים לשמן, אני חייב לציין לפי גירסתה של מאי, שהרכב מעולם לא התחממם, לא איבד מי קירור, אם כי צרך כמות של שתי ליטר שמן, כל עשרת אלפים קילומטר.

מאי כעסה, שילמה תוך מחאה את עלות המשאבה, ולקחה גרר למוסך אחר,

שם בוצע שיפוץ ראש מנוע קומפלט, פלוס החלפת טבעות ומיסבי טלטלים וגל ארכובה, בעלות של 2500 שקל כולל מעמ.

הרכב עובד שקט וסוחב היטב, עם כי בעיית הקרטועים חוזרים מדי פעם בעיקר בעת סיבוב ימינה, ולעתים הרכב כבה מיד לאחר הפנייה.

ביצעתי איתה מסיעת מבחן וכמו תמיד הבעייה לא הופיעה מעשה שדים, אך בחזרה לעיסקי הרכב כבה לי בעת עצירה, חזרתי לעסק פירקתי מסנן אוויר, כוונתי CO, יצבתי מעט את המנוע, והחלפתי קטע של צינור דלק יבש וסדוק, למרות שהמנו היה כבוי, עם פירור קט הצינור בחיבור לקרבורטור, החל לזרום דלק בצורה חופשית, למרות שמתג ההצתה היה סגור, חשדתי שקיים תת לחץ בצנרת, ומיד רצתי ופתחתי את מכסה טנק הדלק, כמובן שזרימת הדלק פסקה, ונשמע רחש חזק של שחרור אויר, ודלק שפוקץ מצינור צדדי שהוא כנראה צינור עודפים או החזרה לטנק.

השאלה האם בכל סוויפט קיים תת לחץ בטנק, המשתחרר רק בפתיחת מכסה טנק הדלק, והאם כפי שאני חושד שזה לא תקין, ויתכן שהוא גורם להתכווצות צנרת הגומי, בדרך מהטנק לקרבורטור, ובכך גורם להקטנת לחץ הדלק, ואולי החלפת משאבת הדלק היתה מיותרת, ואולי היא לא הוחלפה כלל?!

תודה לעונים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

שלום ידידי צביקה.

המשאבה תבולה בתוך מיכל הדלק ואין גישה מלמעלה.

כדי לשרת אותה יש להוריד מיכל דלק - לא סיפור גדול עניין של כמה דקות על הליפט.

לגבי הלחץ במיכל - לא תקין ,ההיתי מחליף מיכסה פתח מילוי לחדש.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים ידידי היקר שלום רב !

תודה על התשובה בשמי ובשם מאי, שבוודאי תודה לך בנפרד, טוב שיש ממי ללמוד, החכמתי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לצביקה ולכל חברי הפורום,

 

ראשית אומר תודה רבה - צביקה, על סבלנות אין סופית ועקשנות רבה למציאת שורש הבעייה.

רק למען הסדר הטוב, אחדד ואומר שהמוסך שהחליף לי את משאבת הדלק כביכול, איננו המוסך הקבוע שלי, כי אם מוסך שנתקעתי לידו וניצלתי את הרגע שבעל מקצוע יראה את הבעייה ב"לייב".

לאחר מה שקרה שם, העברתי את האוטו למוסך שלי, שם עשו לי את העבודה היסודית להצלת הרכב.

לצערי, האוטו עדיין נכבה במהלך נסיעה אך באופן יותר עקבי ביחס לפעם - הוא כבה לרוב בסיבוב ימינה (ולצביקה הוא נכבה גם בעצירה ברמזור), יש נפילת טורים פתאומית שכזו, כשהרגל לא על הגז, והאוטו בניוטרל, או בהילוך אך עם רגל על הקלאצ'.

לפחות עכשיו אני יודעת שאני יכולה להתניע אותו מיידית וזה מוריד מהלחץ..

אז אתם אומרים להחליף מסנן דלק, לכל מקרה שלא יהיה, להחליף מכסה אוטם של מיכל הדלק, ולבקש מהמכונאי שלי שיבדוק שאכן משאבת הדלק הוחלפה.

 

שכחתי משהו??

 

תודה מאי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאי שלום רב !

כן שכחת שתי דברים:

להודות לחיים יוד, שהעשיר אותנו בידע שלו לגבי מיקומו של משאבת הדלק, ואת הדרך להחליפה, ובכך סתם את הגולל , בכך שלא ניתן לדעת אם הוחלפה משאבת הדלק, משום שיש לפרק את טנק הדלק לשם כך.

ולא לשכוח לעדכן אותנו בהמשך לגבי כבוי הרכב לאחר החלפת מכסה טנק דלק ומסנן דלק.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

שלום מאי וצביקה .

זה בסידר אני לרוב בורח ממחמאות אך אני מאד משתדל להיות ראוי להם 8).

לדעתי התקלה ברכב היא לא ממשאבת הדלק מפני שהסימפתום שאתם מתארים אותו לא מתאים למשאבת דלק חלשה\תקולה וגם ציינת שאתה מניע מייד לאחר הכיבוי.

משאבת דלק מתאפיינת בקירטועים וחוסר סחיבה בעיקר במהירויות הגבוהות (בדגם קרבורטור) כאשר הקערה של תא המצוף מתרוקנת והמשאבה לא מסוגלת לספק את הבנזין בספיקה המתאימה לצריכה.

לדעתי יש לחפש את התקלה בהצתה דווקא ובדיקה מעמיקה לפיק אפ במפלג אשר מתפורר והסליל מקצר לציר המפלג .

אין בעייה לבדוק את תקינות המשאבה - לחץ וספיקה בחיבור לקארבורטור ואין צורך להוריד מיכל דלק עבור זה אלה אם את מעוניינת לדעת בעם החליפו אותה ואת מודעת לעלויות הנוספות הנובעות מעבודה זו .

בהצלחה בכול מקרה.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים ידידי שלום רב !

אתה יכול להצטנע עד מחר אך את הפיק בק , אתה מקבל מדרישות שלום רבות שאתה מקבל, מלקוחות שאני שולח לך.

לדעתי בעייתה של מאי לא קשורה כללל לספיקת דלק, וחשדי מתחזק עכשו, לאור זאת שהעלית את בעיית הפיק אפ במפלג.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי זיסו שלום רב !

הרכב כבה , בעת גלישה לצומת, ובעת סיבוב ימינה בלבד, כאשר הרגל לא לוחצת על דוושת התאוצה.

לעיתים גם קרטועים קלים בהילוך שני,אך לא בהילוך שלישי רביעי ומעלה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברי פורום יקרים,

 

קצת התבלבלתי...

קודם כל, חיים - תודה רבה לך על ההשכלה שהקנית לנו.

עכשיו אני צריכה הבהרה - חיים, בתגובה קודמת כתבת ש"לשרת" את משאבת הדלק זה עניין של כמה דקות על הליפט. אני לא מבינה מה זה "לשרת", אבל אח"כ הבנתי ממך שלבדוק האם המשאבה הוחלפה זה עניין של עבודה, וצריך לקחת בחשבון עלות זמן עבודה והאם זה בכלל משתלם. הבנתי נכון?

 

לגבי בעיית הפיק אפ במפלג - צביקה, איזה חשד התחזק אצלך לאחר שחיים העלה את בעיית הפיק אפ במפלג? מה זה אומר?

האם יש אפשרות נוספת שעלי לבדוק שקשורה בהצתה? האם עדיף שאפנה לחשמלאי רכב?

אני לא יודעת אם זה קשור, אבל לפני שהוחלט על החלפת משאבת הדלק, מתוך נסיון לחסוך בעלויות ולהצליח אולי לפתור את הבעייה בדרך אחרת- הוחלף המכסה מפלג (במוסך שלי שאני אוהבת!). האם זה משנה משהו?

 

אשמח לתגובות נוספות ותודה על אלה שכבר ניתנו,

מאי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

שלום מאי.

אני אנסה לכתוב במילים פשוטות יותר ( לא טכניות)שתוכלי להבין אותי ולהחליט מה לעשות קודם.

- לגבי משאבת הדלק - היות והיא חשמלית בדגם רכב שלך והיא תבולה בתוך מיכל הדלק ואין פתח שירות מלמעלה (דרך הבג"ג) אין דרך אחרת להגיע אליה אלה להסיר את מיכל הדלק מהרכב ואז לפרק אותה מהמיכל ,אם להחליפה ואם לבדיקה עד כמה שזה ניתן האם הוחלפה בחדשה לאחרונה וזה כרוך בהוצאה כספית על העבודה.

 

-בדיקת לחץ וספיקה של המשאבה - צביקה יודע לעשות זאת טוב ממני (לאחר שהוחלף\נבדק מסנן הדלק)ואני סומך על שיקול דעתו המיקצועי לגביה אך לא ניתן לקבוע בבדיקה זו האם היא חדשה אלה רק את תיפקודה וביצועיה.

 

- המלצתי היא לתת לצביקה לבדוק את הקארבורטור ביסודיות - גם co בסרק וגם בביניים (גם לו יש בורג כיוון -צביקה אתה אמור לדעת על מה אני מדבר) ובעם צביקה יחליט שהקארבורטור תקין והתקלה לא ממנו (הכיבויים בלבד) החשד יפול על מע ההצתה.

 

- מניסיוני הבעיות ברובם במע ההצתה ברכב זה נובעות מכשל ביחידה האלקטרונית (פיקאפ) בתוך המפלג אך זה לא מחייב ויש לבצע אבחון ובדיקה אצל חשמלאי רכב .

 

- יכול להיות שישנה בעייה משולבת של דימומים הנובעים מסתימה חלקית בקארבורטור במע הסרק אך הקירטועים בעומס נובעים ממע ההצתה - פיק אפ,חוטים וכו.

 

לכן המלצתי לתת לצביקה לבחון את תיפקוד הקארבוראטור ראשית ואת תיפקוד המשאבה ובעם הוא יחליט שמבחינתו הכול בסידר ,תחליטי את האם להכנס לחשמלאי לבדיקת מע ההצתה או למוסך הבית שלך.

 

לגבי המשאבת דלק האם הוחלפה או לא זה החלטה שלך האם לבדוק זאת עכב העבודה הכרוכה בכך- להוריד מיכל דלק .

 

מכווה שההיתי מספיק מובן.

בהצלחה.

בברכה.

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים ידידי שלום רב !

ראשית תודה על ההסבר הנרחב !

ובכן לי היה ברור מלכתחילה, שאין טעם בהשקעה, של "לשרת", כלומר של פירוק טנק הדלק, ולו רק בשביל לוודא האם אכן הוחלפה משאבת הדלק.

לגבי בעיית קרבורטור, לא נתקלתי בשום סיבה, לפתוח קרבורטור, ולכן נמנעתי מלהמליץ על כך.

CO נבדק וכוון תערובת הדלק הייתה ענייה מעט, ברגע שהעשרתי אותה , סלד סרק עלה והתיצב, מעדותה של מאי מכונאי שיחק עם הכוונים.

כן כוון מגבר טורים אורות שהיה מכוון נמוך, ובעת הדלקת אורות, הסלד היה יורד.

לא נפתח מכסה מפלג, וכמובן לא נבדקו איכות והתנגדות חוטי ההצתה, ותפקוד הפיק אפ.

את זה אני ממליץ למאי לבדוק אצל חשמלאי רכב מוסמך ומומלץ.

לחץ שלק לא נבדק, אך מומלץ לבדוק אותו אחרי החלפת מסנן הדלק, ויחד עם בדיקת הפיק אפ במפלג, שהתסמינים מצביעים

לכוונו(קרטועים בעומס).

בברכה

צביקה.

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מאי שלום רב!

 

האם טיפלת בבעית הכיבוי של הרכב?

ברשותי רכב דומה, סוויפט 1300 אך הזרקה ולא קרבורטור אשר גם נכבית לי לפתע לאחר תחילת נסיעה.

יכול להיות כמה פעמים ביום ויכול להיות פעם בכמה ימים.

 

אשמח לדעת ולקבל ממך תשובה.

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ארז ושלום לכולם,

 

בדיוק רציתי לעדכן במתרחש..

בפעם האחרונה שהייתי במוסך, המכונאי שלי אמר שננסה להחליף את כל המפלג, למרות שלפני כל הסיפור של משאבת הדלק (למי שזוכר) ניסינו להחליף מכסה מפלג וזה לא עזר.

הוא הוא אמר שננסה את המפלג, ואם זה לא יעבוד, נבדוק לחץ דלק והלאה והלאה.

אז זה היה ביום שני שעבר - היום יום חמישי והאוטו לא נכבה מאז!!!! (מאז שהחלפנו את הכל המפלג)

אני עושה לאוטו עכשיו מבחן צריכת דלק, ונראה לי שהצריכה חזרה להיות רגילה, אבל עוד לא סיימתי מיכל אז עוד אין לי הבנה סופית.

מה שכן, אני חשה שעדיין יש לאוטו קושי להאיץ באופן יציב, בעיקר בהילוך שני, ולעיתים גם בהילוכים גבוהים אחרי שאני משחררת רגל מהגז ושוב מחזירה אותה - אז יש טיפה קושי, קצת גמגומים למיניהם.

בהתחלה נראה לי שאני כבר מדמיינת וממציאה, אך המשכתי לעקוב ואני חושבת שזה קיים.

 

ופה רציתי לשאול,

כבר עייפתי מאוד מכל הסיפור הזה, ומבחינתי, אם האוטו לא נכבה וצריכת הדלק רגילה, בא לי להשאיר את זה ככה במקום להמשיך לחפור ולהבין את הגמגומים.. האם זה בסדר שאשאיר את המצב ככה?

 

וגבי מכסה מיכל הדלק שהמלצתם לי להחליף, עוד לא עשיתי זאת אך אני מתכננת בכל מקרה כשאגיע למוסך לשלם על המפלג..

 

שיהיה סופ"ש נפלא

מאי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאי שלום רב!

 

תהיי בריאה, רק לפני כמה דקות שוחחתי בטלפון עם צביקה והתעניינתי לגבי מצב הרכב שלך, אם ידוע לו מה קרה.

בשיחתנו ולאחר בדיקה כלשהי שלי המליץ לי צביקה להחליף את המפלג ולבדוק אם התקלה ממשיכה.

עכשיו כשאני קורא את השרשור הזה חזרה לי התקווה ועכשיו יותר מתמיד חושב כי אכן הבעיה נעוצה במפלג שלי!

 

תודה רבה על העזרה מאי!

 

צביקה, לך אני אודה בשרשור שלי :lol:.

 

חיים יוד, אתה תותח! תודה רבה על ההמלצות.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4242 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...