Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6285 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, זה נראה לי הפורום הכי מתאים לשאלה הזו..

עוד כמה ימים אני אקבל ממקום העבודה שלי את פירוט העלויות של לקיחת ליסינג (אם וכאשר אחליט לקחת..) ובינתיים רציתי לחשב כמה יעלה לי להחזיק רכב יד 2 משלי, בהנחה שהתקציב יהיה 35,000-40,000 ש"ח (=רכב מודל 2001-2002).

אז אלו החישובים שאני הגעתי אליהם, אני אשמח לתיקונים\תוספות\הערות\הארות:

 

דלק:

17,500 ק"מ לשנה. בחישוב של 1 ליטר ל- 10 ק"מ (האם אכן זה הממוצע?) ו-5 ש"ח לליטר = 8750 ש"ח.

 

ירידת ערך של הרכב:

3,500 ש"ח בשנה. (האמנם הממוצע הוא 10% ירידת ערך בשנה?)

 

ביטוחים:

4000 ש"ח בשנה. (לא נהג חדש, וותק של 8 שנות נהיגה)

 

טסט:

1000 ש"ח בשנה.

 

טיפולים שוטפים:

1000 ש"ח בשנה.

 

תיקונים\בלת"מ:

1500 ש"ח בשנה.

 

 

אני רק רוצה לציין שלא הבאתי את המספרים האלה מתוך ניסיון אישי, אף פעם לא החזקתי אוטו משלי, אלו רק הערכות לכן אני די בטוח שיש לי טעויות פה ושם, אז אשמח אם תתרמו קצת מהניסיון האישי שלכם.

 

תודה מראש!

פורסם

לדעתי, ירידת ערך של 10% בשנה זאת לא ירידה ממוצעת -זאת שמירת ערך מצויינת.

הממוצעת היא בסביבות 15%.

רשמת 1500 ש"ח לתיקונים בשנה לרכב בן 7-8 - לדעתי אתה רחוק מהמציאות.

גם טיפולים של 1000 ש"ח לשנה זה מעט מדי (מתישהו מחליפים מצבר, צמיגים, צלחותות ברקסים, טיימינג ועוד..).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תיקונים\בלת"מ:

1500 ש"ח בשנה.

 

 

בלת"מ זה ראשי תיבת של בלתי מתוכנן.

אתה מתכנן כמה תהיינה ההוצאות הבלתי מתוכננות ? :screwy:

 

יתר ההוצאות שציינת ראליות.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

מצטרף לדעה ש 1000 לטיפולים שוטפים + 1500 למקרה של תקלות לא מתוכננות זה מעט מדי.

אני לא יודע כמה תסע, אבל 2 טיפולים בשנה עם ברקסים וכו' זה כבר 1000 ויותר, ו1500 לא יספיק לכסות כל מיני דברים שהולכים ברכב בגיל הזה כמו מדחס מזגן, רדיאטור, ציריות וכו'.

 

לדעתי תעלה בעוד איזה אלפיה לפחות.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לדעתי, ירידת ערך של 10% בשנה זאת לא ירידה ממוצעת -זאת שמירת ערך מצויינת.

הממוצעת היא בסביבות 15%.

רשמת 1500 ש"ח לתיקונים בשנה לרכב בן 7-8 - לדעתי אתה רחוק מהמציאות.

גם טיפולים של 1000 ש"ח לשנה זה מעט מדי (מתישהו מחליפים מצבר, צמיגים, צלחותות ברקסים, טיימינג ועוד..).

 

אוקיי, אז בכמה היית מעריך את 2 הסעיפים האלה? (טיפולים שוטפים + תיקונים)

 

razmel - אם השתמשתי בראשי תיבות האלה אז כנראה שאני יודע מה עומד מאחוריהן :) , אז כן , אני מנסה להשיג הערכה ממוצעת כלשהי..

 

elibaba - להוסיף 1000 ש"ח לכל סעיף? או לשניהם יחד?

 

ושוב, תודה לכל העונים

פורסם

אתה באמת חושב שמישהו כאן יכול להגיד לך מה בדיוק יתקלקת ברכב בן 8, כמה יעלה?

כמה עולים טיפולים בשנה לרכב לא ידוע?

אם תקנה מכונית לפני החלפת רצועת טיימינג ותלך לטפל במוסך מרכזי, רק טיפול כזה יכול לעלות 2500 ש"ח.

אם תצטרך שיפוץ גיר אוטומטי, תיקון כזה יכול לעלות 5000-12000 ש"ח.

אם תעשה תאונה עם פגיעת שלדה רצינית, ירידת ערך יכולה לגדול ל 25-30%.

אם מצב השוק של רכבים משומשים יהיה בירידה (כמו עכשיו), כל החישובים שלך ישתנו.

אם מחירי הדלק יעלו בצורה משמעותית (כבר היום ליטר דלק 95 עולה יותר מ 5 שקלים), הסעיף של הוצאות דלק יעלה.

 

בקיצור, החישובים שעשית זה לא נוסחה קבועה.

לרכב ליסינג יש גם יתרונות אחרים אשר לא נמדדים בשקלים:

אין לך התעסקות עם מכירה עתידית, הפסד שעות ( כאשר הרכב נמצע במוסך לצורך תיקונים, טיפולים),

יש לך אפשרות לקבל רכב הרבה יותר חדש, בטיחותי יותר , נח יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

גם אני התעסקתי פעם בעניין.

 

אפשר לחלק את ההוצאות לכאלה שבטוח יהיו:

טסט - 1000 ש"ח בערך

ביטוח - 4500 ש"ח בערך

ירידת ערך - לפחות 4000 ש"ח בשנה (אם כי שים לב שההפחתה היא לא אותה הפחתה כל שנה - לא לינארית)

טיפולים - 1000 ש"ח בשנה.

 

לזה אפשר להוסיף את ההוצאות הפחות מתוכננת - (שניתן למצע אותם), שציינו כבר למעלה.

תיקוני בלת"מ: 100-10000 ש"ח

תאונות, פרמיה בביטוח וכו'

 

ולזה צריך להוסיף עוד תכונות שקשה לכמת:

נוחות נסיעה ברכב חדש יותר

בטיחות

שקט

שירות של חברת הליסינג וכו'

 

לדעתי רק ההוצאות הידועות והשקט, ללא דלק, שווה ערך לכ-1400 ש"ח בחודש.

אגב, נקודה אחרונה - תזכור שבליסינג אתה לא מוציא כסף משלך, מה שנקרא בכלכלה "רווח אלטרנטיבי" או "ערך הזמן שלך הכסף". וגם לזה יש משקל כלכלי, אבל זה כבר ממש להכנס לעומקם של דברים.

פורסם

הרכב שלי מודל 2002 (סוזוקי בלאנו 1.6), יד שנייה, 106,000 ק"מ, נוסע כ-15,000 ק"מ בשנה, שנתיים אצלי.

 

בשנה האחרנה הוצאתי 2,500 ש"ח על טיפולים, 1000 ש"ח על טסט, 3,600 ש"ח ביטוח, (לא חישבתי דלק).

שנה לפניה, הוצאתי 2,900 ש"ח על טיפולים, 1000 ש"ח על טסט, 3,700 ש"ח ביטוח, (לא חישבתי דלק).

פורסם

מנסיון של כמעט 7 שנים עם רכב משומש (306 שנת 94) ותיעוד כל ההוצאות, בהחלט המספרים המדוברים הם אפשריים.

ברכב אצלי (נסועה של כ20K בשנה) הוצאות ממוצעות לחודש:

~ 650 ש"ח - דלק

~ 300 ש"ח - טיפולים,תיקונים ועוד פינוקים

~ 380 ש"ח -ביטוח + טסט

~ 230 ש"ח - ירידת ערך

 

סה"כ = ~1560 לחודש (או ~18700 בשנה).

שים לב שרוב ההוצאות(בהפרש ניכר) הן על דלק, לכן ברכישת רכב הייתי שם דגש על צריכת דלק.

 

ליסינג עולה יותר זה בטוח, אבל אתה מקבל רכב חדש ו"כאב הראש" על קלקולים ברכב לא קיים.

בהצלחה!

271K ,306 XN '94 , אין יותר טוב מזה

:wink: - תמונות

פורסם

הטסט הוא 1300 שח כולל התשלום עבור הטסט עצמו.

 

הדלק עלה ל5.5 ש"ח לערך , יש רכבים שלא יעשו 10 לליטר אלא קצת פחות עם מזגן ובעיר עם פקקים.

 

תיקונים - אין לדעת כמה יעלה .

 

ביטוחים קצת יותר יקר מ4000.

 

ירידת הערך היא 15 אחוז כאמור.

 

תוסיף לזה מצבר צמיגים פנצ'רים , נזילות , רדיאטור שמתקלקל , ועוד ועוד ועוד.

 

האחזקה היא בערך 1500 ש"ח לחודש לנסיעה של 16,000 ק"מ בשנה .

פורסם
מנסיון של כמעט 7 שנים עם רכב משומש (306 שנת 94) ותיעוד כל ההוצאות, בהחלט המספרים המדוברים הם אפשריים.

ברכב אצלי (נסועה של כ20K בשנה) הוצאות ממוצעות לחודש:

~ 650 ש"ח - דלק

~ 300 ש"ח - טיפולים,תיקונים ועוד פינוקים

~ 380 ש"ח -ביטוח + טסט

~ 230 ש"ח - ירידת ערך

 

סה"כ = ~1560 לחודש (או ~18700 בשנה).

שים לב שרוב ההוצאות(בהפרש ניכר) הן על דלק, לכן ברכישת רכב הייתי שם דגש על צריכת דלק.

 

ליסינג עולה יותר זה בטוח, אבל אתה מקבל רכב חדש ו"כאב הראש" על קלקולים ברכב לא קיים.

בהצלחה!

 

פירוט ההוצאות הנ"ל הגיוני ביותר, אולם אני אחלוק על המסקנה. הבדל של צריכת דלק בין 1/10 ל- 1/11 (ק"מ לליטר, כמובן) הינו זניח ואינו מהווה שיקול, כיוון שלא נכון להסתכל על סך ההוצאה על דלק אלא רק על ההפרש (להמחשה: הבדל של 1 ק"מ עודף על ליטר הינו הבדל של כ-1000 ש"ח בשנה במחיר הדלק הנוכחי עם נסועה של 20,000 ק"מ בשנה).

הדגש הוא על רכב במצב מכני שמור ובעל היסטוריית טיפולים , כיוון שאם תקנה "לימון" או רכב שהוזנח, הוא כנראה יעלה לך יותר מאשר 1,000 ש"ח בשנה בתשלום למוסך.

 

לגבי דלק: אם נושא זה יקר לליבך (יותר נכון כיסך), קנה רכב עם גיר ידני עם מנוע 1.4-1.6 ותראה שאין שום בעיה להגיע לצריכה משולבת של 1 ל-12 גם אם אתה אוהב לראות 130 על הסקאלה.

פורסם

אני חושב שלשיקולים כדאי להוסיף גם את הרכב שמדברים אליו. יש רכבים בעלי עלויות אחזקה גבוהות יותר ויש כאלה עם נמוכות יותר.

סכום כסף בהבדלי חלקים יכול להיות משמעותי. אפילו החל מצורך להחליף מצבר או צמיגים. יש מכוניות עם מצברים שעולים 1200ש"ח ויש כאלה שמצבר עולה 500ש"ח.

 

גם מבחינת צריכת דלק, אם לוקחים למשל רכב דיזל ללא טורבו, יש דגמים בעלי צריכת סולר משמעותית נמוכה יותר, נניח 1 ל-15.

 

מבחינת ליסינג, בסופו של דבר האוטו חוזר לחברה ורכב פרטי אתה יכול למכור.

 

במשוואה הזאת צריך יותר משתנים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

ירידת ערך נמוכה מדי, כפי שצוין.

 

עשיתי את התהליך שאתה עושה עכשיו לפני מספר חודשים. בלי להכנס ליותר מדי מספרים, רכב יפני אמין מהשנתון הזה יעלה לך בערך 2000 ש"ח לחודש, פלוס\מינוס (בעיקר מינוס, תלוי בנסועה).

 

ליסינג קבוצת מס 2 (מזדה 2, קליאו וכו') יעלה לך - פחות ההפרשות הסוציאליות, תלוי בתנאים שאתה מקבל, גובה המשכורת וכו' - בסביבות ה- 2500 ש"ח\לחודש. קח בחשבון ששווי האחזקה של רכב ליסינג יהיה בעליה בשלוש השנים הבאות עקב הרפורמה כך שזה מספר שיגדל.

 

להחזיק מזדה 3 בליסינג לשלוש שנים יעלה לך בערך כמו להחזיק רכב חדש ומאובזר כהלכה בשווי 130~ אש"ח לאותה תקופה.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

האמת היא שאת השאלה "ליסינג או רכב יד2 משלי" תכננתי לשמור לשרשור אחר, השרשור הנ"ל נפתח רק עבור חישוב אחזקת רכב פרטי, ללא השוואה לליסינג.

 

בכל אופן, אם לסכם את הנושא הזה, הערכה גסה, ממוצעת וכלכלית נטו (וכל מילה נוספת שתמנע תגובות כמו - "אי אפשר לנחש כמה זה יעלה" :) )עבור רכב סביר, מודל 2000-2002 , תנוע בין 1600 ל-2000 ש"ח בחודש.

 

 

 

ירידת ערך נמוכה מדי, כפי שצוין.

 

עשיתי את התהליך שאתה עושה עכשיו לפני מספר חודשים. בלי להכנס ליותר מדי מספרים, רכב יפני אמין מהשנתון הזה יעלה לך בערך 2000 ש"ח לחודש, פלוס\מינוס (בעיקר מינוס, תלוי בנסועה).

 

ליסינג קבוצת מס 2 (מזדה 2, קליאו וכו') יעלה לך - פחות ההפרשות הסוציאליות, תלוי בתנאים שאתה מקבל, גובה המשכורת וכו' - בסביבות ה- 2500 ש"ח\לחודש. קח בחשבון ששווי האחזקה של רכב ליסינג יהיה בעליה בשלוש השנים הבאות עקב הרפורמה כך שזה מספר שיגדל.

 

להחזיק מזדה 3 בליסינג לשלוש שנים יעלה לך בערך כמו להחזיק רכב חדש ומאובזר כהלכה בשווי 130~ אש"ח לאותה תקופה.

 

אכן, הליסינג יעלה לי 2500 ש"ח בחודש (מבלי להתחשב בהפסד סוציאליות).

 

מותר לשאול מה החלטת בסוף?

 

(ואחרי שסגרנו את הנושא הזה אני אשמח להתייעץ בקשר לאיזה רכב לבחור מהליסינג, אני אפתח שירשור חדש, אתם מוזמנים :) )

פורסם

עשיתי את המודל האקונומטרי.

הנקודה הכי משתלמת היא רכב יד שניה בן שלוש שנים במחיר של 60-65K.

במקרה הזה ההפרש מול ליסינג הכי גבוהה.

יותר ישן עולה יותר לאחזקה וגם יותר כאבי ראש.

יותר חדש מצמצם כדאיות בזכות ירידת ערך עדירה.

 

בסוף קניתי חדש כי פשוט בא לי.

מבחינת ליסנג לא פירטת את האפשרויות.

×
×
  • תוכן חדש...