Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6499 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עשיתי חיפוש אבל קצת נאבדתי בממצעים

ובחישוב.

עם הרכב הינו 1600 והינו עובד ב 1000 סל"ד.

1-מה תיהיה צריכת האויר ב CFM?

 

2-והם זו עליה קבועה, כלומר: ב 3000 סל"ד התוצאה תיהיה פי 3?

 

3-ו 100 CFM כמה ליטר בדקה האם זה 2800 ?

 

4- תאורטית, אם יש מפוח בקטור 4 אינצ שמייצר 100 CFM האם הקטנת היציאה בצורה הדרגתית ל 3 אינצ תגדיל את ה CFM? או רק את הלחץ PSI ?

5-מהו הקשר בין נתון CFM כלשהו לערך ה PSI שנוצר?

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218550&highlight=%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95+%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99

 

 

תודה

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

פורסם

לגבי תשובה מס' 1

 

האם התשובה היא 57 CFM?

 

בלינק שנתתי , איך הוחלט מהם ערכי ה PSI השונים?

נראה כאילו הם מבוססים על נחוש.

מה הנוסחה?

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

פורסם
עשיתי חיפוש אבל קצת נאבדתי בממצעים

ובחישוב.

עם הרכב הינו 1600 והינו עובד ב 1000 סל"ד.

1-מה תיהיה צריכת האויר ב CFM?

 

2-והם זו עליה קבועה, כלומר: ב 3000 סל"ד התוצאה תיהיה פי 3?

 

3-ו 100 CFM כמה ליטר בדקה האם זה 2800 ? - נכון

 

4- תאורטית, אם יש מפוח בקטור 4 אינצ שמייצר 100 CFM האם הקטנת היציאה בצורה הדרגתית ל 3 אינצ תגדיל את ה CFM? או רק את הלחץ PSI ? - הקטנת שטח חתך הצינור תגדיל את מהירות זרימת האוויר.

5-מהו הקשר בין נתון CFM כלשהו לערך ה PSI שנוצר? - אין קשר ישיר

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218550&highlight=%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95+%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99

 

 

תודה

 

הקשר בין הספיקה/שטח חתך/מהירות זרימה נתון בנוסחה הבאה:

Q=V*A

Q= ספיקה

V= מהירות הזרימה

A= שטח חתך

איזה כייף לי :)

פורסם

:-)מרק אתה מאגר מידע מהלך

 

הקטנת שטח הפנים תגדיל את מהירות זרימת האויר ולכן מגדילה את ה PSI.

ה CFM נשאר זהה.

 

הבנתי נכון?

 

ואיך מחשבים?

אם מפוח 4 אינצ מוציא 250 CFM בכמה PSI מדובר?

ואם מצרים את היציאה ל 3 אינצ ה CFM נשאר ללא שינוי אך ה PSI עולה...לכמה?

 

לא הבנתי מה זה מה:

 

הקשר בין הספיקה/שטח חתך/מהירות זרימה נתון בנוסחה הבאה:

Q=V*A

Q= ספיקה

V= מהירות הזרימה

A= שטח חתך

 

ספיקה זה CFM?

שטח חתך זה הקוטר

מהירות זרימת האויר?

PSI?

בברכה

mush

 

 

נ.ב

לגבי המפוח בשירשור האחר יש התפתחויות

יעודכן בהמשך.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

פורסם

אתה עושה סלט מהמושגים בצורה שמקשה לענות לך.

לא ברור על איזה מפוח אתה מדבר ומה בכלל הקשר לסל"ד הרכב.

 

ספיקה של משאבה(לעניין זה גם מפוח) כלשהי נתונה ביחידות נפח חלקי זמן. לפיכך ספיקה משמעותה בהקשר זה איזה נפח של החומר עובר ביחידת זמן.

 

למשל CFM משמעותו ft בשלישית חלקי דקה (Cubic feet per minute). יחידה אחרת היא ליטר לדקה ויש עוד הרבה יחידות. לפיכך 1CFM=28.3 liter/min.

 

CFM הן יחידות המקובלות בתחום הקירור והמיזוג. לרוב מניחים שהלחץ הוא אטמוספרי ולכן לא מציינים את הלחץ.

באופן עקרוני עבור משאבה כלשהי מציינים נתון ספיקה בלחץ מסויים. למשל: X cm^3/sec @ Y PSI. כשהלחץ ישתנה הספיקה תשתנה.

 

מרק ציין שספיקה מחושבת גם ע"פ הנוסחה של מהירות הזרימה כפול שטח החתך. באופן עקרוני נוסחה זו נכונה כאשר מניחים שמהירות הזרימה קבועה בכל שטח החתך, מה שבמציאות לא מדוייק. לידע כללי, ניתן לרשום את הנוסחה בצורה דיפרנציאלית ולחשב אינטגרל בכדי לקבל את הספיקה. אני מקווה שדייקתי בדבריי.

 

לעניינך- אתה לא יכול לקחת את מהירות הסיבוב של גל המפוח ולחשב ממנו את הספיקה, בטח לא באופן פשוט. אם ניתן לקבל גרף כזה מהייצרן מה טוב.

 

מבלי לפגוע- ניכר מהודעותיך שחסרה לך הבנה במושגים בסיסיים מאד הדרושים להבנת העניין. בגלל שאתה לא מבין אותם אתה מתקשה בניסוח השאלה ובהבנה של מה ניתן ומה לא ניתן לעשות. אני מציע שתיקח כל אחד מהמושגים כאן, תקרא בעיון ותבין את משמעותם בטרם תמשיך.

פורסם

אביב תודה על תגובתך

 

זה נכון שחסרה לי הבנה במושגים בסיסיים מאד הדרושים להבנת העניין.

אני מנסח את דברי בדרך שמובנת לי ולאחרים במצבי.

נוסחה דיפרנציאלית וחישוב אינטגרל, קצת כבד עליי.

 

על מנת שאוכל להבין , עם תוכל לענות לי במידת האפשר על השאלה הבאה.

על פי תשובתך אני הבין את הדרוש לי.

 

אם מפוח בקוטר 4 אינצ מוציא 250 CFM כמה PSI הוא מפעיל על אותו קוטר ביציאה?

ואם מצרים את היציאה ל 3 אינצ ה CFM נשאר ללא שינוי אך ה PSI עולה...לכמה?

 

 

נ.ב

הלחץ אינו שווה על כל פני החתך של להבי המפוח וזה מובן לי.

אך זו איננה השאלה.

עם בקטע נתון בצינור יש זרימה של 250 CFM וברגע אחד אני סוגר את הצינור באותו קטע עם היד לדוגמה.

כמה PSI יופעל לי על היד?

כמובן שקוטר הצינור הינו קריטי עלמנת לענות על שאלה זו.

הנתון: 4 אינצ

3 אינצ

 

 

עם משהו בשאלה אינו מובן או שלא מנוסח כראוי , השמח להבהרה/תיקון.

 

 

 

בברכה

mush

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

פורסם

מוש,

 

הקשר ספיקה - לחץ שונה ממפוח למפוח. לפיכך לא תוכל לקבל תשובה פשוטה לשאלתך. נסה לקבל חומר טכני מהיצרן.

 

אגב, מהשאלה אני מניח שאתה רוצה לחבר מפוח למנוע הרכב. יש מספיק שירשורים פה שמסבירים את הבעייתיות בזה.

 

בכל מקרה, מדובר בניסוי מעניין - בהצלחה

106GTI - Deus ex machina

פורסם

לא מעוניין לשדך לרכב "טורבו חשמלי"!

בעייתי ולא יעיל בהכרח(בטח עם מוצרים מוכנים שייש בשוק).

וגם עם 205 אין למה לחבר כי אין MAF סנסור.

הקשר של השירשור הזה לטורבו חשמלי מובן אך הפך לשולי.

הוא הפך למקור פוטניאלי להבין כמה דברים בזרימת אויר(אולי צריך להעביר לאוף טופיק)

 

 

לא מרגיש שייש לי את התשובות לכל השאלות.

 

עזבו מפוח

 

 

פשוט!

 

עם בקטע נתון בצינור 4 אינצ יש זרימה של 7075 ליטר אויר בדקה (250 CFM)וברגע אחד אני סוגר את הצינור באותו קטע עם היד לדוגמה.

כמה לחץ\PSI יופעל לי על היד?

ואם אני יקטין את הקטע האחרון בהדרגה ל 3 אינצ עדיין תיהיה זרימה של 7075+- ליטר אויר בדקה אך הPSI יעלה.

לכמה?

שום קשר למפוח.

 

*לצורך העניין נא להתעלם מהעובדה שהצרת הקטע הסופי בצינור תגרום לעליית הלחץ בקטע בין ההצרה לבין מפוח דבר שיגרום למפוח לייצר פחות דחף מ 7075.

 

אתם יודעים שהכל התחיל מכך שאני חש שאנשים מנחשים את ה PSI קבלו לינק שבו העניין מורגש.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9E%D7%9C%D7%99

 

 

סתם חומר למחשבה

* עמוד אויר בגובה של 30 ק"מ מפעיל לחץ של 1 אטמוספירה על סנטימר רבוע(זה מה שזכור לי מקורס צלילה).

 

מרק ,אביב מרימים את הכפפה?

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

פורסם

הרעיון הבסיסי שמאוורר מנסה לדחוף אוויר.

אם מקטינים או אפילו סוגרים לו את היציאה של האוויר, הוא לא ייצור זרימה של אוויר , 0 CFM כי אי אפשר לזרום דרך קיר, אבל הוא יצור לחץ של אוויר על הקיר הזה.

אם פותחים את היציאה הוא דוחף כמויות גדולות של אוויר אך ללא לחץ על אף אחד.

בין שני המצבים האלא יש מצבי ביניים שבהם קשה לו לדחוף אוויר קדימה, אך בכל זאת הוא מצליח. קצב הזרימה או הספיקה לא יהיה גבוה כמו כאשר היציאה פתוחה וחופשית לגמרי, אבל גם הלחץ לא יהיה גדול כמו במצב שבו הוא חסום לגמרי.

 

המנוע שלך מושך 1600 סמ"ק אוויר בכל שני סיבובים מלאים שלו (בפעימות דחיסה ועבודה השסתומים סגורים).

כלומר ב 2000 סל"ד זה 1000 יניקות בדקה של 1.6 ליטר כל פעם. סה"כ 1600 ליטר לדקה שזה באמת 57 CFM.

אם אתה רוצה שיפור של 20% לדחף של המנוע אתה צריך מאוורר שיודע לספק 57 CFM תוך כדי שהוא נותן לחץ של 20% מאטמוספירה. אטמוספירה זה 100,000 פסקל Pa, כלומר אתה צריך לחץ של 20,000Pa . או ביחידות של אינץ'-מים, אתה צריך 80 אינץ' מים.

 

בקישור הבא

http://www.overclock.net/attachments/air-cooling/71185d1208793115-120mm-x-76mm-300cfm-fan-sanyo-sanyodenki9cr1212g002.jpg

יש מאוורר בקוטר של בערך 4 אינץ' שמיועד למתח של 12V. הוא קטן אבל צורך 86 וואט, שזה כמו מאוורר של הסלון. הם מפרסמים ספיקה מקסימלית של 300CFM שזה דווקא מספיק והותר בשביל האוטו שלך, ולחץ של 2 אינץ' מים שזה כלום בשביל האוטו שלך. אבל גם הנתונים האלו לא מתקיימים בו זמנית. ולא יכולים להתקיים. וככה זה בכל המאווררים.

תסתכל בגרף ותראה שב 150 CFM, חצי מהמקסימום, הלחץ כבר ירד ל 1.5 אינץ' מים.

 

כל המאווררים לא נותנים כמעט לחץ, בקושי 1-2 לפעמים 3-4 אינץ'-מים.

אתה צריך לחץ של 40 אינץ'-מים ( in-water ) בשביל שיפור של 10% במומנט, ו 80 in-water בשביל 20% שזה כבר בהחלט מורגש.

מה שאתה צריך זה לא מאוורר, זה דבר כזה, בקוטר סביר של 5.7 אינץ' :

http://www.ametektip.com/ametek/PDF/Product%20Catalogs/Blowers/5.7%20DC%20240V%201200W%20Bypass%20Blower%20High%20Flow%20IntelliGen.pdf

 

תסתכל למשל על הגרף עם הריבועים, ששייך לדגם 119156E

ב 2000 סל"ד אצלך, שהם 57 CFM, אתה תקבל 85 אינץ'-מים כלומר שיפור של 22% למומנט.

ב 1500 סל"ד, שזה רק 43 CFM, תקבל שיפור של 25% למומנט אם לא יותר.

אבל ב 3000 סל"ד, תקבל רק 13% שיפור,

ואם תמשוך את המנוע ותנסה להאיץ תגלה שמ 5000 סל"ד השיפור הוא אפס. (אולי אפילו המאוורר יפריע).

 

אבל כל זה לא פרקטי כי מדובר על מפוח של 240 וולט שצורך 1200 וואט (1 וחצי כוח סוס, כמו המזגן בערך).

149150.jpg

פורסם
עם בקטע נתון בצינור 4 אינצ יש זרימה של 7075 ליטר אויר בדקה (250 CFM)וברגע אחד אני סוגר את הצינור באותו קטע עם היד לדוגמה.

כמה לחץ\PSI יופעל לי על היד?

ואם אני יקטין את הקטע האחרון בהדרגה ל 3 אינצ עדיין תיהיה זרימה של 7075+- ליטר אויר בדקה אך הPSI יעלה.

לכמה?

 

תקרא על משוואת ברנולי ותוכל לחשב :

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%A0%D7%95%D7%9C%D7%99

 

שים לב לשרטוט עם צינור עם קוטר גדול שהופך לקטן

פורסם

נהג רגוע

 

שמע,שיחקת אותה

הסבר מצויין !

נתת לי את הכלים והידע הבסיסי.

והכי חשוב עובדות ונתונים.

 

תודה בשמי ובשם רבים שיעזרו בזה.

 

אני ממליץ שיאחדו את השירשור הזה וה...

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9E%D7%9C%D7%99

 

 

שילוב מצויין שנותן נוקאוט לרעיון של טורבו חשמלי.

 

 

אני מכור לפורם הזה

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

×
×
  • תוכן חדש...