Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מערכת הבלימה מיתוסים ומידע כולל


ohada
שימו לב! השרשור הזה בן 5710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חבר'ה,

בבעלותי הונדה סיויוק קופה מודל 96 וברצוני לשפר את יכולת הבלימה של הרכב. לפני כ-8 חודשים הלכה לי משאבת הבלם המרכזית והחלפתי במוסך המורשה משאבת בלם תחליפית - מאז הרגשתי עם הזמן שיכולת הבלימה נחלשה פלאים. מה דעתכם על כך ??

 

ביצעתי חיפוש מקיף בפורום ואלו התובנות העיקריות בנושא שיפור הבלימה - מבקשעזרתכם/תיקונכם/המלצתכם:

  • רפידות – השיפור המשמעותי ביותר, רפידות מומלצות Hawk-HPS, Ferodo, OMP ועוד.
  • דיסקים:
    • מחוררים - לא מועילים כיום אלא רק בשביל יופי וחור גדול יותר בכיסו של הלקוח - בעבר הרפידות היו פולטות עם חימומם בעת בלימה גזים שיצרו שכבה דקה בין שטח פני הרפידה לבין הדיסק ולכן החירור עזר בפליטה של הגזים ע"מ לא ליצור השכבה הנ"ל. כיום הרפידות אינן פולטות גזים בצורה שבה פלטו בעבר ולכן אין צורך בחורים
    • מחורצים - במקרה של דיסקים מחורצים בתנאים רטובים, הנשיכה הראשונית שלהם תהיה קצת יותר חזקה, אבל בצורה שכמעט לא תהיה מורגשת לא מצדיק את פער המחיר.
    • דיסקים תחליפיים – בד"כ מומלץ לקנות דיסקים מקוריים אך במידה ומדובר בחברה ידועה בתחום כגון BREMBO ניתן לקנות. האם קיימות עוד חברות מומלצות? האם כדאי לקנות בחו"ל לרכבי בכ-100$ סט דיסקים קדמיים של BREMBO?
    • הגדלת קוטר דיסק – לא מצאתי מידע בעניין האם מומלץ להגדילו ? מה דרוש ע"מ לבצע זאת האם גם הקאליפר מוחלף ?

    [*]נוזל בלמים – החלפת נוזל בלמים מומלצת. איזה נוזל בלמים מומלץ לרכבי ? רוב הזמן השימוש ברכב הוא יום יומי כאשר מדי פעם אני מבצע נסיעות מאומצות (כבישים מאתגרים וג'ימקאנות)

    [*]צינורות בלימה מסוככים (שזורים) – מומלצים מגבירים את תחושת הבלימה ואת נשיכת הדוושה, מונעים ספוגיות הדוושה בשימוש מאומץ. אילו צינורת שזורים מומלצים ??

    [*]החלפת סרן אחורי לבלם דיסק (ברכבים בעלי בלם "סנדל") – חלק מן הגולשים חושבים ששיפור זה משמעותו נמוכה ואינו מוסיף. בפועל אנשים שביצעו את השיפור (במיוחד בהונדה סיויק) טוענים כי השיפור ביכולת הבלימה מוחשי מאוד.

    [*]החלפת קאליפרים – החלפה לבעלי מס' בוכנות גדול יותר או אותו מס' בוכנות בעל עוצמה גבוהה יותר. לא מצאתי מידע – האם מומלץ לבצע ? אילו חברות של קאליפרים מומלצות? אילו שינויים נוספים שינוי זה גורר ?

אשמח לשמוע את דעתכם כך ששאר החברים יוכלו לקבל את המידע המקיף בכללותו !

תודה וערב טוב !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כ-8 חודשים הלכה לי משאבת הבלם המרכזית והחלפתי במוסך המורשה משאבת בלם תחליפית - מאז הרגשתי עם הזמן שיכולת הבלימה נחלשה פלאים. מה דעתכם על כך ??[/quote]

 

דעתנו שיש לך תקלה באוטו, גש למוסך , תקן את המערכת ורק אז נדבר על ליקויים.

 

נא לא לכתוב בפונט צבעוני, זאת פריוילגיה של המנהלים :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני מסכים עם בגירה וממליץ לך קודם לבדוק שהכל בסדר במערכת בלימה שלך כי אין טעם לשפר מערכת בלימה פגומה.

יש מספר דרכים לשפר מערכת בלימה ועל מנת לתת לך את הייעוץ הכי טוב מומלץ שתתן לנו קודם תקציב לפרויקט.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני מסכים עם בגירה וממליץ לך קודם לבדוק שהכל בסדר במערכת בלימה שלך כי אין טעם לשפר מערכת בלימה פגומה.

יש מספר דרכים לשפר מערכת בלימה ועל מנת לתת לך את הייעוץ הכי טוב מומלץ שתתן לנו קודם תקציב לפרויקט.

 

תודה רדזון. כמובן שאבדוק את המע' אך זה בלי קשר לשיפור.

כרגע קחו בחשבון שהתקציב לא מוגבל - אשמח לדעת אילו שיפורי בלימה אוכל לעשות ומה בערך התקציב לכל אחד ומאוחר יותר אחליט מה בדיוק לבצע.

 

אני טס עוד כחודש לחו"ל ורציתי להביא מס' דברים איתי כגון דיסקים של BREMBO וצינורות שזורים של GOODRIDGE אך אם יש שיפור משמעותי יותר אז אולי אחליט לעשות אותו ולכן אשמח לקבל את כל המידע ובנוסף ששרשור זה יתן את כל המידע לשאר הגולשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צינורות בלימה מסוככים- ברכב שלך אולי תרגיש שיפור. אצלי התקנתי והורגש שיפור קל ברגש בבלימות חזקות וממושכות.

רפידות- שיפור יחסית זול שלא מצריך שינויים גדולים מסביב (לפי דעתי פה זה יספק אותך).

דיסקים מחוררים/מחורצים- ישפרו אבל לא בנסיעות יומיומיות.

קאליפרים גדולים יותר/בעלי יותר בוכנות- שיפור שיעלה לך כמה אלפים טובים, בטוח יגרום לרכב שלך להיקבר במקום אבל בד"כ מצריך גם החלפה של משאבת ברקס לאחת חזקה יותר (לא חובה להחליף אבל בלי זה תקבל לדוגמא רק 50% מהתפוקה שהם באמת יכולים לתת לך). אם אתה מחליט לעשות את השיפור הזה תתייעץ קודם עם בעלי מקצוע, יכול להיות שתצטרך להתקין משאבות מאוד יקרות אם תתחיל להתפרע. בנוסף תצטרך לבנות מתאמים כדי שיתאים לרכב שלך. ולבסוף יכול להיות שהם בכלל לא יכנסו לך בגאנט ותצטרך לעלות מידה/להחליף לגאנטים עם אופסט גדול יותר (עוד תוספת של כמה אלפים וכנראה גם צרות עם החוק בגלל מידת צמיגים לא חוקית).

 

* שים לב טוב טוב למה שאתה קונה. יש רפידות ודיסקים מחומרים מיוחדים שצריכים להגיע לטמפ' מסויימת בשביל לספק את עוצמת הבלימה שאתה מצפה מהם. לפני שהם מגיעים לטמפ' הזו זה פשוט סכנה לסוע אתם על הכביש (ולכן הם מומלצים לרכבי מסלול בלבד).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתשומת לב כל הרוכשים הפוטנציאלים, עוד מילה אחת על צינורות בלימה שזורים, יצא לי באופן אישי בעבר להכשל עליהם בטסט.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

הבלמים הקדמיים בסביוק די חלשים,קוטר הדיסק קטן יחסית(במיוחד בהצבק-220 מ"מ) ולאחר מספר בלימות חזקות הבלמים מאבדים נשיכה עד חוסר יכולת בלימה.

הפתרון הוא להרכיב קיט יעודי עם 4 בוכנות ודיסקים 280(לא נכנס בג'אנט 14)

כמה שהדיסק יותר גדול,מומנט הבלימה יותר גדול.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דבר יש חסרונות ויתרונות .

 

אני אעדיף בכל דקה את האופציה של בלימה טובה למרות עבודת מתלים מעט פחות טובה מאשר עבודת מתלים טובה אבל עם ברקסים בגודל 220 מ"מ .

 

220 מ"מ זה בדיחה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמה שהדיסק גדול יותר המשקל הבלתי מוקפץ כבד יותר ,מומנט סיבוב גדול יותר , עבודת מיתלים קשה יותר והיגויי כבד יותר.

 

בדר"כ הקיטים של הקליפארים עשויים אלומיניום.

ככה שהמשקל מתאזן לעומת המקורי.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
וכמה שהדיסק גדול יותר המשקל הבלתי מוקפץ כבד יותר ,מומנט סיבוב גדול יותר , עבודת מיתלים קשה יותר והיגויי כבד יותר.

 

תתפלא,לרוב קיט הכולל זוג צלחות וקליפרים 300 מ"מ יהיה קל יותר מ220,במיוחד אם הדיסק מורכב מלב אלומיניום וטבעת פלדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה..

אשמח אם מישהו יסביר לי איך העסק הזה עובד.

איך, למשל, רפידות טובות יותר משפרות את יכולת הבלימה ?

הרי שכל רפידה ממוצעת יש באפשרותה להפעיל מספיק כוח כדי לנעול את הגלגל של הרכב, ואז הרכב מחליק, ומה שעוצר אותו זה החיכוך של הגלגל עם הכביש.

אז איך רפידה "יותר טובה" עוזרת במקרים האלה ?

 

תודה מראש.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ הקיטים של הקליפארים עשויים אלומיניום.

ככה שהמשקל מתאזן לעומת המקורי.

 

אביחי

 

לא בדיוק .

לקליפרים מאלומיניום יש קיבולת חום נמוכה לעומת ברזל יציקה , ויש צורך בקירור מותאם .

הדיסקים לעומת הקליפרים מסתובבים בנוסף, וכשהמשקל והקוטר גדלים כך גם מומנט הסיבוב והשפעתו על ההיגויי.

 

לגבי הפוסט השני, יכולת העצירה תלויה גם במקדם החיכוך של הצמיג והכביש כמובן , רפידה עם מקדם חיכוך גדול יותר

תגדיל את כוח העצירה (בד"כ על חשבון קיצור אורך חיי הדיסק) (לדוגמא : נסה לשייף שכבת שפכטל עם נייר זכוכית חדש ולאחר מכן כשהנייר נעשה חלק הכוח הנדרש לשיוף הולך וקטן בגלל מקדם החיכוך שהולך וקטן עקב שינויי מרקם הנייר) .

רפידה גדולה יותר פחות רגישה להתחממות.

קליפרים מרובי בוכנות נועדו לחלוקת לחצים מאוזנת יותר על הרפידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפוסט השני, יכולת העצירה תלויה גם במקדם החיכוך של הצמיג והכביש כמובן , רפידה עם מקדם חיכוך גדול יותר

תגדיל את כוח העצירה (בד"כ על חשבון קיצור אורך חיי הדיסק) (לדוגמא : נסה לשייף שכבת שפכטל עם נייר זכוכית חדש ולאחר מכן כשהנייר נעשה חלק הכוח הנדרש לשיוף הולך וקטן בגלל מקדם החיכוך שהולך וקטן עקב שינויי מרקם הנייר) .

 

אז לפי מה שאתה אומר, זה לא משפר את יכולת הבלימה

אלא רק מאמץ פחות את רגל ימין

 

האם כך הדבר ?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הברקסים עמידים בטמפ' גבוהה יותר.כלומר פחות סיכוי להגיע למצב שהברקסים מתחממים במאמץ.

גם "הנשיכה" הראשונית של הרפידות על הדיסק תהיה חזקה יותר.

אבל שוב כמו שאמרת לצמיגים יש השפעה גדולה מאד על יכולת העצירה של הרכב.

 

קובי.

Turning gasoline into adrenaline,one gallon at a time

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...