Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

206 XS - רשמים לאחר הרכבת קפיצי הנמכה של אייבך ובולמים של בילשטיין


שימו לב! השרשור הזה בן 5649 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחר 7 וחצי שנים ו 110,000 ק"מ הגיע הזמן לחליף את בולמי הזעזועים.

 

הורכבו קפיצי הנמכה של אייבך (פרו קיט) עם הנמכה של 35 מ"מ מקדימה, הורדה "שן" מאחור, והוחלפו הבולמ"ז לבולמי בישטיין מסדרת B8.

 

עברו מספר ימים מאז ההחלפה (ונסיעה אחת לבר בהר לקנות אייס קפה ולחזור הביתה) וכעת אני מסוגל לשתף אותכם ברשמים:

 

ויזואליות:

טוב, אמנם על טעם וריח אין מה להתווכח, אבל אני בטוח שהרוב המוחלט יסכים שהרכב נראה הרבה יותר טוב. ה 206 היא ג'יפ לא קטן וגם לאחר ההנמכה הגג שלה מתבלט מעל רכבים סטנדרטיים בחניון. הגלגלים התקרבו יותר לקשתות הרכב. ייתכן כי הנמכה של 50 מ"מ מקדימה היתה נראית טוב יותר. "שן" מאחור זה בדיוק מה שצריך לדעתי.

 

נסיעה יום-יומית:

מבחינה פסיכולוגית הביטחון על הכביש קצת יורד. אמנם מדובר בהנמכה של 3.5-4 ס"מ בלבד, אבל פתאום כל המכוניות מסביב נראות גבוהות יותר - מה שגורם לך להרגיש קטן יותר ופגיע יותר.

הנוחות נפגעה, אין ספק. צמיגי 205/40/17 והנמכה לא משפרים את הנוחות, אבל הנוחות נפגעה פחות משחששתי (ייתכן כי הבולמ"ז המקוריים היו כבר די גמורים). נהיגה בכבישים משובשים עם בורות קטנים מחייבת נסיעה איטית יותר ותכנון וחשיבה בלתי פוסקים כיצד מתחמקים מהבורות והשברים. עליה עליהם פשוט לא מומלצת.

 

נס הרים:

מכיוון שלא ניתן לכמת התנהגות של רכב למספרים מדוייקים (בניגוד להאצה, מהירות סופית וכו') מדובר בתחושות בלבד. ייתכן שחלק ממה שאכתוב אינו נכון אך זו ההרגשה שלי.

כניסה לפניה - ה Turn in השתפר משמעותית. אם בעבר כניסה מהירה לפניה גרמה לרכב לנטות על הצד, להסס טיפה ואז להכנס, כעת הרכב מרגיש חד יותר ונכנס לפניה במהירות ובחדות גבוהה יותר.

במהלך הפניה - זוויות הגלגול קטנו משמעותית, מה שנותן תחושת ביטחון גבוהה יותר משמעותית במהלך פניה. הרכב מרגיש הדוק יותר ונראה כי אחיזת הכביש עלתה משמעותית.

פרובוקציות - ל 206 יש שלדה מאוזנת יחסית ומשחק עם דוושת הגז במהלך פניה יכול ליצר היגוי יתר ללא הרבה בעיות. לאחר ההנמכה קצת קשה יותר להוציא את הזנב. ככל הנראה בגלל שהרכב "רוכן" פחות וקשה יותר להעביר משקל מהסרן האחורי לקדמי (ולהיפך). לאחר 7 וחצי שנים עם הרכב היה לי ביטחון גבוה ביותר בהחלקות, כעת הבטחון ירד. ייתכן כי אני לא רגיל לסט אפ החדש אבל נראה כי ברגע שהזנב יוצא זה קורה בפתאומיות ובחדות. הרבה יותר מפעם (ככל הנראה זה קורה גם במהירות גבוהה יותר משום שהאחיזה לדעתי השתפרה). היגוי היתר נשלט פחות וההרגשה הכללית כרגע היא שיש פחות בטחון במהלך ההחלקה. אולי פשוט צריך להתרגל לזה, אבל זו ההרגשה כרגע.

 

האצה, בלימה:

לא אמור להיות הבדל משמעותי. לא מדדתי כלום עם סטופר, אבל התחושה היא שלחיצה חזקה על דוושת הגז/בלם מייצרת תאוצה/בלימה חלשה מבעבר. סיכוי גבוה שזה בגלל שהרכב קשיח יותר ואינו "רוכן" אחורה/קדימה כמו בעבר. "הרכינה" הזו עזרה להגביר את תחושת ההאצה/בלימה.

 

לסיכום:

תקראו שוב. זה די מתומצת... :-)

 

מצורפות תמונות של הרכב לפני ואחרי ההנמכה.

After Drop 003.JPG

After Drop 004.JPG

Before the drop 004.JPG

Before the drop 005.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש,

 

ראשית כל ה-206 שלך נראית נפלא, ה-CHALLENGER עושים את שלהם מבחינת ה-LOOK.

אבל זה OVERKILL רציני על 206XS.

הייתי מציע לך לעבור למידה יותר שפויה.

 

בנוגע להנמכה עצמה, הלכת על בולמים מאוד איכותים, עם קפיצים שעובדים איתם מצויין.

מבחינת ההתנהגות, אכן עכשיו העברות המשקל הרבה פחות אפשריות וצפויות,

אבל תחושת החדות עלתה.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נראה סוף!

ממש רואים את ההנמכה (גם בלי תמונות הלפני)

אפשר לדעת מה העלות?

שלי בת 6, אני לא מרגיש בעיה בבולמים או בקפיצים, אך שמעתי שזה הגיל שצריך להחליף...

כי מי שמשקיע, שוקע....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'נטים לא גדולים קצת לרכב הזה? יש אישור ברשיון לדבר כזה?

אחלה קיט! תתחדש.

 

נ.ב

עם גלגל קטן יותר מרכז הגובה שלך יהיה נמוך יותר !

חרדון מקבוצת החרדוניה :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי יובל, איזה עידן - חשבתי שכבר פרשת מהפורום.

 

יש שמוע שאתה עושה את נס הרים על דו גלגלי בקו 11 עם עוד איזה עז בשם ישי. :lol::lol:

 

בכל מקרה הרכב שלך נראה טוב ושמור יחסית לגילו, כל הכבוד!

 

הג'אנטים של ה307 אשר מיישרים קו עם לוק של הRC פשוט יושבים בול! ביחד עם הנמכה נוצר רושם של רכב מאוד דינאמי (אמרתי כבר RC)

 

נשאר למצוא C4 VTS מרוסקת ולהשתיל את כל העסק ב206, ואז כבר אף אחד לא יגיד שהג'אנטים גדולים על הרכב :twisted:

 

בכל מקרה אהבתי גם את השידרוגים הקוסמטיים (פנסים אחוריים מהדור האחרון, וגם הקדמיים לא צעקניים מדי)

 

לגבי שאלה למי ששאל על גודל 17, אני חושב שניתן לקבל אישור חוקי מכיוון שקיימת 206 עם מידה כזאת (RC פעם שלישית)

 

בדיוק כמו שניתן לאשר קוטר 15 לסקסו באופן חוקי.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אנט בסדר על האוטו , בחול גרסאת RC מגיעה עם ג'נט זהה.. במידה הזו אני חושב.

 

סכ"ה הנמכה + הג'נט ספציפי הזה נראה מדהים על ה206 והיא נראית הרבה פחות "נשית" , אהבתי.

 

לגבי התנהגות , הבטחון שלך צריך לעלות ולא לרדת ופה יש לי תחושה שלא השגת את המטרה שלך וחבל , תבדוק מה אפשר לעשות.

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה OVERKILL רציני על 206XS.

 

המידה המקורית - 195.55.15 תבדקו במחשבון צמיגים יש הבדל של 0.01% בין המידה המקורית לחדשה. ההבדל היחיד יכול להיות במשקל. לצערי מכרתי את הג'אנטים הקודמים תוך פחות מ 24 שעות ולא הספקתי לשקול אותם...

בכל אופן - אני אישית לא הרגשתי ירידה בביצועים אחרי הרכבת הג'נטים. הנוחות קצת נפגעה והאחיזה עלתה (צמיג רחב יותר על ג'אנט רחב יותר).

 

אפשר לדעת מה העלות?

 

סט חדש עולה כ 4500 ש"ח. התקנה עולה עוד 700+-. כריות בולם ומיסבי החלקה 450 (לתחליפי), מעל 1000 למקורי.

 

עסק לא זול.

 

יש אישור ברשיון לדבר כזה?

נ.ב

עם גלגל קטן יותר מרכז הגובה שלך יהיה נמוך יותר !

 

יש אישור. אמנם המידה לא מופיעה באוטו דטה (אין לי מושג למה), אך ניתן לקבל בלי בעיה מכתב מהמחלקה הטכנית של לובינסקי. כמו שהרמן כתב - המידה הגיע עם ה 206 RC (שלא עלתה לארץ).

לגבי מרכז הכובד - כפי שציינתי, הסטיה בהיקף הגלגל היא 0.01% בלבד!

 

נשאר למצוא C4 VTS מרוסקת ולהשתיל את כל העסק ב206, ואז כבר אף אחד לא יגיד שהג'אנטים גדולים על הרכב :twisted:

 

:twisted:

 

בכל מקרה אהבתי גם את השידרוגים הקוסמטיים (פנסים אחוריים מהדור האחרון, וגם הקדמיים לא צעקניים מדי)

 

 

גם העפת המגב האחורי הוסיפה... לגבי הפנסים הקידמיים עשיתי את ההשחרה לבד. המצרכים הדרושים הם צבע שחור ותנור של אמא:shock: אם מישהו ירצה, אני אפרט עוד.

 

לגבי התנהגות , הבטחון שלך צריך לעלות ולא לרדת ופה יש לי תחושה שלא השגת את המטרה שלך וחבל , תבדוק מה אפשר לעשות.

 

הביטחון עלה כי אין זוויות גלגול והאחיזה לדעתי השתפרה. אבל בהחלקות הבטחון ירד. אולי זה בגלל שאני נוסע על האוטו כבר שבע וחצי שנים ואני פשוט צריך להתרגל. נעדכן בהמשך.

 

 

תודה על התגובות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה נוספת שיכול להיות שיותר קשה להוציא את הזנב זה שהוא יותר רך ביחס לפרונט שהוקשח.

זה שהורדת שן לא משנה את קשיחות הסרן האחורי, אבל מקדימה יש עכשיו קפיץ קצר יותר ולכן קשיח יותר.

כתוצאה מהבדלי הקשיחות אתה יכול לקבל תופעה שבעת סיבוב חד ימינה למשל, תקבל חלוקת משקל של

קדימה: 90% גלגל שמאל, 10% גלגל ימין

אחורה: 60% גלגל שמאל, 40% גלגל ימין

החלק האחורי הרך מפזר אחיד יותר את המשקל גם בפניה ולכן אוחז לא רע, הפרונט אוחז פחות טוב עקב הגלגל החיצוני שמועמס מאוד ומוריד מתכונות הגומי לאחוז.

הבדלי קשיחות נוספים יכולים להיות עקב שוני בבולמים בין הקדימה לאחורה (שכוילו על ידי בילשטיין.)

דבר אחרון הוא כיוון פרונט שעשית לאחר ההנמכה. יתכן ויש לך פחות קמבר שלילי מאשר קודם ולכן פחות אחיזה מקדימה בסיבובים.

 

בקיצור, היה לך פעם אוטו נוח ועכשיו עם הצמיגים וההנמכה יש לך איביזה בלי טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, היה לך פעם אוטו נוח ועכשיו עם הצמיגים וההנמכה יש לך איביזה בלי טורבו.

 

:lol::lol:

 

חבל שאיביזה מקורית לא פונה כמו 206 עם בילשטיין :-P

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת נראה טוב - דינאמי ואגרסיבי.

 

נהג רגוע - הקשחת הפרונט בלבד אכן תגרום לתוספת תת היגוי ביחס למקור. אבל שם לב שפותח השרשור מציין TURN IN משופר ולא מדבר כלל על החלקה של הסרן הקידמי, אז כנראה שהרכב הפך יותר נייטראלי (ואם אני מבין נכון אכן יש פחות LIFT OFF OVERSTEER).

 

ירין - הגדלת קוטר אנטי-רול אחורי בהחלט תעזור לשחרר את הזנב. אני הייתי בודק גם הגדלת קוטר מוטות פיתול אחוריים בהתאמה. אני לא מומחה ל - 206 אבל נדמה לי שה - XS מגיעה מאחורה עם מוט פיתול 19 מ"מ ומוט נגד גילגול 19 מ"מ. בדגמים החמים יותר יש מוט פיתול 20 מ"מ ומוט נגד גלגול 22 מ"מ.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שאלה למי ששאל על גודל 17, אני חושב שניתן לקבל אישור חוקי מכיוון שקיימת 206 עם מידה כזאת (RC פעם שלישית)

 

בדיוק כמו שניתן לאשר קוטר 15 לסקסו באופן חוקי.

 

 

במקרה של 206 זה נכון, אבל יש 106 RC עם ג'נטים 15, ועדיין אם יש לך 106 שהיא לא RC אתה לא תקבל אישור.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף אנטי רול אחורי לשל gti ישפר את ההתנהגות של הזנב-זהו חלק מקורי לא יקר-עלה לי בזמנו 300 שח בחברה ולקח 20 דק להרכיב אותו.

האוטו נראב מצויין,תצבע את הפסים השחורים לצבע האוטו וזה יראה מושלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5649 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...