Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי הונדה סיוויק 97 ידנית מנוע 1600

רציתי לדעת האם גלגל תנופה קל ישפר את הביצועים באוטו והסלד יטפס יותר מהר

או שזה סתם ביזבוז כסף במיוחד עם המנוע הוא לא טורבו?

 

אני ישמח אם מישהו בעל ניסיון יגיב

פורסם

כל מסה שאתה מוריד ממשקל סיבובי הרי זה מבורך. הסל"ד יעלה מהר יותר. זה לא קשור לטורבו או לא.

גלגל תנופה קל צריך גם להיות עמיד בעומסים המופעלים עליו. שם לב שאתה קונה משהו איכותי ולא סתם זבל עופות.

מצד שני, בלימת מנוע תהיה פחות עוצמתית בגלל המסה הפחותה של גלגל התנופה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

ומה בעניין הפולים קלים של האביזרים (אלטרנטור,מדחס וכל השאר) ? יהיה שיפור מורגש ?

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

פורסם

500 ש"ח לכוח סוס זה שיפור מתקבל על הדעת, במיוחד באטמוספרי.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

האם מחיר של 1400 ש"ח לגלגל תנופה קל מאלומיניום זה מחיר סביר?

 

רציתי לדעת גם מה עדיף יותר

לקנות סעפת או גלגל תנופה קל

מה ישפיע יותר מבחינת תאוצה?

פורסם

אם זו חברה ידועה, אז כן. זה כולל התקנה?

סעפת לא עולה 1400 ש"ח.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

ירין,

גלגל תנופה לא מייצר מומנט ולפיכך לא ישנה את כמות המומנט של המנוע.

דרך פשוטה להסתכל על זה - גלגל תנופה משמר אנרגיה.

מנוע בעל גלגל תנופה קל יגיב מהר יותר לשינויי סל"ד.

כלומר, אם נתקין גלגל תנופה קל, בזמן האצה נצטרך להשקיע פחות אנרגיה בהאצת גלגל התנופה ותהיה לנו יותר אנרגיה פנוייה להאצת הרכב.

מצד שני, ייתכן והמנוע יעבוד פחות "עגול" בסרק ובזחילת רמזורים בסל"ד נמוך.

בסה"כ שיפור מומלץ למי שאוהב את הז'אנר.

 

מנצל את השרשור - יש מישהו מומלץ לחריטה ואיזון גלגלי תנופה? אני רוצה להוריד בערך 0.5 ק"ג מגלגל התנופה שלי (TU5J4), ולא הייתי רוצה שהעסק יתפרק לרסיסים ב - 7000 סל"ד :-)

 

תוספת: לא רק משקל גלגל התנופה חשוב, אלא גם "מקום המשקל".

ככל שהמשקל קרוב יותר להיקף הוא ישפיע יותר.

לפיכך, לא מספיק להשוות רק משקלים יבשים.

106GTI - Deus ex machina

פורסם

ברור לי לחלוטין שגלגל תנופה לא מייצר מומנט, אבל בכל זאת אנחנו נוהגים עם הצמיגים על הכביש ולא עם הקראנק :lol:

בגלל זה אני תוהה מה יקרה אם נקח 2 רכבים זההים לחלוטין מלבד גלגל תנופה קל יותר באחד, איך תראה עקומת המומנט בגלגל של אותם רכבים?

 

ההגיון שלי אומר שזה עם גלגל התנופה הקל יאיץ מהר יותר עקב כך שהמנוע מטפס לסל"ד גבוהה מהר יותר (ולכן ההספק המירבי מגיע מהר יותר), אבל המנוע יאבד מהגמישות שלו.

פורסם

ההגיון שלי אומר שזה עם גלגל התנופה הקל יאיץ מהר יותר עקב כך שהמנוע מטפס לסל"ד גבוהה מהר יותר (ולכן ההספק המירבי מגיע מהר יותר), אבל המנוע יאבד מהגמישות שלו.

 

אכן - הרכב עם גלגל התנופה הקל יאיץ מהר יותר וירגיש פחות גמיש.

106GTI - Deus ex machina

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

אני אנסה להסביר מכיוון אחר, מקווה שאצליח.

גלגל תנופה למעשה "אוגר אנרגיה".

נניח שאתה זוחל בתנועה עירונית, בהילוכים ראשון - שני. גלגל תנופה כבד יאפשר לרכב להתקדם בצורה חלקה יותר, עם פחות "קפיצות", "גימגומים" ו - "שיהוקים".

עם גלגל תנופה קל ההתקדמות תהיה פחות חלקה וכנראה תצטרך לפצות ע"י עבודת קלאצ' מוגברת.

ועכשיו תדמיין את הסיטואציה בעליות של חיפה :-)

 

היתרון - המנוע יגיב מהר יותר לשינויי סל"ד.

 

חשוב לזכור שהורדת משקל באופן לא מושכל תגרור פגיעה משמעותית בחוזק של גלגל התנופה. אני מניח שאתה לא רוצה שגלגל התנופה שלך יתפרק ב - 5000 סל"ד וחלקי מתכת יעופו במהירות לכל עבר.

106GTI - Deus ex machina

פורסם

אכן, אתה עלול להיות מואשם בבנית מכונית תופת.

לפני שאתה עושה צעד כלשהוא מומלץ להתיעץ עם בעל מקצוע בתחום בנוסף לבעלי ידע כללי/תיאורטי בפורומים. תתחיל לחפש אחד.

פורסם

יש מישהו שיודע להקל גלגלי תנופה באיזור חיפה ומה המחיר ללא פירוק והרכבה אמור להיות ?

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

×
×
  • תוכן חדש...