Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות {חד פעמית?} סיאט איביזה 98


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 5804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הערב חוויתי תופעה שמאוד לא ברורה לי.

לאחר ביקור חולים משפחתי בגבעת המורה בעפולה, התחלנו בנסיעה חזרה לנתניה. היה קריר והאשה בקשה שאפעיל מעט חימום כי קר לילדה.

 

סובבתי את הבורר לכ3/4 מצב חימום. שמתי את היד מול פתח האוורור, אך לא יצא אוויר חם.

מבט מהיר על שעון החום מאמת את הציפיות, המחוג בדיוק באמצע הסקלה היכן שהוא תמיד נמצא.

סובבתי את הבורר חזרה לקירור ושוב לחימום מספר פעמים, אך החימום סירב לעבוד.

 

המשכתי בנסיעה וחשבתי שיהיה מעניין לגלות למה אין חימום. הכביש הפך לירידה מפותלת ומתמשכת ולאחר דקה או שתיים חשבתי לבדוק אם השתנה המצב. ואני מתפלא, הרי רק אתמול בצהריים בדקתי שמן ומים, הוספתי מעט מים למע' הקירור {ממש מעט} ומילאתי מים במיכל המתזים.. אולי מילאתי יותר מדי מים? לא נראה לי הגיוני.

 

מבט מהיר נוסף על שעון החום מפתיע אותי. המחוג עבר את החצי לכיוון ה3/4 וכן, עכשיו מרגישים שיש חימום.

הכביש הפך לעליה והתקרבתי לצומת מעט מוארת. עצרתי מהר בצד ודוממתי מנוע. מבט מהיר בשלט בצומת מבהיר לי שנתקעתי בכניסה למושיירפה וביאדה על כביש 65. לעזאזל, כ"כ רחוק מהבית עם הקטנה.. באסה.

 

לאחר זמן מה כשהמנוע התקרר, פתחתי את מיכל מילוי המים, מילאתי מים עד שהמיכל היה מלא לחלוטין (כ 3 ליטר) והתנעתי את המנוע.

רכב ובו 4 חברה נחמדים מהסביבה עצר לסייע. לאחר מס. דקות המים במיכל נראים מאוד חלודים ורחוקים מאוד מלהיות צלולים. אבל פרט לכך, נראה שהכל חזר לקדמותו.

האוטו כבר לא מתחמם מעבר לחצי

אין נזילת מים {לפחות לא כזו שניתן לגלות בחושך עם פנס}

עצירת ביקורת בתח. דלק לאחר 20 דקות (למרות ששעון החום מראה טמפ' תקינה על החצי) מראה שמפלס המים תקין מה שמאשש את ההערכה שאין נזילה.

 

המשכתי בנסיעה רצופה עד נתניה והרכב לא התחמם מעבר לחצי אבל:

מדי פעם, נראה שהוא "מתקרר" תוך כדי נסיעה ויורד לכיוון הרבע {אולי כי ניסיתי לבדוק אם החימום עובד?}

החימום לא עובד כמו קודם. בקושי ניתן להרגיש מעט חום יוצא מפתח האוורור

 

מה זה יכול להיות?

פתאום נעלמים 3 ליטר מים?

למה אין חימום?

מאיפה להתחיל לבדוק?

אני מפחד שהתופעה תחזור על עצמה שוב?

 

האם אחרי הוספת 3 ליטר מים צריך לנקז אוויר?

היכן נמצא פתח ניקוז האוויר באיביזה 1.4 מודל 98?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרים את השטיחים באוטו.

אם אתה מגלה רטיבות, הלך הרדיאטור חימום הפנימי.

 

אם לא, שיעשו לך בדיקה למערכת קירור. נזילה בטוח יש.

 

ואני פוסק ככה מכיוון שנעלמו לך 3 ליטר מי קירור!! זה קיבולת של 3/4 מערכת!!

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יתכן שהטרמוסטט נתפס באופן חד פעמי,וכתוצאה מכך המים נעלמו מהשסתום לחץ שבפקק ,לגביי החימום יתכן שכבר איבדת מספיק מים כך שהחימום לא עבד בצורה תקינה.

 

אחריי שכבר עצרת, הטרמוסטטט יתקרר והשתחרר.

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחמם פעם אחת? זה ישוב.

 

יש לגשת למוסך, לבדוק מדוע היה חסר נוזל קירור, לתקן את הבעיה.

 

כאשר חסר נוזל קירור, הרי שהחימום ברכב לא יפעל, שכן , נוזל הקירור הוא זה שמאפשר למאוורר הפנימי לספוח אליו את החום, החום של נוזל הקירור, זה שממש לא היה בנמצא.

 

דרך אגב, חוסר חימום, לעיתים רבות, מסמל אפשרות לחוסר בנוזל קירור, זאת לעיתים, לפני שיש סימנים אחרים.

 

אנא טיפול מקצועי בבעיה, המנוע לא אוהב חוסר נוזל קירור, והשעון לא תמיד יראה על חימום כאשר חסר נוזל קירור, כי חיישן הטמפ' מזהה את חום נוזל הקירור, ולא את חום המנוע!

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון טרי מהבוקר,

בדיקת מפלס מים = מפלס תקין

מראה מים חלודים "אטומים" = נעלם, המים נראים יותר צלולים.

 

לקחתי את הילדה לגן וחזרתי, המנוע לא הספיק להתחמם (הגן לא רחוק). לכן הנחתי למנוע להמשיך לעבוד ולהתחמם בחניה.

כבר כשהחום התקרב לרבע, הפעלתי את החימום והוא פועל מצויין = מוציא אוויר חם בדיוק כמו קודם.

 

תרים את השטיחים באוטו.

אם אתה מגלה רטיבות, הלך הרדיאטור חימום הפנימי.!

 

חיכיתי שהמאוורר החשמלי יעבוד מספר מחזורים, הרמתי את השטיחים עפ"י עצתך, והכל יבש כמו מדבר.

 

 

לדעתי יתכן שהטרמוסטט נתפס באופן חד פעמי,וכתוצאה מכך המים נעלמו מהשסתום לחץ שבפקק ,לגביי החימום יתכן שכבר איבדת מספיק מים כך שהחימום לא עבד בצורה תקינה.

 

אחריי שכבר עצרת, הטרמוסטטט יתקרר והשתחרר.

 

המחשבה הראשונה שעלתה בראשי כשהרכב התחמם היתה שהתרמוסטט נתפס.

מהוספת המים אתמול לאחר המקרה לא היה צורך להוסיף שוב מים. בעוד אתמול לאחר המקרה החימום לא עבד טוב, הבוקר הוא עובד כמו חדש.. ממש מוזר

 

היתפסות חד-פעמית של תרמוסטט היא תופעה שכיחה/ידועה? מעולם לא שמעתי על תרמוסטט שנתפס באופן חד פעמי.

 

 

התחמם פעם אחת? זה ישוב.

 

יש לגשת למוסך, לבדוק מדוע היה חסר נוזל קירור, לתקן את הבעיה.

 

בדיוק מזה אני חושש ומעדיף להקדים תרופה למכה. אבל העניין הוא שאני לא שש ללכת למוסך בלי שיהיה לי כיוון כלשהו.

אני יודע שאם אגיע למוסך ואגיד שהיתה לי בעיה כזו וכזו אבל הבעיה נפתרה והכל עובד למישרין כעת. המכונאים יצטרכו לנחש מה היה הגורם לבעיה החד פעמית שטרם חזרה על עצמה. הרי אין נזילה (מפלס מים לא ירד), והתרמוסטט עובד.

 

כולנו מכירים את מסעי הניחושים האלה שמסתיימים בחור {הרבה יותר גדול מהדרוש} בכיס ובמקרים רבים גם לא מוצאים את שורש הבעיה. חוויתי את החוויה הזו בעבר עם מספר רכבים.

 

כאשר חסר נוזל קירור, הרי שהחימום ברכב לא יפעל, שכן , נוזל הקירור הוא זה שמאפשר למאוורר הפנימי לספוח אליו את החום, החום של נוזל הקירור, זה שממש לא היה בנמצא.

 

דרך אגב, חוסר חימום, לעיתים רבות, מסמל אפשרות לחוסר בנוזל קירור, זאת לעיתים, לפני שיש סימנים אחרים.

 

אנא טיפול מקצועי בבעיה, המנוע לא אוהב חוסר נוזל קירור, והשעון לא תמיד יראה על חימום כאשר חסר נוזל קירור, כי חיישן הטמפ' מזהה את חום נוזל הקירור, ולא את חום המנוע!

 

בברכה

דני

 

תודה, העלית נקודה מעניינת שלא חשבתי עליה קודם.

כשיצאתי מעפולה והבחנתי שהחימום אינו פועל, הנסיעה היתה במישור.

הבחנתי שמחוג החום טיפס מעבר לקו האמצע לכיוון ה3/4 כשנסעתי בירידה ממושכת ומפותלת. יכול להיות שהנסיעה בשיפוע ריכזה את המים קרוב לחיישן הטמפ'?

 

אני לא מזניח טיפולים ברכב. הן תקופתיים והן טיפולים בתקלות. אך כפי שציינתי, אני לא שש כלל וכלל להיכנס למעגל הניסוי והטעייה של המכונאים בנסיון לאתר את התקלה.

 

נכון, סביר מאוד להניח שהתקלה תשוב אך לא ניתן לדעת מתי. מה שמטריד אותי כעת זה האם העובדה שהוספתי כ3 ליטר מים לא מחייבת ניקוז אוויר מהמערכת. ואם כן, היכן פתח הניקוז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להיות שקט כדאי שתבצע בדיקה אחרי שנסעת ברכב לוודא שכל הצינורות מים חמים במידה שווה ושרשת הראדיאטור חמה במידה שווה לכל אורכה,

אתה מציין שהמים היו מאוד חלודים אחרי שהוספת מים נוספים, אז לפי דעתי כנראה היתה סתימה שהשתחררה עקב הוספת מים.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

החימום לא עבד נכון כי היה חוסר גדול של נוזל

קרור קרי אויר במערכת מה שגורם לסחרור לקוי של הנוזל

במערכת ,ותמיד הדבר הראשון שיפסיק לעבוד זהו החימום

מאחר ומיקומו גבוהה יחסית והצנרת שלו צרה יותר ולכן מערכת

החימום תלויה בסחרור נכון ואיכותי של הנוזל במערכת כדי לתפקד .

השלמת את כמות הנוזל אך החימום לא התחיל לעבוד מיד ,וזה קרה

כי כל האויר לא השתחרר מהמערכת מיד ואחרי שעמד לילה השתחרר

והחימום כעת עובד תקין .

א.יש לבדוק את מערכת הקרור ולמצוא את מקור הנזילה .

ב.כדאי לשטוף את המערכת ולמלות נוזל קרור ,עמיד לרתיחה בחום גבוהה.

 

אין צורך לנקז אויר, במערכת הזאת האויר מתנקז לבד ,לאחר רתיחה

או פתיחה של המערכת תמיד יש לבדוק שנית אחרי לילה כי יחסר נוזל .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדבריו של רון

לאחר נסיעה כאשר מנוע חם לחץ על דוושת התאוצה מספר פעמים ובדוק האם יוצאים מים מצינור המפלט

סיפור החלודה בנוזל הקירור אינו מעודד

יש לבצע בדיקת לחץ הפוך לשלילת דליפה מאטם הראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר. זה האיר את עיניי וכעת ברור לי למה החימום "השתגע"

 

א.יש לבדוק את מערכת הקרור ולמצוא את מקור הנזילה .

 

בדקתי היום מים {עברו לילה ויום} מספר פעמים ברכב. אין חוסר נוזל, המפלס נותר תקין לחלוטין. אני לא מצליח להשתכנע שיש נזילה. אם היתה נזילה, זה היה חייב להתבטא בירידת המפלס. אולי זה יורגש לאחר מס. ימים?

 

 

ב.כדאי לשטוף את המערכת ולמלות נוזל קרור ,עמיד לרתיחה בחום גבוהה.

 

אין צורך לנקז אויר, במערכת הזאת האויר מתנקז לבד ,לאחר רתיחה

או פתיחה של המערכת תמיד יש לבדוק שנית אחרי לילה כי יחסר נוזל .

 

מיד לאחר שיתברר סופית אם יש או אין נזילה, תבוצע השטיפה וההחלפה של המים בנוזל הקירור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדבריו של רון

לאחר נסיעה כאשר מנוע חם לחץ על דוושת התאוצה מספר פעמים ובדוק האם יוצאים מים מצינור המפלט

סיפור החלודה בנוזל הקירור אינו מעודד

יש לבצע בדיקת לחץ הפוך לשלילת דליפה מאטם הראש

 

אני אבצע זאת מחר באור יום.

אם יוצאים מים מצינור המפלט, זה אמור לגרום לירידת מפלס המים במיכל העיבוי או שאני טועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מה שיגאל מתכוון שיציאת מים מהאגזוז יכולה לרמז על

דליפת נוזל דרך ראש המנוע אל מערכת הפליטה ,זוהי נזילה שאתה לא יכול לראות .

לדעתי זו בדיקה שלא ניתן להסתמך עליה והיא סתם יכולה להלחיץ בעל רכב,

כי מנוע תקין פולט מים דרך האגזוז והרבה, וזו תוצאה חיובית של השריפה במנוע

אדם שאינו בעל מקצוע לא יכול להבין מהי פליטה סבירה ומה לא .

 

העובדה שבדקת יומיים את הנוזל לא אומרת שאין נזילה כי המערכת עוד

לא עמדה למבחן אמיתי כגון נסיעה ממושכת ,שבה דליפה קלה תחת עומס

לאורך זמן יכולה להוביל להתחממות .

עליך להכנס למוסך ולבצע בדיקה בלחץ (שמדמה מצב נסיעה)באמצעות מכשיר

מיוחד ,אני מאמין שתמצא נזילה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הרכב איבד מים משסתום הלחץ שבפקק ולא בגלל נזילה כל שהיא,וזאת בגלל שהרכב התחמם מסיבה כל שהיא . הרי זה תפקידו,לאפשר יציאת לחץ קיטור מים ובכך לא למנוע נזקים אחרים כמו פריצת פקקי מים ,אטמים ורצועות.

 

הסיבה להתחממות החד פעמית יכולה להגרם ממספר סיבות כמו:

 

*מאמץ ביום חם במיוחד.

*טרמוסטט לא תקין.

*מאורר לא תקין

*יוניט הפעלת מאורר לא תקין או קריאה לא נכונה בגלל אויר

*או אפילו שקית נילון שחסמה את הרדיאטור.

 

הייתי שוקל החלפת טרמוסטט יחד עם ההחלפת הנוזלים.

 

שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
מה שיגאל מתכוון שיציאת מים מהאגזוז יכולה לרמז על

דליפת נוזל דרך ראש המנוע אל מערכת הפליטה ,זוהי נזילה שאתה לא יכול לראות .

לדעתי זו בדיקה שלא ניתן להסתמך עליה והיא סתם יכולה להלחיץ בעל רכב,

כי מנוע תקין פולט מים דרך האגזוז והרבה, וזו תוצאה חיובית של השריפה במנוע

אדם שאינו בעל מקצוע לא יכול להבין מהי פליטה סבירה ומה לא .

 

העובדה שבדקת יומיים את הנוזל לא אומרת שאין נזילה כי המערכת עוד

לא עמדה למבחן אמיתי כגון נסיעה ממושכת ,שבה דליפה קלה תחת עומס

לאורך זמן יכולה להוביל להתחממות .

עליך להכנס למוסך ולבצע בדיקה בלחץ (שמדמה מצב נסיעה)באמצעות מכשיר

מיוחד ,אני מאמין שתמצא נזילה .

 

עדכון:

 

כפי שתכננתי, הוצאתי צינור מהגינה לחניה, ביצעתי שטיפה יסודית למערכת הקירור בסוף השבוע שלאחר המקרה (ב10 לחודש) והחלפתי את מי הברז שהיו במערכת בנוזל קירור ירוק (נרכש באייס, כ35 ש"ח לג'ריקן של כ 5 ליטר).

 

המערכת נבדקה מאז בתנאים אמיתיים של נסיעה עירונית ובין עירונית ממושכת ( נתניה - רעננה וחזרה כל יום, נתניה אשדוד וחזרה בסופ"ש האחרון), אין חוסר נוזל קירור במיכל העיבוי ואין בעית התחממות. נהפוך הוא, אפילו נראה שלאחר השטיפה האוטו מתחמם יותר לאט.

 

דבר נוסף, במספר פעמים כאשר החניתי את הרכב בניצב למדרכה ויצאתי לבדוק את מפלס נוזל הקירור ויזואלית מבחוץ כאשר המנוע עדיין פועל, שמתי לב שמופיעה רטיבות על אדן המדרכה ליד האגזוז.

 

מאידך, לא חסר נוזל קירור. אין בעית התחממות, אין סימנים יוצאי דופן בשמן, פתח מילוי שמן או מכסה מילוי שמן ולא במערכת הקירור. והאוטו נדלק בנגיעה ונוסע מצויין {128,000 ק"מ}. לכן אני משער שזה תוצאה חיובית כפי שציין מוסך רון

 

טוב, אז כנראה שבאמת היה גורם נסתר וחד פעמי. כי אין לי הסבר אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ששטפת את המערכת עם צינור, האם שמת לב לצבע המים שיצאו?

ודבר נוסף גריקן של 5 ליטר ב35 ש"ח נשמע כמו מים עם צבע ותו לא,

אני מקווה שקנית נוזל איכותי שלא יגרום לחלודות .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...