Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: מה זה ליסינג פרטי/מימוני ולמי זה כדאי?


TheWiz
שימו לב! השרשור הזה בן 5840 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

לאור זאת שיש הרבה בלאגן בתחום, הדברים קצת מורכבים ובכל זאת קיימת כדאיות גבוה לרוב האוכלוסיה, אני שמח להסביר בצורה פשוטה למשתמשי הפורום למה כדאי ליסינג פרטי/מימוני ומה זה.

 

השלבים לרכישת רכב פרטי ע"י אדם פרטי:

1. תשלום מלא של 100% מעלות הרכב במזומן לסוכנות (לעיתים יש מבצעי מימון כאלה ואחרים, לא התייחס לכך)

2. לאחר מס' ימים תקבל הרכב על שמך

3. לאחר תקופה של 3 שנים (גמר אחריות) מכירת הרכב ביד שניה (הרבה טרטור ועוגמת נפש)

4. ושוב שלב 1.

 

השלבים לרכישת רכב פרטי בעזרת ליסינג פרטי/מימוני ע"י אדם פרטי:

1. תשלום 30% מעלות הרכב במזומן לחברת הליסינג

2. לאחר מס' ימים תקבל הרכב על שם חברת הליסינג

3. תשלום חודשי קבוע כחלק מירידת הערך של הרכב (כ-15% בשנה בממוצע)

4. לאחר תקופה של 3 שנים (גמר אחריות) החזרת הרכב לחברת הליסינג, קיבלת את ההפרש בין אופצית הרכישה ושווי הרכב (בערך 5-10% מעלות הרכב)

5. ושוב שלב 1 (אם אתה מעוניין).

 

היתרונות וחסרונות של הגישה הפרטית לגישת הליסינג פרטית מימונית:

רכישה פרטית

חסרון 1: 100% מהסכום בתשלום אחד בקבלת הרכב

חסרון 2: מכירת הרכב לאחר תקופת שימוש

יתרון : אתה יכול להחזיק את הרכב מעבר ל-3 שנים מבלי לגרום לירידת ערך של הרכב

 

רכישה בליסינג פרטי/מימוני

חסרון 1: במידה ותחליט לרכוש את הרכב בסוף התקופה אזי יש להעביר יד וירידת ערך של רכב ליסינג (5-8% ירידה)

חסרון 2: עלויות מימון (זניחות)

יתרון 1: תשלומים נוחים

יתרון 2: אפשרות שדרוג בסוף התקופה

יתרון 3: מתחייבים לך לטריידין במחיר מחירון של הרכב

 

לסיכום: אדם שמחליט מראש שהוא מעוניין להחליף את *רכבו בסוף כל תקופה ונוסע פחות מ-25,000 ק"מ בשנה אזי חד-משמעי עדיף ליסינג מימוני/פרטי

* רכבים פופלארים בשוק בלבד (שאז עלויות המימון גבוהות יותר מכיוון שאין הנחה משמעותית מהיבואן).

 

עלויות המימון

בטבלה הבאה ישנם עלויות מימון כפי שקיבלתי בהצעות מחיר של אחת החברות הגדולות בשוק (לתקופה של 30 חודש. עלות הקמה בגובה 350 ש"ח גלומה):

les_p.jpg

 

** שימו לב במיצובישי לאנסר אין עלות מימון! רק עלות הקמה! קחו תשלום שנתי מראש (8,900 ש"ח), את יתרת הכסף (68,000 ש"ח), תרכשו מק"מ (3% לשנה) ובסוף שנה קיבלתם 2,040 ש"ח וסה"כ הרכב עלה לכם 6,860 לשנה שהם 570 ש"ח לחודש!

 

כפי שניתן לראות עלות המימון הממוצעת היא ריבית שנתית של כ-3.3% צמוד למדד! כיום אין שום בנק שיכול לתת ריבית נמוכה כזאת והבנקים בדרך כלל מתחילים מ-5% צמוד מדד + עלויות הקמה!

 

שאלה: איך באמת חברות הליסינג יכולות להציע מימון כל כך זול?

תשובה: מכיוון שהן קונות כמויות גדולות הן מקבלות הנחה של 10-20% מעלות הרכב! ולכן במצטבר הן מרוויחות בממוצע 8% לשנה. 5% לשנה בממוצע מהיבואן ו-3% בממוצע מהלקוח.

 

הליסינג המימוני/פרטי אינו כולל אגרות, רישוי, ביטוח וטיפולים. מימון נטו של עלות הרכב!

 

אני מקווה שסייעתי בידכם לקבל החלטה מושכלת יותר. בהצלחה!

 

נ.ב. בכוונה לא פרסמתי את שם החברה של הנפיקה לי את המחירים הנ"ל, אני לא יחצן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין זה לא משתלם .

בסוף התקופה של 3 שנים יש שתי אופציות :

א) אופציית רכישה : מה שאומר שתשלם את הסכום המלא על רכב ליסינג וכשתרצה למכור אתה צריך להוריד כ-10%.

לדוגמא :

נגיד רכשת מיצובישי לאנסר שילמת 33,300 + 740*30 = 22,200 +55,500 בחישוב פשוט 111,000 ,

ולא דיברתי על ריביות וצמידות למדד (שבוא נגיד שהם זניחות)

בקיצור מה שיוצא זה ששילמת מחיר מלא על רכ ליסינג שכשתמכור אותו תפסיד עוד 10%.

לא שווה

 

ב) החלפת הרכב : אופצייה פחות שווה אפילו מהראשונה כי מה שזה אומר שאתה נשאר בלי כסף ובלי רכב .

לדוגמא :

שוב לאנסר שילמת 33,300 + 740*30 = 22,200 בחישוב פשוט 56,500 ונגיד שהחלפת רכב .

מה יוצא שילמת חצי רכב והחזרת אותו כלומר נישארת בלי רכב ובלי 56,500 שקל , אם נתקדם כמה שנים קדימה,

נגיד שהחלפת 3 רכבים ויותר אין לך כסף אתה מחזיר להם את הרכב אומר תודה רבה נשארת בלי רכב ובלי 56,500 * 3

(169,500 ש"ח) .

 

עכשיו אתה יכול להגיד שזה משתלם ?!

שים לב שבכל החישובים היתעלמתי מהריבית (שבלאנסר נמוכה אבל ברכבים אחרים די גבוהה) ומזה שזה צמוד למדד ומעלות פתיחת התיק .

האופצייה הטובה היא להיכנס לבנק לקחת הלוואה לקנות רכב מהסוכנות על שימך ולהישאר בסוף ה-3 שנים עם רכב ועם היתרה של הרכב . (אני מוכן לסבול כאב ראש של מכירת רכב)

יצאתי עמבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין זה לא משתלם .

בסוף התקופה של 3 שנים יש שתי אופציות :

א) אופציית רכישה : מה שאומר שתשלם את הסכום המלא על רכב ליסינג וכשתרצה למכור אתה צריך להוריד כ-10%.

לדוגמא :

נגיד רכשת מיצובישי לאנסר שילמת 33,300 + 740*30 = 22,200 +55,500 בחישוב פשוט 111,000 ,

ולא דיברתי על ריביות וצמידות למדד (שבוא נגיד שהם זניחות)

בקיצור מה שיוצא זה ששילמת מחיר מלא על רכ ליסינג שכשתמכור אותו תפסיד עוד 10%.

לא שווה

 

ב) החלפת הרכב : אופצייה פחות שווה אפילו מהראשונה כי מה שזה אומר שאתה נשאר בלי כסף ובלי רכב .

לדוגמא :

שוב לאנסר שילמת 33,300 + 740*30 = 22,200 בחישוב פשוט 56,500 ונגיד שהחלפת רכב .

מה יוצא שילמת חצי רכב והחזרת אותו כלומר נישארת בלי רכב ובלי 56,500 שקל , אם נתקדם כמה שנים קדימה,

נגיד שהחלפת 3 רכבים ויותר אין לך כסף אתה מחזיר להם את הרכב אומר תודה רבה נשארת בלי רכב ובלי 56,500 * 3

(169,500 ש"ח) .

 

עכשיו אתה יכול להגיד שזה משתלם ?!

שים לב שבכל החישובים היתעלמתי מהריבית (שבלאנסר נמוכה אבל ברכבים אחרים די גבוהה) ומזה שזה צמוד למדד ומעלות פתיחת התיק .

האופצייה הטובה היא להיכנס לבנק לקחת הלוואה לקנות רכב מהסוכנות על שימך ולהישאר בסוף ה-3 שנים עם רכב ועם היתרה של הרכב . (אני מוכן לסבול כאב ראש של מכירת רכב)

 

לא נכון.

 

א) התייחסתי לריבית וגם להקמה. שתהם כלולים במחיר. ניתן לך מימון ל-3 שנים בחינם בלאנסר. בשאר הרכבים 3%~. זו לא ריבית שאתה מקבל בבנק.

 

ב) שאתה מגיע לסוף התקופה, חברת הליסינג מציע לך מחיר על האוטו לפי המחירון שוק שלו (שזה יותר ממחיר הרכישה) אם אתה חושב שאתה יכול למכור אותו במחיר יותר גבוה מהמחיר שקיבלת מהם (למרות שרשום כליסינג), תקנה את הרכב ותמכור שוב.

 

ג) אתה יוצא מהעסקה אם ההפרש בין האופצית רכישה (50% מעלות הרכב) לבין מחיר השוק שלו לאחר שנתיים וחצי (40%~).

 

ד) גם אם תקנה רכב בעצמך על שמך הוא יאבד 15% בשנה לא משנה מה. זאת אומרת אחרי 3 שנים הפסדת 45% מהאוטו! בדיוק, הפסדת חצי מהרכב בכל מקרה. זה מה שקורה עם כל רכב חדש. רק שבמקרה של הליסינג אתה מפסיד או 3-4% מעלות הרכב כאשר תמכור אותו. סכום זה מתקזז מעלות המימון הנמוכה שקיבלת.

 

ה) רכשת רכב מהלוואת בנק על 70% מהרכב. נעשה חשבון כמה עלה הרכב ב-36 חודש. הריבית בבנק לפחות 4.5% (צמוד מדד + הקמה עולה 1.5%). זאת אומרת המימון לשלוש שנים עולה בבנק 13.5%+1.5%. ירידת ערך של 15% בשנה = סה"כ 45% + 15% = 60% ! הרכב עולה לך 20% בשנה במימון דרך הבנק. בסוף התקופה יש לך 40% מעלות הרכב.

 

ו) רכשת רכב מחברת הליסינג ב-70% מהרכב. הריבית 3% (צמוד למדד וכולל הקמה). מימון לשלוש שנים עולה 9%. ירידת ערך של 15% בשנה = 45%. ירידת ערך בגלל ליסינג לשעבר 6-10% משווי הנוכחי = 3-5% מעלות הרכב. סה"כ 9% + 45% + 4% = 58% ! בסוף התקופה יש לך 42% מעלות הרכב.

 

ז) כמו שניתן לראות מבחינת עלויות, הליסינג המימוני זול יותר (2%~ מעלות הרכב לפחות) ובמקרה של הלנסר יש הפרש של 11% (!) ואין כאב ראש למכור את הרכב בסוף התהליך.

 

ח) התשלומים לבנק הם הרבה יותר גבוהים. בסוף התקופה שילמת על 100% + ריבית על הרכב ונשאר לך 40%. בליסינג שילמת בסוף התקופה 50% מהרכב ונשאר לך 42%.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד) גם אם תקנה רכב בעצמך על שמך הוא יאבד 15% בשנה לא משנה מה.רכב לא מאבד 15% בשנה אולי 10% זאת אומרת אחרי 3 שנים הפסדת 45% מהאוטו! 30% אולי בדיוק, הפסדת חצי מהרכב בכל מקרה.נכון אבל נשארתי עם רכב על שמי ובבעלותי זה מה שקורה עם כל רכב חדש. רק שבמקרה של הליסינג אתה מפסיד או 3-4% מעלות הרכב כאשר תמכור אותו. סכום זה מתקזז מעלות המימון הנמוכה שקיבלת. 3-4% תנסה למכור רכב יד שנייה מליסנג ב 3-4% נראה אותך !

 

ה) רכשת רכב מהלוואת בנק על 70% מהרכב. נעשה חשבון כמה עלה הרכב ב-36 חודש. הריבית בבנק לפחות 4.5% (צמוד מדד + הקמה עולה 1.5%). זאת אומרת המימון לשלוש שנים דיברת על 30 חודשים לא 36 תוריד עולה בבנק 13.5%+1.5%. ירידת ערך של 15% בשנה = סה"כ 45% + 15% = 60% ! הרכב עולה לך 20% בשנה במימון דרך הבנק. בסוף התקופה יש לך 40% מעלות הרכב. ממש לא הרבה פחות אני מציע לך לראות הלוואת רכב בבנק המזרחי בריבית פריים פחות 0.5 , ועדיין אני חוזר על עצמי גם אים איבדת 60% מערך הרכב עדיין 40% שייך לך ולא לחברת הליסינג !

.....

 

תשובותי באדום .

תראה אני לא יודע אם אתה עובד בחברת ליסינג ומנסה למכור פה בה"פ רכבים , אבל אתה מטעה פה המון אנשים !

יצאתי עמבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

daniel13275

אתה ממש לא צודק.

רכב יכול לאבד הרבה יותר מ15% בשנה, 1001 דוגמאות + יש דבר כזה כמו שוק רכב, שלפעמים חוץ מי זה שוא מאבד בירידה שנתית בעלות המחירון, היא גם לא מבוקשת בשוק, + עוד כל מיני דברים.

 

לגבי הורדת % במכירת רכב אחרי ליסינג.

נראה אותך קונה אקורד, סיוויק, M3, B4, וכו.... עם הנחה של יותר מאותם 5%-4% ממחיר המחירון.

 

לגבי מימון בבנק, אני הלכתי בדיוק למזרחי-טפחות, אחלה תוכנית נתנו לי, בכלל לא ניתן להשווה עם בנק שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי על רכב נורמאלי נכון שיש רכבים שמאבדים גם 20% (מצד שני יש בעלי טויוטות שהרוויחו על הרכב שלהם) אבל לרוב זה 10-15 זה לא העניין פה .

אם זה היה כזה משתלם כולנו פה היינו נוסעים על רכבי ליסינג .

דבר שלישי במזרחי טפחות הריבית על 35k שלקחתי על רכב ששווה 107K הייתה 2200 ש"ח (ל-30 חודשים) תעשה חשבון בעצמייך מה האחוזים .

 

בקשר ל-B4 וכל אלה נכון קשה להוריד אני פשוט יחפש רכב מפרטי ! (וכמוני יעשו עוד הרבה כשישמעו על עברו הליסינגי של הרכב)

 

(אני לא עובד בבנק ולא מנסה לשווק אותו או משהו כזה אני סתם נותן דוגמא )

יצאתי עמבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה :

 

בקשר לרישום הרכב, אבא שלי לקח רכב בליסינג מימוני , והרכב נרשם על שמו... כך שאם בתום התקופה (28 חודש במקרה שלו) , הוא ירצה לקנות את הרכב - הוא כבר יהיה רשום על שמו ולא יהיה צריך לבצע העברת בעלות או לתייג את הרכב כליסינג לשעבר.

יתכן שזה נובע מאינטרס של חברת הליסינג שרכביה ירשמו כ"פרטיים" בשביל לשפר את סחירותם.

 

בכל מקרה, אני בטוח שמדובר בפירצה שכבר נסתמה או תיסתם בעתיד. (הרכב נלקח לפני שנה וחצי)

 

 

עוד משהו: למה עלות הקמה עבור שברולט מאליבו צריכה להיות יותר יקרה מזו של סובארו B4?

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובותי באדום .

תראה אני לא יודע אם אתה עובד בחברת ליסינג ומנסה למכור פה בה"פ רכבים , אבל אתה מטעה פה המון אנשים !

 

אני לא עובד בחברת ליסינג. אני לא עובד חברה, אני עצמאי. (תשאר ענייני ואל תעלה מניפולציות זולות. ציינתי שאני לא עובד בחברות ליסינג

 

מה שאתה לא מבין זה שבבנק אתה משלם על 100% מהרכב ולכן בסוף הוא שלך. אבל בליסינג אתה משלם רק על 50% מהרכב ולכן בסוף הוא לא שלח.

 

הריבית היום 3.25% ריבית פריים 4.75%. פריים-0.5 = 4.25% לפני עלות הקמה בגובה 1.5% משווי הרכב, שעל שלוש שנים נותן לך.... ריבית פריים. ובנוסף אתה משלם תשלומים גבוהים כל חודש.(3% מעלות הרכב לחודש, בניגוד לליסינג שאתה משלם 1% לחודש....)

 

ודרך אגב חברת סובארו ויונדאי מאפשרות לך לרשום את הרכב על שמך! ואז בכלל אין לך שום בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה :

 

בקשר לרישום הרכב, אבא שלי לקח רכב בליסינג מימוני , והרכב נרשם על שמו... כך שאם בתום התקופה (28 חודש במקרה שלו) , הוא ירצה לקנות את הרכב - הוא כבר יהיה רשום על שמו ולא יהיה צריך לבצע העברת בעלות או לתייג את הרכב כליסינג לשעבר.

יתכן שזה נובע מאינטרס של חברת הליסינג שרכביה ירשמו כ"פרטיים" בשביל לשפר את סחירותם.

 

בכל מקרה, אני בטוח שמדובר בפירצה שכבר נסתמה או תיסתם בעתיד. (הרכב נלקח לפני שנה וחצי)

 

 

עוד משהו: למה עלות הקמה עבור שברולט מאליבו צריכה להיות יותר יקרה מזו של סובארו B4?

 

 

חלק מהרכבים ניתן לרשום על שם פרטי.

 

זה עלות הקמה + מימון. כנראה שסובארו נותן הנחה יותר גבוה לליסינג מאשר שברולט, לכן העלות ללקוח יותר גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב .

אזלו כוחותיי להיתווכח כאן .

לכל מי שקורא את זה שיחליט מה טוב לו .

 

דרך אגב צריך לבדוק אם כשאתה רושם את האוטו על שמך לא יהיה "כתם" הליסינג על הרכב כשתסתיים העסקה .

אם לא מוזכר בכלל ליסינג ברשיון והיד היא יד ראשונה על שמך .

אז הפרצה פה היא על גבול לא חוקית לחברות הליסינג שהרי הם קונות רכב בזול ומרוויחות כמו רכב חדש .

 

אבל אם זה כך אז זה באמת סיפור אחר ושווה לשקול את זה (למרות שאני לא מאמין שחברת ליסינג תקנה רכב והוא ירשם ברשיון כפרטי)

יצאתי עמבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב .

אזלו כוחותיי להיתווכח כאן .

לכל מי שקורא את זה שיחליט מה טוב לו .

 

דרך אגב צריך לבדוק אם כשאתה רושם את האוטו על שמך לא יהיה "כתם" הליסינג על הרכב כשתסתיים העסקה .

אם לא מוזכר בכלל ליסינג ברשיון והיד היא יד ראשונה על שמך .

אז הפרצה פה היא על גבול לא חוקית לחברות הליסינג שהרי הם קונות רכב בזול ומרוויחות כמו רכב חדש .

 

אבל אם זה כך אז זה באמת סיפור אחר ושווה לשקול את זה (למרות שאני לא מאמין שחברת ליסינג תקנה רכב והוא ירשם ברשיון כפרטי)

 

אני מנהל דיון אני לא מתווכח אם אף אחד.

 

חברת הליסינג מתפקדת כמתווך בעסקה. לגיטימי. תאמין שחברות הליסינג עמוסות בעו"ד וזה לא פרצה בחוק ועוד כאלה סיפורים.

 

לגיטימי לחלוטין לקנות מהיבואן ב-100,000 ש"ח ולמכור ללקוח הסופי ב-120,000 ש"ח. זה מה שהמוכר במכולת עושה.

 

הרכב נרשם כיד ראשונה בלי אזכור של ליסינג. רשום אליך עם שעבוד לחברת הליסינג.

 

לא כל היבואנים מסכימים כי זה כמובן דופק את המכירות אבל יש כאלה שמסכימים. מאזדה ופורד לא מסכימות. סובארו ויונדאי מסכימות. לגבי השאר אני לא יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5840 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...