Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיישני רוורס של "גארד" - אפקטיביים, אבל עדיין זבל סיני


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 5779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אני כותב את ההודעה הזאת למען כל אותם אנשים שיריצו חיפוש על הנושא של חיישני רוורס,

ובמיוחד על אלה של חברת "גארד". מדובר על הדגם שיש לו מסך משולב במראה המרכזית.

 

הקיט הנ"ל נקנה והותקן לפני מספר חודשים אצל אחד המתקינים המומלצים בפורום. אני לא

אציין את שמו, משום שדווקא על ההתקנה אני יכול רק להחמיא, כך שזה לא שייך כרגע לעניין.

 

בדיעבד, הייתי צריך להבין שמדובר בזבל סיני כבר מהתחלה. העובדה שהמוח שבא עם הקיט

לא עבד כבר מהרגע הראשון והוחלף במקום לא הפריעה לי משום מה. יצאתי מנק' הנחה שגם

ככה הכל מיוצר בסין, וחוץ מזה shit happens, כמו שאומרים. בסה"כ החיישנים תפקדו טוב,

הצלחתי להשתחל לחניות צפופות מאד, ולמדתי לחיות עם החסרונות של המערכת. אחד מהם

היה זה שהמראה, המוצמדת אל המראה הסטנדרטית ברכב, כל הזמן רטטה במהלך נסיעה.

כאמור, התרגלתי. הבלגתי גם על הצפצופים המעצבנים שכל קשר בינם לבין מה שהלך מחוץ

לרכב היה קלוש ביותר. פשוט כיביתי את הזמזם.

 

לפני כשבועיים התחלתי לשמוע קרקושים מעצבנים מכיוון המראה. תוך זמן קצר, הייתי צריך

להדק אותה למקום בכל עצירה, כל רמזור ולפני כל תחילת נסיעה. לפני יומיים הסיפור הסתיים

בדרך אלימה ומפתיעה במיוחד. במהלך אחת הנסיעות השגרתיות, כשנמאס לי מהרטט והרעש

הבלתי פוסקים, נקשתי קלות עם פרק האצבע (המשולשת) במרכז המראה. קיוויתי שזה יהדק

אותה למקום, לפחות עד שאוכל לעצור ולהלביש אותה מחדש. בפועל, התוצאה הייתה הרסנית

בהרבה מן המשוער - המראה התנפצה במרכז, והרסיסים התפזרו על פני כל תא הנהג ברכב.

 

לאחר בחינה של הראיות, גיליתי כמה דברים מעניינים:

 

1. מדובר בזכוכית מאד דקה, עם ציפוי מתכתי. לפיכך, היא מתפוררת בקלות מכל מכה קטנה.

2. ניסיתי לנקוש באותו אופן (וגם יותר חזק) על המראה המקורית ברכב - כצפוי, לא קרה כלום.

3. המראה של גארד מודבקת לגוף הפלסטיק עם דבק דו"צ ושני פסי איזולירבנד, מסביב למסך.

4. המסך שמראה את המרחק מאחור המשיך לעבוד. נראה שזה האלמנט הכי חזק בכל הקיט.

 

לסיכום, אחרי בקרת נזקים ודיון הנדסי קצר ביני לבין עצמי, המסך והחיווט פורקו מהגוף והודבקו

מעל המראה המקורית, על גבי השמשה. ככה השגנו שני דברים: מראה מרכזית מקורית חסרת

עיוותים ומסך תצוגה שרואים טוב גם באור יום ולא רק בלילה. במילים אחרות, פתרון אופטימלי.

 

מי שמכיר אותי ואת כתביי בפורום, יודע שאני מתנגד באופן נחרץ למראות פנורמיות ולכל שיפור

אופטי אחר שאפשר להלביש על המראות הקיימות. התפשרתי בנושא החיישנים, משום שהמראה

שלהם ישרה (כמעט ללא עיוותים) וזאת הייתה דרך טובה למנוע מאמא שלי להלביש את המראה

הפנורמית שלה בכל נסיעה, כפי שנהגה לעשות במשך שנים. לא חשבתי שבקיט שעלותו קרובה

ל-1000 ש"ח תהיה מראה כ"כ לא איכותית, דקה ורגישה, שמהווה פוטנציאל ממשי לנזק במקרה

של תאונה או אפילו תמרון חירום פשוט. מסתבר שגם הדגם הכי מתקדם של זבל סיני הוא עדיין...

 

 

מסקנתי מהעניין, בפעם המי-יודע-כמה: אין שום הצדקה לשימוש במראות פנורמיות, משולבות

מסכים, מערכות ניווט, דיבוריות BT או כל תוספת אחרת. יש סיבה לכך שהמראה המרכזית ברכב

נראית כפי שהיא נראית. תסמכו על המהנדסים שיבדקו את שדה הראייה ברכב ויעצבו את האופטיקה

בהתאם. תלמדו לכוון את המראות שלכם, וכך לא תזדקקו לתוספות להעלמת "שטחים מתים" וכיו"ב.

 

 

בברכת נסיעה טובה. :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מאוכזב מה 635 של גארד. אומנם היא מתריאה והכל נחמד, אבל כבר חצי שנה שאין לי את ה"כובע" של האנטנה והסוללה נוטה למות בלי כל התראה מוקדמת (אפילו דורסל מחזיקה רק חודש וחצי עד חודשיים!).

 

לגבי חיישני הרוורס, אני לא מבין מה הרעיון לשלב את זה במסך מראה. יחידת בקרה קטנה שיושבת על הדשבורד או מעל המראה הם פתרון טוב ואמין בהרבה.

בתקופתו כשעבדתי בסוכנות טויוטה היו מתקינים מערכות כאלה שהיו אמינות ומדוייקות מאוד, לצערי אני לא זוכר את החברה והדגם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כותב הרבה סיפורים בזמן האחרון

 

נגמרו הפיתות?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע להרגע, שהרי גם מכשירים ובכל תחום ,מהשורה הראשונה, יש לעיתים לא מעטות אכזבה.

 

אישית, אני מעולם לא התקנתי גלאי רוורס הכוללים בקרה דרך מראה שונה, אין כמו המראה המקורית, ואילו, הגלאי הרגיל שהם משווקים, או שיווקו (כל זמן שהיתי מתקין שלהם) היה מעולה ,פשוט מעולה.

 

התקנת גלאי ואשר המראה בעייתית, כל שהיה לעשות, הינו לחזור למתקין ולעמוד על דרישתך לפתרון הבעיה. עצם כך שהשארת ו/או וויתרת והמצב לא השתנה ולא היה ראוי, נראה שהבעיה היתה ותרנות מוקדמת מצידך.

 

איתמר, אם חסר חלק בשלט, יש אפשרות לפנות ליבואן לתיקון ו/או השלמת החלק החסר, ואם אין כזה, תמיד ניתן לרכוש שלט חדש, אומנם הדבר כרוך בהוצאה כספית, אך ניתן לביצוע.

 

לגבי הסוללות, מעולם לא נתקלתי בבעית סוללות, למעט סוללות שאינן טריות, או מסוג שאינו מהטובים.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, היתרון בגלאי משולב מראה הוא מסך שמראה את המרחק המדוייק למטרה,

וע"מ להביט בו, אין צורך להוריד את העיניים מהמראה. לגבי יחידות שמותקנות מעל

המראה, זה נשמע כמו פתרון הגיוני (וזה גם המצב אצלי כרגע, לאור המתואר לעיל),

אבל אף אחד לא הציע דגם כזה כשהתעניינתי.

 

אלי, התשובה חיובית, למרות שאני יותר בקטע של לחם אחיד (old school). 8)

 

דני, האחריות למכשיר לא מכסה מקרים של שבר, אלא רק בעיות בתפקוד החיישנים

או המח. כפי שאמרתי, כשהייתה בעיה במח, החליפו אותו במקום. מבחינת הדיוק

והאמינות של המערכת, אני מרוצה מאד. החיישנים נותנים חיווי מרחק מדוייק ביותר

וזאת גם הסיבה שהתעקשתי להשאיר את המערכת ברכב. הסיבה לכך שפירקתי את

היחידה לגורמים נעוצה בהבנה שגם אם ישימו לי מראה חדשה מהקופסה, היא עדיין

תהיה מסוכנת במקרה של תאונה או תמרון חרום, ולכן עדיף לעשות הפרדת רשויות.

 

תודה על התגובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. תלמדו לכוון את המראות שלכם, וכך לא תזדקקו לתוספות להעלמת "שטחים מתים" וכיו"ב.

 

 

זה אומנם קצת אופ-טופיק להתיחס רק לשורה הזאת אבל היא חשובה.

אכן כיוון מראות זה משהו שאנשים חייבים להפנים שצריך לעשות בצורה מקצועית על מנת לבטל את השטחים המתים ולנהוג בצורה הרבה יותר אחראית עקב כך.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייזיק לא סיפר לך שמראה מכל סוג שאינה זכוכית מחוסמת (כמו המראה המקורית) זה BIG NO NO ?

 

שום יצרן רכב שמכבד את עצמו לא היה מוציא אוטו עם שטח מת במראות.

 

זה הנהג שלא יודע לכוון אותן כמו שצריך.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, היתרון בגלאי משולב מראה הוא מסך שמראה את המרחק המדוייק למטרה,

וע"מ להביט בו, אין צורך להוריד את העיניים מהמראה. לגבי יחידות שמותקנות מעל

המראה, זה נשמע כמו פתרון הגיוני (וזה גם המצב אצלי כרגע, לאור המתואר לעיל),

אבל אף אחד לא הציע דגם כזה כשהתעניינתי.

 

אלי, התשובה חיובית, למרות שאני יותר בקטע של לחם אחיד (old school). 8)

 

דני, האחריות למכשיר לא מכסה מקרים של שבר, אלא רק בעיות בתפקוד החיישנים

או המח. כפי שאמרתי, כשהייתה בעיה במח, החליפו אותו במקום. מבחינת הדיוק

והאמינות של המערכת, אני מרוצה מאד. החיישנים נותנים חיווי מרחק מדוייק ביותר

וזאת גם הסיבה שהתעקשתי להשאיר את המערכת ברכב. הסיבה לכך שפירקתי את

היחידה לגורמים נעוצה בהבנה שגם אם ישימו לי מראה חדשה מהקופסה, היא עדיין

תהיה מסוכנת במקרה של תאונה או תמרון חרום, ולכן עדיף לעשות הפרדת רשויות.

 

תודה על התגובות.

 

למערכת הזו יש תו תקן ישראלי? כי באמת, בזמן תאונה, היא עלולה לפצוע בצורה חמורה (וראיתי פציעות חמורות, אני מתנדב במד"א) או אפילו להרוג במקרים מסויימים (את זה עדיין לא יצא לי לראות, תודה לאל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שלהתקין בקרת רוורס בחלק הקידמי של הרכב זה דבר בטיחותי לעשות בין אם זה במראה ובין אם זה צג נפרד, כשנוסעים רוורס צריך לסובב את הראש לאחור נקודה. כשאני מתקין חיישני רוורס עם צג אני מתעקש להתקין אותו מאחורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לצטט הודעה ללא צורך.

 

טעות נקודה.

 

כשאתה מסתובב לצד אחד - אתה מפספס את כל מה שקורה בצד השני של הרכב וגם חלק מאחוריו.

 

כשנוסעים אחורה - צריך לסרוק תמידית את שלושת המראות.

 

אם כיוונת אותן נכון - אתה תראה בדיוק את מה שאתה רואה כשאתה מסתובב לאחור,

 

בתוספת כל מה שמסביב לרכב ואת קדמת הרכב - בראייה המרחבית.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"מ לא לחזור על ההסברים שניתנו בהרחבה בעבר, קיבצתי כמה קישורים נבחרים המסבירים,

לדעתי, באופן מיטבי את יתרונותיהן (המעטים) וחסרונותיהן (הרבים) של המראות הפנורמיות:

 

מאמר ממגזין "הגה", חלק 1

מאמר ממגזין "הגה", חלק 2

מאמר מאתר ביה"ס לנהיגה מתקדמת "מסלולים"

דיון מסכם על הנושא בקארזפורום, מאת אורן קיפניס

דיון מהפורום: מראה פנורמית כאמצעי עזר?

דיון מהפורום: מראה פנורמית איכותית

 

 

סעו בזהירות. במיוחד ברוורס. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר אילוסטרציות להודעתי הראשונה.

 

תמונה 1 - גוף המראה, לאחר שנשלפו ממנו שאריות הזכוכית והמסך.

האזורים הצהובים הם הדבק הדו"צ, הפסים הצהובים הם האיזולירבנד.

 

5.JPG

 

תמונות של המצב הנוכחי, לאחר שליפת המסך והדבקתו על השמשה:

 

1.jpg 2.JPG

 

תמונות של המצב הנוכחי, בתוספת הסוואה "מתוכחמת", למניעת סקרנים:

 

3.JPG 4.JPG

 

מתנצל על הפרסומת ה(לא כל כך) סמויה, פשוט זה הסטיקר היחידי שהתאים.

בסוף הושג שיפור בכל החזיתות: המסך נראה טוב גם באור יום, החזרנו לשימוש

את מראת התשקיף המקורית וגם השמש כבר לא מסנוורת אותי מכיוון המראה. 8)

 

הצעת ייעול לכל חברי הפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...