Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6722 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למי מאיתנו זה לא קרה...חוסר ריכוז,חוסר מיומנות אומדן מרחק לא נכון, או סתם טיפשות ו...איזה בעסה שיפשפנו את הגלגל במדרכה

smiley19.gif.

זה אף פעם לא נזק רציני מידיי אבל זה מציק וכואב בדיוק כמו לדפוק את האצבע הקטנה של הרגל בפינה של הקיר.

לאחר שקראתי מספר מדריכים לתיקון שריטות ופגמים החלטתי שאני הולך לנסות את זה הפעם. אבל במקום לעשות תיקון מקומי החלטתי לחדש את כל הגלגל.

המועמד להתעללות היה אחד הרכישות האחרונות שלי באיביי, אחד הגלגלים מהסט הנוסף שאני מיעד לימי מסלול, ולכן המראה הקוסמטי שלו פחות משמעותי בעיניי.

סדר הפעולות ושיטת העבודה בשיפוץ גלגל שלם או תיקון מקומי זהה. הבדל אחד הוא שבתיקון מקומי יש לכסות בעזרת טייפ ועיתונים את כל מה שבמצב תקין, ולעבוד מקומי רק על השריטה. הבדל השני הברור מאליו הוא שיש הרבה יותר עבודה כל גלגל שלם.

החומרים הנדרשים הם מה שאתם רואים התמונה: בונדו, נייר שיוף 400 ,נייר שיוף 220, מדלל צבע או טרפנטין, ספריי יסוד/פילר , ספריי צבע כסף וספריי לכה.

המלצה חצה שלי היא תמיד לקרוא את ההוראות על המוצרים שאתן קונים כי הן שונות מיצרן ליצרן.

norm_9D15C60FE8FD4A0CAB6072A1308C75A8.JPG

הספריי של הצבע והלכה שאתם רואים זה של חברת WURTH הגרמנית שאמור להתאים ב100% לכל המכוניות של היצרנים הגרמנים OEM.

norm_D4793C2124284E60A7BAF2DCF7267989.JPG

כלים נוספים שהם לא חובה אבל מקלים על העבודה: שואב אבק וקיט דרמל.

norm_F930384432EB4F09AA5B41EAE9D3E002.JPG

norm_13328777253B4468981375808727300D.JPG

הגלגל כמו שאתם רואים בתמונה עבר כמה וכמה מכות ויש עליו המון ושריטות , ולמרות שהצמיג הזה הולך לרדת מהחישוק, פשוט עטפתי אותו בטייפ.

norm_4D4FFAEC7EB14F19A18A4B4CDF4BDA74.JPG

norm_5CDFA8A3ABDB406BBDF6939606CB3FC2.JPG

norm_6B1BFA23DFE3474AA7FBAC2A2C91B6EC.JPG

מתחילים בשיוף גס של השריטות בעזרת הדרמל כדי להוריד את הלכלוך ולהחליק את הקצוות של השריטה.

norm_554A37889D814EEF8A30AF2F74B684CB.JPG

לאחר השיוף יש לנקות את השריטה\שריטות בצורה יסודית בעזרת מטלית וטרפנטין.

עכשיו יש למרוח את מילוי הבונדו. רצוי לעשות בשכבות דקות כדי שהייבוש יהיה מהיר וההדבקה חזקה.

זמן הייבוש הוא 10-30דקות תלוי בטמפ' והלחות.

norm_C800A5C75B744019AF43C02485DCADA9.JPG

 

לאחר היבוש יש לשייף את עודף הבונדו עם נייר שיוף 220.

norm_B934AA142FA44E8D8316D520E79E5B19.JPG

לאחר השיוף ובמידה ויש צורך בשכבה נוספת יש לנקות את האזור שוב עם טרפנטין ולמרוח בונדו פעם נוספת עד למילוי מלא של השריטה. יש לחזור על התהליף מספר פעמים עד לקבלת התוצאות הרצויות.

לאחר מילוי ושיוף החומר לרמה מספקת, יש לשייף שוב אבל הפעם עם נייר שיוף 400 להשגת פני שטח חלקים של המילוי.

לאחר שסיימנו לשייף את הבונדו, יש להכין את האזור לצביעה של היסוד\ פילר משמע נקיון יסודי נוסף בעזרת מטלית וטרפנטין.

(אם אתם הולכים לצבוע את כל הגלגל, כמוני, אני ממליץ לשייף את כל הגלגל עם נייר שיוף 220. זה תורם להדבקה טובה יותר של הצבע בסיס).

norm_ADEA888C1C1E4A08A4F3B157BC906B52.JPG

לצבע יסוד\ פילר שתי פעולות עיקריות,1. מילוי שריטות קטנות 2. מקשר בין הגלגל במקרה שלנו לצבע העליון.

לאחר ריסוס שתי שכבות של יסוד\פילר, הפני שטח מחוספסים משהו ודורשים שיוף נוסף עם נייר שיוף 400. זה היה הרגע שהבנתי שיש לי גלגל עם 20 צלעות ואני צריך לשייף כל אחת מהן ...smiley11.gif

norm_E3054137D8AA40A08157FA9B946D4C26.JPG

לאחר 30 דקות נוספות של שיופים מגיע חלק לא פחות מעיק, נקיון...כן שוב.

שואבים את כל האבק מהשיופים ועוברים על הכל עם מטלית לחה, הפעם מים, לא טרפנטין כי פחדתי שזה יוריד את הצבע יסוד.

לאחר כל זה הגיע שלה הצביעה, כן רק עכשיו. זאת תמונה של הגלגל לאחר שתי שכבות צבע כסף יעודי לגלגלים.לאחר הייבוש שמתי לב שהגימור של הצבע הוא גס מאוד, דבר שקצת הטריד אותי. לאחר בירור קצר באינטרנט התברר שהצבע הספציפי הוא מטאלי, כלומר יש בו חלקיקי מתכת קטנים שהם גורמים לפיניש המחוספס\ אבל לאחק ריסוס הלכה יקנו לצבע מראה תלת מימדי וגימור חלק.

norm_C0A9E775E2E74AE6A07B68ED5B31F287.JPG

הנה תמונות של הגלגל לאחר ריסוס 2 שכבות של לכה, התוצאה הסופית היא כמעט מושלמת, מחר לאחר הייבוש המלא של הלכה אני אעלה תמונות ללא הטייפ הכחול על הצמיג.

norm_E6F6280F027645A0A34C9F89A9691DA7.JPG

norm_1DFF5656F2C44904B5D48D71A19488C1.JPG

הנה לפניכם התוצאה הסופית לאחר שיוף קל להחלקת פני השטח עם נייר שיוף 400 ומיים, ריסוס שכבה קלה של לכה והסרת הטייפ שכיסה את הצמיג.

norm_AFF9C8F9EDB34C7BA584355AF977FF3B.JPG

 

norm_BD8E434BB0814F4EA5B599E2644924F6.JPG

פורסם

יצא מרשים מאוד.

נראה לך שהבונדו אכן יכול לעמוד בעומסים הללו ולא יתקלף במהירות?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אין לי תשובה חד משמעית לשאלה זאת מכיוון שלא עשיתי זאת בעבר.

לדעתי, מכיוון ששכבת הבונדו דקה יחסית ומכוסה בכמה שכבות מגן, אני לא רואה סיבה לכשל.

דבר אחד אני יכול להבטיח לך זה שהגלגל הזה הולך לעבור תנאים קשים, חוזרים ונשנים של ימי מסלול תובעניים :twisted:......אז אני אשתדל לחזור ולעדכן.

  • ספונסר פורום
פורסם

אומנם באמת יפה..אבל חייבים להעביר את הגלגל איזון מחדש עכשיו,ולבקש מהמאזן רק בעזרת מדבקה ולא בדפיקה,כי אז הלכה כל העבודה

פורסם

פשש מדהים!!

 

פעם ראיתי מדריך לתיקון ג'אנטים של פורשה וגם הם השתמשו בבונדו.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

אני מקווה שהעבודה הזו תשרוד החלפת צמיג, וההחלפה עם המכונה לא תפרק את כל הבניה של הבונדו.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
אני מקווה שהעבודה הזו תשרוד החלפת צמיג, וההחלפה עם המכונה לא תפרק את כל הבניה של הבונדו.

 

זאת שאלת מיליון הדולרים שמונעת ממני לשפץ את כל הג'נטים שלי בצורה דומה.

החלפת צמיג יכולה להיות אכזרית מאוד לשפת הג'נט.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
זאת שאלת מיליון הדולרים שמונעת ממני לשפץ את כל הג'נטים שלי בצורה דומה.

החלפת צמיג יכולה להיות אכזרית מאוד לשפת הג'נט.

 

 

 

I guess I'll have to find out this week.



I have to remove this old tire and mount the NT-01

×
×
  • תוכן חדש...