Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר בפולקסווגן בורה


zurikk
שימו לב! השרשור הזה בן 5218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התחדשתי בפולסווגן בורה שנת 2001 אוטומטית

לאחר שיחה עם צמפיון נאמר לי ונרמז לי אפילו שהם לא ממליצים או לא רוצים להחליף שמן גיר.

עשיתי גם חיפוש פה ולא קיבלתי תשובה חד משמעית

לפי ספר היצרן כל 90000 ק"מ כן צריך להחליף שמן גיר

הגיר עובד בצורה מעולה ברכב

אבל אני מתכוון לעשות טיפול גדול לרכב ולא הייתי רוצה לחסוך על שטויות

השאלה אם זה יכול לגרום לאיזשהו בעיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בוקר,

 

אכן אין הסכמה בין המומחים בנושא החלפת נוזל תיבת הילוכים אוטמטית הנקרא ATF.

 

במידה והחלפת הנוזל מבוצעת באופן שיגרתי כול 60K או 90K אינני רואה כול סיבה הגיונית להמלצה שלא להחליף את השמן. ייתכן שזה נעוץ בעובדה שבמידה ותגלה לאחר 10K תקלה אתה תבוא בטענות שזה עקב החלפת השמן.

 

עד כמה שזכור לי ברכב שלך מותקן גיר מסוג 01M פופלארי מאוד בקונצרן ואמין מאוד, על-מנת להאריך את חיי הגיר מומלץ להחליף נוזל ATF וגם מסנן, וגם ניקוי מגנטים באגן שקולטים את שבבי המתכת.

 

הייצרן לא כותב שאסור להחליף אלה שאין צורך להחליף.

 

אתה יכול לצלם את העמוד שבו רשומה ההמלצה ?

 

המחיר עבור הטיפול שרשמתי הינו יקר מכיוון שיש צורך לפרק את אגן השמן וגם מחירו של הנוזל גבוה.

 

האם אתה צריך המלצה למוסך שיבצע את העבודה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת - הנושא לא סגור .

מרק 10 . כתב.

 

"כמו שכתבתי קודם לכן, גיר 01M נמצא בשימוש משנת 1997 ובוצעו בו שינויים קוסמטים אבל מה שמוזר שהחל משנת 2006 היצרן כן ממליץ להחליף נוזל ATF בגיר הזה במדינו חמות."

הייתי ממליץ לך . ליצור איתו קשר .או להמתין עד לתשובתו כאן.

כמו כן אתה יכול להתיעץ עם " מוסך רון "

בהצלחה - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת - הנושא לא סגור .

מרק 10 . כתב.

 

"כמו שכתבתי קודם לכן, גיר 01M נמצא בשימוש משנת 1997 ובוצעו בו שינויים קוסמטים אבל מה שמוזר שהחל משנת 2006 היצרן כן ממליץ להחליף נוזל ATF בגיר הזה במדינו חמות."

הייתי ממליץ לך . ליצור איתו קשר .או להמתין עד לתשובתו כאן.

כמו כן אתה יכול להתיעץ עם " מוסך רון "

בהצלחה - אייל .

באנגלית שאני יודע, זה בכלל לא מוזר, מכיון שהיצרן מדבר על שנת מודל 2006. כלומר למכונית משנת יצור 2005 ומטה, הנחיותיו נשארו כשהיו. אני משער שהוא גם יודע את הסיבה לכך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצתי היא להחליף נוזל ATF.

פנה למוסך רון שהינו חבר הפורום ובעל מקצוע מומחה.

5373204

 

מרק, אם צמפיון על סמך נסיון של בו נגיד מאות רכבים נגד החלפת החלפת השמן, למה אתה ממליץ דווקא כן להחליף. הרי לצמפיון נסיון אדיר עם הגיר הזה בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבודה של שנה במוסך מומחה VW אני יכול להגיד לך שאם אתה תחליף שמן בגיר הזה תתחיל לספור ימים אחרונה ותתחיל לאסוף שקלים (מעל 5 אלף) לשיפוץ גיר...כי הוא לא יאחר לבוא

 

אם בנוגע לגיר רגיל יש וויכוח ארוך בין המומחים השונים בנוגע להחלפה (שגם שם נוטים לא - לא להחליף) באוטומט יש הסכמה מלאה שלא מליפים, תיגש לצ'מפיון ותראה שהמוסך יגיד לך שהוא לא מוכן להחליף לך שמן....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש דעה - אולם זו דעתי בלבד .

מניסיוני. כל שמן או נוזל הידראולי. צריך בשלב מסוים. החלפה או ריענון .

מאחר ויש חשש. רצוי לבצע ריענון חלקי לנוזל ממסרה. ולהחליף רק חצי כמות .

מעבר לזה - אני מציע לפנות בכתב או אינטרנט - בטלפון . ליצרן ...

לא ליבואן בישראל , אלא למחלקת השירות של היצרן בגרמניה .

ואח"כ תקבל החלטה מה לעשות .

בהצלחה - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משלא ברור

מצד אחד היצרן מצהיר שכן צריך להחליף

מצד שני צמפיון לא מתלהבים מהרעיון

השאלה מה נכון לעשות

 

כפי שכתבתי קודם, מומלץ להחליף את הנוזל ובפורומים בחו"ל רצה בדיחה על המלצת הייצרן "שמן לכול החיים". כולם בפורמים של VAG ממליצים להחליף.

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1064342

 

http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw_automatic_transmission_fluid.shtml

 

שוב פעם גם אני קראתי את כול החומר וההמלצות בנושא והגעתי להבנה שיש להחליף את השמן על בסיס קבוע כול 60K.

 

עתיד,

 

אתה לא יכול למצוא קשר ישיר בין החלפת השמן לתקלה בגיר ישר לאחר ההחלפה חוץ מאשר 'מבחן התוצאה', אין שום הסבר הגיוני המניח את הדעת.

 

ייתכן שלכלוך/שבבים שהתנקזו מהטורק מצאו את דרכם לסולונואידים, לכן אני ממליץ לפרק את האגן ולנקות את המגנטים וגם להחליף פילטר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בנושא.

הרכב שלי עבר 155 אלף קילומטר. ולפי ידיעתילא הוחלף שמן גיר (אוטומטי)

הוא אצלי מ140 אלף.

 

להחליף או לחכות שהגיר ימות (בתקווה בעוד לפחות מאה אלף קילומטר)

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי קודם, מומלץ להחליף את הנוזל ובפורומים בחו"ל רצה בדיחה על המלצת הייצרן "שמן לכול החיים". כולם בפורמים של VAG ממליצים להחליף.

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1064342

 

http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw_automatic_transmission_fluid.shtml

 

שוב פעם גם אני קראתי את כול החומר וההמלצות בנושא והגעתי להבנה שיש להחליף את השמן על בסיס קבוע כול 60K.

 

עתיד,

 

אתה לא יכול למצוא קשר ישיר בין החלפת השמן לתקלה בגיר ישר לאחר ההחלפה חוץ מאשר 'מבחן התוצאה', אין שום הסבר הגיוני המניח את הדעת.

 

ייתכן שלכלוך/שבבים שהתנקזו מהטורק מצאו את דרכם לסולונואידים, לכן אני ממליץ לפרק את האגן ולנקות את המגנטים וגם להחליף פילטר.

 

אז מצאת עוד 20 איש שמדברים על החלפת שמן נו אז מה? העולם האמיתי הוא במוסכים ולא בפורומים. הם התמודדו עם גירים שכשלו? צמפיון מתעסקים עם גירים כאלה כל יום וממליצים על סמך הנסיון שלהם. מתלוננים על מוסכים שהם שוחטים את הלקוחות. באה רשת ולא רוצה גרוש מהלקוח גם זה לא טוב?. ובקשר למה שרשמת לעתיד, דיברת עם צמפיון ואתה יודע שאין שום הסבר הגיוני לכך?. ודרך אגב אין לי שום קשר אליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משלא ברור

מצד אחד היצרן מצהיר שכן צריך להחליף

מצד שני צמפיון לא מתלהבים מהרעיון

השאלה מה נכון לעשות

במכונית איתה החל השרשור, אין המלצת יצרן להחליף שמן גיר, לפחות ע"פי הציטוט מהוראותיו, שהביא ברוב טובו מרק10.

בכלל כדאי כבר להתחיל ולהפנים שהיבואן לא ממש פועל, בכל הנוגע לדרכי אחזקה וטיפול, באופן עצמאי ובמנותק מהוראות והנחיות היצרן.

העובדה שאכן לפי הציטוט מהוראות היצרן המובאים כאן, יש להחליף שמן גיר במכוניות משנת המודל 2006 ומעלה, דווקא משכנעת יותר מכל שהחלפת השמן בגירים ישנים יותר, כנראה תזיק יותר משתועיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...