Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

QuickShift לקליאו RSi


Booly
שימו לב! השרשור הזה בן 7830 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכל מי שמעוניין, פרסמתי בפורום תפוז את כל תהליך מציאת החלק המקורי של רנו להמרה של הגיר ל-QuickShift יחד עם הסבר של תהליך ההחלפה (בצירוף תמונות)

 

העלות מינימלית (כ- 400 ש"ח כולל משלוח מחו"ל לארץ) וזמן ההרכבה קצר (כחצי שעה).

 

מומלץ

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah::mm_yeah: על ההתקנה והביצוע

בפיג'ו ה-linkage מתכוונן ומאפשר משחק במהלך הידית, ההתקנה ארכה 5 דקות.

אחרי כמה חודשים עם quickshift מותקן זה קשה לדמיין איך היה קודם :roll:

זה מרגיש כ"כ טבעי ונדרש שלא ממש ברור מדוע מראש ה-linkage לא מותקן בדגמים הספורטיביים..

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבמקרה ואני אחליט לקצר עוד יותר את מהלך הידית ניתן יהיה לבצע זאת ע"י החלפת הידית עצמה לאחת עם אורכים שונים (אני מתאר לעצמי שגם כזו יש לרנו ספורט :) )

 

בכל מקרה, זה אכן מרגיש יותר טוב, אמנם ב- 206 החלפה ל- QuickShift הייתה משמעותית יותר אבל גם כאן זה מוסיף.

 

אבל המיץ יצא לי עד שמצאתי את מספר החלק ועד שוידאתי שזה זה ועד שזה הגיע מרנו אל רוברטו ומרוברטו זה לקח פחות מ- 48 שעות (נשלח ביום שישי אחה"צ והגיע לידיי בראשון בבוקר).

 

אבל בסוף זה הגיע והורכב :))))

 

אגב, להשיג ליפט היה יותר קל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בפיג'ו 306 אני יודע מניסיון שההעברה שם קצרה יש אפשרות לקצר את זה עוד יותר?

זה יהיה ממש להזיז את הידית מילימטר כדי להעביר הילוך בסוף וזה יהיה יותר מהיר נראה לי מאוטומטי מאגניבבבבבבב :twisted:

tAoS FoReVeR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבמקרה ואני אחליט לקצר עוד יותר את מהלך הידית ניתן יהיה לבצע זאת ע"י החלפת הידית עצמה לאחת עם אורכים שונים (אני מתאר לעצמי שגם כזו יש לרנו ספורט :) )

 

בכל מקרה, זה אכן מרגיש יותר טוב, אמנם ב- 206 החלפה ל- QuickShift הייתה משמעותית יותר אבל גם כאן זה מוסיף.

 

אבל המיץ יצא לי עד שמצאתי את מספר החלק ועד שוידאתי שזה זה ועד שזה הגיע מרנו אל רוברטו ומרוברטו זה לקח פחות מ- 48 שעות (נשלח ביום שישי אחה"צ והגיע לידיי בראשון בבוקר).

 

אבל בסוף זה הגיע והורכב :))))

 

אגב, להשיג ליפט היה יותר קל.

 

אין מה להגיד, רוברטו יצא :king:

בגדול ה-tuning ברנו קשה יותר לביצוע מפיג'ו במיוחד בארץ הקודש.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול ה-tuning ברנו קשה יותר לביצוע מפיג'ו במיוחד בארץ הקודש.

 

ועל אילו עובדות אתה מבסס את זה בדיוק :?:

 

drugstore, בשוק שפתאום כולם מכירים את הספרדי... :shock:

:hihi:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול ה-tuning ברנו קשה יותר לביצוע מפיג'ו במיוחד בארץ הקודש.

 

ועל אילו עובדות אתה מבסס את זה בדיוק :?:

 

drugstore, בשוק שפתאום כולם מכירים את הספרדי... :shock:

:hihi:

 

על סמך בעלות של קליאו RSi לתקופה של שנה וחצי.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היכן התחיל הסיפור

לפני כחודש (בערך) החלטתי שאני רוצ QuickShift לרכב שלי והתחלתי לברר באינטרנט .

גיליתי כי לקליאו יש רק פתרון אחד שהוא החלפת ידית ההילוכים עצמה כך שבתוך הרכב קיצרו אותה ומתחת לרכב האריכו אותה. הדבר נראה לי לא מקצועי במיוחד והחלטתי להעמיק בנושא.

 

לאחר בירורים מעמיקים גיליתי כי בגרסת המירוצים של קליאו 16V מורכב QuickShift מקורי של רנו.

בירור מעמיק יותר גילה כי יש לפריט מספר קטלוגי של מחלקת Renault Sport בצרפת וניתן להשגה דרך חנויות חלפים באירופה (בארץ משום מה לא מכירים את הנושא) ולכן פניתי אל הסוכן שאיתו אני עובד לצורך הזמנת החלק.

 

החלק הינו זרוע היושבת בגיר עצמו ומתחבר למוט שמגיע מידית ההילוכים (Linkage) כמו שצריך להיות.

מחירו היה מפתיע והוא 66 דולר!

 

הנה תמונה של החלק (עם עט לידו כדי שתבינו את הגודל שלו)

 

resize.asp?image=8950897.jpg&width=200

 

ראשית מפרקים את המוט המגיע מידית ההילוכים ע"י פירוק בורג אחד

resize.asp?image=8950958.jpg&width=200

 

כך זה נראה כשזה מפורק.

כאשר במרכז (איפה שנכנס הבורג) יש גליל קטן שמונע לחץ על המפרק ומאפשר הידוק של הבורג. לשים לב שלא יפול.

resize.asp?image=8951000.jpg&width=200

 

אני שחררתי טבעת אומגה כדי להקל אבל לא חובה,

פה ניתן לראות היכן היא ישבה.

תפקידה היה לחזק את הפלסטיק שאוחז את הכדורית הקטנה שבקצה השיני של החלק.

resize.asp?image=8951027.jpg&width=200

 

החלק הבה הוא חשוב מאוד.

כדי להוציא את החלק המקורי צריך למשוך אותו החוצה.

איך מבצעים את זה?

שאלה טובה, ומזל שלקחתי איתי את הספר של היינז ששם מוסבר בדיוק כך:

 

יש לשלב את הגיר להילוך ראשון ואז למשוך.

 

OK, עד כאן טוב אבל איך בדיוק מצב של הילוך ראשון?

פשוט מאוד, מושכים את המפרק כלפי מטה (יש לו תנועה מאלה ומטה שמדמה ימינה ושמאלה של ידית ההילוכים) ומושכים לכוון אחור (חלקו האחורי של הרכב)

ואז דיי בקלות הוא נמשך החוצה.

 

אחרי שהוצאתי את החלק השוותי את האורך באורך של החלק החדש.

החלק החדש הינו החלק הקצר יותר.

resize.asp?image=8951121.jpg&width=200

 

הכנסת החלק החדש פשוטה והפוכה להוצאה, כלומר משאירים את הגיר במצב שבו הוצאנו את החלק ופשוט דוחפים חזרה את החלק החדש.

כמובן שלפני שמכניסים את החלק החדש יש לגרז אותו מעט.

 

מתחת לגומייה העגולה שמופיעה בתמונה יש חור עם שקע כעור שבו יושב הג´ולה שבאמצע החלק.

resize.asp?image=8951167.jpg&width=200

 

אחרי שסיימתי להכניס את החלק החדש חשוב לזכור, למי שהוציא, להחזיר את טבעת האומגה שהוצאה.

 

והדבר האחרון שנשאר זה להחזיר את הצינורית למקומה יחד עם עוד כיסוי דק (ששכחתי לציין שפירקתי בתחילה) וזה נראה כך

resize.asp?image=8951231.jpg&width=200

 

ועכשיו חיברתי חזרה את המוט שמגיע מידית ההילוכים.

וזה בעצם סוגר את תהליך המרת הגיר ל- QuickShift.

 

כל התהליך כולו לא צריך לקחת יותר מחצי שעה.

לי לקח 40 דקות שכללו צילומים והתנסות (משיכת החלק בהתחלה לא הצליחה לי עד שפתחתי את הספר של היינז וקראתי מה הם כתבו).

resize.asp?image=8951288.jpg&width=200

 

אגב, בקרוב יופיע באתר שלי עמוד שיוקדש לנושא ובו הסבר מדוייק של ההחלפה וגם מספר החלק.

 

את התרשמותי המלאה תקבלו בהמשך השבוע, כרגע מנסיעה אחת אני יכול לאמר שיש הבדל אך ברגע הראשון שנכנסתי לרכב הייתי דיי מאוכזב אבל כשנסעתי והחלפתי הילוכים הרגשתי את ההבדל.

 

כאמור QuickShift אמור לקצר את מהלך הידית בערך בכ- 30% וזה משתנה מקיט לקיט ומרכב לרכב.

[/img]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שיורידו הודעות אלו, אוסיף ואגיד שהרנו הייתה בבעלותך לפני X שנים

(ולא ימים/שבועות/חודשים) ובאותה תקופה לא היו מקומות מסודרים

לשיפורים (ע"ע פיין טיונינג) אלא רק חאפרים (ולא במובן הרע של המילה,

ממש לא!) שאליהם לא הגעת (תקן אותי אם אני טועה).

 

לסיכומו של עניין, הקביעה הנ"ל לא ממש במקום.

העובדה שהמכוניות הספורטיביות שרנו הביאו ארצה בזמנו (RSI, למשל)

לא משתוות לספורטיביות של פיז'ו בכישוריהן הספורטיביים אינה מעידה

במאומה על כך שקל יותר לשפר פיז'ו מאשר רנו... :?

 

הקוויקשיפט שקיים על האוטו שלך. האם הוא מתוצרת Peugeot Sport ?

לא ממש... יפה של- Renault Sport יש מוצר כזה מקורי.

 

אני אובייקטיבי (למרות שאני בעל פיז'ו) ולא כל מה שיש לי הוא ה-כ-י טוב

וגוזר :D את כולם.

 

וכל המוסיף גורע. :wink:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכן בוצעה ההתקנה (או, ממי "שונררת" זמן-ליפט... :wink: ) :?:

 

מהלך תיבת ההילוכים של הקליאו מהשנתונים הנ"ל אינו גרוע

והוא די מדויק, אם כי ארוך... נראה לי שהתוצאה חייבת להיות מעולה.

מחכים לרשמים וחוויות :!:

 

:D

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הליפט שנוררתי ממי שהתקין לי את האגזוז.

נוצר ביננו קשר לא רע והוא היה מוכן, בשעות הבוקר, לתת לי שעת ליפט לצורך ביצוע העבודה.

אני חייב לציין שהכוונה שלי הייתה לשלם לו עבור שעת הליפט והוא לא היה מוכן לקחת שום דבר מעל לסכום סימלי (10 אג', ואני לא צוחק) למזל....

 

בקיצור, באמת היו לי ספקות לגבי נושא ה- QuickShift בגלל הצורה שבה רנו משתמשת לחיבור בין ידית ההילוכים לגיר וגם בגלל הילוך הרורס. אבל בגלל שהחלק מקורי אז שמחתי לבצע את השינוי.

דבר נוסף, ניתן לראות כי ההבדל באורך של החלקים בוא בערך 1.5 ס"מ ולא ניתן למשחק כמו בפז'ו וגם האורך של החלק החדש הוא הכי קצר שניתן במגבלות המפרק.

לכן לדעתי ניתן להגיע בפז'ו למהלך קצר יותר ובדרך קלה יותר אבל גם זה שיפור בשבילי והיום בדרכי חזרה מהעבודה אני אבצע בדיקת שפיות :wink: ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שיורידו הודעות אלו, אוסיף ואגיד שהרנו הייתה בבעלותך לפני X שנים

(ולא ימים/שבועות/חודשים) ובאותה תקופה לא היו מקומות מסודרים

לשיפורים (ע"ע פיין טיונינג) אלא רק חאפרים (ולא במובן הרע של המילה,

ממש לא!) שאליהם לא הגעת (תקן אותי אם אני טועה).

 

לסיכומו של עניין, הקביעה הנ"ל לא ממש במקום.

העובדה שהמכוניות הספורטיביות שרנו הביאו ארצה בזמנו (RSI, למשל)

לא משתוות לספורטיביות של פיז'ו בכישוריהן הספורטיביים אינה מעידה

במאומה על כך שקל יותר לשפר פיז'ו מאשר רנו... :?

 

הקוויקשיפט שקיים על האוטו שלך. האם הוא מתוצרת Peugeot Sport ?

לא ממש... יפה של- Renault Sport יש מוצר כזה מקורי.

 

אני אובייקטיבי (למרות שאני בעל פיז'ו) ולא כל מה שיש לי הוא ה-כ-י טוב

וגוזר :D את כולם.

 

וכל המוסיף גורע. :wink:

 

דני, אני מדבר על סמך נסיון אישי, ואתה ?

אני אובייקטיבי (למרות שאני בעל פיז'ו) ולא כל מה שיש לי הוא ה-כ-י טוב

וגוזר :D את כולם.

 

מאיפה זה הגיע ?

אני דיברתי על עדיפות פיג'ו על רנו ? NOT !! אל תשייך לי דברים שלא אמרתי

 

 

זה מה שאמרתי ו-ז-ה-ו !

בגדול ה-tuning ברנו קשה יותר לביצוע מפיג'ו במיוחד בארץ הקודש

 

ואני עומד מאחורי כל מילה ומילה שכתבתי, תשאל את booly ואת כל מי שהייתה לו קליאו

RSi וכל מי שרק עוסק בתחום, יסכים עם האמירה שלי.

 

ואגב, לפיג'ו ספורט כן יש quickshift

 

rsi%2001.jpg

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הליפט שנוררתי ממי שהתקין לי את האגזוז.

נוצר ביננו קשר לא רע והוא היה מוכן, בשעות הבוקר, לתת לי שעת ליפט לצורך ביצוע העבודה.

אני חייב לציין שהכוונה שלי הייתה לשלם לו עבור שעת הליפט והוא לא היה מוכן לקחת שום דבר מעל לסכום סימלי (10 אג', ואני לא צוחק) למזל....

 

בקיצור, באמת היו לי ספקות לגבי נושא ה- QuickShift בגלל הצורה שבה רנו משתמשת לחיבור בין ידית ההילוכים לגיר וגם בגלל הילוך הרורס. אבל בגלל שהחלק מקורי אז שמחתי לבצע את השינוי.

דבר נוסף, ניתן לראות כי ההבדל באורך של החלקים בוא בערך 1.5 ס"מ ולא ניתן למשחק כמו בפז'ו וגם האורך של החלק החדש הוא הכי קצר שניתן במגבלות המפרק.

לכן לדעתי ניתן להגיע בפז'ו למהלך קצר יותר ובדרך קלה יותר אבל גם זה שיפור בשבילי והיום בדרכי חזרה מהעבודה אני אבצע בדיקת שפיות :wink: ...

 

:mm_yeah:

 

טוב, פרסי הוא לא... :hihi:

 

אני מוציא קריאה בזאת לכל חברי הפורום שהם הם פוגשים בבעלי מקצוע

לא-מוכרים שהעבודה איתם הייתה טובה/זולה/עם יחס טוב (מחקו את המיותר)

להודיע לכולנו.

זה לא משהו רע לעשות פרסומת-חינם לבעל מקצוע שעושה לך טוב :!:

(הכוונה היא לא לז'ורז'ט המסאז'יסטית...) :wink:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נאמר שלי הוא עשה את הטובה הזו בגלל שעזרתי לו בעבר (ולא משהו שקשור לרכבים) ולכן הוא עזר לי.

 

התחום בו הוא עוסק הוא אגזוזים ורדיאטורחים, הוא עובד עם אגזוזים של Ansa Sport ו- Remus (כתבתי נכון?).

 

הוא ניסה בעבר גם לייבא Devil אבל לא הלך.

 

כבר הזכרתי את שמו בעבר ואני גם אזכיר את שמו אם מישהו יצטרך את עזרתו.

גם את אריאל שלחתי לשם ואולי המחיר לא היה הכי זול, אבל אני חושב שבסה"כ היחס היה בסדר. יותר מזה, אפילו לאחר התיקון שהוא עשה לו הם פיספסו משהו שבגללו נאלץ אריאל לחזור אליו ולמיטב הבנתי מאריאל גם אז היחס היה בסדר גמור ואפילו קיבל התנצלות על כך שהוא נאלץ לחזור אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7830 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...