Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טובי המומחים שלנו כבו ניסו ודי בהצלחה עלי לומר (למרות שהם עדיין לא יודעים זאת...) עכשיו תורכם, כל חובבי המכונאות:

 

 

תיקון מנוע:

1. מה הגורם בעל הסיכוי הכי נמוך לעיקום של מוטות דחיף:

א. סיבובי יתר.

ב. שסתום "נדבק" (הכוונה לנתפס).

ג. מרווח בין מוביל לשסתום גדול מידי.

ד. חופש בציר נדנדים.

 

תיבה אוטומטית:

2. מנוע בסרק, לחץ השמן הנמדד נמוך בכל מצבי הידית הילוכים, מה הגורם הכי אפשרי:

א. יחידת וואקום.

ב. מודלטור מצערת (שסתום כבל קיקדאון).

ג. צינור וואקום.

ד. משאבת שמן תיבה.

 

תיבה ידנית:

3. הילוך גבוה קופץ, מהו הגורם האפשרי:

א. משלב שחוק.

ב. חופש מופרז בגל ראשי (גל יציאה).

ג. זיזי טבעת הסנכרון שבורים.

ד. מחגר הילוך שחוק (אינטרלוק).

 

היגוי ומתלים:

4. הרכב משייט בנסיעה על כביש ישר, טכני א' טוען שקבמר שלילי מידי גורם לתקלה, טכנאי ב' טוען שקסטר חיובי מידי גורם לתקלה, מי מהם צודק:

א. רק א'.

ב. רק ב'.

ג. גם א' וגם ב'.

ד. לא א' ולא ב'.

 

בלמים:

5. דוושת הבלם ברכב בעל מגבר בלם ותצורה של דיסק/תוף, צנחת לאט לכוון רצפת הרכב בזמן בלימה, מה מהבאים היא הסיבה:

א. גומיית גביע שסתום ראשוני דולפת במשאבת בלם מרכזית.

ב. מגבר בלם דולף.

ג. שסתום לחץ שייורי במשאבה מרכזית דולף.

ד. דליפה פנימית בשסתום משולב.

 

חשמל:

6. במערכת חלונות חשמל רגילה (ללא אלקטרוניקה) חלון הנוסע מתפקד תקין ממתג הנוסע, אך ממתג הבקרה הראשי של הנהג החלון רק עובד במצב פתיחה. מה יכול להיות הסיבה לתקלה:

א. חווט צבוט בין מתג חלון הנוסע למנוע החשמלי.

ב. נתק בחווט למתג חלון הנוסע.

ג. חווט מקוצר לגוף של הכוח הראשי של הפיוז האוטומטי.

ד. נתק במעגל של מתג הבקרה הראשי של הנהג.

 

7. כל התקלות הבאות גורמות לצריכת זרם מוגברת של המתנע מלבד:

א. בוקסות מתנע שחוקות.

ב. ממסר מתנע לא תקין.

ג. סליל השדה מקוצר.

ד. עוגן מקוצר.

 

אבחון:

8. שעון וואקום מחובר למנוע שעובד על 2000 סל"ד, המחט קופצת במהירות בין 10-22 אינטש' כספית, זה מצביע על:

א. דליפה מאטם סעפת יניקה.

ב. טבעות בוכנה שחוקות.

ג. מובילי שסתום שחוקים.

ד. קפיץ שסתום חלש או שבור.

 

9. מה מבין הסיבות הבאות יכול לגרום לממיר הקטליטי לחימום יתר.

א. רצועה רפויה או קרועה למשאבת אויר.

ב. צינור ואקום של הקניסטר חסום.

ג. שסתום EGR לא תקין.

ד. חוט הצתה למצת מנותק.

 

10. במנוע בנזין בעל מערכת הזרקה, לחץ הדלק גבוה מידי בסרק , מה מהבאים הוא הגורם:

א. וואקום סעפת נמוך.

ב. שסתום אל-חוזר של המשאבה דולף.

ג. מזרקים סתומים.

ד. וואקום סעפת גבוה.

 

11. שהמנוע עובד, הטכנאי מוציא את שסתום ה PCV מהמכסה שסתומים וסותם את הפתח של השסתום. אין שינוי בעבודת המנוע. טכני אי טוען ששסתום הPCV תקוע במצב פתוח, טכנאי ב' טוען שהצינור בין השסתום לסעפת יניקה כנראה חסום. מי צודק?

א. רק א'.

ב. רק ב'.

ג. גם א' וגם ב'.

ד. לא א' ולא ב'.

 

מיזוג אויר:

12. כדי לטעון קרר כאשר המזגן עובד. יש להוסיף את הגז דרך:

א. הלחץ הגבוה.

ב. הלחץ הנמוך.

ג. הלחץ הגבוה והנמוך.

ד. לא בלחץ הגבוה ולא בנמוך.

פורסם

נניח תשובה יחידה

 

1.ג

2.ד (הימור, לא מכיר תיבות הילוכים חוץ מהסריאליות של אופנועים)

3.ד (כנ"ל)

4.ד (ובהנעה קדמית, אולי התשובה תהיה ב?)

5.א (אולי ד'? לא מכיר את מיקום השסתום או את שמו באנגלית)

6.ב (אם כוונת ה"נתק" היא חוט\רגל אחת ספציפית, ולא כל הקונקטור)

7.א (איך אני עונה על כזאת שאלה עם בחירה יחידה?)

8.ד (יש להניח מד וואקום מחובר לסעפת של X-צילינדרי? בואפנועים זה וואקום פר צילינדר)

9.ג (מה זה קניסטר?)

10.ג

11.ב

12.ב

 

שום קשר, אפילו לא קלוש ביותר, בין השאלות לבין תקלות יומיומיות ברכב...

פורסם

ב 7 לדעתי התשובה היא ב'. אם ממסר המתנע לא תקין אז הוא פשוט לא עובד, אין השפעה על צריכת הזרם שלו.

9 גם אני חושב שג'. קניסטר הוא מיכל פחם פעיל לסינון אדי דלק או משהו כזה (לא מבין יותר מדי ברכב חדיש), לא נראה לי שהוא יכול השפיע על חימום הממיר.

בכל היתר ג'ק ענה גם מה שאני חושב, רק שבקסטרים קמברים וואקומים אני לא מבין.

 

דווקא שאלת דוושת הבלם השוקעת כן אופיינית לחיי היום יום.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

אוי, עכשיו קראתי את השאלה 7 מחדש.

לא יאמן, אבל הצלחתי 5 פעמים לקרוא אותה עם "בלבד" במקום "מלבד", בגלל זה השאלה והתהיה לגבי בחירה מרובה, ואז באמת התשובה היא ב'. מה שמצחיק, שקראתי את התשובה, לא הבנתי למה elibaba עונה על השאלה הפוך, ואז קראתי את השאלה עוד פעם ושמתי לב שעד עכשיו לא קראתי אותה נכון.

 

אופס.. אני מתחבא שלא יראו אותי :oops:

×
×
  • תוכן חדש...