Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

יש לי סובארו ליאונה 1600 GL ידנית שנת 93 .

אני שוקל להחליף לה מנוע ל 1800 ושמעתי שישנם מנועים עם מדגש טורבו זה נכון?

אם מישהו יודע אם הצעד הזה כדאי והיכן ישנם מקומות טובים ומוכרים לצורך ההחלפה אני אשמח לדעת.

המנוע הנוכחי עשה 190 אלף וכמובן שטיפולים בזמן.

פורסם

הי,

מה התקציב אותו אתה מייעד לעניין? ברור לך שלהגדיש מכונית כזו ולהתאים את הכל יעלה המון כסף....

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

אם אתה תמצא XT טורבו בפרוקיה

אז המנוע יכול לשמש לך כפרויקט +החלפה של הטורבו

 

המנוע שלה מגיע עם 138 והדגם החדיש יותר עם 146כ"ס אם אני לא טועה

 

ויש מישהו שלקח את הטנדר ועשה עליו פרויקט פיברגלס

שינה את הקדימה של פנסי A3 ופנסים אחוריים לשל מאזדה MPV גם שם ג'נט 17

והשתיל מנוע של XT טורבו והגיע לכ180כ"ס

 

אשמח אם מישהו ישים תמונות של הרכב שאני מדבר עליו

 

 

ערן

חלומות נועדו בשביל להגשים אותם . . . 8)

אסקורט דור1 רפליקת RS (היעד - 150כ"ס אטמוספרי חזק)

סיוויק Eg6 סדאן/האצ'בק (מנוע B18c5 + מגדש על 320כ"ס)

ER-edition. . .ויש כאלה שאומרים שיש לי הרבה חלומות :lol:

פורסם

שיפור נחמד שמתאים ליכולות השילדה הלא גבוהות של המכונית הזו(ובלשון המעטה)הוא הרכבת סעפת יניקה של סובארו GFT מסוף שנות ה 70' או תחילת ה 80'.

הסעפת כוללת זוג מאיידים כפולים(היטאצ'י,בדיוק כמו בליאונה הרגילה)שמחוברים בטור.

ההספק יעלה לאיזור ה 90 כ"ס + -,וביחד עם מערכת פליטה חופשית שמתוכננת נכון אפשר להגיע ל 100 כ"ס.

אפשרות שנייה היא להרכיב מנוע 1.8 שמספק 82 כ"ס בגירסתו הישנה או 90 כ"ס בגירסה החדשה שהינה בעלת גל זיזים עליון-מ 85' והילך.

הבעייה שמשרד התחבורה לא ממש נילהב מהרעיון,ודרוש כושר שכנוע לא מבוטל.

בכל מקרה אלו שתי האופציות לשיפור ההספק בתקציב סביר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

קודם כל מתכננים את הסעפת בעזרת תוכנות הנדסיות (אוטוקד וכו').

אח"כ מייצרים אב טיפוס.

אח"כ יש מכשיר שנקרא FLOW BENCH, הוא נושף אויר ומסוגל למדוד את כמות האויר/יעילות הזרימה/מהירות הזרימה ועוד .

מרכיבים את אב הטיפוס על הראש המיועד ואת הראש על הפלו-בנצ' המדובר ובודקים הלכה למעשה את יעילות הסעפת.

במקרה והכל טוב, מייצרים.

במקרה ולא הכל טוב, מחזירים ללוח השרטוט ומתחילים לחפש מה לא תוכנן כראוי.

 

או שדוגלים בשיטה הישראלית ("עזוב אותי, באמשך, סמוך עליי, יהיה בסדר")הולכים למסגר שמתמחה במסגרות לתריסים מאלומיניום, הוא כבר מרתך איזה שטות בקוטר 3 אינצ שאח"כ תוכל להשויץ שיש לך צנרת 3 אינצ בזמן שהיא בכלל פוגעת בהספק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

או שדוגלים בשיטה הישראלית ("עזוב אותי, באמשך, סמוך עליי, יהיה בסדר")הולכים למסגר שמתמחה במסגרות לתריסים מאלומיניום, הוא כבר מרתך איזה שטות בקוטר 3 אינצ שאח"כ תוכל להשויץ שיש לך צנרת 3 אינצ בזמן שהיא בכלל פוגעת בהספק.

 

השאלה שלי הייתה בחלקה צינית כששאלתי איך עושים את זה (בארץ), והקטע המצוטט הוא הסיבה לזה =\

פורסם

בארה"ב הרכבים האלו היו מאוד פופולארים בגירסאת הטנדר , גם מבחינת שיפורים ד"א, אולי שווה להציץ שם.

 

(נקרא BRAT למיטב זכרוני מעבר לים)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

גם היו מאוד פופולריים בשוויץ בגרסת 1800 טורבו 4WD.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

היי.

לאשר מנוע עם טורבו בארץ, בדרך חוקית, ללאונה = זה בלתי אפשרי.

 

מניסיון אישי = אפשר להגיע ל 100 כ"ס בלאונה גם בלי טורבו .

 

אפשר לשים קרבורטור מוגדל, לשפר את מערכת הפליטה והיניקה של הרכב, להקשיח אותו עם קפיצים ובולמים, לשפר אחיזה עם גנטים רחבים יותר וצמיגים רחבים יותר, לשפר את מערכת החשמל\הצתה ברכב ,אפשר להתאים מערכת MSD, לשנות את מערכת הקירור ברכב לגמרי (לתכנן אותה מחדש לכיוון מקסימום ייעילות),לשנות את כל מערכת הזנת הדלק ברכב. ויש עוד הרבה.... צריך רק תקציב ,ראש משוגע,EBAY,ודוד בחו"ל בשביל המשלוחים.

 

מה שכן אני יכול לאמר לך שכלכלית זה ממש לא משתלם .

 

לגבי מערכת פליטה פתוחה, לא צריך לתכננן כלום, פשוט את הדוד הקדמי מורידים או מרוקנים, את האמצעי משאירים (מעבר חופשי), ואת האחורי שגורע הכי הרבה, מחליפים באחד פתוח.

או לחילופין, בונים צנרת חדשה לכל האורך בקוטר יותר רחב.

 

לכל המזלזלים, על השילדה של הלאונה 1300 מסכנה, בחול יש 1800 טורבו 4*4, על אותה שילדה בדיוק בלי שום שינויים.

וקיים גם דגם נדיר של מנוע 2300 על שילדה של לאונה.

שלא נדבר על אלו שכיום בקנדה בעיקר, קונים אימפרזה טורבו אחרי תאונה ושמים את המנוע שלה על לאונה ב100$, ומקבלים רכב מטורף בעלות אפסית יחסית.

 

לגבי נפח מנוע, 1800 הוא מנוע אחר, יש בו טיימינג, והוא הרבה יותר מורכב מהמנוע הפשוט של ה 1600 , לכן אני לא ממליץ עליו.

פורסם

 

 

 

מה שכן אני יכול לאמר לך שכלכלית זה ממש לא משתלם .

אה, ואיזה שיפור רכב כן משתלם? איזה אחזקת אוטו כן משתלמת? ממתי אוטו משתלם?

 

או לחילופין, בונים צנרת חדשה לכל האורך בקוטר יותר רחב.

ראה את הערתי בתגובה 6.

 

לכל המזלזלים, על השילדה של הלאונה 1300 מסכנה, בחול יש 1800 טורבו 4*4, על אותה שילדה בדיוק בלי שום שינויים.

לא רק שלא מזלזלים, ציינתי את העובדה הזאת כבר!

בנוסף, השוני כ"כ גדול בין הרכבים שעצם העובדה שהן חולקות את אותה שילדה לא רלוונטי בערך כמו שהשוואה בין אימפרצה 1600 אוטומטית ואימפרצה טורבו בטענה שהשילדה זהה (והיא באמת זהה) לא רלוונטית!

שלא נדבר על אלו שכיום בקנדה בעיקר, קונים אימפרזה טורבו אחרי תאונה ושמים את המנוע שלה על לאונה ב100$, ומקבלים רכב מטורף בעלות אפסית יחסית.

 

 

.

 

ב 100 דולר? זה דולר קנדי או אמריקאי?:? תהיה רציני, אף השתלת מנוע שכזאת לא עולה 100 דולר, אפילו אם זה בקנדה או במאדים.אפילו לא 1000 דולר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

 

וקיים גם דגם נדיר של מנוע 2300 על שילדה של לאונה.

 

 

לסובארו מעולם לא היה מנוע 2300 סמ"ק.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

פורסם

לגבי משתלם או לא משתלם,אני התכוונתי למי שלא הבין, שהרכב הזה וביצועים , זה דבר אחרון שחשבו עליו שכשייצרו אותו,ולכן, צריך פשוט להתחיל מהתחלה,כלומר, מ א, מ -0, זה גם ייתרון כי כל דבר קטן שעושים, מתבטא בתוספת מורגשת, בגלל כוחו המרוסן של המנוע.

לא אמרתי התקנה כזו עולה 100 דולר, אמרתי שקונים שם לאונה ב 100 דולר, כל השאר מאימפרזה שירדה מהכביש ועושים הכלאה.

 

לגבי מנוע 2300 על לאונה = היה גם היה.

 

תאמין לי , אני חקרתי את הדגם הזה ברמות מטורפות, אגב קיימים בעולם לא פחות מ 14 דגמים של לאונה, פה יש רק 1300,1600,1800 וסטיישנים.

פורסם

אשמח אם תוכל להביא הוכחה לקיומו של דגם כזה (תמונה, מאמר, כל דבר).

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

פורסם

ויש מישהו שלקח את הטנדר ועשה עליו פרויקט פיברגלס

שינה את הקדימה של פנסי A3 ופנסים אחוריים לשל מאזדה MPV גם שם ג'נט 17

והשתיל מנוע של XT טורבו והגיע לכ180כ"ס

 

אשמח אם מישהו ישים תמונות של הרכב שאני מדבר עליו

 

 

ערן

אם אתה מתכוון לדגם הזה כנראה שיש לי אותו

האם זה הוא?ראה תמונה מצורפת

 

Photo-0068.jpg

 

Photo-0069.jpg

×
×
  • תוכן חדש...