Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט קופה 20vt 98 סיכום ביינים


rubycoupe
שימו לב! השרשור הזה בן 6132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

.

אני ניתקל כל הזמן באנשים ששואלים את השאלות הרגילות-"כמה היא סוגרת/פותחת","כמה דלק היא שותה" וכו.....או כאלה שיש להם כבר את כל התשובות אבל שואלים בכל זאת-"זאת טיל אה"?, "בטח אוכלת ים בדלק אה" ו"בטח ים בעיות ישך"כו.....להפתעתי יש גם כאלה שלא ידעו את יוסף ושואלים-"זה 2006".?," " זה 200.00 שח, לא","זה מה זה זה?...פורש? הונדה?" וכו

אז 37 מעלות בחוץ ו22 בפנים הגיע הזמן לסיכום ביינים והפרכת כמה מיתוסים על הקופה....

 

הקופה שלי הוזמנה עי בהזמנה מיוחדת בשנת 97 והגיע לידי בסוף אותה שנה כדגם 98.. מחירה באותה תקופה היה 168 אלף שח ואני כדי לחסוך כסף וויתרתי על גג השמש וריפודי העור וכך חסכתי כ-15 אלף שח ממחירה,את סיום ההרצה של המנוע חגגתי בזמנו ביום מילואים בבסיס נבטים מה שאיפשר לקופה לגרד את ה250 קמש על אחד ממסלולי הבסיס........

 

לאחר שנה אם הרכב נאלצתי להפרד ממנו ולמכור אותו בעל כורחי לכל המרבה במחיר וכך ניפרדו דרכנו ל8 שנים בהן היו לי כל מני ומני מכוניות אבל הקופה נשארה חקוקה בזכרוני כמכונית שהכ אהבתי,כאשר שמעתי שהרכב למכירה הצבתי לעצמי למטרה לרכוש אותו מחדש-לא עזרו החברים שטענו שאהבת נעורים אינה דומה לאהבת מבוגרים וכי למה לי להכניס ראש בריא למיטה חולה ועוד ועוד,,,עם 146 אלף קמ על השעון,עיפה ומוזנחת לקחתי תאוטו והתכוננתי לרע ביותר.

כבר למחרת נסעתי לחרמון וחזרה בכל הכח-לטובה נרשם כח מנוע מתפרץ,אחיזה גבוהה למרות הבולמים הגמורים ותיצרוכת דלק שפוייה ,לרעה נרשם-קירקושים עזים ביותר ,נזילות שמן קשות,רעידות הגה במהירויות שיוט וסגירת מיתלים וקיפוצים לצדדים בפניות הדוקות וחזקות.

 

הרכב נכנס למומי לישור קו רציני ,יקר ומקיף ביותר שכלל-הוצאת המנוע והחלפת טיימנינג{הטיפול הכי יקר בקופה}החלפת כל המשאבות,כל מחזירי השמן ,רדיאטור חדש, בולמים קוני צהובים וקפיצי הנמכה,כל השמנים, שיפוץ מסרק ההגה,כריות בולמים מצבר מערכת פליטה חדשה,קלאצ, גלגלי 17 וצמיגים 215/40ו, מגדש טורבו gt28 ועוד

חוזקו כל הברגים בתא הנוסעים והוחלפו הכסאות לעור מאחור וריקרו מלפנים נוספו שעוני גדישה,egt,air/ful ,השטיח הורם ונזרקו כל הכבלים סטראו וחפצים אחרים..... של קודמי ונגמרו הקירקושים.

לאחרונה נוסף אינטר-קולר חזית מיוחד ואנטי-רול באר אחורי 28ממ .

מאז הקופה עשתה עוד 17000 קמ, רובם בנסיעות כיף בכל הכח, היא היתה וחזרה פעמיים מאילת וכעשר פעמיים בחרמון, היא הזדחלה בפקקי גוש דן בשרב הכי כבד אם מזגן ונסעה לירושליים בשלג הראשון.

ואלה רשמיי-

 

קודם כל הקופה מכונית יפה שמושכת תשומת לב בכל מקום ובכל מצב-אם זה משוטרים שעוצרים אותך "עלק" רשיונות ואז שואלים איזה אוטו זה? ועד הילדים הקטנים בבני-ברק שהקיפו לי תאוטו כאילו הרבי מילובביץ חזר לחיים ,כיסוי הוא בגדר חובה וחנייה דיסקרטית יתרון, בתנועה צפופה כדאי לחפש ניידות במראה ולנהוג רגוע.

מבחינת כח -זה לא רע ,מספיק חזק בשביל לדעת שיש לך את זה וכשצריך מספיק בשביל להוכיח לכל מני gti בוקסטרים וואודי טורבו שכסף זה לא הכל בחיים,המנוע פשוט פנינה-חזק,מאד לינארי אם עוצמה מתגברת כבר מ2000 סל"ד ויוצאת מדעתה ב3500 עד 7000 סל"ד,הסאונד שמפיק המנוע הזה שווה לפתוח תחלון גם ביום הכי חם בשנה,תיצרוכת דלק יום יומית אם מזגן ופה ושם לחיצות יפות בשני ושלישי 1-10 לאילת גמרתי 3/4 טנק {אבל לא נסעתי 90}.

שילדה-הנאה קידמית אם קרוב ל300כ"ס לא הולך טוב אבל אופיו הלינארי של המנוע יחד אם כיול נכון של המתלים עושים נפלאות,לא זה לא אימפרזה אבל זה הרבה יותר טוב מהגולף החדשה או דומה לה,אם 2/3 הקשחה מאחור+מוט מייצב של 28 ממ ופרונט רך יותר+1.2 מעלות זווית קאמבר{ וספיסריים מקדימה בלבד}האוטו נשאר נייטראלי אם "turn-in"היסטרי, קל מאד להוציא תזנב והאחיזה פשוט מדהימה,הכי חשוב להגה משקל נכון{הידראולי}ומשוב גבוהה והוא מהיר ביותר {2.2}כל הfeel מהשאסי הוא ברמה אחרת למה שנהוג במכונית מודרנית.

 

נוחות ואיכות חיים-מתלים קשים וצמיגים בחתך 40 אינם מתכון מומלץ לסובלים מכאבי גב, אם-זאת לא מצאתי את הקופה נוחה פחות מהלאון שהיתה לי וגם הגולף החדשה לא יותר נוחה, אומנם עדיין צריך להזהר מבורות בכביש אבל מרבית הזמן זה בסדר, בקרת אקלים תיקנית +מרווח פנימי מפתיע לארבעה מבוגרים ותא מטען בן 300 ליטר מאפשרים התנהלות משפחתית לטווחים ארוכים וקצרים כאחד.

 

כמה זה עלה לנו---סה"כ הקופה אינה בעיתית במיוחד גם לא אחרי 160 אלף קמ ו3 ידיים לא אוהבות במיוחד, ישור הקו שעשיתי ענה על מרבית הבעיות שהיו לאוטו ולמעט הבוסטר המרכזי ששבק חיים ונזילת שמן הגה לא נרשמו ארועיים חריגים,החלקים לקופה אינם זולים בטח לא דרך סמל"ת -אבל עוד לא קרה שלמומי {המלך}לא היתה תשובה.

 

לסיכום- הקופה אינה זולה וכשקורה משהו רע זה יהיה כואב אבל כחבילה יחודית שמשלבת מראה אקזוטי{בארץ,בארץ}יכולת שינוע מהירה לארבעה אנשים על ציודם, כח והנאה מהנהיגה בה ועלויות אחזקה שיגרתיות לא גבוהות כמו דלק וביטוחים היא אחת הטובות אם לא הטובה מבין הספורטיביות השפויות בדורה.

 

אין בכתוב לעיל מעין המלצה של הכותב לקנות פיאט קופה או כל רכב אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא נסעתי על הרכב ככה שאין לי מה להגיב על הדברים שלך מה שכן אני כמו הילדים מבני מברק מסובב תראש כל פעם שאני רואה אחת כזו על הכביש ,ועוד דבר שאתה יודע לכתוב ממש טוב.אחלה של מאמר מהנה לקריאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמשיך להנות מהאהבה הראשונה :)

כל הכבוד על האומץ לאסוף אותה כשהיא שבורה וליישר קו.

מאחל לך עוד הרבה הנאה ממנה :twisted:

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובמועדון פיאט שיש בו כמה פיאט קופה אתה כבר חבר?, אם לא אז נא הצטרף www.fiatclub.co.il

תודה על תאורך היפה והכתיבה המעניינת.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובי , תסלח לי על השאלה - אבל הדבר הראשון שצץ לי הוא הצריכת דלק (המדהימה לכמות הכח שאתה מדבר עליה)

1-10 כולל עמידה יום יומית בפקקים?

מה משקל הרכב?

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתגורר עם הפיאט בחולון?

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אני לא מחולון..לגבי צריכת הדלק ביום יום.. הקופה שוקלת 1320 קג. מדובר על ממוצע משולב שרוב הזמן אני נוסע רגוע יחסית אם העברת הילוכים סביב ה-3000 סלד, גיליתי שאפשר למשוך כמעט כל הילוך בלחיצה על כ1/3 ממהלך הדוושה עד 5-6 אלף סלד מבלי להעיר את הטורבו ועדיין להיות מהיר מספיק מרוב התנועה,המומנט החזק מאפשר נסיעה בהילוך שלישי כמעט בכל מצב ובכל מהירות וכל הילוך מלבד חמישי ימשוך יפה כבר מ-1500, בוא לא נשכח ששלישי בקופה 20vt יכול לסגור 160 קמש כך שהוא מכסה טווח רחב מאד של מהירויות....ב100 קמש בהילוך חמישי המנוע על 2500 סלד ואז זה יכול להגיע גם ל1/15 +{בדוק}, תיצרוכת הדלק היא אחד ההבדלים הגדולים בין ה-16vt ל20 vt או ה-הקופה 96 וה98

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6132 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...