Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בגיר ? גולף V5 שנת 2000


oreni
שימו לב! השרשור הזה בן 6140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה נשמע חברה ? סופ"ש טוב..

אשמח אם יש פה חברה שמבינים בגיר בכלל ובגולף אוטומטי בפרט שיכולים לעזור. ההודעה טיפה ארוכה אבל תנסו לעזור פה לבן אדם במצוקה... תודה אחים.

 

יש לי גולף V5 שרכשתי לפני 3 שבועות. הרכב שנת 2000 עשה 86,500, גיר אוטומטי. קניתי מבן אדם מבוגר שאני מכיר אישית ויודע בודאות שהוא לא קרע את הרכב.

 

אני אספר את הסיפור לפי ההתרחשות, אולי זה יעזור למבינים להבין טוב יותר..

אחרי איזה שבוע שנסעתי עם הרכב הוא התחיל לעשות בעיות בכניסה (שילוב הילוך) מניוטרל לדרייב. הייתי משלב, נותן קצת גז, לא היה נתפס ההילוך ופתאום היה נתפס במכה ונוסע. מה גם שקרה לי 3 פעמים שהרכב נכבה אחרי עצירה חזקה, פתאומית.

יום למחרת הלכתי לבדוק שמן גיר ואכן היה חסר. הוספתי ולא בדקתי אם יש נזילה (שזה היה טעות).

זה פתר לגמרי את הבעיה של השילוב לראשון אבל בשניה שיצאתי מהמוסך (סיידון אם זה מעניין) הרגשתי שיש בעיה חדשה (אולי היתה כבר לפני ולא שמתי לב כי כל מה שהפריע לי היה הכניסה לראשון).

הבעיה שצצה ויש לי עד עכשיו היא כמעט ורק בין ההילוכים השני לשלישי, בעליה לשלישי (השתהות ומכה/בעיטה בכניסה להילוך במהירות 45-55) וירידה לשני (2 קפיצות של האוטו בשילוב לשני). זה קורה גם שהאוטו קר וגם אחרי שעתיים נסיעה..

הדבר המוזר הוא (לדעתי) שאני מגיע למהירות 50 קמ"ש (שם נכנס הילוך שלישי) בטורים גבוהים יחסית, ההילוך נכנס הרבה יותר חלק ויפה (בלי מכה כמעט כמו בכל גולף) ושאני מגיע בהאצה איטית עם טורים נמוכים אז יש מכה חזקה הרבה יותר, מוגזמת מאוד.

לפני כמה ימים החלפתי קולר שמן גיר שממנו הייתה הנזילה (למערכת המים) ושוב הוספתי שמן גיר. ככה שהמצב עכשיו הוא שיש שמן גיר מלא ואין נזילה.

שאלתי 2 מוסכים רציניים של פולקסווגן לגבי החלפת שמן גיר ו\או פילטר שמן גיר. הם אמרו לי שלא רק שזה לא יעזור, זה גם אולי יזיק עוד יותר. מה גם שההוראה של החלפת שמן גיר בטיפול 90,000 (המתקרב) ברכב, ירדה ע"י היצרן וכבר לא מבצעים אותה.

 

תבינו... אני מנסה למצוא את כל התקלות האפשריות שיכולות להיות עד שאני אכנע ואגיד שהגיר שלי דפוק.. כי זה מינימום 11 אלף שקל לשפץ אותו... ויש לי את האוטו 3 שבועות.. גם ככה גמרתי עליו את הכסף שלי. וגם אין סיבה לגיר להידפק ככה באמצע החיים.. האוטו שמור ולא עשה הרבה.. גם בבדיקה לפני בדיקה שעשיתי לא אמרו שיש בעיות גיר.

 

בעיה נוספת שחשבתי שיכולה להיות היא בתושבות מנוע. אם הם גמורות קורעות או שחוקות יש סבירות שהקפיצה שהמנוע נותן בכניסה או יציאה מהילוך ממש חזקה ומקפיצה את האוטו ?

כי אם כן זה גם מסתדר עם העקרון שבטורים גבוהיים האוטו כמעט ולא קופץ בשילוב לשלישי ובטורים נמוכים הוא נותן מכה חזקה (עקרון צינטרפוגלי, ככל שגל הארכובה מסתובב יותר מהר כך המנוע יותר יציב ולהילוך יותר קשה להזיז אותו, נכון ?)

השאלה היא עם תושבות מנוע משפיעים עד כדי כך..

 

שמעתי ממישהו שהיו גםו לחבר שלו בעיות גיר ב V5 והוא פתר אותם ע"י התקנת קולר שמן גיר חיצוני. מכירים את הנושא ? זה עובד ? איך זה מתבצע ואיפה המיקום החדש של הקולר ? הוא אמר שבמיקום הנוכחי, המקורי שלו השמן מתחמם מאוד ומאבד מהצמיגות שלו ולכן אין העברה חלקה.

 

איש מקצוע מטעם מוסך סיידון שעשה איתי נסיעה על הרכב אמר לי שזה בעיה מכנית בגיר. הוא חיבר את המחשב ואמר שזה לא בעיה אלקטרונית. הוא אמר שזה 12 אלף שקל לתקן בערך, והבעיה לא עד כדי חמורה ששוה לי לתקן את זה.

זאת אומרת "תסבול בשקט..חבל על הכסף.."

 

מאחר ואני מאוד אוהב את האוטו ולא מוכן להשלים עם זה (זה פוגע בנסיעה) אני צריך את העזרה שלכם.

אם יש לכם רעיונות מה זה עוד יכול להיות, מה אני צריך לעשות, או אם זה קרה לכם או לחבר באוטו הזה או ברכב דומה, אני אשמח לשמוע. כל דבר שיכול לעזור.

מי שיפתור לי את הבעיה אני אזמין אותו לארוחה באיזה מסעדה שיבחר, עלי. מבטיח.

תודה ושבוע טוב לכל מי שעוזר וכל מי שקרא עד כאן (=

אורן מכפר סבא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום וברוך הבא ..

 

לפי ההסבר שנתת כאן , לא נראה לי שיש בעיה עם תושבות המנוע .

 

והבעיה נובעת מהגיר עצמו .

 

מציע לך להיכנס לאחד המורשים של VW לאיבחון יותר מעמיק של התופעה .

 

ומקרה שקרה לי ברכב של אישתי מזכיר את המקרה שלך .

מדובר בכריזמה שנת 98 שנרכשה ממגרש ללא בדיקה , ולאחר מס' חודשים התחילו ' המכות ' האלה בגיר בחילוף משני לשלישי - התחושה היתה מחרידה למדי .

בבדיקת הרכב במורשה בירושלים , התגלה 'באבחון' שלהם שהגיר זקוק לשיפוץ או החלפה , סדרי גודל של אלפי שקלים בתעריפים של לפני כארבע שנים .

בבדיקה והתייעצות עם מכונאי מקומי , התגלה מחסור בשמן גיר ( המדיד היה יבש לחלוטין - איך לא עלו על זה במוסך המורשה , זה כבר גובל ברשלנות ) ללא נזילה כלשהיא , בכל מקרה המכונאי הציע לנו להמשיך לנסוע כך עד שיילך הגיר לגמרי ואז לשפצו או להחליפו .

המצחיק הוא שכעבור שבועיים ' המכה ' נעלמה כלא היתה ומאז ' טפו טפו ' הגיר מתפקד כראוי .

 

אז בוא נאמר שמוסכים מורשים לא תמיד הגונים , אבל לפחות תוכל לקבל איזו אינדיקציה על מצב הגיר .

אני במקומך הייתי ממתין קצת לפני שהייתי נכנס להוצאות גדולות , אבל יכול להיות שמומחים גדולים ממני יחשבו אחרת .

שיהיה בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טיפטרוניק 5 הילוכים ?

בכל מקרה בצורה חטופה זה נשמע כמו בעיה בגיר, אין קשר לקולר חיצוני, קולר חיצוני עוזר לגיר לצנן את עצמו כדי שלא יתחמם והדיסקיות ישרפו סתם, פה אתה מתאר את הבעיה גם שהרכב קר לחלוטין מה שמוריד את העסק מהקולר, דעתי האישית תיגש ליורם ממוסך אדמונד, דבר עם יורם (הוא הבן של הבעלים ותותח אמיתי) ברח' הסתת 10 (בסמטה) א.ת חולון, טל' 03-6500613/4

 

גש גם לרון ממוסך רון בסאלמה, הוא תותח אמיתי בכל שקשור לVW ואני בטוח שיוכל לחוות דעה מקצועית האם הבעיה בגיר או באחת המערכות הסביבתיות

 

בכל מקרה, נשמע על פניו כבעיה בגיר עצמו, באם אכן זאת הבעיה והחלטת שאתה לא נשאר עם הגיר כמו שהוא (זאת אומרת הולך על שיפוץ) הייתי מציע החלפת שמן + פילטר שמן לפני שמשפצים, הבעיה עם החלפת שמן שזה מסכן את הגיר, אבל אם אתה גם ככה הולך לשפץ אז שווה לתת צ'אנס....

 

תעדכן מה נסגר,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, לפי כל המגילה שרשמת יש חשש סביר שחדרו מים למערכת השמן של הגיר. לא בטוח שתראה אותם - אבל מספיקה כמות קטנה של מים בשביל לעשות "טחינה" בבלוק ההדיראולי של הגיר ולגרום לתופעות של דפיקה במעבר הילוכים והרבה צרות אחרות.

לא מכיר את הגיר של הגולף V5 אבל כדאי לבדוק מה הפרוצדורה של פירוק הבלוק ההידראולי, יכול להיות שטיפול בבלוק יפתור לך את הבעיות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב שהולך קולר גיר השמן עובר למים ולא נכנסים מים לשמן (ברכב הספציפי הזה) כמובן שהכל אפשרי וכמו שאמרתי קודם, ריקון השמן והחלפתו עשוי לפתור את התקלה (וגם עשוי לגמור את הגיר יומיים אחרי זה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש גם לרון ממוסך רון בסאלמה, הוא תותח אמיתי בכל שקשור לVW ואני בטוח שיוכל לחוות דעה מקצועית האם הבעיה בגיר או באחת המערכות הסביבתיות

 

מוסך רון לא נמצא בסאלמה!

מוסך רון

המסגר 31 תל-אביב

טל: 03-5373204

 

גם אני חושב שכדאי שתבקר אותו.

בהצלחה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד לי מי בדק לך שמן ואיך הוא בדק לך את השמן?????????

 

קודם כל השבוע חייתי בפחדים כמוך אפילו יותר ממך באותו נושא!!

 

הייתי מניע את האוטו, האוטו מתחיל ב1100 סל"ד, הייתי מתחיל לנסוע ובום בעיטה עצבנית שאם אני בלי חגורה אני יכול להדבק לשמשה!!

אכלתי סרטים רציניים בנושא הזה ביררתי על גיר וגיליתי שהמחיר שלו 12K קיבלתי חום!!!

פניתי לצ'מפיון מוטורוס הראשי בחיפה נשבע לך הם חבורת חובבנים פחדנים אפסים ואני לא חוזר אליהם יותר אחרי שהאוטו היה מטופל שם משנת 2001!!!!!

הם פשוט אמרו לי שהם לא מתעסקים עם זה לפי הגדרות יצרן בחיים אבל בחיים לא נוגעים בשמן גיר!!!

 

אוקיי פניתי לאבא של חבר הוא בדק לי את האוטו והפנה אותו לחבר שלו לבדוק שמן גיר, שילמתי 100 שקל ומה שהוא הסביר לי בבדיקה זה

יש בורג באגן למטה שברגע שפותחים אותו אם נוזל שמן זה אומר שיש מספיק שמן אם פותחים את הבורג ולא יוצא כלום אז חסר, במקרה כזה עדיף שבעל מקצוע יאבחן את הצמיגות וישקול אם להחליף את כולו או להוסיף G5 שמן מקורי שעולה 60 ש"ח לליטר

 

בקיצור הבן אדם 40 שנה עובד עם גירים והוא אמר לי שהבעיה של הבעיטות היא בעיקר שמן לא טוב או כמות לא טובה של שמן!

זה גירים מאוד אמינים ולא הגיוני שהתקלקל לך

אני מקווה מאוד ששמו לך G5 אם לא אני ממליץ לך לקנות 3 ליטר של השמן בצ'מפיון וללכת לבעל מקצוע שיודע לעבוד שיחליף לך!

 

אצלי הבעיה הייתה שלא נתתי לאוטו להתחמם בגלל זה הוא היה בועט בין ראשון לשני בתחילת נסיעה שהאוטו קר

כמו שאמרתי הייתי מניע עם 1100 סל"ד והאוטו צריך להגיע ל800 בלי גז!

 

בקיצור אחי, כל מי שפניתי אליו אמר לי בודאות שבעיטות נוצרות עקב בעיה בשמן!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טיפטרוניק 5 הילוכים ?

בכל מקרה בצורה חטופה זה נשמע כמו בעיה בגיר, אין קשר לקולר חיצוני, קולר חיצוני עוזר לגיר לצנן את עצמו כדי שלא יתחמם והדיסקיות ישרפו סתם, פה אתה מתאר את הבעיה גם שהרכב קר לחלוטין מה שמוריד את העסק מהקולר, דעתי האישית תיגש ליורם ממוסך אדמונד, דבר עם יורם (הוא הבן של הבעלים ותותח אמיתי) ברח' הסתת 10 (בסמטה) א.ת חולון, טל' 03-6500613/4

 

גש גם לרון ממוסך רון בסאלמה, הוא תותח אמיתי בכל שקשור לVW ואני בטוח שיוכל לחוות דעה מקצועית האם הבעיה בגיר או באחת המערכות הסביבתיות

 

בכל מקרה, נשמע על פניו כבעיה בגיר עצמו, באם אכן זאת הבעיה והחלטת שאתה לא נשאר עם הגיר כמו שהוא (זאת אומרת הולך על שיפוץ) הייתי מציע החלפת שמן + פילטר שמן לפני שמשפצים, הבעיה עם החלפת שמן שזה מסכן את הגיר, אבל אם אתה גם ככה הולך לשפץ אז שווה לתת צ'אנס....

 

תעדכן מה נסגר,

 

הייתי רוצה לדעת למה החלפת שמן גיר מסכן את הגיר???

-= volvo 850 turbo =-

///-= 225 bhp =-\\\

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש גולף 2001 1600 ,וגם לי יש דפיקה או השהיה במעבר בין שני לשלשי ,מבירור שעשתי עם בעלי גולף אחרים הבעיה מוכרת וידועה והדבר לא מעיד על כך שהגיר גמור, וע"מ לתקן אותה צריך לשפץ גיר ...

אני חי טוב מאוד עם התופעה הזאת ולא מתכוון להשקיע כמה אלפי שקלים כדי לפתור את הבעיה וממליץ גם לך להשלים עם זה

אצלי הדפיקה/השהיה לא מתרחשת תמיד, אלה בעיקר בנהיגה אגרסיבית ,בנהיגה רגועה זה כמעט בלתי מורגש ללא קשר לחום המנוע או הגיר.

אם אתה רוצה יותר פרטים שלח לי הודעה פרטית.

בברכה ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברה אז קודם כן המווון תודה לכולכם, אתם אחלה חברה ותודה על התשובות.

אני רושם את ההודעה הזאת אחרי שירד לי השוק ממה שקרה אתמול. שוק חיובי.

מי שרוצה להקשיב מוזמן..

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=163900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**************************************

נא לא לצוטט הודעה צמודה ומאוד ארוכה - סתם מנפח את השרשור

**************************************

 

אחלה, שמח שהסתדרת!!!!

כמו שאמרתי לך, צ'מפיון=חובבנים ואני לא אתבייש ואני את המוסך שפניתי אליו! צ'מפיון חיפה חוף שמן!!!

בקיצור כמו שאמרתי לך זה גירים מאוד אמינים בהצלחה לך =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך,

אני באמת מקווה שהבעיה נפתרה לחלוטיין, לי יש מספר הארות.

 

1. ההסבר שניתן לך לגבי מיקום הקולר שלמעשה מהווה בעיה בעיקר בקיץ נשמע לי טיעון לא מבוסס, יצרן הרכב מתכנן את הרכב שייסע באיזורים כמו קליפורניה וגם ערב הסעודית ששם הטמפ' הרבה יותר גבוהות. עד עכשיו הרכב נסע 85K ולא היתה בעיה כלומר זה ממש לא קשור למזג האוויר בארצינו.

2. מיקום הקולר הינו מצויין (אני מכיר היטב את הרכב גולף דור 4), המהנדסים מקדישים תשומת לב רבה למיקום הקולר בהתחשב בהרבה גורמים וביצוע אנליזות חום ובהתחשב בחלוקת משקל נכונה של הרכב.

3. ייתכן שברכב שלך עקב בלאי טבעי או שימוש במי ברז ולא מי קירור מקוריים של היצרן הקולר נסתם באופן חלקי (סתימת עורקים) והיעילות שלא פחתה מה שגורם לטמפ' נוזל תיבת הילוכים גבוהה ולהופעת תקלה אקראית.

 

בכול מקרה היצרן כותב כך, במידה ובהמהלך הנסיעה מחשב הגיר מזהה תקלות אקראיות או במילים אחרות שלא חוזרות על-עצמן באופן קבוע, התקלה נמחקת באופן אוטומטי לאחר 1000 קילומטר או לאחר 20 שעות.

במידה והגיר המותקן אצלך ברכב הינו מסוג 01M שמשרת את רכבי הקונצרן החל משנת 94' וגם את רכבי גולף דור 4 אזי אני יכול להגיד לך שהגיר יחזיק מעמד הרבה זמן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...