Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת תושבת המנוע השמאלית - מדריך מצולם (323F-Ba) לאנטיס מאזדה


jimi26
שימו לב! השרשור הזה בן 6174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלפת תושבת המנוע השמאלית - מדריך מצולם (323F-Ba)

כפי שמצוין בכותרת - רכבי הוא מאזדה לאנטיס 323f ba- 96

התושבת הינה תוצרת יפן - תחליפית, של חברת nok

התושבת נקנתה אצל חזי דלאל במחיר של 200 שח כולל מע"מ.

לאחר קניה של שני הבוקסות שהיו חסרות בפעם הראשונה והשניה שבה פירקתי לחינם את המצבר ופילטר האויר.

בפעם השלישית הן כבר ברשותי - מס' 17 ו- 14 עמוקות לראצ'ט.

אפשר להתחיל להחליף את התושבת מנוע השמאלית שממוקמת מתחת למצבר.

 

מדריך זה הוא לאנשים כמוני ולאנשים מומחים ממני שרוצים להיעזר ולהתרשם

תיהנו ומקווה שהוא ישמש אתכם ויעזור לכם.

 

רכשתי לי ג'ק הידרואלי במחיר של 100 שח.

דבר ראשון מרימים אמברקס מתמקמים טוב טוב במקום נוח ומוצל.

עכשיו מנתקים את כבל המינוס מהמצבר ואחריו את ה+, מוציאים את המצבר מהרכב.

מפרקים את המגש של המצבר, בעזרת בוקסה 10 מפרקים את הברגים.

מזיזים את המגש מהרכב, אני הוצאתי גם את הפילטר אויר כולו כולל צינור היניקה, כך ששום דבר לא יפריע לי 15141502149315041492035vm8.jpg (מה שנראה בתמונה זה לאחר תמיכה של הג'ק כמובן כן...)

לוקחים איזשהו פלטת קרש קטנה ושמים אותה בין הג'ק לגיר לתמיכה . ( אני למשל השתמשתי בלוח עץ בעובי של 2 וחצי ס"מ - אורך על רוחב 20x30)

ותומכים את הגיר ע"י זה שלוחצים את המנוע ולא מרימים כמעט אבל שיהיה תמוך טוב ושהג'ק יהיה ממוקם נכון. (מוודאים שבורג השחרור נעול ומוציאים את הידית שלא תפריע או שבטעות לא נפיל)

15141502149315041492046qg1.jpg

כמובן לרסס זזקל לפני על כל הברגים אותם אני רוצים לפרק כך שבזמן שנתמוך את המנוע הנפט יספג ויחלחל לברגים ותגובתו הכימית תתחיל בריאקציה.

15081497151214931511151pm5.jpg מתחילים לפרק- לברגים המסומנים בצהוב דרוש : בוקסה עמוקה מס' 17

- לברגים המסומנים בירוק דרוש : בוקסה מס' 14 עמוקה

- ולברגים המסומנים באדום תראו מה אצלכם כי אצלי הם לא מקוריים כרגע לא רוצה להטעות .

כפי שאמרתי במידה ולא מצליחים לפרק את הברגים להשתמש בידית מאריכה לראצ'ט ליצור מומנט גדול יותר

15141502149315041492036yy8.jpgכך זה נראה לאחר שליפת התושבת והפלדה שמחברת אותה לגיר.

הזדמנות מצוינת לנקות בעזרת ספריי קרבורטור את כל האיזור

 

15141502149315041492037au1.jpg

טוב זה מה שפרקנו

15141502149315041492039mk0.jpgעכשיו מה שנשאר זה לפרק ולהחליף בסדר הפוך לפירוק

15141502149315041492040qq8.jpg זה התושבת שירדה מהכביש.

שוב מומלץ ללנקות כל חלקי הסגסוגת בעזרת ספריי קרבורטור ( ולמעשנים שבינינו לא לשכוח שהבנזין הלבן הינו חומר דליק... אז ללא סיגריה.)

15141502149315041492045mm2.jpg מחזירים כל חלק וחלק למקומו בסדר הפוך לפירוק ומתחילים לסגור את כל הברגים

כאשר הברגים מתהדקים סוגרים אחד קצת ואז את השני, עד שלאט לאט כל הברגים סגורים עד הסוף

ועוד קצת בכוח בסוף.

מורידים את הג'ק לאט לאט ומחזירים את פילטר האוויר ואת המצבר כאשר את המינוס מחברים לאחר הפלוס

וסוגרים את הקטבים כמו שצריך .

לא לשכוח לפני חיבור קוטב המינוס לאפס מחשב ע"י לחיצה על הברקס למשך 30 שניות .

בהצלחה .

לבדוק שחיברנו הכול כמו שצריך, את הקונטקטור של פילטר האויר, שאין עצמים זרים

לבדוק שמן ומים על הדרך catchride.gif

וקדימה לפרויקט הבא .

פרויקט זה בוצע ע"י ומה שאני רוצה להגיד זה שנושא הבטיחות חשוב בכל שלב ושלב לא לנסות קומבינות ולא לקחת סיכונים כמה קל שזה נראה, זה קל וכיף כאשר מבצעים כל שלב בצורה נכונה אז שיהיה בהצלחה.

מיכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון כל הכבוד על ההשקעה ועל ההסבר המסודר והמדיוק!

 

דבר שני : מה זה החומר הלבן בתושבת החדשה ? זה לא אמור להיות גומי שחור כמו בתושבת המוחלפת?

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15141502149315041492039mk0.jpg

פרויקט זה בוצע ע"י ומה שאני רוצה להגיד זה שנושא הבטיחות חשוב בכל שלב ושלב לא לנסות קומבינות ולא לקחת סיכונים כמה קל שזה נראה, זה קל וכיף כאשר מבצעים כל שלב בצורה נכונה אז שיהיה בהצלחה.

 

ואת שורות אלו כתב בן-אדם שעובד עם כפכפי אצבע!

אם הבטיחות חשובה לך כ"כ, שים נעליים סגורות (ורצוי עם כיפת מגן) ולו רק בשביל שאם יפול לך רצא'ט 1/2 על הציפורן של הבוהן לא יהיה לנו שרשור באוף טופיק "מה עושים עם ציפורן חודרנית?"

 

אה, ואגב, סחטיין על הפרוייקט!

 

ג'וני (קצין בטיחות הפורום :wink:)

מה שכן, כ"כ התעצבנתי עליו שהוא לא עונה אז שאלתי אותו אם הוא רוצה למצו# לי אז הוא ענה שהוא נעלב והוא לא מדבר איתי יותר, הזכיר לי את אישתי :lol:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכפכף של הצלם.8)

שים לב שיש שם תמונה שרואים את שתי הידיים שלו אבל בכל זאת יש תמונה, כלומר מישהו אחר צילם.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הכפכף שלי

הכוונה באמרה בטיחות

זה לא לגבי אל תדאג לאצבעות שלי

זה דיבר אליך תדאג לבטיחות שלך כדי שלא יאשימו את המדריך שלי אחרי זה יש?

חברה שלי צילמה למי שתהה

החומר הלבן - זה פוליאוריטן

משהו שהחלטתי לנסות על התושבות שלי

בהמלצת חבר ממועדון מאזדה אתם מוזמנים להכנס ולחפש את השרשור שם

בגדול הרעיון הגיע ממועדון 323f האנגלי

אני חושב שהוא היה יותר יעיל עם חומר שנקרא 3m לחלונות או פוליאוריטן נוזלי

כי החומר לא מחזיק חזק והוא גם גמיש מאוד (800%)

הרעיון הוא להחזיק את התושבות לאורך זמן

איך ידעתי ומה היו הסימפטומים

אז ככה בתושבת הימנית ידעתי והורגש ע"פ רעידות הרכב בניוטרל

התושבות הקדמית על הגשר - ממש ראו שהיא היתה גמורה לגמרי

והשמאלית שמתחת למצבר היתה לי הרגשה גדולה לגבייה במיוחד לאחר החלפת ימנין וקדמית בפניות שמאלה היו רעשים מאיזור הגיר שם היא נמצאת

והאחורית שעל קיר האש פעם בכמה זמן שהרכב על הליפש אני נכנס מתחת ומציץ מה קורה בתחתית הרכב, שמתי יד והרגשתי שהיא גמורה

וגם שכל זה עלה בבדיקה לפני שקניתי את הרכב

זה הכול בעצם.

כרגע מה שנשאר לי זה להחליף את התושבת הרביעית שעל קיר האש

כי את שלושה לשמחתי החלפתי

את הרביעית נעשה במוסך

מיכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המילוי בפוליאוריטן

אני הוצאתי את זה מהתושבות

ואני גם לא ממליץ לעשות את זה

מכיוון שזה מעביר את העומס לשילדה וגם גומר את התפוחים צ'יק צ'ק

ועוד שאר ירקות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...