Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פילטר אוויר פתוח - ניפוץ כמה מיתוסים - ניסוי


שימו לב! השרשור הזה בן 5200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

בעקבות כמה דיונים לגבי פילטרים, מה טוב יותר: מקורי ? INBOX או פתוח מלא, ובעקבות הרבה התקנות של פילטרים "פתוחים" אוניברסלים ללא שום הגנות מחום המנוע, הרמתי את הכפפה וביצעתי ניסוי שימדוד את טמפ' היניקה של הפילטרים הללו, לעומת פילטר INBOX ופילטרים יעודיים (RAM AIR, או סדרות ה KN57i וכ"ו)

 

בהרבה דיונים חיוויתי את דעתי שפילטר INBOX, שיונק אוויר טרי וקר מחוץ לתא המנוע, דרך המערכת המקורית שהיצרן תיכנן ובנה, טוב לאין ערוך מפילטר "פתוח" אוניברסלי שיונק אוויר חם יותר ולכן כנראה שהוא מוריד בהספק.

 

לצורך הניסוי השגתי מד טמפ' אלחוטי מקצועי וחסין רעשים, בתדר 433MHZ, התצוגה העליונה היא טמפ' היחידה הגדולה (טמפ' חיצונית) והתצוגה הפנימית היא של החיישן\ משדר שממוקם בתא המנוע.

 

1. בתמונה הראשונה (הימנית) נראית ההתקנה של החיישן האלחוטי, במקום שבו בד"כ ממוקמים הפילטרים ה"פתוחים" האוניברסלים (במנועי ה 20VT)

 

2. בתמונה השניה מראה ראשוני של המדידות כשהמנוע קר, ניתן לראות שמחשב הרכב, שמודד טמפ' חיצונית, מראה בדיוק את אותה הטמפ' של המדיד החיצוני, גם בתא המנוע הטמפ' דומה (+ מעלה אחת)

 

3. תמונה שמאלית, לאחר נסיעה של 5 דקות, המנוע מגיע לטמפ' עבודה (ראו שעון בלוח שעונים) ואילו הטמפ' בתא המנוע עלתה ב 20 מעלות !!!

 

ניתן לאמר בוודאות שהפילטר שיש ברכב (K&N INBOX) יונק אוויר בטמפ' של 26 מעלות, בעוד אם היה מותקן פילטר פתוח "אוניברסלי" הוא היה יונק אוויר בטמ' 46 מעלות

 

עכשיו, בואו נצא ונחשב כמה הספק הפסדנו בגלל שאיבת אוויר חם ב 20 מעלות

 

המשך יבוא ..... וגם מסקנות ....

נ.ב: מצטער על האיכות, צולם בטלפון סלולרי

 

ליאור

1111.jpg

2222.jpg

3333.jpg

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

** מקום שמור ** לניסוי נוסף (מחר בבוקר) של נסיעת "מטווח" מאומצת וארוכה, צפו לתמונות נוספות

 

נ.ב: באם למישהו ההתקנה נראית לא במקום הכי קר, או שמישהו מעוניין בהצעה למיקום חלופי, זה הזמן

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, כל הכבוד על הרמת הכפפה !

 

שנית, על מנת להגיע לתוצאות אמינות ואמיתיות,לא מספיק למדוד בסוג רכב אחד, מכיוון שכל תא מנוע מתוכנן בצורה מסויימת, וכל חזית של רכב מתוכננת אחרת מבחינת החדרת אויר לתא המנוע,תוצאה שתתקבל ברכב הזה תיהיה אמינה בהכרח לסוג רכב זה, אך לא בהכרח אמינה לרכבים אחרים.

 

 

הכיוון הכללי ברור ומובן,ואני חושב שבמקרה הזה התוצאות אפילו די ברורות,השאלה אם אותן תוצאות יחזרו גם ברכבים אחרים.

(ברור שהטמפ' בתא המנוע תיהיה גבוהה יותר מטמפ' חיצונית,השאלה היא אם פילטר אויר פתוח שיישב ממש בחזית תא המנוע אפילו עם תיעול אויר,לא יניב את אותה תוצאה).

 

אצלי אני פירקתי את הפילטר הפתוח והעדפתי להשאר עם המקורי מכיוון שהמיקום שלו היה זוועתי (צמוד לקיר האש) ולא שיפר כלום, כך שמהבחינה הזאת אני מסכים איתך.

 

כל הכבוד,ובהצלחה !

 

 

:mm_yeah:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה מעניינת מאוד וכל הכבוד על כך שאתה עושה אותה.

דבר אחד שהוא מאוד חשוב בקטע הזה הוא שאתה מודד את זה באוטו שלך שהמיקום של הפילטר די דחוס בתא המנוע וקרוב מאוד למנוע ואויר קר לא מגיע אליו.

אם הבדיקה היתה מתבצעת ברכב אחר שהפילטר ממקום אצלו באיזור אחר יכול להיות שדווקא התוצאה היתה שונה לגמרי.

ככה שאי אפשר לפי בדיקה זו לקבוע חד משמעית שהפילטר אין בוקס מקבל אוויר הרבה יותר קר מפילטר פתוח אוניברסאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה והניסוי.

 

אני מעוניין לחזק את אלה שטוענים שהפילטר הפתוח רק מקלקל בטיעון נוסף:

פיית יניקת האוויר של המנוע נמצאת בהרבה מכוניות בחזית הרכב במקביל לרדיאטור. כשהרכב בתנועה, נוצר במקום לחץ אוויר גבוה שמסייע בדחיסת אוויר למנוע (מעיין "טורבו" פרימיטיבי). לכן, יניקת אוויר למנוע בלחץ אטמוספרי רגיל דרך פילטר אוויר פתוח מורידה את ההספק (בנוסף לירידת ההספק שנובעת מהאוויר החם יותר שהמנוע יונק).

 

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה גם ננעל על מקרה פרטי של רכב כזה או אחר.

לעומת זאת יש מכוניות שזה לא ככה וניתן לטעון ההפך כך שלהצהיר כאלה דברים קשה מפני שצריך להכליל את כל המכוניות.

כי אתה אומר שפילטר פתוח יותר גרוע מהרגיל אבל זה כבר לא נכון בכל המקרים וכל המכוניות הכל תלוי במיקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת בתאכלס ראם אייר מקורי המותאם לרכב האישי שלך?

הבנתי שבדקת אינבוקס לעומת פתוח רגיל היושב קרוב לבית המצערת ליד קיר האש במרכז "החם" של העניינים.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • לחבר שמעלי, לא בדקתי ליד קיר האש - שם חם פי 2 (יש לרכב טורבו מאחורי המנוע)
  • בדקתי במקום שאמור להיות יחסית קר, קדמי ועליון, היכן שרובינו ממקמים את הפילטר ה"פתוח", ולא בקו הזרימה של האוויר שיוצא מהרדיאטור (85 מעלות)
  • ד"א, באותו ניסוי, עם מזגן פועל (שמייצר עוד אוויר חם מהרדיאטור שלו) הטמפ' חצתה את ה 50 מעלות (כפול מהאוויר ה"חיצוני")
  • מישהו מוכן לנדב תא מנוע של PSI או קליאו ספורט ?
  • כמו שהבטחתי - המשך בנסיעה מאומצת - מחר

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיצר ,בשפה פשוטה-לא הכללת בבדיקה שלך[=לא בדקת] מערכת ראם אייר יעודית אשר ניבנת לרכב שלך?

זהו ענית לי על שאלתי.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו זמנים שהם ביררתי לגבי פילטרים פתוחים למנוע שלי באלפא, זוג פילטרים שכל אחד מהם יושב על קרב'.

 

מבירור בפורומים בחו''ל אשר מסתמכים על בדיקות דיינו ולא השערות (כמו שזה לרוב בארץ) הגיעו למסקנה שהפילטר לא שמעלה את ההספק אלה מוריד אותו.

 

אני אישית תכננתי לעשות כונסים במכסה מנוע אשר יובילו אויר חיצוני לפילטרים תוך כדי תכנון ''בקטנה'' של סירקולציית אויר.

 

מה שעשית ומה שהוכחת הכרחי לדעתי לכל התקנת פילטר כזה או אחר.

 

ולגבי PSI אני אשאל חבר אם הוא מוכן לתרום את ה 106 ראלי 98 שלו לניסוי :) (הרכב מקורי מלבד הפילטר).

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיצר ,בשפה פשוטה-לא הכללת בבדיקה שלך[=לא בדקת] מערכת ראם אייר יעודית אשר ניבנת לרכב שלך?

זהו ענית לי על שאלתי.

 

מאד פשוט - קיט RAM AIR יעודי לרכב, מכניס אוויר טרי מבחוץ (פרט לדחיסתו) כך שהוא יהיה 26" במקרה הנדון (בסיכום, אם לא יהיה רכב עם כזה קיט נציין זאת), אצלי אין צורך בכזה קיט, יש משהו שדוחס אוויר בצורה יעילה יותר, טורבו :lol:

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור עם תבדוק עם VAG COM טמפרטורה אחרי האינטרקולר שלך תראה שהיא אותו דבר עם פילטר קונוס אוו IN BOX.

עם אני לא טועה אפשר גם לבדוק לפי הMAF כמות אוויר שנכנס למנוע ואז תראה תהבדל בין IN BOX לפילטר קונוס.

 

הבדיקה מתאימה יותר לרכב אטמוספרי ולא טורבו אבל כול הכבוד על היוזמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסוי שלך מאוד מוגבל גם מבחינת מיקום החיישן וגם מבחינת אורך הניסוי. 5 דקות מרגע הנעה קרה זה לא מספיק.

נסה אחרי שעה נסיעה משולבת באמצע היום.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לך על היוזמה, תודה..אך לגביי הפילטר אוויר בצורת קונוס, ישנו מישהו בעל רנו מגאו קופה מחו"ל, שעשה לפי דעתי אחלה רעיון לקירור משמעותי של הפילטר, ובעזרת זה ההספקים רק יעלו !

הנה לכם תמונות :

 

תמונה של המנוע + הפילטר :

http://www.smebo.co.uk/Coupe-Club/images/car/JPEG/engine4.jpg

שימו לב, מתחת לפילטר יש צינור עבה (אל תתייחס לדק, הוא נראה כאילו הוא הולך לתוך הפילטר אבל זה בגלל הזוית צילום) תתייחסו לצינור העבה עם הפתח מתחת לפילטר, ותראו לאן הוא הולך :

http://www.smebo.co.uk/Coupe-Club/images/induction_new2.jpg

למי שלא זיהה, זה הפורנט של הרכב.

הצינור מכניס אוויר קר, שמוביל היישר אל הפילטר, ושומר עליו קריר וזה מה שקורה, לכן ההספקים רק יעלו.

שתדעו לכם שזה דיי פשוט לעשות דבר כזה למי שיש מספיק מקום כדי להכניס את הצינור הזה.

Hu: Alpine 9855R Comp: Morel Hybrid Ovation 6 Amp: Kicker 06ZX650.4 Subwoffer: Hertz ES 300

Black Renault Megane Coupe 1.6 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...