Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4984 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הcone [קון] של הרמקול הוא אחד מאתגרי ההנדסה הנפלאים שבו מנוסים מאות חומרים שונים על מנת להגיע לתוצאה מושלמת,שידועה כבר זמן מה.

 

המטרה הסופית היא למצוא משהו שהוא קל,קשיח ופאסיבי.

המשקל הקל טוב לנצילות, קשיחות טובה לשמירת הלינאריות וצמצום העיוות, והפאסיביות תורמת לכך שהחומר לא יוסיף סאונד משלו לצליל.

זה היה די מאתגר למצוא את החומר הבודד היחיד שיפגוש את התשוקות שלנו , אז זה הוביל להרבה "קונים" בעלי תערובות שונות של חומרים.

 

נייר - הנייר יכול להיות חומר טוב מאוד. היחס של קשיחות למאסה שלו הוא מאוד אטרקטיבי , והפאסיביות לצליל שלו מאוד טובה.

בגלל הטבע של הנייר , מאוד קל לשלוט בכמות הסיבים שיש בנייר להשגת משקל גבוה יותר [בשביל להוריד את ה FS] או להפחית משקל [בשביל לקבל נצילות גבוהה.

זה יכול להיות מוצר מאוד גמיש מבחינת השימוש בו, אבל מצד שני , נייר יכול להיות מאוד בעייתי כשלא מטופל כהלכה והוא לא חומר עמיד במיוחד לתנאים יומיומיים [משהו שבטח שמתם לב אליו כשהייתם בני 3:)]

תוספות שעושים כיום לנייר הוא הוספת שכבת קארבון פייבר , או טיפול בשכבת סיבי זכוכית קלים ידוע בשם פוליגלאס , שבטח שמתם לב בכמה דרייברים מבית פוקאל.

סה"כ דרייברים שעשויים מנייר על סוגיו יהיו מבין הזולים שבחבורה.

 

פוליפרופילן - פ"פ מהווה אלטרנטיבה טובה לנייר וכיום צובר יותר ויותר פופולריות.

לפ"פ יש יחס של קשיחות למאסה שבד"כ נמוך יותר מהרצוי ככה שזה לא כ"כ נדיר שמשתמשים בחיזוקים שונים למיניהם על מנת לשפר את היחס הזה.

גם הפ"פ הוא יהיה דרייבר יחסית זול ובעל פאסיביות טובה.

 

אלומיניום - יחס של קשיחות למשקל סביר [חומר קל יחסית עם נצילות גבוהה] , אבל יש פגם אחד שבטוח כולכם מודעים אליו באלומיניום, זה הרזוננס הנוראי שהוא מספק בגלל שהוא לא חומר פאסיבי במיוחד,

מה שגורם להרבה הפרעות ועיוותים בדרייברים כגון מידריינג' וטוויטרים. זה עדיין חומר די שכיח שמשתמשים בו לסאבים , שכן כל הרזוננס בד"כ קורה מחוץ לטווח התדרים המיועד.

דבר שידוע ומוכר בבעיית האלומיניום , כמו בכל המתכות, האלומיניום "מתעייף" ויכול לגרום לבעיות חמורות במהלך ארוך , שבו הקון פוגש את הסראונד.

 

מגנזיום - מאוד דומה לאלומיניום. מגנזיום הוא חומר קל יותר מהאלומיניום , ואפילו פחות פאסיבי ממנו שגורם לאותם עניינים של הפרעות ועיוותים בצליל.

כדאי להזכיר שגם האלומניום והמגנזיום יכולים לקבל ציפוי גומי קל על מנת לשפר את הפאסיביות של הדרייבר בנוגע לצליל.

 

קוולאר kevlar - הקוולאר הוא קשיח ביותר ושכיח בשכפ"צים וכו. הוא נותן לנו יחס מאוד גבוה של קשיחות למשקל , אך הוא גם לא חומר פאסיבי במיוחד ויכול לעוות את הצליל הרצוי.

בגלל זה מעדיפים להשתמש בקוולאר בדרייברים בעלי תערובות שונות של חומרי הקון.

 

קארבון פייבר - מאוד דומה לקוולאר , הקארבון פייבר מאוד נפוץ בתערובות , או כציפוי לנייר , הוא נותן לנו יחס משקל לקשיחות וגם פאסיביות טובה יותר מהקוולאר.

הקארבון פייבר מאוד נוח לעבודה, מבחינת הצורה שבה הוא מונח ומורכב על הדרייבר ככה שהוא חומר מעולה לאופן העבודה בתהליך ההינדוס של הקון.

השימוש בקארבון פייבר כחומר העיקר לשימוש בקון עדיין לא "תפס" בדיוק את המקום שלו.

 

קנביס [כן כן] או hemp - הקנסביס הוא חומר חדש יחסית לעולם האודיו , עדיין אין הרבה נסיון לקנביס בתור החומר העיקרי בקון של הרמקול למרות שהם משומשים בצורה בלעדית ע"י hemp acoustics ונהיים יותר ויותר פופולרים [מעניין למה ;)]

לקנסביס יש יחס קשיחות\משקל מעולה ומאוד פאסיבי בתדרים הנמוכים והגבוהים. חומר מאוד גמיש לעבודה , ושומש בעבר לעבודה עם קומפוננטים.

 

כל הקונים האחרים בד"כ מבוססים על החומרים הראשיים הנ"ל , חלקם הם שילוב של החומרים הנ"ל וחלקם משתמשים בחומרים הנ"ל כחומר העיקר בתוספת טיפולים אקוסטיים שונים.

יש עוד כמה חומרים נוספים שלא הזכרתי , כמו חומרים מבוססי יהלום [כן ,, יש גם כאלה] או חומרים מבוססי פרי [כמו קליפות בננה]

 

על כל פנים , מקווה שמשהו מפה עזר למישהו

 

שבת שלום.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אחלה אלי =)

תודה רבה :)

 

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

פורסם

 

על כל פנים , מקווה שמשהו מפה עזר למישהו

 

שבת שלום.

 

באמת עזר. עכשיו קצת יותר מובן לי כל עניין הנצילות\קשיחות\עיוותים. עוד כמה פעמים של קריאה חוזרת, ואני ישנן את זה יותר טוב.

 

גיא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

אני אבדוק את העניין.

 

שבת שלום:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

WTF??? :lol:

 

שכחת להזכיר את הרמקולים שעשויים מקליפות בננה :lol:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

רק כמה חידודים ותוספות :

 

המטרה הסופית היא למצוא משהו שהוא קל,קשיח ופאסיבי.

המשקל הקל טוב לנצילות, קשיחות טובה לשמירת הלינאריות וצמצום העיוות, והפאסיביות תורמת לכך שהחומר לא יוסיף סאונד משלו לצליל.

 

שילוב התכונות של קל וקשיח , יותר נכון קשיח , היא הסיבה ל"פאסביות" . גוף שיהיה קשיח וחזק יתנגד טוב יותר לתנודות מה שיקטין את הרזוננס. דבר משמעותי יותר מבחינת הרזוננס הוא התכנון ההנדסי של ה CONE מבחינת צורה . התכנון הגאומטרי ישפיע על חוזק המבנה בצורה מאוד משמעותית וזה כמובן ישפיע על הרזוננס.

 

מגנזיום - מאוד דומה לאלומיניום. מגנזיום הוא חומר קל יותר מהאלומיניום , ואפילו פחות פאסיבי ממנו שגורם לאותם עניינים של הפרעות ועיוותים בצליל.

.

 

מגנזיום אכן חומר קל מאוד וחזק מאוד ביחס למשקלו. הסיבה שהשימוש בו הוא לא נפוץ הוא משום שהוא חומר מאוד פעיל מבחינה כימית ומאוד קשה לעבוד איתו ולהשתמש בו בתנאי הסביבה. לדוגמא , שאומרים חישוקי מגנזיום - לא מדובר בחישוק שעשוי ממגנזיום אלה בתערובת שיש בה אחוז קטן יחסית של מגנזיום.

 

קארבון פייבר - מאוד דומה לקוולאר , הקארבון פייבר מאוד נפוץ בתערובות , או כציפוי לנייר , הוא נותן לנו יחס משקל לקשיחות וגם פאסיביות טובה יותר מהקוולאר.

השימוש בקארבון פייבר כחומר העיקר לשימוש בקון עדיין לא "תפס" בדיוק את המקום שלו.

 

בהקשר לקרבון -

מבחינת התכונות הוא דווקא לא דומא לקוולאר. הקוולאר יותר כבר , יותר קשה , פחות חזק (קרבון מציג חוזק כפיפה גבוה , קוולאר מציג חוזק גזירה גבוה). במילים פשוטות קרבון עמיד לעומס רצוף לעומת קוולאר שאידיאלי להתמודד עם מכה (כמו אפוד מגן , כמו בקסדות שעושים שימוש משולב בקרבון וקוולאר - קרבון מעניק לקדסה את החוזק המבני והקוולאר מעניק לקסדה את היכולת להתמודד עם מכה חזקה). עם ניקח קורת קרבון עגולה קטנה , נגיד כמו עט שעשויה קרבון היא תהיה חזקה מאוד ברמה שאף אחד מאיתנו לא יצליח לשבור אותה , מצד שני מספיק שהיא תיפול על הריצפה והיא פשוט תישבר.

 

הקארבון פייבר מאוד נוח לעבודה, מבחינת הצורה שבה הוא מונח ומורכב על הדרייבר ככה שהוא חומר מעולה לאופן העבודה בתהליך ההינדוס של הקון.

השימוש בקארבון פייבר כחומר העיקר לשימוש בקון עדיין לא "תפס" בדיוק את המקום שלו.

 

הלוואי וזה היה המצב.

קרבון הוא אחד החומרים שיותר קשה ומסובך לעבוד איתם ובמיוחד ברמת ההנדסה. היות ומדובר בחומר מרוכב קשה מאוד לחשב מראש את התכונות המכניות של הדגם ההנדסי הרצוי. גם אחרי התכנון היצור הוא הרבה יותר מורכב ובניגוד למתכות שמאוד קל לעבד אותם (ערגול , עיבוד שבבי וכו ) את הדגמים מקרבון עושים בעבודת יד ביציקה יעודית שדורשת הרבה יותר השקעה. עוד בעיה היא בחיבור של הקרבון לחומרים אחרים ברמקול , אי אפשר כמובן לרתך כמו במתכות במידה ורוצים לבצע קדיחה על מנת לחבר בורג או משהו כזה צריך מראש ביציקה לצקת הברגה מתכת או קוולר שדרכו תעבור ההברגה , וגם הדבקות דורשות ידע מורכב יותר בעקבות החומרים שאיתם יוצקים את הקרבון (הקרבון מגיע בצורת סיבים שאותם יוצקים בעזרת אפוקסי לתוך תבנית שמרוחה בחומרי הפרדה שונים על מנת שיהיה אפשר לחלוץ את היציקה , בשלב מאוחר יותר חומרי ההפרדה מקשים על הדבקה נוספת כמו לדוגמא כשרוצים לחבר את הסראונד למימברנה).

 

כמו שרשמת השימוש בקרבון עדיין לא תפס ואחת הסיבות הוא המחיר - גם חומר הגלם יקר וגם העבודה איתו מייקרת את ההליך. השימוש בשילובים של חומרים שונים הוא היעיל ביותר (לא בהכרח הפשוט לתכנון ובניה) כי אפשר לשלב בין יתרונות וחסרונות של חומרים.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

נו באמת , וככה אתה נותן לי לרשום את כל השטויות האלו?:)

איפה היית עד עכשיו?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
נו באמת , וככה אתה נותן לי לרשום את כל השטויות האלו?:)

איפה היית עד עכשיו?

 

אני מנהל בתרדמת .. מידי פעם שיש דברים מעניינים אני מתעורר וחוזר לשנת חורף :wink:

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

בכיף :) , פתחתי את השרשור האמת בשביל הידע הכללי של אנשים, להחדיר קצת הבנה לגבי החומרים שהקונ'ס מיוצרים על ידיהם.

 

אם יש למישהו להוסיף דברים ,אני אשמח

 

על כך פנים , בכל יום שישי אני מקווה להוסיף מאמר דומה בנושאים הקרובים לליבנו :)

 

מקווה שזה יעזור לאנשים , ויעזור לפתוח לאנשים את העיניים

 

אם יש למישהו שאלות בנושא , שישאל את עופר :D הוא יודע את החומר טוב

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

תודה על ההשקעה והעשרת הידע

 

ממה שהדיסלקציה שלי הבינה, כל החומרים שקיימים ותיראת אותם הם לא בגדר המלצתך, האם אתה ממליץ להכין רמקולים ללא קון ? (:wink:)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

תקרא את המאמר הבא שלי , ותבין שבניית רמקול היא אוסף של פשרות :)

פשוט צריך לבחור את הפשרות שישפיעו הכי פחות על הצליל

 

חכה חכה ,אני אחזיר לך באותה מטבע:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
רק כמה חידודים ותוספות :

 

 

 

מגנזיום אכן חומר קל מאוד וחזק מאוד ביחס למשקלו. הסיבה שהשימוש בו הוא לא נפוץ הוא משום שהוא חומר מאוד פעיל מבחינה כימית ומאוד קשה לעבוד איתו ולהשתמש בו בתנאי הסביבה. לדוגמא , שאומרים חישוקי מגנזיום - לא מדובר בחישוק שעשוי ממגנזיום אלה בתערובת שיש בה אחוז קטן יחסית של מגנזיום.

אם כך מה ההבדל בין אלומיניום לבין מגנזיום ? כי אנו רואים ששלמשל לSEAS יש טוויטר מגנזיום די טוב וזול יחסית (הנאו ), ומכול הביקורות ברשת לא מופיע אצלו את הנתונים של סאונד THIN & HARSH ?

 

12345

בברכה יהודה


×
×
  • תוכן חדש...