Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מחשב אולי?-פיאסטה 97 -עזרתכם.


חיים יוד
שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לכול בעלי המקצוע ולמנהלים.

אבקש את עזרתכם בנושא הבא.-

נמצאת אצלי כרגע במכון פיאסטה שנת 97 מנוע -J4 אנדורה(1300 ) אשר עושה לי מעט בי"ס.

התקלה שנרשמה ביחידת הבקרה היתה חיישן חמצן - מעגל חימום.

בבדיקה נמצא שאכן המעגל מנותק בסליל החימום של החיישן.

החיישן הוחלף בחיישן תואם אך בבדיקת - 4 גזים לאחר כ- 10 דקות פתאום רמת ה co עולה ל - 3.5% .

אין תקלה רשומה ביחידת הבקרה אך ע"פ הפרמטרים המפה של המחשב מתאפסת ל - 0 גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

כלומר אין תיקוני תערובת למרות שמתח החיישן נשאר גבוהה - 800 - 900 M.V .

האם לדעתכם ניתן להסיק שיחידת הבקרה פגומה?

החיישן הוא חיישן תחליפי של החברה ע"פ מק"ט של החברה. -( מקורי עלותו כ 1800 ש"ח).

אשמח לעזרה בנושא.

בברכה

חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש תערובת עשירה וזאת הסיבה למתח החיישן חמצן, בדוק זמן פתיחת מזרק, אם הוא נמוך, הבקרה כן מנסה לתקן.

 

מה קורה בסל"ד גבוה? יש שינוי בתיקוני תערובת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל ערב טוב.

אכן כשיחידת הבקרה מפסיקה לתקן את התערובת והמפה מתאפסת זמן ההזרקה עולה ב- 33% מ-3 ms לערך ל -4+ ms

התערובת נהית עשירה ומתח חיישן החמצן עולה ויחידת הבקרה כאילו מתעלמת.

אין שינויים במתחים של חיישנים רלוונטים אחרים- (hfm ) וכו' בסל"ד גבוה היחידה "מתאוררת" ומתקנת -co תקין.

עזרתך בבקשה

בברכה

חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

נסיוני בפורד מוגבל עד נמוך. בכלל, אנשי דיאגנוסטיקה רבים לא אוהבים את סוגי הרכב הזה לאיתור תקלות.

 

לעניין עצמו, לא בטוח שהיחידה (ניהול המנוע) מתעלמת מנתון המתח של החיישן. פשוט יתכן שזה המקסימום שהיא מצליחה להוריד/לתקן בעקבות הנתון שנמסר.

אתה יכול לנסות לנסיון לנתק את קו הסיגנל של החיישן ולראות מה קורה, אני מניח שהתערובת תתעשר עוד יותר.

 

בדוק מתחים קיימים למעגל החימום של חיישן החמצן קבוע.

בדוק שאין דליפות אוויר בסעפת היניקה. (אופייני יותר לMAP סנסור, אבל שווה בדיקה)

נסה לאטום את כניסת הסעפת מקו הקניסטר.

בדוק חיישן טמפ' מראה נכון.

 

אל תשכח לבצע ריסט נכון ליחידת ניהול המנוע לאחר תיקון כלשהו, ואז קח בחשבון שהתקלה יכולה להעלם לכאורה אבל תשוב תוך יום עד שלושה ימים, אלא אם מצאת תקלה בוודאות ותוקנה. (זה קורה בדייהו סופר רייסר למשל.)

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב דני ושוב מאברוק על המנוי.

לענינינו: מתח חימום נבדק,כמובן גם המינוס מהמחשב לחיישן - תקין.

ברז קאניסטר-תקין

מתח חיישן מד כמות אוויר בסרק - 0.7v - תקין.

טמפ" - תקין.

הבעייה שהמערכת מתנהגת יפה בדקות הראשונות - חיישן מתחמם מהר - המע" נכנסת לחוג סגור אך לאחר כמה דקות פתאום הco עולה מתח חיישן החמצן נשאר גבוה כי אין תיקון ופרמטרים של המפה בתווח קצר +ארוך נהים (0) .

האם לדעתך ולאור נסיונך הרב בתחום יש מצב שהחיישן לא מתאים למע" (הוא לא מקורי) והמע" מתעלמת ממנו ומעשירה את התערובת כבררת מחדל כמו מע" מונו של בוש כשחישן חמצן לא עובד-פותחת קאניסטר קבוע ? -(לא במקרה שלי).

האם זה אותו סיפור כמו בהונדה?

בברכה

חיים י.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב.

הכל תקין עד שהמפה מתאפסת.

לאחר מכן אין תיקונים וכשמעלים סל"ד מנוע המע" כן מתקנת ורמות הפליטה תקינות.

בכל מקרה אני מחר אתקין חיישן מקורי מהחברה אולי באמת משהו שונה בו -התנגדות סליל חימום אולי?

עד היום לא היתה לי שום בעייה אם דגם רכב זה. -תקלה מעניינת לא.

בברכה

חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעייה היא תערובת עשירה בסל"ד סרק ומנוע חם, ואתה צריך לחפש את הגורם לכך לפי הרשימה של דני, הימור שלי MAF (אם קיים).

 

 

המערכת מתאפסת אחרי שהיא מגלה שהיא הגיעה לסף היכולת לתקן את התערובת, ובגלל שמדובר בבקרת מנוע פרימיטיבית אין הקפצת תקלה שזה קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה בדוק שיש מינוס תקין לכל הכניסות למחשב , אפילו בצע תיגבור לכל חוט (אם יש כמה חוטים) של מינוס ודאי במקביל (כקצר) עליו.

 

היה לי מקרה אחד ברכב אחר עם תופעה זהה לחלוטין, וכל פעם שבדקתי (הכי בעדינות שבעולם) את הקו (של המינוס)הכל נראה תקין, אך מה, הזזתי במעט את החוט כדי להתחבר עם מחט עדינה עליו מה שהעלים את מפל המתח.

 

כאמור אני הייתי בודק וטוב טוב מינוס של הזנת יחידת הבקרה ומודא שהוא מחוזק לגוף כראוי ושהמחברים והסופיות ללא מפלי מתח.

 

בהמשך לדברי דניאל, שים דגם על הMAF ועל אף שהוא מראה תקין ואולי זה לכאורה.

 

בהצלחה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פעם כתבו בפורום, שלא בכל פעם שמחברים הרכב למחשב נמצאת התקלה.לכן כדאי לבדוק גם ידני.

התקלה עלייה אתה מדבר עלולה לנבוע מהסיבות הבאות, בניחושים לא תפתור את הבעיה.

הסנסוריםHO2S),(TP),(ECT)MAF). המזרקים או הקניסטר.גם פילטר אוויר סתום או חיבורים לקויים למצבר.

1.נתחיל בבדיקת מתח למחשב,נתק את הקונקטור למחשב סוויצ' סגור בדוק 12V בין פין 55 למינוס.

פתח סוויצ',ובדוק שוב מתח בין פינים 71,97 (בניפרד) למינוס. אם אין חפש הבעיה ברילה או פיוז.

2.נמשיך בבדיקת המינוסים למחשב, בדוק התנגדות 0 בין הפינים בקונקטור למינוס(סוויצ' סגור).24,25.51,77,103.

3. בדיקת ה-(HO2S), חמם את המנוע לטמפרטורת העבודה. בדוק סיגנל 0.1 - 0.9 וולט על החיישן בין הפינים 1-3, אמור לעלות ולרדת לסרוגין. ובין הפינים 2-4 לקבל 12V.

בדיקת הסיגנל בטורים סרק. הבדיקה הנ"ל תניב תוצאה, רק במידה שחיישן החמצן המוחלף, מתאים למערכת.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבת שלום לדווד,לכל בעלי המקצוע ולמנהלים.

 

1. דווד גם אני כתבתי לא פעם בפורום שע"י חיבור ליחידת הבקרה עם סורק תקלות לא נמצא קודי תקלה - זה תלוי בטולרנסים של היחידה כלפי החיישנים השונים במ"ע-ציינתי זאת מקודם כמידע רקע אינפורמטיבי .

 

2. אינני מנחש - רק מתיעץ אתכם ועם בעלי ניסיון רב משלי - אולי פיספסתי משהו.

 

3.בבדיקת מינוס גוף שכחת את פין מס" 27 -גם אני יודע לקרוא סכמת חשמל.

 

4. הנעלם היחידי שלי זה התאמתו של חיישן החמצן למע"כפי שציינת אולי הוא שונה מבחינה טכנולוגית - יבדק.

 

בכל מקרה תודה לכם דווד,דני.דניאל ,וגוליאט על תשובתכם העדכן ביום ראשון .

 

ה" עוז לעמו יתן ה" יברך את עמו לשלום.

שבת שלום לכולם

 

בברכה

חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב לכל המנהלים וחברי הפורום הנכבד.

כפי שהבטחתי אני מעדכן על התקלה הנ"ל: - התקלה נפתרה.

כפי שחששתי החיישן התחליפי ( של בוש) לא התאים כניראה .

הותקן חיישן מקורי והמע" עובדת כשורה.

מייד כמובן הותקן סקופ לראות מה פישרו של החיישן הסורר?- מתח החיישן הראה אמנם סינוסאידה אך כאילו "עצלנית" משום מה.

כאילו- SLOW RISPONSE אך זה תקין.

האם באמת ישנם חיישנים העובדים שונה ומייצרים מתח בתדר שונה ממה שלמדנו?.

זוהי אחת הבעיות בהן מתמודדים מאבחנים אשר עובדים על כל סוגי הרכב- אין להם את הפריבילגייה לגשת למחסן החלפים ולבדוק.

ההחלטה לפעמים להצביע על חלק פגום קשה עד מאד.

תודה רבה לכולכם על עזרתכם בפתרון התקלה.

המשך עבודה מועילה ומשכילה.

בברכה חיים יוד.

נ.ב אם משהו יודע את התשובות להעיל" אשמח לתשובה .

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב דניאל.

לא עדיין לא -ברגע שתיכנס אלי רכב הונדה מדגם חדיש אני מייד אתחבר עם סקופ ואודיע על צורת גל ומתח השידור.

מאד מוזר ומעניין לא?

בברכה והערכה רבה.

חיים.

נ.ב התנגדות סליל החימום בחיישן המקורי של הפורד הינה 3.5 אום. לאומת - 8-15 אום בסטנדרט - יש קשר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנגדות הנגד חימום בחיישן החמצן קובעת באופן עקרוני את הספקו , וזה כמובן על פי השימוש של החיישן, יש חיישנים שנמצאים רחוק מהמנוע ולכן יזדקקו לחימום רב יותר.

 

האם יצא לך לבדוק את מתח הרפרנס בפורד פיאסטה? יתכן ומדובר באותה בעייה בדיוק כמו להונדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4963 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...