Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6985 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

רציתי לדעת מה הם עלויות האחזקה של רכב חדש מול ישן?

לצורך העניין הונדה סיויק שנת 2007, מול פג'ו 206 שנת 2001.

 

למי שלא ממש הבין את השאלה, מה עדיף מבחינת אחזקה (במובן הכספי) בין השתיים?

אני מתכון מבחינת טיפולים, ירידת ערך במחירון, ביטוח וכו'..

 

(העניין הראשוני של קניית שני הרכבים הוא לא הבעיה במקרה הנ"ל)

 

תודה רבה לעוזרים.

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני יכול להתייחס בעיקר לגבי הסיוויק:

סיוויק לא תעלה לך כלום ברוב המקרים,מבחינה מכאנית אני מתכוון,משהו כמו= ב 5 שנים ראשונות - שקט נפשי,ברוב המקרים.

טיפולים+ביטוחים+טסט, אתה מגיע להוצאות שנתיות של בוא נאמר כולל טסט בסביבות ה 8 אלף בשנה.

 

הפגו תעלה לך יותר כי יש לה בלאי יותר גבוהה + השנתון שלה נמוך יותר,אבל הביטוח שלה זול יותר מהסיוויק.

 

אם אין לך בעיית קנייה(לפי התאור שלך), חד משמעית, אני מציע לך ללכת על הסיוויק.

 

מבחינת סחירות :את הסיוויק קל יותר למכור .

 

קח בחשבון שצריך גם קצת מזל בכל מה שקשור לרכב שתקנה.

פורסם

ירידת ערך על אוטו חדש היא כ 13,000 ש"ח בשנה. על רכב בן 7 היא כ 6,000 ש"ח בשנה.

 

מעטים מאוד הרכבים בני השבע שידרשו 5,000 ש"ח בשנה תיקונים בממוצע אלא אם אתה נוסע ממש הרבה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

וזה מה שאתה חושב.....

 

אני רואה את זה ביום יום , תאמין לי, לא אכנס לפרטים כרגע, אבל 5000 שקל לתיקונים במקרה שלנו...זה ממש לא הרבה.

 

תעשה חיפוש, היה בזמנו שירשור של אחזקת רכבים,כמה עולה לכל אחד להחזיק את הרכב שלו...תקרא קצת...

פורסם

כאחד שמחזיק טבלת אקסל כשכל טיפול ותיקון לכל אחד מהרכבים שלי רשומים בה, עד רמת הנורה השרופה:

 

עלות תיקונים בלבד (לא כולל החלפות שמנים ומסננים) באחזקה נכונה עצמאית של רכב פרטי ישן, שעושה בסביבות ה25000 ק"מ בשנה, יוצאת לי במקרה הגרוע 1600 ש"ח (קורולה 97 שבשנה ורבע הוחלפו בה מצמד, מצבר ושני צמיגים) , ובמקרה הטוב 0 ש"ח (דייהטסו גרנד-מוב 98 שבשמונה חדשים שהיא אצלי, לא היה בה שום תיקון) . התיקונים ברנו5 מודל 89 עלו בסביבות ה1000 ש"ח לשנה, לאורך ארבע שנים ו90K ק"מ.

סתם בשביל הקוריוז, כדי לקבל מושג על הבדלי עלות התחזוקה בין רכב פרטי לרכב שטח, תיקוני ההיילקס עולים לי 4400 ש"ח לשנה.

 

לגבי השאלה המקורית, ובהתחשב בנתונים שהבאתי, עלות אחזקה כוללת של רכב ישן זולה הרבה הרבה יותר מאשר עלות אחזקת רכב חדש, עם ירידת הערך שלו, עלות הכסף שלו, ועלות הביטוח המקיף. זה עוד בלי לדבר על העובדה שבד"כ בעלי רכבים חדשים נמשכים למוסכים יקרים ומבצעים שם טיפולים שוטפים יקרים מאוד.

פורסם
ירידת ערך על אוטו חדש היא כ 13,000 ש"ח בשנה. על רכב בן 7 היא כ 6,000 ש"ח בשנה.

 

זה הרבה יותר מירידת הערך. הוצאות המימון (בין אם ריבית על הלוואה או אבדן תשואה) על הרכב החדש יכולות להגיע בקלות לעוד 5,000 ש"ח בשנה.

 

ויש גם ביטוחים יקרים יותר וכו'.

פורסם

לפי החישוב שלי עלות הסיויק בשבילי תהיה:

ביטוח לרכב חדש עולה 6 אלף,

ירידת ערך 13 אלף לשנה,

תיקונים כנראה שלא יהיו.

עכשיו מבחינת צריכת דלק: הסיויק נוסעת בבמוצע 1-14.9 והפג'ו 1-11 מכאן יוצא שהסיויק תחסוך בערך 4 אלף שקל בשנה בתידלוקים.

 

עכשיו הפג'ו:

ביטוח עולה 5 אלף

ירידת ערך 5 אלף

תיקונים בסביבות ה6 אלף בשנה.

ודלק בנוסף לסיויק עוד 4 אלף (כמו שחישבתי לפני זה).

~~~

 

לסיכום יוצא לי שהסיויק תעלה לי 19,000 בשנה.

והפג'ו 20,000 בשנה.

 

לכן יוצא שהסיויק עדיפה.

 

האם החישוב שלי לקוי? מישהו חושב אחרת?

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:

פורסם

באותם תנאים קשה לי לראות איך הסיוייק עושה 1 ל15 וה206 1 ל11. הAL4 היא תיבה אוטומטית חסכונית יחסית. הסיוויק עם בודי כבד הרבה יותר ומנוע גדול יותר, ההילוך הנוסף לא ישנה את כל זה. חד משמעית הפיג'ו צריכה לחסוך לך יותר בתידלוקים משמעותית.

 

גם תיקונים של 6 אלף בפיג'ו בשנה נשמע הרבה מאד, אצלנו בגולף אנחנו לא מוציאים מעל 3 בשנה. בנוסף המרווח טיפולים בפיג'ו גדול מאד, אין לי מושג מה של הסיוויק אבל ככל הנראה היא זקוקה לטיפולים תכופים יותר מה206 אאל"ט.

פורסם

האם החישוב שלי לקוי? מישהו חושב אחרת?

 

החישוב שלך לקוי לגמרי. איפה עלות הכסף?

 

למה אתה חושב שתיקונים ל206 יעלו 6000 ש"ח בשנה? ראית את הסטטיסטיקות שלי?

 

למה אתה חושב שצריכת הדלק של הסיויק תהיה טובה יותר? ועוד בסדר גודל כזה? המספרים שלך לא ריאליים.

 

אתה לא הולך לטפל בסיויק?

פורסם
באותם תנאים קשה לי לראות איך הסיוייק עושה 1 ל15 וה206 1 ל11. הAL4 היא תיבה אוטומטית חסכונית יחסית. הסיוויק עם בודי כבד הרבה יותר ומנוע גדול יותר, ההילוך הנוסף לא ישנה את כל זה. חד משמעית הפיג'ו צריכה לחסוך לך יותר בתידלוקים משמעותית.

 

בפג'ו הנתונים בדוקים. בסיויק הסתמכתי על נתוני יצרן, אבל לאור העובדה שהם יותר טובים משל מאזדה 3, והמאזדה 3 שיש ברשותי עושה בממוצע 1-13 עדיין יוצא שהנתונים של הסיויק צריכים להיות יותר טובים

 

החישוב שלך לקוי לגמרי. איפה עלות הכסף?

 

למה אתה חושב שתיקונים ל206 יעלו 6000 ש"ח בשנה? ראית את הסטטיסטיקות שלי?

כנראה שאתה צודק אבל לפי מה שקראתי בשרשור ישן יותר בפורום ככה יוצא בממוצע

למה אתה חושב שצריכת הדלק של הסיויק תהיה טובה יותר? ועוד בסדר גודל כזה? המספרים שלך לא ריאליים.

 

אתה לא הולך לטפל בסיויק? את זה באמת שכחתי, אבל אני לא חושב שיש יותר מדי תיקונים בשלוש שנים הראשונות לחייה, לפחות לא בסכומים משמעותים לצורך הדיון

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:

פורסם

כאחד שמחזיק טבלת אקסל כשכל טיפול ותיקון לכל אחד מהרכבים שלי רשומים בה, עד רמת הנורה השרופה:

 

עלות תיקונים בלבד (לא כולל החלפות שמנים ומסננים) באחזקה נכונה עצמאית של רכב פרטי ישן, שעושה בסביבות ה25000 ק"מ בשנה, יוצאת לי במקרה הגרוע 1600 ש"ח (קורולה 97 שבשנה ורבע הוחלפו בה מצמד, מצבר ושני צמיגים) , ובמקרה הטוב 0 ש"ח (דייהטסו גרנד-מוב 98 שבשמונה חדשים שהיא אצלי, לא היה בה שום תיקון) .

 

חכם גדול, לא מדברים פה על טויוטה,או על דייהטסו.

על הרכב המדובר, לפי דעתי ההוצאות עלולות לעלות על 6000 ש"ח...ואולי לא, תלוי במזל.

 

שוב, היה שרשור ארוך בזמנו על הוצאות של רכבים שונים...חפש אותו,אתה עלול להיות מופתע עד מאוד .

 

הינה: מצאתי לך אותו, קרא את כולו:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=17005

 

לעיונך.

 

בברכה.

פורסם
בפג'ו הנתונים בדוקים. בסיויק הסתמכתי על נתוני יצרן, אבל לאור העובדה שהם יותר טובים משל מאזדה 3, והמאזדה 3 שיש ברשותי עושה בממוצע 1-13 עדיין יוצא שהנתונים של הסיויק צריכים להיות יותר טובים

 

 

אין שום קשר בין נתוני יצרן לצריכת דלק. אין מצב שרכב ששוקל כמה מאות קילוגרם יותר עם מנוע גדול יותר בין 200 ל400 סמ"ק יצרוך פחות דלק. במיוחד כשהתיבה שהוא מתחרה מולה היא הAL4.

פורסם

חכם גדול, לא מדברים פה על טויוטה,או על דייהטסו.

 

אתה בעניין של לסלף דיון? למה מחקת את הסטטיסטיקה על הרנו?

 

 

שרשור ארוך בזמנו על הוצאות של רכבים שונים

 

השרשור הזה לא מעניין אותי. יש לי מספיק בסיס מידע על אחזקת רכבים כך שאני לא צריך מקורות נוספים, מה גם שהם שגויים, לדעתי. הדוגמאות שהבאתי הן רק חלק מבסיס המידע שלי. זה משהו שאני עושה כבר כמעט 20 שנה. אני מדבר על עלות אחזקה נכונה כמו שאני רואה אותה. לא על עלות אחזקה נכונה כמו שרוב מחזיקי הרכבים רואים אותה.

פורסם
אין שום קשר בין נתוני יצרן לצריכת דלק. אין מצב שרכב ששוקל כמה מאות קילוגרם יותר עם מנוע גדול יותר בין 200 ל400 סמ"ק יצרוך פחות דלק. במיוחד כשהתיבה שהוא מתחרה מולה היא הAL4.

 

אתה מוזמן לבדוק את הנושא, הסיויק החדשה עם מנוע יותר חזק (מהיר וגדול) ועם צריכת דלק יותר קטנה!

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:


×
×
  • תוכן חדש...