Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7053 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל שלום לכולם.

אני דיי חדש בפורום, אבל ראיתי כמה הודעות שעיצבנו אותי לגבי התנכלות שוטרים וכו'.

אז יש לי סיפור שיכול לעזור\לעניין את חלקכם שעדיין נהגים חדשים או מתחת לגיל 21.

ועכשיו הסיפור:

לפי כ-חצי שנה נגמר לחבר שלי ה"נהג חדש" והוא כולו שמח...

לפני שנגמר לו הנהג חדש, בדק עם מורה הנהיגה שלו האם מותר להסיע מעל שני נוסעים לאחר שנגמרת תקופת ה"נהג חדש".

התשובה של מורה הנהיגה הייתה כן.

ביום שישי לפני כשבועיים בדרך הביתה היינו חמישה חבר'ה ברכב בדרכנו הביתה (למען היסר ספק, חבר שלי לא נהג תחת השפעת אלכוהול, או נהג בצורה פרועה).

עצר אותנו שוטר לבדיקה שגרתית וראה חמישה אנשים ברכב. שאל השוטר את חבר שלי האם הוא נהג חדש וחבר שלי השיב לא.

השוטר חזר לרכבו בדק כמה דקות וחזר אלינו, הוא ביקש מחבר שלי לכבות את הרכב, להביא לו את המפתח ולצאת החוצה.

חבר שלי לא הבין למה ושאל, והושטר השיב: "אתה כבר לא נהג חדש, אבל אתה נוהג (שימו לב להבדל בין נהג לנוהג) חדש".

חבר שלי נלחץ והתחלנו לשאול שאלות. לדברי השוטר גם אם אתה לא נהג חדש אבל מתחת לגיל 21 אתה נחשב נוהג חדש ואסור לך להסיע יותר מ-2 אנשים ברכב!

אנחנו בינתיים התעצבנו וכשלא קיבלנו תשובות שנראו לנו הגיוניות ביקשנו מהשוטר לקרוא לקצין המשטרה מעליו (והוא כמובן התעצבן וקרא לנו חצופים וכאלה).

הקצין שמעליו הגיע וענה אותה תשובה, ובינתיים קראו לגרר ע"מ שייקח את הרכב (הרכב מושבת ל-30 יום ע"פ החוק החדש).

טוב אנחנו כבר הבנו שלא תהיה ישועה ו"נכנענו" ונסענו הביתה במונית.

בשוטר ביקש שחבר שלי יגיע להפקיד את הרשיון במשטרה ביום ראשון (על הדרך הוא כבר קיבל מהשוטר 1000 ש"ח קנס).

ביום ראשון חבר שלי לא יכל להגיע (הוא לוחם) ואביו הלך למשטרה. אביו הגיע וישב מול קצין משטרה ושאל אותו את אותם שאלות שחבר שלי שאל באותו יום שישי.

הקצין הרים טלפון לעו"ד של מחוז ת"א וביקש שיבדוק בחוק, עו"ד הורה לו מיידית לבטל את הקנס, להחזיר את הרכב ולבקש סליחה על ההטרדה. ככל הנראה הם חששו מתביעה בגלל המקרה.

על כל מקרה, הרכב חזר, הקנס ירד, התקבלה סליחה.

אבל זה לא משנה את העניין,

אם זו לא התנכלות ממדרגה ראשונה אני לא יודע מהי התנכלות.

והמסקנה היא שמותר להסיע יותר -מ-2 אנשים ברכב לאחר שנגמר לכם הנהג חדש.

שיהיה לכם יום טוב ושבת שלום.

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

פורסם

בקיצור, השוטר המציא מושג חדש בשם "נוהג חדש". כרגיל, המשטרה מוכיחה את איכותה ברבים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לפני שנה מורה הנהיגה שלי אמר לי שאסור לי לקחת יותר מ-2 אנשים עד גיל 21... , כל יום בא מישהו שאומר משהו אחר....

 

יש מישהו שבאמת יודע עד מתי מותר רק 2??

 

 

 

 

אלכס.

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

פורסם
עד שאתה צובר וותק של שנתיים עם רישיון, או עד שאתה מגיע לגיל 21. מה שבא קודם.

 

מחזק סופית!

פורסם

שמע, אתה עשית פה כזה בלאגן מכל המושגים, שחבל שהחזירו לך את האוטו!

1. יש חוק נהג חדש (שנתיים מיום קבלת הרשיון)

2. יש חוק נהיגה עם מלווה (3 חודשים מיום קבלת הרשיון)

3. יש חוק של הסעת 2 נוסעים ומעלה (על פי תקנות נהג חדש שהתעדכנו ביום 13.11.06, נהג חדש יכול להסיע שני נוסעים בלבד עד הגיעו לגיל 21.)

 

אם הוא כבר לא נהג חדש אבל עדיין לא בן 21 אז השוטר פעל נכונה!

אם חברך עדיין לא בן 21 (אבל כבר לא נהג חדש), דוקא הבורות של היועץ המשפטי או רצונו הטוב,היא שהחזירה לכם את האוטו.

 

קרא את הקישור הזה ותראה שבאמת יש מונח שנקרא נוהג חדש.

 

בקיצור, במקום לשאול אנשים שלא מבינים (מורי נהיגה), להקלע לעוגמת נפש באמצע יציאה, לחזור במונית, להריץ את אבא לתחנה ולריב עם שוטרים ואח"כ לבוא לכאן ולהתבכיין על יחס של שוטרים, הכי קל לבדוק את החוק ולפעול בהתאם.

לי זה לקח 2 דקות של חיפוש בגוגל...

אם אתה חושב שהאתר של המשטרה משוחד ולא מדויק, קבל את האתר של עו"ד ארז רופא שדן שם בנוהג חדש ובחוק הנוסעים החדש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מספיק כבר להתנכל משטרה כל פעם

החוק תקף ואין מה לעשות...

אתה יכול גם להתקשר למשרד הרישוי ולברר

פורסם

לא נכון. השוטר טועה ובגדול. מורה הנהיגה והיועץ המשפטי דווקא כן צודקים. חלאס לטחון את אותו הנושא 20 פעם. זה שזה כתוב באתר המשטרה זה עוד לא אומר כלום, המשטרה היא לא הגוף המחוקק אלא הגוף האוכף, לכן הם יכולים לכתוב גם שמי שהוא בן 19 והוא מצביע ברוך מרזל אסור לו לנהוג עם 3 נוסעים.

 

לעצם העניין שלנו:

 

ציטוט מאתר משרד התחבורה תחת סעיף נהג חדש תנאי נסיעה:

 

בנוסף קובע החוק כי נהג חדש לא יורשה להסיע יותר משני נוסעים עד הגיעו לגיל 21 שנה.

הגבלת מספר הנוסעים לנהג חדש חלה על כל מי שקיבל רשיון נהיגה החל מ- 1 בנובמבר 2004, והוא עדיין נהג חדש בן פחות מ-21 שנה.

הגדרה מאתר משרד התחבורה של המונח נהג חדש: בשנתיים הראשונות, רשיון הנהיגה הוא על תנאי. ועל כן חייבים לנהוג בהקפדה יתרה, על פי כללי התנועה ובהתאם לחוקים.

 

יתרה מכך גם באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ישנו המושג נוהג חדש, וגם שם נוהג חדש הוא לשמך שנתיים. כלומר ברגע שאתה לא נוהג חדש החוק לא תקף לגביך גם אם אתה רק בן 19 ו75 וחצי ימים.

 

נוהג חדש = נהג חדש. שניהם נקראים כך רק למשך השנתיים הראשונות של הנהיגה. ע"ע פרוטוקול מהדיון בוועדת הכלכלה בכנסת לגבי כל עניין החוק הנ"ל:

 

סעיף ‎4. הוספת סעיף ‎12א‎2.



 

 

 

אחרי סעיף ‎12א‎1 לפקודה יבוא:

 

 

 

‎12א‎2. הגבלת מספר נוסעים לנוהג חדש.

 

 

 

נוהג חדש שטרם מלאו לו ‎21 שנים וחלפה לגביו התקופה שבה חלה עליו חובת הליווי האמורה בסעיף ‎12א‎1, לא יסיע ברכב מנועי יותר משני נוסעים עד שימלאו לו ‎21 שנים, אלא אם כן יושב לידו מי שכשיר להיות מלווה.

 

 

 

מי שהוא במצטבר, גם נהג חדש וגם בן פחות מ-‎21, זאת אומרת שאם הוא מסיע נהג חדש בן ‎20 או נהג חדש בן ‎22, זה לא חל עליו. אסור לו להסיע יותר משני נוסעים אלא אם כן יש לו מלווה. דהיינו, מותר לו להסיע שני נוסעים פלוס הנוסע השלישי ברכב שהוא כשיר להיות מלווה.

 

 

 

היו"ר גלעד ארדן:

 

 

 

למה הביטוי נוהג חדש לכל אורך הפקודה? אין לכם עניין לתקן את זה?

 

 

 

אתי בנדלר:

 

 

 

ביקשתי מחוה לבדוק את זה באקדמיה ללשון.

 

 

 

חוה ראובני:

 

 

 

מרגע שהמונח נוהג חדש נכנס פעם אחת, קיימת אחידות בנוסח.

 

 

 

לאה ורון:

 

 

 

למה משתמשים במונח נוהג חדש ולא נהג חדש?

 

 

 

אתי בנדלר:

 

 

 

לדעתי המונח צריך להיות נהג חדש.

 

 

 

קריאה:

 

 

 

השלט לפי תקנה ‎9א הוא נהג חדש ולא נוהג חדש.

 

 

 

אתי בנדלר:

 

 

 

לדעתי זה צריך להיות - ואני מבקשת ממך לבדוק את זה - נהג חדש. אני בעד לשנות את המינוח. דרך אגב, ייתכן שתאלצו לבקש פטור מחובת הנחה ביום רביעי.

 

בקיצור ולעניין:

עד שאתה צובר וותק של שנתיים עם רישיון, או עד שאתה מגיע לגיל 21. מה שבא קודם.

 

I rest my case

ROOONEEYY

פורסם
שמע, אתה עשית פה כזה בלאגן מכל המושגים, שחבל שהחזירו לך את האוטו!

1. יש חוק נהג חדש (שנתיים מיום קבלת הרשיון)

2. יש חוק נהיגה עם מלווה (3 חודשים מיום קבלת הרשיון)

3. יש חוק של הסעת 2 נוסעים ומעלה (על פי תקנות נהג חדש שהתעדכנו ביום 13.11.06, נהג חדש יכול להסיע שני נוסעים בלבד עד הגיעו לגיל 21.)

 

אם הוא כבר לא נהג חדש אבל עדיין לא בן 21 אז השוטר פעל נכונה!

אם חברך עדיין לא בן 21 (אבל כבר לא נהג חדש), דוקא הבורות של היועץ המשפטי או רצונו הטוב,היא שהחזירה לכם את האוטו.

 

קרא את הקישור הזה ותראה שבאמת יש מונח שנקרא נוהג חדש.

 

בקיצור, במקום לשאול אנשים שלא מבינים (מורי נהיגה), להקלע לעוגמת נפש באמצע יציאה, לחזור במונית, להריץ את אבא לתחנה ולריב עם שוטרים ואח"כ לבוא לכאן ולהתבכיין על יחס של שוטרים, הכי קל לבדוק את החוק ולפעול בהתאם.

לי זה לקח 2 דקות של חיפוש בגוגל...

אם אתה חושב שהאתר של המשטרה משוחד ולא מדויק, קבל את האתר של עו"ד ארז רופא שדן שם בנוהג חדש ובחוק הנוסעים החדש.

 

אתה טועה

אין מושג כזה בחוקי התעבורה "נוהג חדש"

רשום באתר משרד הרישוי ובאתר חוקי התנועה של הממשלה , רק על הנושא של נהג חדש

כל עוד אתה לא נהג החדש החוק לא מתייחס אליך וזה לא משנה באיזה גיל אתה.

 

 

אבי.

פורסם

3. יש חוק של הסעת 2 נוסעים ומעלה (על פי תקנות נהג חדש שהתעדכנו ביום 13.11.06, נהג חדש יכול להסיע שני נוסעים בלבד עד הגיעו לגיל 21.)

תסתכל מה כתוב...נהג חדש יכול להסיע 2 נוסעים בלבד עד הגיעו לגיל 21...המסקנה היא שאם הנהג לא מוגדר כנהג חדש אין עליו את ההגבלה

.

 

......

 

פורסם
לפני שנה מורה הנהיגה שלי אמר לי שאסור לי לקחת יותר מ-2 אנשים עד גיל 21... , כל יום בא מישהו שאומר משהו אחר....

 

יש מישהו שבאמת יודע עד מתי מותר רק 2??

אלכס.

כמו שנאמר - חד וחלק!

נהג חדש שטרם מלאו לו 21 שנים רשאי להסיע 2 נוסעים בלבד, בתנאי שלא יושב לידו מלווה.

זו לשון החוק.

 

יניב - זה גם מה שכתוב שקישור שהבאת, הבנת הנקרא חברים!!!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

כלומר אם יש בידך רשיון מגיל 16 על אופנוע או טרקטור ושם הוגדרת כנהג חדש ולאחר מכן הוצאת רשיון בגיל 17 על רכב

זה אומר שבגיל 18 תוכל לקחת אוטו מלא ?

לפי מיטב הבנתי כל אחד שיש לו רשיון מגיל 17 כבר בגיל 19 יכול לקחת יותר משני נוסעים ?

אז למה יש את ההגדרה של גיל 21 ?

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7053 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...