Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

S40 - מה ההבדלים (ומה מומלץ) בין T2.0 ל- T4?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מבין שישנם ארבעה סוגי מנועים: 1.8, 2.0, 2.0T וה- T4.

מה ההבדלים בעצצם בין ה- 2.0T לבין ה- T4? (מעבר לזה שה- T4 כמובן מהירה יותר, מה הבדלים במנוע, האם יש הבדלים נוספים בכיול הרכב, באבזור, וכו')

האם ההבדלים האלה משליכים גם על עלויות האחזקה של הרכב?

 

תודה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

היו עוד מנועים, כמו 1.6 שלא יובא, דיזל שיש בעיקר במוניות ועוד..

 

לשאלתך - גרסת T, 165 כ"ס, מצויידת בטורבו לחץ נמוך על מנוע 2000 סמ"ק, ובארץ הגיעה עם גאנטים שונים, ושינויים נוספים באיבזור מגרסת T4.

T4, עם קצת מעל 200 כ"ס, מצויידת במנוע 1.9 וטורבו בלחץ גבוה. הגיע לארץ עם גאנטים BBS וספויילר אחורי כסטנדרט ועם אופציות שונות ומגוונות.

 

הגרסאות של שנת 2000 ומעלה מאובזרות יותר, אבל בלי שינויים משמעותיים.

 

ככלל, הנסיון בארץ מראה שגרסת T4 עדיפה בכל על T רגילה. מעבר לעניין הכוח והאבזור - הנסיון במוסכי וולבו מצביע (באופן שלא ממש ברור לי, אבל ככה יוצא אמפירית) שגרסת T4 אמינה מאד יחסית, ולא רחוקה באמינותה מהגרסאות האטמוספריות. לעומתה גרסת הT שסבלה מתקלות חשמל שונות ומשונות.

עלויות האחזקה של כל וולבו S\V40 דומות למדי, ויקרות למדי - תודות למדיניות תימחור חלפים שערורייתית (ולא פחות) של חברת מאיר. יחד עם זאת, המכוניות אמינות, מאובזרות מאד, ומהירות כמו שד - ותודות ללוי יצחק - נותנות תמורה מעולה לכסף.

 

ועוד נקודה קטנה - מנסיון אישי אני יכול להעיד, שגרסת V (סטיישן) עדיפה בכל מצב על הסדאן (S), הן בפרקטיות הברורה, אבל יותר מפתיע - מנסיוני עם T4 V מול S - התנהגות הכביש של גרסת V טובה יותר, ואפילו ההגה המעורפל מאד מתחיל לתקשר ברמה משופרת בסטיישן.

 

לסיכום - T4 היא הקנייה המומלצת, ובפרט גרסאת V (אם כמובן ימכרו לך אחת מהשתיים שנמכרו כאן).

 

ונקודה אחרונה לשאר חברי הפורום - להגיד כריזמה אחרי כל פעם שמישהו אומר S40 זו חוכמה קטנה מאד שלא מצריכה הרבה ידע, ובטח שאחרי הפעם ה-50 - גם לא ממש חוש הומור, אז אפשר פשוט לוותר.

HFturbo

פורסם

האם מניסיונך המוסכים המורשים יסכימו להתקין חלפים שנרכשו במקומות אחרים (או למשל הובאו מחו"ל)?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אני מניח שעיקר הבעיות במישור מוסךמורשה-יבואן יעלו בהקשר זה בתקופת האחריות. אם לא מדובר ברכב באחריות - לדעתי זה נתון לשק"ד בעל המוסך. ולכן קשרים טובים עם אחד כזה (שיהיה מוכן לוותר במסגרתם במשתמע על המרווח שלו בחלפים..) יכולים להביא לפתרון שאתה מכוון אליו.

מעבר לכך, בכל מה שקשור בטיפולים רגילים לפחות, הS40 לא שונה מהותית מכל רכב אחר, ולכן כל מה שצריך זה זמן, ליפט וחלקים מתאימים

HFturbo

פורסם

אני לא מסכים

יש לי במשפחה T4 מאז 2003, למעט טיפולים רגילים (והאוטו נוסע) לא נאלצנו להחליף כלום. אין בעיות חשמל שנראות לעיין.

ההבדל בין הT4 לT הוא גדול. גם בפנים הרכב, בT4 המושבים הם חצי מעור, אוחזים יותר, ויש רדיודיסק (לפחות ב2003 בדגם הT לא היה).

מבחינת ביצועים, כמו שאמרו, בT מדובר על טורבו בלחץ נמוך, לעומת לחץ גבוה בT4. ההפרש מורגש מאוד.

חיצונית הT4 הגיעו גם עם פנסי ערפל (לדעתי באופציה, אני לא סגור על זה). ספויילר וגאנטים. (בT הגיעו 3 דגמי גאנטים, 2 מאוד דומים, רק שונים בחורים של הברגים).

אני הייתי ממליץ על הT4 , אבל קשה מאוד למצוא.

T תוכל למצוא בקלות, מיד ראשונה עם מעט ק"מ

הטיפולים עצמם לא זולים, אבל בהחלט לא יקרים (אנחנו מטפלים במורשה ביהוד)

פורסם
היו עוד מנועים, כמו 1.6 שלא יובא, דיזל שיש בעיקר במוניות ועוד..

 

לשאלתך - גרסת T, 165 כ"ס, מצויידת בטורבו לחץ נמוך על מנוע 2000 סמ"ק, ובארץ הגיעה עם גאנטים שונים, ושינויים נוספים באיבזור מגרסת T4.

T4, עם קצת מעל 200 כ"ס, מצויידת במנוע 1.9 וטורבו בלחץ גבוה. הגיע לארץ עם גאנטים BBS וספויילר אחורי כסטנדרט ועם אופציות שונות ומגוונות.

 

הגרסאות של שנת 2000 ומעלה מאובזרות יותר, אבל בלי שינויים משמעותיים.

 

ככלל, הנסיון בארץ מראה שגרסת T4 עדיפה בכל על T רגילה. מעבר לעניין הכוח והאבזור - הנסיון במוסכי וולבו מצביע (באופן שלא ממש ברור לי, אבל ככה יוצא אמפירית) שגרסת T4 אמינה מאד יחסית, ולא רחוקה באמינותה מהגרסאות האטמוספריות. לעומתה גרסת הT שסבלה מתקלות חשמל שונות ומשונות.

עלויות האחזקה של כל וולבו S\V40 דומות למדי, ויקרות למדי - תודות למדיניות תימחור חלפים שערורייתית (ולא פחות) של חברת מאיר. יחד עם זאת, המכוניות אמינות, מאובזרות מאד, ומהירות כמו שד - ותודות ללוי יצחק - נותנות תמורה מעולה לכסף.

 

ועוד נקודה קטנה - מנסיון אישי אני יכול להעיד, שגרסת V (סטיישן) עדיפה בכל מצב על הסדאן (S), הן בפרקטיות הברורה, אבל יותר מפתיע - מנסיוני עם T4 V מול S - התנהגות הכביש של גרסת V טובה יותר, ואפילו ההגה המעורפל מאד מתחיל לתקשר ברמה משופרת בסטיישן.

 

לסיכום - T4 היא הקנייה המומלצת, ובפרט גרסאת V (אם כמובן ימכרו לך אחת מהשתיים שנמכרו כאן).

 

ונקודה אחרונה לשאר חברי הפורום - להגיד כריזמה אחרי כל פעם שמישהו אומר S40 זו חוכמה קטנה מאד שלא מצריכה הרבה ידע, ובטח שאחרי הפעם ה-50 - גם לא ממש חוש הומור, אז אפשר פשוט לוותר.

 

מישהוא אמר S40? אז אני חייב לומר "כריזמה"...

אוף, עכשיו רווח לי! :)

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם
אני לא מסכים

יש לי במשפחה T4 מאז 2003, למעט טיפולים רגילים (והאוטו נוסע) לא נאלצנו להחליף כלום. אין בעיות חשמל שנראות לעיין.

 

על מה בדיוק אנחנו לא מסכימים כאן? מה שכתבתי התייחס לT ולא לT4 - קרא שוב.

 

הטיפולים עצמם לא זולים, אבל בהחלט לא יקרים (אנחנו מטפלים במורשה ביהוד)

 

פה אתה או לא מדייק או לא מעודכן - אם אתה עושה שימוש בחלפים מקוריים, פילטר שמן יעלה לך לא פחות מ 84 ש"ח, סט פלגים (ויש רק 4 כאן) עולה מעל 300 ש"ח, פילטר אויר מקורי (שמחזיק רק טיפול אחד לא לטעות) יעלה מעל 200 ש"ח, ועל כל כיסוי פלסטיק לבורג תשלם 30 ש"ח..

ולא - אני לא מאלה שבוכים ולא עושים כלום, בזמנו כתבתי מכתב להנהלת מאיר בעניין, ונעניתי תוך מספר ימים (ראוי לציון לטובה האמת) שמונה לאחרונה (נכון ללפני יותר משנה כבר..) מנהל מח' חלפים חדש (אריק כמדומני היה שמו) ושהנושא בבדיקה ובטיפול..

חודש אח"כ הייתי זקוק לאיזה בורג, נחשו מה קרה למחיר? - יפה - קפץ בעוד 20%.

וכל מי שמחזיק וולבו/הונדה/יגואר מוזמן לעשות ארביטראז עצמאי, ולרכוש בחו"ל (וEBAY זו דוגמא מעולה) כל מה שבה לו - ולהוויכח בהפרשי המחיר ה ה י ס ט ר י י ם בעצמו.

HFturbo

×
×
  • תוכן חדש...