Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7227 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן.

יש לי שאלה , נגיד ואני נעצר בזמן נסיעה בצומת או רמזור נגיד , ואני נמצא בעלייה משופעת , האם אני יכול ,או יותר נכון האם כשאני יעמוד בעצירה ואני ישתמש רק בנקודה של הקלאץ' , כלומר לא להדרדר אחורה ואני לא אשמתמש בעצירה מוחלטת (קלאץ' לחוץ עד הסוף וברקס או ניוטרל ואמברקס) זה יעשה נזק למצמד? יהרוס /ישחוק/או יגרום לבלאי מואץ כלשהו למצמד?

מקווה שלא חפרתי יותר מדי והבנתם:mm_smile:

פורסם

לא כל כך הבנתי את השאלה שלו אבל יש לי שאלה גם על קלאצ'

בטרקטורון, האם זה הורס שמורידים כמה הילוכים במכה ועוצרים במקום להוריד הילוך הילוך?

ובכלליות האם ללחוץ על הקלאצ' הרבה זמן הורס משהו?

 

תודה.

פורסם
כן.. זה יקצר לקלאץ' שלך הרבה מהחיים...
אתה בטוח? כי חלק אמרו לי שזה לא גורם לשום נזק וחלק אומרים שכן..

מישהו יכול גם להביא פירוט או נימוק מאחורי התשובה?

פורסם

גם אני לא כלכ ך הבנתי איזה נקודה בקלאץ אתה מיתכוון.

 

הנקודה של נקודת החיכוך או הנקודה הכי תחתונה בעת לחיצה על הדוושה (כלומר דוושת המצמד לחוצה עד הסוף).

 

אבל הכי חשוב יש לזכור :

מצמד מעביר את התנועה מהמנוע אל הגלגלים ע"י הצמדת שתי דיסקאות חיכוך.

כאשר לוחצים על דוושת המצמד עד הסוף - שתי הדיסקאות אינן נוגעות אחת בשניה ואין כל בלאי (מלבד כאבי רגליים לאחר זמן ממושך) עם פעולה זו אתה יכול לחיות שנים רבות ללא בלאי !!!

אך יש לזכור כי הרכב לא יזוז .

 

כאשר דוושת המצמד אינה לחוצה כלל- ישנו חיבור מלא של המצמד כלומר כל התנועה מועברת מהמנוע את הגלגלים (אין צורך להסביר שיש את תיב"ה בדרך)ואין כל בלאי למצמד.

 

אבל כאשר משחקים עם דוושת המצמד סביב נקודת החיכוך ישנו חיכוך וזה גורם לבלאי .

 

לגבי שאלתו של tom123

אם אתה מיתכוון להורדת הילוכים מ הילוך 4 להילוך 2??

אז ניתן לבצע זאת כל עוד ישנה המהירות המתאימה !!!

לכל הילוך יש את תחום המהירות האופטימלי שלו.

לגבי השימוש המעשי בטרקטור הייתי ניזהר קצת יותר כי המנוע של הטרקטור בנוי לעבודה חזקה ויכול מאוד שתוריד הילוך במהירות לא נכונה (בשביל אותו הילוך) ואז תיגרום נזק לתיב"ה.

 

ירון מאיר

פורסם
גם אני לא כלכ ך הבנתי איזה נקודה בקלאץ אתה מיתכוון.

 

הנקודה של נקודת החיכוך או הנקודה הכי תחתונה בעת לחיצה על הדוושה (כלומר דוושת המצמד לחוצה עד הסוף).

 

אבל הכי חשוב יש לזכור :

מצמד מעביר את התנועה מהמנוע אל הגלגלים ע"י הצמדת שתי דיסקאות חיכוך.

כאשר לוחצים על דוושת המצמד עד הסוף - שתי הדיסקאות אינן נוגעות אחת בשניה ואין כל בלאי (מלבד כאבי רגליים לאחר זמן ממושך) עם פעולה זו אתה יכול לחיות שנים רבות ללא בלאי !!!

אך יש לזכור כי הרכב לא יזוז .

 

כאשר דוושת המצמד אינה לחוצה כלל- ישנו חיבור מלא של המצמד כלומר כל התנועה מועברת מהמנוע את הגלגלים (אין צורך להסביר שיש את תיב"ה בדרך)ואין כל בלאי למצמד.

 

אבל כאשר משחקים עם דוושת המצמד סביב נקודת החיכוך ישנו חיכוך וזה גורם לבלאי .

 

לגבי שאלתו של tom123

אם אתה מיתכוון להורדת הילוכים מ הילוך 4 להילוך 2??

אז ניתן לבצע זאת כל עוד ישנה המהירות המתאימה !!!

לכל הילוך יש את תחום המהירות האופטימלי שלו.

לגבי השימוש המעשי בטרקטור הייתי ניזהר קצת יותר כי המנוע של הטרקטור בנוי לעבודה חזקה ויכול מאוד שתוריד הילוך במהירות לא נכונה (בשביל אותו הילוך) ואז תיגרום נזק לתיב"ה.

 

ירון מאיר

אני אסביר את זה בצורה הכי פשוטה.

אם אני משתמש בנקודת החיתוך של המצמד על מנת לא להדרדר אחורה ולא נעזר בבלמים (תחשוב שזה כמו זינוק בעליה רק בלי ברקס) אז זה דופק את המצמד , אם הבנתי את תשובתך נכון...

אז מה שאתה ממליץ הוא להגיע כמה שפחות לנקודת החיתוך? ככה המצמד יאריך חיים, תקן אותי אם אני טועה

פורסם

לגבי שאלתו של tom123

אם אתה מיתכוון להורדת הילוכים מ הילוך 4 להילוך 2??

אז ניתן לבצע זאת כל עוד ישנה המהירות המתאימה !!!

לכל הילוך יש את תחום המהירות האופטימלי שלו.

לגבי השימוש המעשי בטרקטור הייתי ניזהר קצת יותר כי המנוע של הטרקטור בנוי לעבודה חזקה ויכול מאוד שתוריד הילוך במהירות לא נכונה (בשביל אותו הילוך) ואז תיגרום נזק לתיב"ה.

 

ירון מאיר

תודה על התשובה אך שאלתי הייתה אחרת:

דבר ראשון יש לי טרקטורון ספורט ולא טרקטור

והשאלה הייתי כזאת-

נגיד אני נוסע 80 קמ"ש בהילוך 4 ואני רוצה לעצור אז אני לוחץ על הקלאץ' ולוחץ ברקס גם ויורד למהירות 20 קמ"ש וכל זה שהקלאץ' לחוץ עד הסוף כמובן, ואחרי שירדתי ל20 אני מוריד 2 הילוכים במכה עכשיו השאלה האם זה מזיק שהקלאץ' היה לחוץ כל הזמן? או שעדיף להוריד הילוך הילוך?

פורסם

הכווהנ היא להעביר מ4 ישר ל2 בלי לעבור ב3?

 

עדיף, פחות בלאי לקלאץ'. אבל אם אתה ציך להאט במהרה שילוב של הילוך נמוך יותר יעזור בהאטה.

 

אור.

פורסם
הכווהנ היא להעביר מ4 ישר ל2 בלי לעבור ב3?

 

 

 

לא הבנתי איך אתה מצפה שהוא יעבור מ-4 ל-2 בלי לעבור דרך שלישי...

 

הרי הילוכים בטרקטורון הם כמו באופנוע, אתה מוריד...5....4....3...2....N ואז ראשון.

 

ולשאלתך, אתה יכול להוריד הילוכים בצורה הזו שאתה מתאר, כל עוד הקלאץ' לחוץ אין עם זה בעייה אתה לא שוחק אותו. אתה רק שוחק קצת יותר את הבלמים כי אתה לא משתשמש בבלימת מנוע.

לדעתי זה עדיף כי כשאתה מוריד הילוך, משחרר קלאץ', שוב מוריד הילוך וכו' , אתה שוחק מעט את הקלאץ'. וכידוע לכולנו, רפידות "קצת" יותר זולות מקלאץ'.

 

לעניין השירשור, ממש ממש לא מומלץ לעמוד בעלייה ו"לנשוך" את הקלאץ', אתה תיגמור אותו מהר מאוד. תשתמש בברקס או בבלם יד.

יואב.

פורסם
אבל אם אתה ציך להאט במהרה שילוב של הילוך נמוך יותר יעזור בהאטה.

 

אור.

ממש לא.

בבלימת חירום, אף אחד לא מתחיל להוריד הילוכים. זה לוקח יותר זמן.

פורסם

אבל הכי חשוב יש לזכור :

מצמד מעביר את התנועה מהמנוע אל הגלגלים ע"י הצמדת שתי דיסקאות חיכוך.

כאשר לוחצים על דוושת המצמד עד הסוף - שתי הדיסקאות אינן נוגעות אחת בשניה ואין כל בלאי (מלבד כאבי רגליים לאחר זמן ממושך) עם פעולה זו אתה יכול לחיות שנים רבות ללא בלאי !!!

אך יש לזכור כי הרכב לא יזוז .

לא מדוייק שאין כאן בלאי.

אמנם לדיסקיות חיכוך אין בלאי אבל כל הסיפור הזה יושב על דחיף שעובר באמצע ובעצם מפריד בין הדיסקיות חיכוך, יש קפיצים שאמורים להחזיר את הקלאץ' למצב של "לא מפריד". במצב הזה מתבצע בלאי לקפיצים הנ"ל.

 

אתה שוחק מעט את הקלאץ'. וכידוע לכולנו, רפידות "קצת" יותר זולות מקלאץ'.

להגיד "קלאץ'" זה מונח מוטעה. תלוי מה בקלאץ'. לטרקטורון יש מנוע דומה לאופנוע מאוד, ככה שרפידות לקלאץ' לאופנוע עולות משהו כמו 350 שקל. קפיצי קלאץ' עולים בסביבות ה-70 שקל.

זוג רפידות לאופנוע 150+-, לטרקטורון אותו מחיר בערך, ואם זה שני דיסקים - תכפיל ב-2, ואם זה סנדלים לתופים אז זה עוד יותר יקר+תכפיל ב-2.

בקיצור, זה אותו חרטא, רק שלקלאץ' לוקח יותר זמן להישחק.

 

אלעד

פורסם

בעיקרון ובגדול גם בשיעורי הנהיגה המורה אמר לכם (אם זה היה מורה טוב כמובן)

שהורדת הילוכים הינה עזרה בבלימת הרכב ע"י המנוע .

כמו כן הורדת הילוכים נועדה בנוסף לכל היתרונות והחיסרונות שאתם יכולים להעלות כאן,

את המשך הנסיעה תוך כדי הימצאות בהילוך הנכון בו בזמן שהאור ברמזור פתאום היתחלף לאור ירוק

כך שאתם כבר נימצאים בהילוך המתאים ומה שנשאר זה לבדוק את הצומת ולתת את הגז...

 

ירון מאיר

פורסם
לא מדוייק שאין כאן בלאי.

אמנם לדיסקיות חיכוך אין בלאי אבל כל הסיפור הזה יושב על דחיף שעובר באמצע ובעצם מפריד בין הדיסקיות חיכוך, יש קפיצים שאמורים להחזיר את הקלאץ' למצב של "לא מפריד". במצב הזה מתבצע בלאי לקפיצים הנ"ל.

 

 

אלעד

אני לא אגיד שאתה טועה אבל אתה ניכנס כבר לתוך הקרביים של הקלאץ.

זה כמו להגיד כי כאשר אתה לוחץ על דוושת הדלק יש בלאי לקפיץ מחזיר .

ויש עוד המון דוגמאות.

בגדול לכל קפיץ יש את התוחלת "חיים" שלו .

כאן מדובר על המצמד עצמו .

 

ירון מאיר

×
×
  • תוכן חדש...