Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דפיקות במנוע - זיהוי ה"אויב" - איך?


Jack_R1
שימו לב! השרשור הזה בן 6453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה ארוך, אבל תישארו איתי, בלי פרטים בכל מקרה יהיה בלתי אפשרי להגיד משהו.

 

טוב, אחרי שעשיתי ראש מנוע ל-Citroen AX שלי, הכל היה מצויין, עד שנורית לחץ שמן נדלקה.

הבנתי ששאריות של ה-RTV (שמכונאי ארצינו כל-כך אוהבים לשפוך בכמויות) בתהליך הורדת ראש, כנראה, נפלו לעוקה בלי ששמתי לב.

 

אבל מה - כמו טמבל, ראיתי שמשחק עם גז מכבה את הנורה - וכל פעם שהיתה נדלקת, הייתי משחרר לניוטרל ודופק גז, לנקות מעברים בלחץ. עד שהגעתי, התמקמתי, ופירקתי את העוקה, את המשאבה, וניקיתי הכל. מצאתי קצת שבבים בעוקה - לא שוחים בשמן, אלא דבוקים לעוקה, ובכמות קטנה יחסית.

 

עכשיו, בעיה - קשורה או לא קשורה, לא יודע. הכל התחיל לעבוד, אבל המנוע תחת עומס משמיע תקתוקים חזקים מעל סל"ד מסויים. עושה את זה רק תחת עומס (בסרק אפשר לשמוע את זה לחלקיק שניה, כאשר לוחצים חזק על הגז, וזה מייד נעלם), וגם שומעים 2 תקתוקים כשהמנוע הקר מניע, לפני שהשמן מתחיל לזרום במעברים.

תחת עומס, שומעים את זה מתגבר ומתעצם מסביבות 2500 סל"ד ומעלה. לפני זה - רעשים רגילים.

 

הרעשים לא היו אחרי החלפת אטם ראש, אבל מצד שני, עשיתי כיוון שסתומים מייד אחרי זה, ואולי לא סגרתי את האומים (כיוון עם ברגים) בכח הנדרש.

 

קצת דירדרתי טיימינג, הרעשים התחילו להופיע בסל"ד יותר גבוה, אבל לא עברו.

 

אני צריך דרך לזהות, מה מקור הרעשים. השארות - מיסב קראנק \ מיסב טלטל \ שסתום שיצא מכיוון \ דלק דפוק. טיימינג תקין, הצתה היתה בסדר גמור לפני הסיפור עם השמן. מישהו יכול לפסול אפשרויות (נניח, אולי שסתום לא מכוון לא יכול ליצור בעיה כזאת?), ולעזור לי להגיע לשורש הבעיה?

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

יש לציין בהשערות אתה חזק, בפרטים חשובים לא!

אתה נתת אופציות של סיבות רבות לרעשים, אך נמנעת לציין פרטים חשובים, כגון סוג וצמיגות השמן בו אתה משתמש,האם החלפת שמן ומסנן שמן לאחר החלפת אטם הראש, מה הסיבות לפירוק הראש. האם המנוע עבר התחממות יתר?

ברוב המקרים במנועים ישנים, פרוק ראש המנוע, גורם להגברת יחס הדחיסה של המנוע, מה שגורם

ללחצים בעוקת השמן, בריחת דחיסה מטבעות השמן לעוקה, לחץ על מסבי גל ארכובה וטלטל, ולחץ

במיסבי גל הזיזים.

ציינת שחשדת באפשרות של סילקון אדום שחדר לשמן, מאפוא הרי ציינת שאתה לא השתמשת בסיליקון, ציינת שמצאת שבבים באגן השמן, איזה שבבים מתכת, או סיליקון?

פרט בנושאים שהדגשתי, ונוכל לאבחן מרחוק טוב יותר.

האם נורת לחץ השמן דולקת או מהבהבת לסרוגין?

כפי שציין חברי דוד מזר, יש לשמוע את הרעשים, על מנת לאבחן סופית.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Jack_R1, לפי התיאור שלך נראה לי שצריך לחרוט קרנק.

מה זה משנה לך אם זה מיסב קרנק או טלטל,בשני המקרים יש להוריד את המנוע מהרכב ולפרק אותו.

אבל אני רוצה לסייג את דבריי, צריך קודם לשמוע את הרעש.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו קראנק.

 

מקווה שאני טועה...

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת, מה שמשנה לי, זה לפסול את כל האופציות של תקלה שלא דורשת הורדת מנוע. באמת לא משנה לי איזה מיסב הלך לי על הקראנק, אם כן.

 

לצביקה:

אטם ראש הולחף עקב בריחת לחץ למע' קירור. הראש עבר יישור שטח, כל השסתומים נבדקו ואטמו. השמן הוחלף יחד עם הפילטר כאשר פירקתי את העוקה (100 ק"מ אחרי החלפת אטם ראש), Liqui Moly 5W40 (סינטטי מלא למי שלא מכיר), אין לחצים בעוקת שמן - יש נשם חופשי למנוע, אין טבעות שמן במיסבי קראנק - השמן מוזרק מבחוץ על המיסבים. נורת לחץ שמן לא דולקת - כתבתי שפתרתי את הבעיה הזאת. אטם ראש בעובי סטנדרטי, אז יחס דחיסה באמת הוגבר, אבל זה לא הזיז לאף אחד עד שלא התחיל הסיפור של חוסר לחץ שמן. מצאתי בעוקה שבבים של RTV (שכנראה נפלו לשמן כשהורדתי את הראש - RTV ישן, ואני משתמש בשכבות דקות מאוד שלא משאירות סימנים) ושבבים מתכתיים, כמות שבבי מתכת היתה קטנה יחסית, כמו כן, חתיכת RTV נדבקה לפתח השאיבה של המשאבה, וכל המתקן עבר ניקוי בגלל זה.

 

 

 

מה אני יכול לעשות כדי לפסול מקורות אחרים, ולהישאר רק עם מה שדורש הורדת מנוע?

מה שמטריד אותי, שלפי היינס הדפיקות של קראנק צריכות להיות קבועות (בכל סל"ד), ומה שמופיע רק בהאצה \ הפעלת עומס, זה לא דפיקות קראנק, אלא ping של הצתה מוקדמת. הם טועים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב, שבבי מתכת באגן השמן מקורם ממסבי המנוע, טלטלים או ראשיים.

 

אם היית מפרק מסביי מנוע לבדיקה, שאגן השמן היה מפורק, הייתה מקבל תמונה יותר טובה ומוריד אפשרות לרעש ממסבי טלטל ו/או מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת מה שנת היצור של הרכב, ואני מניח שמדובר מנוע קרבורטור, הייתי מנסה לעבור לצמיגות שונה, ועובר למינרלי בצמיגות 20/50.

לא מן הנמנע שהרעשים מגיעים ממיסבי הקרנק ויש לחרוט אותו.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בעיה להעיף את העוקה עוד פעם - עכשיו אני כבר מתורגל לעשות את זה בחצי שעה :)

 

אני יכול לפרק מיסבי טלטל מהעוקה, אבל איך אפשר לפרק דרכה את מיסבי הקראנק (הראשיים)?

 

שנת ייצור 1989 - אכן, קרבורטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיט... הספר הזה לא ברור דווקא בחלק של engine disassembly.

 

1) בסוף כן יש טבעות שמן, הזרקה לתוך המיסב ולא מסביב. ולחץ שמן תקין. זה אומר משהו על המיסבים?

2) בסכמה המבנה שמחזיק את הקראנק היה נראה יחיד. אחרי חיפוש ממושך, אכן מצאתי שאלה 4 חצאי טבעות. תודה, דניאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הבוקר הקטנתי מרווח שסתומי הפליטה, והתקלה התחילה להתנהג לפי הספר, לא השאירה הרבה מקום לספקות.

דפיקות בכל סל"ד, חוסר שימון בסל"ד סרק, דפיקות נעלמות תחת האצה חזקה או בלימת מנוע.

 

שאלה חשובה - יש אפשרות להחליף מיסבי טלטל בלי להוציא את הקראנק ובלי לפרק את המנוע? מה הסיכונים בכך? יש לי מיקרומטר לבדוק את הצורה העגולה של תושבת המיסב על הקרנק, אין לי דרך לבדוק את הטלטל.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה,כן יש אפשרות להחליף מיסבי טלטל בלי להוציא את הקראנק ובלי לפרק את המנוע?

יש לפרק את שני הברגים של הקאפה(קסוות המייסב) למשוך אותה יחד הברגים החוצה,לדחןף את

הטלטל לכיוון הראש.כך תוכל לבדוק עם מיקרומטר את נקודת הקרנק, אין שום סיכונים בכך.

מכונאי מיומן יכול להגיד לך את מצב הקרנק לפי מצב המיסבים.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה!

אני מקווה לפתוח את העוקה עוד פעם בסופ"ש הזה, למצוא את המיסב הדופק, ולהחליף, או את כולם, אם לא אמצא בוודאות.

אפשרי לזהות את מצב הקרנק לפי התמונות של המיסבים המפורקים? אם כן, אעלה אותן לפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

באם ישנם חריצים על פין גל הארכובה, החלפת מייסבים לא תחזיק מעמד זמן רב.

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...