Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות מקורס מרוצים בטורקיה


NMP
שימו לב! השרשור הזה בן 6449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בסוף שבוע האחרון השתתפתי בקורס מרוצים שמסלולים מוציאה לטורקיה.

זה היה המועד השני אז אני לא הראשון לשתף חוויות בפורום. יש את מורן שעשה את זה קודם:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=122558

 

בכל זאת חשבתי לשתף קצת ולתרום גם וידאו איכותי של הנסיעה עצמה :twisted: (בסוף למי שישרוד את הטקסט הארוך)

 

הקורס נערך במסלול בעיר איזמיר שבטורקיה:

http://www.izmiryarispisti.com/en/index.html

כך נראה המסלול:

track1.jpg

(או אם מישהו רוצה שרטוט מדוייק עם מרחקים)

כל הסלאלומים שבפינה הימנית תחתונה נראים מגניבים מאוד אבל לצערי הם לא משתתפים בעסק. הקטנים משמשים לקארטינג או משהו כזה והלשון הרחבה יותר תוכננה כחלק מהמסלול אבל התברר שזה היה קצת מסוכן כי מגיעים במהירות גבוהה מאוד ויש באמפ בכביש וכניסה ל-hairpin הדוק ביותר. נשמע מאוד מאתגר וקורץ אבל קיבלנו במקום זאת עקומה מהירה.

 

לפני שאפרט על חוויות ומסקנות אני אציין שזה חלק משיתוף פעולה מאוד רחב של מסלולים עם המסלול הזה וכבר עכשיו יש קורס כל חודש והרבה תיכנונים על הרחבת שיתוף הפעולה כמו גם שינויים והתאמות כמו רכבים שונים או תכנים שונים. אולי אפילו הוצאה של נהגים להתחרות בליגה המקומית.

 

הרכבים בהם עשינו שימוש הם חלק מליגת מרוץ שנערכת שם, fiat siena cup.

רכבים שבבסיסם הם משפחתיים רגילים (מנוע 1600 לא מרשים במיוחד) אבל עברו הרבה התאמות למסלול:

השינוי העיקרי ביותר להתנהגות הוא השיפור של המתלים בשיתוף עם צמיגי סמי-סליקס (אני מקווה שמוטי לא יכעס על הניסוח :smile:) וכמובן הכנסת כלוב התהפכות (+באקט עם חגורת 4 נקודות).

כמובן שגם הבלמים שודרגו כמו גם הקלאץ' (הסטנדרטיים מן הסתם לא היו מחזיקים יותר מ-session אחד).

אחרי כל ההפשטות שעשו לרכב הגיעו ל-900 קילו שזה כבר מאפשר למנוע החלש יחסית למשוך בצורה יפה.

 

בסופו של דבר מתקבל רכב מעניין מאוד. זה בהחלט לא טיל בליסטי והקליאו שלי הייתה נותנת לו בראש בישורות אבל בסיבובים, אחרי כל השיפורים שציינתי זאת כבר אופרה אחרת.

ברור שהייתי מעדיף רכב חזק יותר אבל לכל דבר יש מחיר ואפילו גבוה אז גם אם היו מציעים לי רכב חזק יותר בתוספת משמעותית הייתי מסתפק בכיף ברכב הזה. הוא מספיק בהחלט לצורך הלימוד וגם מספק חוויה עם מספיק אדרנלין (אם לקחת רכב לגבולות על מהירות תלת-ספרתית לא מספק מישהו שיקום :wink:).

 

המסקנה הראשונה שכבר קלטתי בתחילת השבוע (התחלתי את השבוע בנופש משפחתי באיזור) והיא התחדדה לגמרי בקורס: אל תתקרבו לטורקיה באוגוסט. עם טמפרטורות שעולות מעל 40 מעלות ואחוזי לחות שמזכירים חמאם טורקי קשה מאוד לתפקד. תוסיפו לזה את העובדה שטורקים לא יודעים מה זה מזגן (וגם אם כן הם יעשו הכל כדי לא להפעיל אותו) ותקבלו גיהנום. לא פלא שגם הרכבים נפלו כמו זבובים עם התחממויות ובעיות שונות (וגם אנחנו עם התייבשויות). זה מאוד קורץ לשייך הכל לעובדה שהשם פיאט מתנוסס עליהם אבל בקורס הקודם הרכבים תפקדו בצורה טובה בלי בעיות מיוחדות אז אני מאמין שכל רכב היה מתקשה לעמוד בנסיעה אינטנסיבית לאורך יום שלם במזג-האוויר הזה.

 

היום הראשון כלל חלק של תיאוריה ותרגולי בלימה על סף נעילה וכניסה לסיבוב עם החלפת הילוך.

העניין הוא שבגלל שבין המשתתפים היו לא מעט אנשים בלי שום ניסיון היו גם הרבה תרגולים מאוד בסיסיים (צריך לתרגל החלפות הילוכים כי אנשים לא נסעו שנים על ידני :roll:). תוסיפו לזה את העובדה שהיינו קבוצה ענקית (18 משתתפים), בעיות לוגיסטיות שמשכו את היום עד שמונה והחום הכבד ותקבלו יום לא קל שלפחות לטעמי האישי היה מעט מאכזב. היו לנו רכבים ביחס של 1:2 (שני נהגים על רכב) ומסלול פנוי וכמעט לא עלינו עליו עד הערב :-x.

אני התבאסתי כי ראיתי איך היום עומד להגמר בלי שמרביצים במסלול אבל אז הבנתי שאולי במקור היינו צריכים לסיים ב-17:00 אבל החבר'ה ממסלולים לא הולכים לבאס אותנו ככה. זה המשיך עד 20:00 והספקנו לעשות session הקפות על המסלול. זה כבר היה מה שציפיתי :twisted:.

המסלול היה מאורגן עם קונוסים שמסמנים נקודות חשובות במסלול: התחלת בלימה, סיום והפניית הגה, אפקס ויציאה. וכדי להתוודע כמו שצריך למסלול גם עשינו מעבר רגלי על כל המסלול - 2.2 ק"מ.

ביום השני כבר עשינו הרבה זמן מסלול, עם לא מעט session-ים של הקפות מסלול (בכל פעם יש 6 רכבים על המסלול) שאחריהן יש פידבק מהמדריכים, קודם כל הקפות באיזי (שהפידבק הקבוע שקיבלתי היה "תירגע, היית אמור לא לעבור 4500 סל"ד") ולאט לאט להגיע לגבולות שלנו. באמצע גם היה session שבו כל אחד עוקב אחרי מדריך. זה היה ממש כיף, פתאום עושים הקפות מסלול בקצב גבוה דבוקים לרכב נוסף. לפעמים אולי אפילו דבוקים מדי, תסתכלו ב-3:50 בערך, אני אפילו טיפה נבהלתי מהקירבה :smile: (הוא בבלימה על סף נעילה ואני אחריו משהה טיפה את התחלת הבלימה שלי ומתקרב אליו במהירות מפחידה כשגם אני בולם על הגבולות).

אני מבטיח לכם שהוידאו לא מעביר רבע מהחוויה אבל בכל זאת נראה לי שהוא מעביר קצת אז תהנו:

http://rapidshare.de/files/30631206/NMP-maslulim-izmir.wmv.html

 

אגב, כל היום השני היה עם מדידות זמנים אוטומטיות (חוץ מ-session אחד שהטרנספונדר שלי לא עבד בכלל :-x) ובסוף גם עשינו מקצה גמר ופודיום וכאלה.

נו, התחלתם למדוד זמנים, פלא שצריך להגיד לי להרגע ? 8-)

 

סיכום:

נכון לעכשיו זאת האופציה הכי זולה שיש לנו לקורס רציני על מסלול. המחיר מתאפשר בגלל שזאת טורקיה (סבבה, רק תיזהרו באוגוסט) והרכבים החלשים יחסית (כפי שכבר אמרתי, לא בעייתי בכלל).

אני חושב שמי שבא עם הרבה ניסיון של קורסים קודמים/ג'ימקאנות וכאלה יכול קצת להתבאס מהקצב האיטי בהתחלה למרות שזה דבר קבוע בקורסים של חו"ל. הבנתי מראם שיש תכנונים על הוצאת קורסים מתקדמים יותר אז זה יכול להוות פתרון.

לכל האחרים, זה יכול להיות קורס מושלם שמספק יופי של חוויה. אני גם ראיתי את זה על שאר החבר'ה שהיו איתי.

החבר'ה ממסלולים כל הזמן טוענים שיש לי רק ביקורת אז הנה אני אציין את מה שנראה לי מובן מאליו: כל מה שאני לא מציין הוא אחלה. המדריכים מעולים (וגם אחלה חבר'ה), הארגון היה טוב מאוד (כפי שציינתי היו קצת בעיות לוגיסטיות ביום הראשון אבל זה חלק מחבלי הלידה של הקורס ואני סומך על החבר'ה של מסלולים להפיק לקחים וליישם בפעמים הבאות), בניגוד לצרפת, יש ארוחות צהריים מתוקתקות ואפשר לחזור למסלול די מהר ובכלל השיתוף פעולה עם המסלול הזה נראה מבטיח (רק שיפעילו כבר את המזגנים האלה :smile:).

 

אגב, היו איתנו בקורס שלושה כתבים אז בקרוב יהיו גם כתבות עם עוד תמונות ווידאו.

 

מצטער על הסקירה הארוכה,

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובמילה אחת

W O W

 

אין לי יותר מה להגיד... רק WOW..

אולי מחר אני אתעשת...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו תגובה :grin:

 

שכחתי רק לתת קרדיט על הצילום לניר נבון ממסלולים שהרכיב מצלמת וידאו על הרכב של אדם שהדריך (יש עוד קטעי וידאו מתוך האוטו, של הדרך קדימה עם/בלי רכב מושך וכו', רק שהם לא מצלמים אותי 8-)).

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו עוד נראה מה למדת ב8.9! :twisted:

 

(היום כבר לא... :roll: )

 

 

מה העלויות של הקורס הזה?

האם היית נוסע לולא החופשה המשפחתית?

 

 

 

תום

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על סמך הקורסים שנערכו שם לנהגים ישראליים ועקב כך שאין למעשה מרוצי מכוניות בישראל , למעשה אפשר לקיים את אליפות ישראל במרוצי מכוניות-מסלול בטורקיה .

 

נהגי הראלי נהגו להתחרות שנים בקפריסין ןרוכבי האופנועים עשו זאת ביוון כך שזו לא אמורה להיות בעיה גדולה...

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה העלויות של הקורס הזה?

האם היית נוסע לולא החופשה המשפחתית?

במקור חשבתי "הי, אני בטורקיה בחופש שמסתיים בחמישי, יש קורס בטורקיה שמתארגן בחמישי...זה גם לא רחוק כל-כך...".

בפועל זה היה די רחוק ולא חסכתי בכלל כסף, להיפך. בשני המקרים אלה טיסות שכר שאין אפשרות לבטל או להזיז למקום אחר/זמן אחר ללא "קנס" מגוחך שהפך את זה למיותר. חשבתי שאני אקח מונית או משהו כזה כדי להצטרף אליהם (195 ק"מ). יצא מטורף וטיסה דרך איסטנבול יצאה חצי מזה.

בקיצור, הקורס הוא 1500 דולר ועלה לי עוד 100 דולר כדי להצטרף אליהם (אם היה עוד שעה הפרש הייתי כבר טס לארץ ושוב איתם בלי שום עלות נוספת אבל זה לא הלך).

חוץ מזה הקורס כולל גם את הארוחת בוקר וצהריים במסלול אז צריך רק כסף ליציאה בערב.

 

זלמן, אצלך יש אפשרות לדולרים מזויפים ? פשוט נשאר לי עוד קצת :lol:

 

דובי, אני רק יכול להעריך כמה זול זה אצלם ביחס לפוטנציאל של כזה דבר אצלנו. המסלול יושב קרוב לעיר מרכזית מאוד ועדיין השטח הענק שלהם יושב באמצע אזור "מעברתי" (אזור תעשיה עם מגורים סטייל שכם). אני בטוח שהקרקע עולה גרושים. רק לחשוב על שטח כזה באזור גוש דן...

אני בכלל לא אופטימי שנראה אצלנו כזה דבר בשנים הקרובות (וזאת עוד הערכה עדינה).

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הייתי שם.

 

נמנעתי מלתת סיקורון מפני שאני באבל.הילד שנפטר ביום רביעי במהלך הגיבוש היה החבר הכי טוב שלי.

רק רציתי לציין שניר הוא תותח רציני וג'נטלמן לא קטן וההוכחה לכך היא שעם כל הסיקור שהוא נתן,הוא "שכח" לציין שהוא סיים ראשון במדידות הזמנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לשמוע על החבר שלך.

משתתף בצערך ובצער המשפחה.

 

 

 

אם כבר העלת תותחים ג'נטלמנים ומדידות זמנים...

עוז "שכח" לציין שהוא סיים שני 8-) (נו, אם כבר הזכרנו אז נשלים את הרכב הפודיום: שלישי וצמוד ביותר סיים כתב רכב ששמו שמור במערכת :lol:).

בהתחשב בניסיון המוגבל יחסית (הילד בן 18 ) אני מאמין שעוד נשמע ממנו (כבר ב-mdc הקרוב או שרק בעונה הבאה ? :wink:).

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, גם השקיעו בהכנת קליפ מדהים (שאפילו כולל קטעים שלי :twisted:).

אבל צוקרמן, איפה התמונות פודיום ? אם זה היה רוני הוא כבר מזמן היה מכניס "עבדכם הנאמן סיים שני" :lol:

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה ממש ממש מדהים :)

כל הכבוד שיצאת ראשון ושאתה מצטנע ככה..

אני עוד יעשה את זה באחד מהימים אני בטוח!

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, אז מזל שאני לא רוני הא? :razz:

 

את הפודיום לא צילמתי מסיבות השמורות במערכת :wink:... תסתפק בתמונה של מיכל מקבלת תעודת סיום.

נ.ב: באחת התמונות בכתבה, אם ממש, אבל מ-מ-ש תתאמץ, תראה את עצמך עומד בפיטס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה כל-כך קשה בלצלם את עצמך בפודיום...איך רוני מצליח ?

 

כן, כבר מצאתי את עצמי (זה לא בפיטס, זה בהליכת מסלול).

 

בכל מקרה, למרות הפדיחות שלך, כתבה יפה 8-)

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...