Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם -שיפוץ סרן אחורי 205


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 6361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כידוע לרבים מבעלי 205, הסרן האחורי הינו מורכב ממוטות פיתול ולא קפיצים ספירלים.

יתרונות:

קפיצים ספירלים תופסים נפח בחלל הרכב מוטות פיתול לא.

ב 205 החליטו ללכת על מוטות פיתול שהינה מערכת אמינה בדר"כ, אבל כשצריך לשפץ זה מסובך ולא

פשוט כמו קפיצים ספירלים.

שורה תחתונה חבל שאין ברכבי קפיצים ספירלים.

לאחר הרבה דיונים והמון שאלות וחומר לקריאה החלטתי לעשות זאת לבד.

 

הרכב 205 1.4 שנת 89

* אני יעזר בצילומים שאני צלמתי וגם אחרים עלמנת לרכז הכל בשירשור אחד.

הבעיה:

סרן אחורי חורק מאוד הרכב יושב על התחת(בולמים סגורים לחלוטין מוטות פיתול עיפים ולא מתפקדים).

אופציות:

-סרן מפירוקיה משנתון מתקדם יותר. אין לדעת מה תקבל. עלות 400 ש"ח יש סיכוי שבסוף תצטרך

לשפץ אותו .

-שיפוץ הקיים. הסרן הוא 89 לכן יתכן שהוא גמור לחלוטין ושיפוץ הינו פיתרון זמני (הפינים כנראה

חרוטים כבר ואולי אף הצינור שבתוכו עובר המוט המייצב. עלות סט לשיפוץ 300 ש"ח אצל ג'אן המסגר

10 תל אביב(מקורי).ללא הפינים.

 

בגלל שזו הפעם הראשונה שלי . ומעוניין ששכר הלימוד יהיה נמוך ככל האפשר ובגלל שזה רכב 89 שהינו בור ללא תחתית. הוחלט לקחת סיכון ולשפץ את הקיים.

 

שלבים:

 

1.העמדת הרכב על בוקים(לא כמו שאני עשיתי שזה סכנת נפשות)והורדת הצמיגים.

2.פירוק הבורג שמחבר את האוזנים של המוט מייצב לזרוע ,בשני צדדים.

3.במרכז האוזן יש בורג פלסטיק קטן שעל מנת לפתוח אותו צריך מפתח טורקס(כוכב) הבורג הינו רק

מכסה. לאחר הפירוק אם נסתכל פנימה נראה את קצה המוט המייצב שבמרכזו ניתן להבריג בורג 8

מילמטר.

4.לוקחים בורג 8 מילמטר באורך של כ 8 ס"מ ומבריגים לאותו מקום (צד ימין של הרכב). עד הסוף.

5.במכות פטיש בעלות רגש אנו מכים בראש הבורג עד אשר המוט הפנימי יצא מהאוזן. עכשין אנו

יכולים למשוך את כל המוט המייצב מהצד השני.

6.מוצאים גלגל ספר ומפרקים אגזוז. שיהיה קל יותר לעבוד.

7.אנו מפרקים את צינוריות המתכת של הבלמים מהתוף על מנת שלא נצטרך להתבוסס בנוזל בלמים

שיטפטף עלינו ניתון להסתייע בבקבוק ליטר וחצי בכל צד.

8.אנו מפרקים את הצנרת שמתחברת לכל זרוע(לפני שמפרקים בולמים)ומזזים את הצנרת שלא תפריע

(בעדינות וברכות שלא יסדק צינור המתכת).

9.את הבולמים מפרקים מהחיבור התחתון שלהם.

10.בסוף כל מוט פיתול ישנו בורג טורקס שמקבע את קצה המוט לזרוע. אנו נפתח בשני הצדדים את

הבורג הזה.

11.הכבלים של הבלם יד מפריעים באת משיכת הזרוע החוצה(ניתן לפרק את התוף ולנתקם אבל ניתן גם

להשאיר. לא כלכך נוח).

מה שכן עוזר או לנתקם מהחיבורים שלהם בגוף הרכב. 2 לכל כבל. נותן עוד קצת אורך.

12.הוצאת הזרוע מתבצעת במכות פטיש בזרוע כמה שיותר קרוב למייסב ומשני צידי המיסב. צריכים

להשתמש בהיזמל לגישה נכונה יותר בחלק הפנימי. פעם בצד א' ופעם בצד ב' נגדי.

13.הזרוע יוצאת...חשכו עיני:shock: .הפנים גמורים,חרוטים לגמרי.המיסבים נטחנו לחלוטין והתפרקו

לרסיסים. החור במייסב, הינו הצד העליון, הייכן שיש עומס מירבי ומה אני יגיד לכם.. פשוט חור

והחריטה הגיעה גם לצינור שלתוכו נכנס המיסב.אין טיפת גריז בסרן . סביר להניח שמעולם לא

נפתח.[

תמונת מצב:

-מייסבים...איפה:-)

-פינים חרוטים לגמרי(גמורים).

-צינור חרוט בחלקו העליון הייכן שיושב המייסב(גמור).

 

מה עושים:

-נופלים לבירכיים מושיטים ידים לשמים וצועקים חזק WHYYY..

-ב 400 ש"ח לוקחים סרן מפרוק ומשפצים אותו בסטים שקניתי ב 300 ש"ח. בתקווה שהמצב בו לא

יהיה כל כך חמור. סה"כ 700 ש"ח.

-קונים רק פינים. מה שלא יעזור כי גם הצינור חרוט. ועוד כסף ...הרבה יותר מ 700 ש"ח(פינים

חדשים).

-מבינים שזה רכב 89 אם הרבה הוצאות שעלה לי בזמנו 2000 ש"ח והשקעתי בו אולי 5000 ש"ח.

והעובדה שאין לי עבודה בעקבות המלחמה.

אז מחליטים לההחליף מייסבים(לא יחזיקו כי הבסיס שלהם אכול וחרוט) להכניס קילו וחצי גריז לסרן.

שלא יחרוק. ומקפצים שינים שיהיה גבוהה יותר. יחזיק כמה שיחזיק.

14.את המיסב החיצוני מוצאים בלי בעיה (לא נשאר ממנו הרבה).

הפנימי..זה אומנות. בניתי חולץ שבנוי ממוט בעל הברגה לכל אורכו.

בקצה יש אום מקובע שאינו יכול לצאת כי הרסתי את ההברגה מאחוריו(הכרחי).

לקחתי שיבה בדיוק בקוטר של המייסב הפנימי שייפתי אותה משני צדדיה על מנת שאוכל להשחיל

אותה דרך המייסב הישן. משחילים על המוט ומכניסים דרך המיסב הישן,ברגש ומושכים.

עכשין השיבה ננעלת מאחורי המיסב הפנימי.

לוקחים ברזל מרובע 15*15 אם חור באמצע ומשחילים אותו על המוט ואחריו אום.

כשמסובבים את האום,השיבה לוחצת על המיסב הפנימי וחולצת אותו.

יתכן שתצטרכו לקחת מוט ברזל ארוך בעל קוטר של 2 ס"מ והכניס מצד שני ולהכות בשיבה .

המייסב יוצא בשלמותו. כי השיבה היא בדיוק בקוטר המיסב. יותר פשוט מזה,אין.

15.מעבירים חוטר אם סמרטוט. משייפים קצת להוציא חלודה. משייפים קצת את הפינים.

16.מכניסים גריז. הרבה גריז. את המייסב הקטן דוחפים באמצעות שיבה חדשה למקומו כמה מכות

עדינות בשיבה באמצעות המוט הגדול שהשתמשנו בו מקודם.

17.מרכיבים את המייסב הגדול יחד אם הרבה הרבה גריז. לאחר מכן שמתי קצת סיליקון אדום הייכן

שיושב המחזיר שמן והכנסתי את המחזיר שמן למקומו.מורחים גריז בכל מקום אפשרי.אפשר גם על

החלנות והמראות ברכב.

18.מכניסים את הפינים למקום באמצעות מכות פטיש אם רגש. יש להכות על כל היקף. כל פעם במקום

הנגדי למכה הקודמת.עד שהכל במקום.

19.לגביי הקפצת השן..אני מדדתי את המרחק בין התוף לבין מרכב הרכב(הקשת מעל לגלגל).

אם המרחק יהיה זהה בשני הצדדים ,אז מספר השינים מדוייק בשני הצדדים.

הגובה שאני מדדתי הוא 40 ס"מ. מה שהביא את הרכב לגובה של ריו צבאית בסופו של דבר.

אני אהבתי (עדיין יש תחושה קפיצית מעט, כשצריך).אבל גבוה יותר מהמצב שבו הרכב יצא

מהמפעל.

38 ס"מ מספיק בהחלט.

(כמובן שאת הבדיקה הזו עושים לפני שמחברים את הבולמים).

20.מרכיבים הכל מנקזים אויר מהבלמים.

21.אני במקום הברגי כוכב מפלסטיק הברגתי שני ברגי 8 מילמטר אם שיבה קפיצית כך שזה עוד

אמצעי להחזיק את הזרועות והכל במקום.

22.לפני שמרכיבים את האוזניים של המוט מייצב שמתי סילקון אדום מסביב שימנע מהגריז לצאת

החוצה.

 

מה קיבלנו:

 

-הרכב נוסע יופי.

-התחת לא שוקע, הוא גובה ויציב והכי חשוב מאוזן לחלוטין.

-אין חריקות.

-התחושה נעימה יותר בכביש משובש ובמפרים.

-אפשר לשבת מאחור ולהעמיס בתא המטען מבלי שהרכב יראה כמו וויפר.

 

*מצורפות תמונות, עוד יגיעו בהמשך.

 

 

כל הכתוב לעייל אינו הדרכה כיצד לבצע טיפול זה. ההמלצה היא ללכת לבעל מקצוע.

אם בחרת לעשות זאת לבד ,זה על אחריותך בלבד.

CIMG1633.JPG

CIMG1636.JPG

CIMG1637.JPG

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרשון המשפר, משום מה אין תגובה שלך ב PSI. השמח לקבל ממך ריג'קטים.

קבלו קישור לתמונות.

http://mushtheking.hevre.co.il/

 

וכן פחדתי לעבוד מתחת לרכב. אתם יודעים" שהזין עומד הראש בתחת" זה נכון גם לרכבים והטיפול בהם".

מנהלי הפורם יסלחו על השפה הבוטה.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אני צריך משהו כזה יש לי פיג'ו 205 שנת 95 3 דלתות וכשאני מעמיס בתא אחורי 3 אנשים אני יודע שזה יותר מדי בישבל רכב כזה אבל זה בכביש משובש גורם לטמבון האחורי לגעת בגלגלים כי גם הגלגלים גדולים כי יש לי מגנזיום חחח.

 

וואלה יפה למי שיודע לעשות כזה דברים.

פיג'ו - כשהחיים גונג'ל כדי שתהייה אריה - peugout

 

אני לא נוסע מהר אני טס לאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה והתיעוד.

אני הייתי מציע לך לשמור את כל המלל כדי שלא תצטרך לרשום הכל מחדש אם תהיה תקלה נוספת בפורום.:|

כמה ק"מ הרכב שלך נסע עד שהגיע למצב כזה של הסרן?

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Mush. שום פרויקט, מפואר ככל שיהיה, אינו מצדיק חוסר אחריות כפי שמשתקף מהתמונות.

 

לא מניחים מכונית על בלוק, ולא על שום דבר אחר שיכול להתפורר\להישבר\להיתפרק. זה שאתה מודע לזה בעצמך רק עושה את זה עגום יותר.

 

כשהמכונית מונחת על בלוק, יש עומס של כמה מאות קילוגרמים על נקודה אחת ספציפית, קטנה ומצומצמת בו. הנקודה הזו מעולם לא תוכננה לשאת משקל כזה (וגם לא לבוא במגע עם מתכת), ואם הבלוק היה מתפורר כשאתה תחת המכונית, אתה אפילו לא היית מספיק להשלים את המחשבה "איזה אדיוט אני".

 

עם כל הכבוד וההערכה לפרויקט שביצעת, איני בטוח שאני רוצה שאדם קל דעת כמוך, כזה ש"לי זה לא יקרה" הוא עקרון מנחה אצלו, ינהג לידי בכביש.

 

אני ממש מקווה שזו היתה מעידה חד פעמית, ומאחל לך להפנים מהר מהר שכל מי שנהרג בתאונה (לאו דווקא תאונת דרכים) היה משוכנע עד לרגע המוות שלו זה לא יכול לקרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...