Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סליחה על הבורות... מהו בדיוק מומנט?!?!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8380 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כפי שכתבתי בכותרת הייתי רוצה לדעת מהו מומנט.

אשמח לקבל הסבר גם אודות יחידות המידה בו הוא נמדד ומה משמעותן (קג"מ)

 

תודה.

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

על התשובה...

אבל:

חיפשתי בנט קר ומאתי הסבא לךא ברור

חיפשתי בפורום ולא מצאתי את הידיים והרגליים....

 

אשמח לקבל הסבר ....

פורסם

תראה, מומנט זה בעצם חלק מהמושג מומנט פיתול, וזה בעצם מין הגדרה לכוח סיבובי, זה לא רק לגבי מנועים אגב, מנוע מסתובב ומפיק כוח וזה המומנט שלו, בדרך יש תיבת הילוכים ועוד עד שזה מגיע לגלגלים, אבל הכוח הסיבובי שהוא מסוגל ליצור זה המומנט.

עוד דוגמא פשוטה למומנט זה מפתח שוודי למשל, כשאתה רוצה לסובב אום או בורג שתקוע חזק אתה משתמש במפתח שוודי שממיר את הכוח שאתה מייצר לתנועה סיבובית ונותן לך תוצאה של הרבה יותר מומנט מאשר אם היית מנסה עם האצבעות, ככול שהמפתח יהיה ארוך יותר כך הכוח שלך יוכפל יותר, המומנט זה הכוח שנוצר בראש המפתח בעקבות הדחיפה שאתה מייצר בתחילת המפתח בידית אחיזה.

 

סליחה אם זה לא הכי ברור או לא הכי מדוייק... אבל זה הכי מפושט שאני יכול לנסות להסביר...

 

ינון.

פורסם
תראה, מומנט זה בעצם חלק מהמושג מומנט פיתול, וזה בעצם מין הגדרה לכוח סיבובי, זה לא רק לגבי מנועים אגב, מנוע מסתובב ומפיק כוח וזה המומנט שלו, בדרך יש תיבת הילוכים ועוד עד שזה מגיע לגלגלים, אבל הכוח הסיבובי שהוא מסוגל ליצור זה המומנט.

עוד דוגמא פשוטה למומנט זה מפתח שוודי למשל, כשאתה רוצה לסובב אום או בורג שתקוע חזק אתה משתמש במפתח שוודי שממיר את הכוח שאתה מייצר לתנועה סיבובית ונותן לך תוצאה של הרבה יותר מומנט מאשר אם היית מנסה עם האצבעות, ככול שהמפתח יהיה ארוך יותר כך הכוח שלך יוכפל יותר, המומנט זה הכוח שנוצר בראש המפתח בעקבות הדחיפה שאתה מייצר בתחילת המפתח בידית אחיזה.

 

סליחה אם זה לא הכי ברור או לא הכי מדוייק... אבל זה הכי מפושט שאני יכול לנסות להסביר...

 

ינון.

 

צודק 100%. קוראים לכזו פעולה "זכיה בכוח"

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם

מומנט= כח*זרוע.

 

הנה שרוט קטן שמדגים מהו מומנט.

 

שים לב בדיאגרמת הממומנט כפונקציה של המרחק - ככל שהמרחק גדול מהכח המומנט גדול יותר. לעומת זאת שים לב בדיאגרמת הכח כפונקציה של המרחק שהכחנשאר קבוע, לאורך כל הקורה.

 

בקיצור, נהוג לומר שמומנט הוא "כח משוכלל" :wink:

 

M5Moments.gif

יניב

פורסם

הבנתי מהו מומנט בהקשר הפזיקלי המופשט.

אשמח לדעת איך כל זה מתקשר למכונית בדיוק... (הרי זהו פורום מכוניות...)

 

צודה לכל המשיבים

פורסם
הבנתי מהו מומנט בהקשר הפזיקלי המופשט.

אשמח לדעת איך כל זה מתקשר למכונית בדיוק... (הרי זהו פורום מכוניות...)

 

צודה לכל המשיבים

 

מומנט הוא כוח סיבובי. המנוע מסתובב...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
הבנתי מהו מומנט בהקשר הפזיקלי המופשט.

אשמח לדעת איך כל זה מתקשר למכונית בדיוק... (הרי זהו פורום מכוניות...)

 

צודה לכל המשיבים

 

מומנט הוא כוח סיבובי. המנוע מסתובב...

 

רוני

 

רוני, אתה באמת חושב שבעקבות התשובה שלך הוא מבין מה הקשר בין מומנט למכוניות? תקרא את השרשור כאילו אתה לא יודע מה זה מומנט...אתה חושב שעכשיו היית מבין מה זה?

 

 

ולשאלה של A123. בהכי כלליות שאפשר להגדיר מומנט במכוניות, מומנט זה גמישות המנוע. אם לאוטו יש הרבה מומנט, אז יהיה לו כח גם בסל"ד נמוך, ולא רק קרוב לשיא הסל"ד שלו. מה שאמרתי עכשיו זה בערבון מוגבל, ככה שאם יש תיקונים - בבקשה.....

Back to the original - NC again.

פורסם

אוקיי טיבי, קודם כל - טעיתי בתשובה שלי? (אני אענה במקומך - לא)

 

אז מה לא בסדר? בסה"כ קצת קימצתי במילים, שלא כהרגלי :wink:

 

ונתון המומנט באמת יכול לספר לנו על גמישות המנוע. מרגישים את המומנט הכי הרבה בלחיצה עד הסוף על הגז בטורים מסוימים. לדוגמא אם למנוע מסוים יש 15 קג"מ ב-5000 סל"ד, אבל רק 7.5 קג"מ ב-3000 סל"ד (מומנט נמדד לאורך הסל"ד, זה לא נתון יחיד), אז לחיצה על הגז עד הסוף ב-3000 סל"ד תניב משיכה חלשה ב-50 אחוז מזאת שתהיה ב-5000 סל"ד (יענו - דחיפה בגב...)

זה באמת על רגל אחת, וגם לא מדויק לחלוטין כי יש עוד משתנים, אבל המטרה היא להבין, ולא לסבך...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אוקיי טיבי, קודם כל - טעיתי בתשובה שלי? (אני אענה במקומך - לא)

 

אז מה לא בסדר? בסה"כ קצת קימצתי במילים, שלא כהרגלי :wink:

 

ונתון המומנט באמת יכול לספר לנו על גמישות המנוע. מרגישים את המומנט הכי הרבה בלחיצה עד הסוף על הגז בטורים מסוימים. לדוגמא אם למנוע מסוים יש 15 קג"מ ב-5000 סל"ד, אבל רק 7.5 קג"מ ב-3000 סל"ד (מומנט נמדד לאורך הסל"ד, זה לא נתון יחיד), אז לחיצה על הגז עד הסוף ב-3000 סל"ד תניב משיכה חלשה ב-50 אחוז מזאת שתהיה ב-5000 סל"ד (יענו - דחיפה בגב...)

זה באמת על רגל אחת, וגם לא מדויק לחלוטין כי יש עוד משתנים, אבל המטרה היא להבין, ולא לסבך...

 

רוני

 

רואה....כשאתה רוצה אתה יכול...כן כן, אפילו אתה.. אהבתי את ההסבר.

:mm_yeah:

 

אגב, לא אמרתי שטעית. פשוט אמרתי שההסבר הזה לא עוזר בגרוש לאף אחד...

Back to the original - NC again.

פורסם

אז למומנט יש דמיון עם מנוף?

 

מושכים חוט, וע"י כך, הכח שלנו מהיד מומר לכח סיבובי.

נכון?

 

אניוויי, איי דידנ'ט אנדרסטנד יט, וואט יז זה דיפרנס בטווין הורס פאואר, טו מומנט.

וואי אר זיי כומינג ינ דיפרנדס ארפיאמס?

 

ובעברית: למה הכח של המומנט בשיאו, מושג בסל"ד שונה מהכ"ס,

ומה בדיוק ההבדל בניהם?

 

שניהם זה אומר שלאוטו יש הכי הרבה כח בסל"ד מסוים,

אבל אני לא מצליח להבין את ההבדל.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

הספק הוא כמה מומנט מסוגל המנוע לספק בפרק זמן מסויים (זמן * עבודה).

בחישוב של כוח סוס יש גם חלוקה בפקטור מסויים שלא עולה לי לראש אבל זה לא ממש משנה כרגע.

 

כפי שבטח ידוע לך, יש לכל מנוע סל"ד בו הוא מפיק את שיא המומנט ולאחריו גרף המומנט מתחיל לדעוך. מקודם כבר כתבתי שההספק מחושב על ידי מכפלת המומנט בסל"ד ולכן לא תמיד המקום שבו המומנט מירבי ההספק יהיה מירבי גם הוא. לדוגמא, אם ב1000 סל"ד לאחר שיא המומנט, יירד המומנט רק בחצי ק"גמ, יש סיכוי שההספק בסל"ד כזה יהיה גבוה יותר מבאלף סל"ד קודם. (המספרים הם סתם דוגמאות ולא מייצגים את המציאות)

 

קאפיש?

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

פורסם

דרך אגב, אם יש למשהו רקע בהנדת רכב (מכונות), אשמח אם יוכל לתת לי קשר מתמטי בן מסת הרכב, התאוצה והמומנט (אם זה אפשרי...)


×
×
  • תוכן חדש...