Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת מבחן על BMW 320d סטיישן


redroze
שימו לב! השרשור הזה בן 7599 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה אומר לכם השם BMW ??? יוקרה? טכנולוגיה מתקדמת? מכונית מהנה לנהיגה?

היום (שבת) חזרתי לאחר שהות של 10 ימים בצרפת, גרמניה שוויץ, מתוכם הייתי קצת יותר משבוע עם BMW 320d.

 

יוצאים לדרך

יום רביעי, השעה 11:00, אנחנו מגיעים עם המזוודות למערב פריז לסניף NATIONAL/CITIER ואז מתחילות הבעיות. קודם כל אני חייב לציין שאנשים אומרים שבארץ יש שירות גרוע, אז קודם כל הפקידה היחידה מקבלת אותנו מחוץ למה שנקרא ה"משרד", היא אומרת לנו לחכות שהיא תסיים את הסיגריה. אנחנו לא לחוצים (עדיין) ולכן אנחנו מחכים בסבלנות שהגברת תגמור את הסגריה שלה ...

עכשיו בואו אני אסביר לכם מה זה ה"משרד", זה ביתן מסכן כזה, כמו קראוון, אין כסאות לשבת לחכות, אין מקום בפנים ליותר מ-3 אנשים, ומה שהכי מצחיק זה שככה זה כל החברות שליד (AVIS, הרץ וכו' שמסודרות בשורה כזו של ביתנים בפתח החניה) ...

עוברים למסמכים, חותמים וחותמים וחותמים וחותמ (הבנתם את הרעיון)... בנתיים אומרים לנו שהרכב בדרך. אנחנו עומדים חצי שעה, עדיין מכינים לנו את הרכב. עוברת עוד רבע שעה ואני מתחיל להתעצבן, אני מסביר לפקידה שרשום בפרוש בטופס הזמנה שאנחנו מגיעים לאסוף את הרכב ב-10:30, עכשיו כבר כמעט 12:00 ואין לנו אוטו !!! המסכנה לא יודעת מה לעשות עם עצמה, היא מצלצלת שוב לבחור בחניה והוא אומר לה שמכינים את הרכב כרגע. הפקידה השניה מגיעה, אני והפקידה מנסים להסביר לה את המצב, היא גם לא יודעת מה לעשות אבל לפחות הפעם הצלחתי להוציא את הרכב שאנחנו הולכים לקבל- C5, אני שואל אם דיזל או בנזין, הבחורה לא יודעת ...

טוב, בנתיים הבחור שהיא כנראה דברה אתו בטלפון עולה כמה פעמים כל פעם עם רכב אחר (C3, קורסה, פיאסטה וכו'), כל פעם הוא אומר לנו שהרכב יהיה מוכן עוד כמה דקות ...

אבא שלי אומר שהוא בחיים יותר לא עוזב את אוויס, אומנם ההצעה שלהם הייתה יקרה ב-100 יורו אבל לפחות שם אין את כל הבלאגן הזה ...

טוב, הבחור (שכנראה הוא הקצין רכב) מגיע פעם נוספת עם פנים ברצפה ואומר שהרכב כרגע בניקוי ושהם החליטו לעשות לנו "שדרוג" (בסוף המבחן תבינו למה המרכאות), הוא הולך לכיוון ה-BMW ואני אומר לעצמי בלב, "בבקשה תביא את ה-BMW, בבקשה תביא את ה-BMW ...", והוא מביא לנו את ה-BMW ...

ומה הדבר הראשון שרואים שנכנסים לרכב ??? נכון ...

 

אבזור ונוחות

מה זה ??? זה סטיישן זה ??? המזוודות בקושי נכנסות !!! 3 מזוודות בגודל בינוני ועוד תיק בינוני נדחסים לתא מטען של ה-BMW. בהחלט אפשר לצפות ליותר מסטיישן, באומגה המזוודות היו נכנסות בקלות, אז על אחד כמה וכמה ...

נכנסים לאוטו, מסתכלים מסביב, אוי ויי זמיר (כן, אני פולני!!!) !!! אין רדיו דיסק ?!?!?!?

אין חלונות חשמל מאחורה ??? אתם בטוחים שזה BMW ??? העיצוב השחור הקודר של BMW מזכיר לי שאני אכן יושב ב-BMW ...

ממה שכתוב למעלה אתם בטח מבינים האבזור דיי לוקה בחסר, בוא נגיד ככה שהקורולה SUN יותר מאובזרת יותר מה-BMW הזו. טוב, ניחא, נפיל את זה על חברת ההשכרה שמנסה לחסוך כל יורו ...

הקונסולה המרכזית ברורה מאוד והכל נמצא במקום. החומרים מצויינים, קשיחים ונעימים למגע, רואים שהרכב הזה לא יתפורר כמו צרפתיה ממוצעת. רק בעיה אחת יש לי, המתגים של החלונות חשמל הקדמיים באמצע (ליד הידית הילוכים) ??? נראה כאילו סיימו לעצב את הרכב, שלחו לפס הייצור ואז שכחו את החלונות חשמל ו"תקעו" אותם באמצע, המתגים עצמם גם לא משהו מיוחד, הם לא מרגישים מקובעים מספיק ...

המרווח מאחורה נדיב מאוד, בניגוד לסדרה 3 האחרונה שישבתי בה והיה דיי צפוף, פה כנראה הם הזיזו את המושבים אחורה על חשבון התא מטען מכיוון שיש המון מקום מאחורה.

מסובב את הסוויץ, מצפה לנהמה של הדיזל, אבל אין, אני מוריד את החלון לבדוק שאכן הנעתי את האוטו, מבחוץ שומעים טוב מאוד שהמנוע עובד. סוגר את החלון ושקט ...

מתחילים לנסוע, הנוחות נסיעה פשוט גרועה !!! אני לא אתבייש ואזכיר את הלנטיס שוברת הגב, זה מה שעלה לי בראש עם תחילת הנסיעה. אבל בואו נעשה הפרדה, הבעיה בלנטיס היא המתלים והמושבים הגרועים תורמים לחגיגה, פה ב-BMW המתלים דווקא דיי בסדר, אומנם קצת מוקשחים אבל ברמה סבירה, הבעיה נעוצה במושבים הגרועים, הם פשוט קשים כמו אבן !!!!

רגע, לא מספיק שהמושבים אבן ??? גם האחיזה הצידית שלהם לא משהו.

טוב, ניחא אחד כבר אמרתי אז הנה הניחא השני. ממשיכים בנסיעה ואז מרגישים את האיכות של ה-BMW ב...

 

איכות ניהוג ושלדה

יוצאים מפריז, נוסעים לכיוון בלגיה למסלול ספא (SPA). הדרך שמובילה למסלול מדהימה, אני מתחיל לאט לאט ללמוד את הרכב. פניות של שני וקצת של שלישי, האוטו בולע אותם כאילו הם כלום בשבילו. אני מתחשב בעובדה שיש לי כ-100 ק"ג של מטען מאחורה ואני לא מכיר עדיין את האוטו ולכן אני מחליט לא ללחוץ חזק ...

ההגה מצויין, קצת כבד במהירויות עירוניות (זה נראה לי בגלל שאני רגיל להגה חשמלי, נסיעה קצרה על המנטה ללא הגה כח תחזיר אותי למציאות) אבל מתקשר מאוד ובשורה תחתונה פשוט מצויין.

רוב הדרך הייתה בכבישים מהירים (חוץ מהכביש גישה לספא), לא נסעתי שם מהר, באזור ה-180 קמ"ש, 160 קמ"ש בתנאים קשים (לפעמים ירד גשם, התנועה הפכה לצפופה יותר וכו'), בישורות ארוכות עולה ל-200 רק בשביל לבדוק שהיא יכולה להגיע לשם.

מספא אנחנו ממשיכים לכיוון גרמניה, נוסעים לאורך נהר מוזל, הנופים מדהימים אבל מי בכלל מסתכל עליהם ??? הכבישים עוד יותר מדהימים, איך כזה כביש מסכן לאורך הנהר יכול להיות כזה מפותל ??? הגרמנים האלה יודעים טוב מאוד מה הם אוהבים ...

אנחנו מוצאים צימר מדהים ביישוב בורג, מסביב הכל גפנים והרים, אבא שלי לא מפסיק לצלם ...

יום שישי מגיע, אח שלי מתרגש לקראת המירוץ פורמולה 1 הראשון שהוא הולך אליו ואני מוניתי כשומר ראש צמוד אליו. מבט חטוף אל התוכניה מראה שיש גם פורשה 911 קאפ, אני אומר לעצמי "אולי בכל זאת אני קצת אהנה מה-3 ימים של המירוץ הזה". יום שישי זה היום הראשון של המירוץ, רובו חימום של המכוניות, הכנת סטאפים, הכרות עם המסלול וכו' ...

עושים הכרות עם סוגי המירוצים, קודם כל הפורמולה 1, איזה רעש עושות המטחנות דלק האלה ??? תצמיד את האוזן למטוס ולא תגיע לעוצמות כאלה. אני רץ לקנות לי ולאח שלי אטמים לפני שאני מאבד את השמיעה שלי ...

החימום הבא הוא פורמולה BMW, אני ואח שלי במשך שעה שוקדים בעזרת המשקפת למצוא את הנציג שלנו הלא הוא ארז ליבן. לאחר מכן נודע לי דרך חברה שלי (שהיא ד"א ידידה טובה מאוד שלו ובקרוב אני הולך לפגוש אותו, איזה כייף לי, אולי אני אלמד אותו כמה מהלכים :wink::oops: ) שהוא לא התייצב למירוץ בגלל בעיות מכאניות ברכב שלו, אח שלי גם מוסיף שהחברה שהוא מתחרה תחת שמה החליפה צוות טכני בגלל שהם גילו שהצוות הנוכחי ניצל רק 80% מהכח של המנוע או משהו כזה, אל תתפסו אותי במילה ...

סיבוב ראשון של פורמולה BMW ואני אומר לעצמי "מה זה ?????", הם נוסעים ברוורס או ראשון ??? ככה זה נראה אחרי שרואים את המטוסים של הפורמולה 1 ...

יום שני של המירוץ, הגיע הזמן לתפוס מקומות דירוג בכל המירוצים. בסוף היום יש גם מירוץ ראשון של פורמולה BMW מתוך 2. חבר'ה, אני אומר לכם, זה לא פורמולה, זה מכוניות מתנגשות !!! כמה תאונות ???? בראסמי בכבישים שלנו אין כ"כ הרבה תאונות. אני אומר לאח שלי שרואים שאלו מירוצים של ג'וניורים ...

יום שלישי, המירוץ הגדול, אבל רגע לפניו יש את הפורשה קאפ, לא משהו מיוחד, רק מישהו אחד שגמר מנוע באמצע השקיין ושפך טונות של שמן על המסלול והמירוץ הבא זה הפורמולה 1. הגרמנים האלה, תוך 15 דקות ולא היה זכר לשמן ...

המירוץ היה דווקא נחמד, קבוצת טויוטה האפסים (שאח שלי אוהד אותם) שוב לא לקחו שום מקום טוב למרות פתיחה סבירה ממקומות 7 ו-10 ...

גם בפורמולה 1 יש תאונות, רובן היו לידינו ככה שיש לי הרבה תמונות של הגרוטאות הלא אמינות האלה מועלות על גררים ...

טוב, נפסיק לשגע אתכם עם המירוץ ונחזור ל-BMW שלנו. אחרי הסופשבוע הגדוש בפורמולה אנחנו ממשיכים בדרכנו לכיוון הידנבורג, אבא שלי מזהה את העיר הוקנהאיים בדרך והוא נזכר שאח שלי אמר לו פעם שיש שם מסלול מירוצים. אח שלי ישן, אנחנו עושים לו "הפתעה" ונוסעים לשם מבלי שהוא ידע, אבל לצערנו הרב המסלול היה סגור בשביל מירוץ אופנועים :x

ממשיכים להידנבורג ומשם ליער השחור. פה אני חייב לעצור ולשבח את הגרמנים האלה, איזה כבישים ??? אתה נוסע בתוך יער, סיבובים בכל ההילוכים, בכל המהירויות, חלק עם ראות סבירה וחלק עם ראות מצויינת, פשוט תענוג. אני ממשיך ללמוד את הרכב אבל הפעם אני לוחץ קצת יותר, עדיין יש את המטען אבל הגיע הזמן לבדוק מה ה-BMW הזו יודעת לעשות ...

חבר'ה, אני מוריד את הכובע, הרכב הזה פשוט גדול עליי, הוא פשוט "בולע" את הפניות כאילו הם היו ישורת. ממשיכים לכיוון שוויץ (ZION, לא זו ממטריקס יא קרועים :lol:, בדן בדן וכו') ואז מגיעים לנקודה הכי כייפית בטיול, הר ששמו כרגע לא עולה לי לראש (לה הרמנסה או משהו כזה), שעליו בנוי הסכר הגדול, נראה לי קוראים לו סכר דיקס או משהו כזה.

אבל את מי בכלל מעניין השמות ??? אותנו מעניין הכבישים לא?! אז הם פשוט מטורפים, הפעם מצטרפים גם פניות של 180 מעלות מכיוון שאנחנו עולים להר. אני אישית אוהב יותר את העליה מאשר את הירידה, הסל"ד בשמיים (איזה בשמיים??? המנתק מגיע ב-4800 סל"ד אבל זה לאח"כ), אני מעיף מבט למד אוץ ואומר לעצמי "Holy shit and crazy bananas, אני לא מסתכל יותר על המד מהירות, רק המחשבה על המהירות שאני עושה את הסיבובים האלה גורמת לביצים שלי לשקשק יותר מהר מהסיבובי מנוע. טוב, לא מסתכלים יותר על המד מהירות", הרכב הזה ענק עליי !!! אני לא מצליח לדגדג אותו, הוא כ"כ שתול בתוך הפניה, כמו רכבת על מסילה. אני נכנס לפניות במהירויות שלא עולות על הדעת וה-BMW בשלה, לא מזיז לי את הגלגל הרזרבי. אני מגיע לפסגה של ההר, מתיישב לי על איזה סלע ומסתכל על הנוף המדהים, האדרנלין זורם בגוף. קר מאוד בחוץ, מה זה 9 מעלות ואני עם חולצה קצרה ??????? :shock: תראו מה האדרנלין עושה לבנאדם, אני מצנן את עצמי קצת (חוזר לטמפרטורת עבודה :wink:) ורץ לאוטו להביא משהו חם ללבוש ...

בירידה אני נתקע לא אחרי אוטובוס אחד אלא אחרי 3 :mad:. כל אוטו שמגיע מהצד השני אני פשוט מרחם עליו, האוטובוסים האלה עוברים ס"מ ספורים מהם למרות שהם יורדים כמעט עם כל האוטו לצדי הכביש שפשוט לא קיימים (מקווה שהבנתם :roll:), ועוד לחשוב שמי שנוהג באוטובוסים אלה נהגים צרפתיים :?

ממשיכים לאזור האלפים הצרפתיים שם מחכה לנו היחידת נופש שלנו שזה אומר שבוע שלם ללא מטען. וכן, גם היא נמצאת על איזה הר עם כבישים מדהימים, אבל הבונוס הוא שאנחנו כל יום עושים את הכביש הזה פעמיים (הלוך וחזור, למי שקשה לו) ועם הזמן למדתי להכיר אותו ...

כל יום היינו נוסעים לכיוון אחר. באחד מהימים נסענו לג'נבה, אבא שלי אמר לי "יש 2 דרכים, אחד דרך הכביש המהיר והשניה בכבישי נוף מפותלים", טוב, אתם בטוח כבר מנחשים מה בחרתי ...

הכביש הזה היה פשוט מטורף, היה בכלל בדרך נוף ??? הפעם קבלתי כביש עם 2 נתיבים, זה תרם מאוד למהירות והעובדה שלא היה שום רכב מסביב היה פשוט מושלם. סיבובים במהירויות תלת ספרתיות או שנושקות לתלת ספרתיות, אני פשוט משתגע מהיכולת של הרכב הזה. אני מגיע לסיבוב חד, 180 מעלות, אפילו יותר חד מהירידות לאיילון אבל ההבדל פה שהרדיוס קבוע ולא משתנה כמו בארץ. ברקס קטן לפני הפניה להעביר משקל לקדמיים, על השלט רשום מהירות מוגבלת ל-25, אני על 80. נכנס מהחיצוני, הצמיגים צווחים לשמיים, אבל לא !!! היא לא יוצאת למשחקים !!! היא פשוט לא זזה !!!

זה השלב שההורים שלי כבר החליטו שנמאס להם מהנהיגה שלי ושזה מסוכן מדיי אז מפה ועד סוף הטיול היה בעיקר טיסות בגובה נמוך על כבישים מהירים ונהיגה רגועה ...

ועכשיו נעבור לסעיף האחרון שהוא ...

 

מנוע וגיר

המנוע פשוט פנינה, מדהים, אין מילים לתאר אותו. בין אלף סל"ד לאלפיים אין כ"כ עם מי לדבר, יש סחיבה סבירה אבל לא משהו מיוחד. מעל 2000 סל"ד מתחילים להרגיש את האון של המנוע ומעל 3000 סל"ד החגיגה מתחילה. כל לחיצה בריאה על הדוושה מעל 3000 סל"ד פשוט תתן בעיטה חזקה בגב, מה שגרם לי לעצור בצד לבדוק שאין פה טורבו חבוי מתחת למכסה מנוע. המינוס היחיד של המנוע הוא שהקו האדום מתחיל ב-5 אלף סל"ד ונמשך עד 6 אלף סל"ד, אבל מה זה בכלל מעניין אותנו ??? המנתק מגיע כבר ב-4800 סל"ד ופשוט הורס את החגיגה, אני מקווה של-BMW הייתה סיבה טובה להגביל את המנוע לסל"ד הזה מכיוון שאם העקומה של הכח ממשיכה בעליה כמו מ-3000 סל"ד אז לעזאזל עם אמינות, אני רוצה כח !!!! רק עוד אלף סל"ד וזהו ...

ונעבור לגיר, ידני כמובן, 6 הילוכים. לקח לי קצת זמן להתרגל, אחרי הכל אני למדתי לפני כשנה על גיר 5 הילוכים ומאז אני נוסע בעיקר באוטומט לצערי הרב (אבל זה ישתנה בקרוב).

הגיר סופר קצר, אני דווקא אהבתי, אפשר לבחור בדיוק את הסל"ד שאתה רוצה לפי ההילוך. לדוגמא אפשר להיות ב-130 בשישי ולקבל שיוט וחסכון בדלק, או להיות ברביעי על גבול המנתק או על חמישי לקראת 4000 סל"ד וטונות של כח ...

בעקיפות הקטע של ההילוכים הקצרים והמנתק ב-4800 סל"ד דיי מפריע, לא פעם אחת קרה שהייתי צריך להעביר הילוך באמצע עקיפה מכיוון שהגעתי למנתק.

ואיך אפשר לשכוח את צריכת הדלק. על נס פח השמן שמעתם??? אז נראה לי ש-BMW מצאו את הנוסחא, הדלק באוט והזה פשוט לא נגמר. אנחנו עשינו יותר מ-800 ק"מ על מיכל של כ-50 ליטר והנסיעה שלנו היא ההפך המוחלט מחסכונית- שיוטים במהירות גבוה, רוב הזמן בסל"ד גבוה וכו'. אני בטוח שעם נהג חסכוני שיודע לנצל כמו שצריך את המנוע אפשר בקלות לעבור את ה-1K ק"מ על מיכל דלק שלם.

פה אני חייב לעצור ולציין בעיה רצינית ברכב והיא הקלאץ. פשוט קטסטרופה !!! המהלך הראשון שלו קשה מאוד, אח"כ הוא מתרכך אבל הנקודת חיבור שלו עם הגלגלים מזה צרה, צרה בצורה מפחידה, כ"כ צרה שפשוט אי אפשר לגלוש איתו, יש 2 מצבים, מצב גלישה ומצב של אין גלישה. אני זוכר מהקסרה דיזל שבה הקלאץ מצויין, שם הייתי יכול לגלוש בכל מני עוצמות מכיוון שהמרווח של החיבור עם הגלגלים היה דיי גדול, אבל לא ב-BMW הזו.

בתוך העיר הקלאץ הזה פשוט סיוט, לפעמים קרה לי שהאוטו נכבה בגלל שניסיתי לגלוש קדימה אבל הרמתי יותר מדיי את הקלאץ, אבל מצד שני הרכב פשוט לא התקדם קדימה.

במהירויות גבוהות הקלאץ טוב מאוד. ובשעה טובה ומוצלחת הגענו ל...

 

סיכום

בשביל לסכם את הנהיגה על הרכב הזה אני אראה לכם את הבעיה של הרכב הזה בעזרת המשפחה שלי. אני אישית נהנתי מאוד, הנוחות אכן מפריעה אבל אני יכול לסבול את זה, לי לא משנה לפתוח את החלון עם היד או שאין רדיודיסק/סאנרוף/ריפודי עור/וכו' אבל אני חייב לציין שזה אכן מוסיף.

אח שלי התלונן כל הזמן על האבזור הנמוך אבל את זה אני בטוח שכסף יכול לפתור.

ההורים שלי מאוד התאכזבו, בעיקר בגלל שבהתחלה הם חשבו כמו רוב האנשים ש-BMW זה רמה אחת מעל כולם והתאכזבו קשות. ההורים שלי לא מעוניינים בהגה מתקשר ויכולת גבוה אלא בנוחות ואבזור ובסעיפים האלה הרכב הזה פשוט נכשל.

ועכשיו הגענו לסעיף התמורה לכסף, אם וכאשר המכונית תגיע לישראל המחיר שלה יהיה בין 230K ל-250K ש"ח לפי הערכה שלי (תלוי באבזור), במחיר הזה המשפחה הישראלית (שהדרישות שלהם בערך כמו ההורים שלי) תוכל למצוא אופציות הרבה יותר טובות במחיר נמוך יותר. אני מבין את ההחלטה של BMW לא לייבא את הרכב לארץ, לא רק שהרכב יסבול מאיכות הכבישים בארץ אלא גם שהתמורה שלו למשפחה הממוצעת תהיה גרועה (ותוסיפו את זה למס הטפשי על רכבי דיזל).

אז מה יש לנו ??? רכב עם יכולת גבוה, איכות נהיגה מצויינת, נוחות גרועה, אבזור גרוע בדגם המבחן, מנוע חזק (יעמוד יפה מול כל מנוע 1.6 בנזין ממוצע ואפילו יביס אותו) וחסכוני מאוד, קלאץ פשוט גרוע, גיר מצויין ובגלל התמחור הגבוה של BMW בארץ הסיכויים שלו להימכר בארץ כמעט אפסיים. לי רק חבל על חובבי ההגה שנוסעים הרבה, אפשר לחסוך הרבה כסף עם הרכב הזה בגלל צריכת דלק נמוכה מאוד ואיכויות ניהוג גבוהות מאוד, בשביל אנשים כאלה הרכב הזה פשוט תפור עליהם, שוב, חבל שקמור מתמחרים את הרכבים שלהם כ"כ גבוה בתוספת המדיניות חסרת ההיגיון של המדינה מונעים מאתנו את הרכב המצויין הזה.

 

יום שישי בצהריים, אני מגיע לשדה תעופה בג'נבה, מחכה לי דרך ארוכה עד שאני אגיע לארץ (12 שעות של טיסות ושעות מבוזבזות בהחלפת טיסות), אני נפרד מה-BMW והכי חשוב מהמשפחה שלי שנשארת עד יום רביעי בצרפת. אני צריך לחזור לטקסים המסורתיים של כל שמיניסט וגם התחלתי להתגעגע יותר מדיי לחברה שלי ...

 

כשאני חושב על זה זו הייתה חוויה מדהימה, BMW הוכיחה את עצמה שוב כיצרנית מכוניות בעלות התנהגות בטוחה מאוד ביחד עם יכולת גבוה שתוכל לספק טונות של הנאה גם לנהג המנוסה. אני אישית גם הייתי רוצה לבדוק את ה-330d שראיתי דיי הרבה כאלה בדרך, המנוע 2 ליטר דיזל מאוד מתאים לרכב ונותן לו ביצועים יפים מאוד, אבל כשאני חושב על המנוע 3 ליטר דיזל זה נשמע מאוד מעניין ...

טוב נו, אולי פעם הבאה 8)

 

הנה קישור לתמונות של הרכב שהיה לנו מהאתר של BMW:

http://www.bmw.com/bmwe/products/automobiles/3er/touring/index.html

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני חורג ממנהגי ומשבח את רדרוז על כתיבה טובה וסקירה מעניינת (ואני רציני).

 

אני חושב שסקירות כאלו רק מוסיפות לפורום, בלי קשר לבנאדם שכותב אותן.

 

בנוגע לאיבזור - אתה צודק בהחלט, ב.מ.וו סדרה 3 מגיעה ערומה לחלוטין, כמו רכב מליסינג, וזה מאוד מעצבן. נהגתי על 318 חדשה לא מזמן והיא מאובזרת בקמצנות מדהימה. כמובן שתוספות יש אינסוף, אבל צריך גם לשלם... הרכב שעליו נהגתי דווקא היה נוח למדי, וגם המושבים היו טובים.

 

ועכשיו ברשותך רדרוז אתייחס לטעויות קטנות בסקירה:

 

כל לחיצה בריאה על הדוושה מעל 3000 סל"ד פשוט תתן בעיטה חזקה בגב, מה שגרם לי לעצור בצד לבדוק שאין פה טורבו חבוי מתחת למכסה מנוע

 

אמממ... THINK AGAIN... :wink:

 

המינוס היחיד של המנוע הוא שהקו האדום מתחיל ב-5 אלף סל"ד ונמשך עד 6 אלף סל"ד, אבל מה זה בכלל מעניין אותנו ??? המנתק מגיע כבר ב-4800 סל"ד ופשוט הורס את החגיגה, אני מקווה של-BMW הייתה סיבה טובה להגביל את המנוע לסל"ד הזה מכיוון שאם העקומה של הכח ממשיכה בעליה כמו מ-3000 סל"ד אז לעזאזל עם אמינות, אני רוצה כח !!!! רק עוד אלף סל"ד וזהו ...

 

זה מנוע דיזל, כולם "נגמרים" בערך ב-5000 סל"ד מקסימום. רובם אפילו לפני. ככה זה. כולם גם חסכוניים להפליא. שוב - דיזל...

 

ועכשיו הגענו לסעיף התמורה לכסף, אם וכאשר המכונית תגיע לישראל המחיר שלה יהיה בין 230K ל-250K ש"ח לפי הערכה שלי (תלוי באבזור), במחיר הזה המשפחה הישראלית (שהדרישות שלהם בערך כמו ההורים שלי) תוכל למצוא אופציות הרבה יותר טובות במחיר נמוך יותר. אני מבין את ההחלטה של BMW לא לייבא את הרכב לארץ, לא רק שהרכב יסבול מאיכות הכבישים בארץ אלא גם שהתמורה שלו למשפחה הממוצעת תהיה גרועה (ותוסיפו את זה למס הטפשי על רכבי דיזל).

 

320D מיובאת ארצה. אני בטוח שאפשר אפילו להביא אותה בגרסת טורינג, אם מתעקשים. המחיר 250000 ש"ח וזה גם ללא כמעט איבזור...

 

מנוע חזק (יעמוד יפה מול כל מנוע 1.6 בנזין ממוצע ואפילו יביס אותו)

 

"אפילו" יביס? ה-320D בגרסת טורינג ידנית עושה 9.2 שניות מאפס למאה ומגיעה ל-216 קמ"ש. גם באוטומט הביצועים דומים בהחלט. בהאצות ביניים היא מנצחת גם את מנוע ה-2.5 ליטר של ב.מ.וו (193 כ"ס) על אותו הרכב (7.5 ברביעי 80-120 לעומת 7.7), שלא לדבר על מנוע ה-2.0 שאותו היא פשוט שוחטת (9.2 שניות).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני מצטרף לדבריו של רוני ואכן נחמד שאנשים רושמים סקירות כאלו. בטח

על רכב שהם נהגו עליו יותר מ10 דקות והתרשמו ממנו.

 

 

לגבי המבחן עצמו:

 

לגבי הקלאץ, יכול להיות שהעובדה שלא נהגת על ידני הרבה זמן גרמה לקושי שלך

איתו.

 

להשוות את התא מטען לאומגה הגדולה משמעותית - לא חוכמה...

 

אגב לא חייבים לפתוח את החלון בשביל לבדוק שהנעת את המנוע. יש מד סל"ד :wink:

 

ההשוואה לקורולה היא אולי באיבזור על הנייר (חלונות מראות וכו') אבל אין ספק

כי תא הנוסעים של ה BMW מרשים.

 

סה"כ בהחלט היה נחמד לקרוא! (אם כי אני הייתי מתרכז יותר ברכב עצמו כדי לקצר

מעט את ההודעה).

 

ההודעה שלך הזכירה לי את הטיול נהיגה שלי עם ה156 באיטליה - גרמניה הייתי

חוזר על הטיול הזה בשמחה. רק צריך תקציב....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני חורג ממנהגי ומשבח את רדרוז על כתיבה טובה וסקירה מעניינת (ואני רציני).

 

אני חושב שסקירות כאלו רק מוסיפות לפורום, בלי קשר לבנאדם שכותב אותן.

 

בנוגע לאיבזור - אתה צודק בהחלט, ב.מ.וו סדרה 3 מגיעה ערומה לחלוטין, כמו רכב מליסינג, וזה מאוד מעצבן. נהגתי על 318 חדשה לא מזמן והיא מאובזרת בקמצנות מדהימה. כמובן שתוספות יש אינסוף, אבל צריך גם לשלם... הרכב שעליו נהגתי דווקא היה נוח למדי, וגם המושבים היו טובים.

 

ועכשיו ברשותך רדרוז אתייחס לטעויות קטנות בסקירה:

 

כל לחיצה בריאה על הדוושה מעל 3000 סל"ד פשוט תתן בעיטה חזקה בגב, מה שגרם לי לעצור בצד לבדוק שאין פה טורבו חבוי מתחת למכסה מנוע

 

אמממ... THINK AGAIN... :wink:

 

המינוס היחיד של המנוע הוא שהקו האדום מתחיל ב-5 אלף סל"ד ונמשך עד 6 אלף סל"ד, אבל מה זה בכלל מעניין אותנו ??? המנתק מגיע כבר ב-4800 סל"ד ופשוט הורס את החגיגה, אני מקווה של-BMW הייתה סיבה טובה להגביל את המנוע לסל"ד הזה מכיוון שאם העקומה של הכח ממשיכה בעליה כמו מ-3000 סל"ד אז לעזאזל עם אמינות, אני רוצה כח !!!! רק עוד אלף סל"ד וזהו ...

 

זה מנוע דיזל, כולם "נגמרים" בערך ב-5000 סל"ד מקסימום. רובם אפילו לפני. ככה זה. כולם גם חסכוניים להפליא. שוב - דיזל...

 

ועכשיו הגענו לסעיף התמורה לכסף, אם וכאשר המכונית תגיע לישראל המחיר שלה יהיה בין 230K ל-250K ש"ח לפי הערכה שלי (תלוי באבזור), במחיר הזה המשפחה הישראלית (שהדרישות שלהם בערך כמו ההורים שלי) תוכל למצוא אופציות הרבה יותר טובות במחיר נמוך יותר. אני מבין את ההחלטה של BMW לא לייבא את הרכב לארץ, לא רק שהרכב יסבול מאיכות הכבישים בארץ אלא גם שהתמורה שלו למשפחה הממוצעת תהיה גרועה (ותוסיפו את זה למס הטפשי על רכבי דיזל).

 

320D מיובאת ארצה. אני בטוח שאפשר אפילו להביא אותה בגרסת טורינג, אם מתעקשים. המחיר 250000 ש"ח וזה גם ללא כמעט איבזור...

 

מנוע חזק (יעמוד יפה מול כל מנוע 1.6 בנזין ממוצע ואפילו יביס אותו)

 

"אפילו" יביס? ה-320D בגרסת טורינג ידנית עושה 9.2 שניות מאפס למאה ומגיעה ל-216 קמ"ש. גם באוטומט הביצועים דומים בהחלט. בהאצות ביניים היא מנצחת גם את מנוע ה-2.5 ליטר של ב.מ.וו (193 כ"ס) על אותו הרכב (7.5 ברביעי 80-120 לעומת 7.7), שלא לדבר על מנוע ה-2.0 שאותו היא פשוט שוחטת (9.2 שניות).

 

רוני

 

קודם כל אני שמח לקבל מחמאה במיוחד ממך :oops: ...

 

בקשר לסל"ד, מה אכפת לי דיזל שמיזל ??? אני רוצה סל"ד !!!!!!! :yum:

יש לה כ"כ הרבה כח, שכחו מאמינות, רוצה אמינות ??? קנה לאנטאיכס/קורולע/אלמרע, תן לי את המנוע הזה קבוע ב-6 אלף סל"ד ואני מסודר לכל החיים (בתנאי כמובן שהרצועת כח נשמכת כפי שרשמתי ולא "מיישרת קו") ...

אתה יודע מה, עכשיו כשאני חושב על זה, לא הסתכלתי אף פעם במכוניות דיזל איפה מגיע הקו האדום, טוב לדעת שכל מנועי הדיזל מגיעים רק עד 5 אלף סל"ד. כל יום לומדים משהו חדש 8) ...

 

קודם כל אני מודה לך על התיקונים, אני לא יודע איך המגדש חמק מעניי, זה כנראה בגלל שהוא מכוסה בפלסטיק כמו כל המנוע ולא רשום שם שום דבר כמו טורבו (מה שמקובל בד"כ), בלילה אני אחפש קצת תמונות בשביל להמחיש לך ...

טוב לדעת שהרכב אכן מיובא ארצה, אני מוכן להשבע שראיתי סקירה ב"אוטו" או ב"מכוניות" שרשמו שם שהרכב מצויין אבל ב-BMW שוקלים עדיין אם לייבא אותו (אני אבדוק גם את זה) ...

ועוד יותר טוב לדעת שקלעתי בקטע של המחיר, 250K ש"ח לרכב לא מאובזר זה פשוט שוד לאור היום. ושוב, לא חבל לי על כל המשפחות שיוותרו על הרכב אלא חבל לי על כל חובבי הרכב שמפסידים פה רכב מצויין בגלל תמחור מטורף, עם המיסוי מסתדרים אבל המחיר הזה פשוט לא הגיוני, אתה יודע כמה אומגות אפשר לקנות בכסף הזה ??? סתאאאאאאם, זה היה בצחוק :lol:

250K ש"ח אולי הייתי נותן על ה-330D, שהיא צריכה להיות משהו מטורף ...

הגרסאת טורינג זו הגרסא שהייתה לנו, אם אני לא טועה אז טורינג זה השם לסטיישן.

רוני, אני בטוח שעכשיו את רוצה שאני אטוס כל שבוע לחו"ל, ככה יהיה שבוע שלם שקט ממני, אח"כ הודעה כזו ארוכה, ואז שוב שבוע שקט מהשטויות שלי וחוזר חלילה :lol: ...

עכשיו בקטע של ההאצות ביניים, למנוע יש כ"כ הרבה כח מעל 3K סל"ד, שזה פשוט דורש להמשיך אותו מעל 5 אלף סל"ד. אם אכן יש טורבו אז אני חייב להוסיף שהכניסה שלו מאוד אלגנטית (כל עוד אתה לא מדבר על מגדש על), ממש לא מרגישים ועובדה שאפילו אותי הוא הטעה (ואפילו מבט מתחת למכסה מנוע לא עזר לטמבל כמוני) ...

 

גיא, קבלתי את הביקורת, בהחלט אני מסכים שבלבלתי את השכל יותר מדיי, זה פשוט חוסך ממני לפתוח עוד הודעה באורך הגלות כמו פה רק בפורום אוף טופיק בשביל לספר את כל החוויות (ויש המון) ...

בקשר לאומגה, התא מטען של האומגה באמת עצום אבל תקח בחשבון שאנחנו מדברים פה על סטיישן מול סדאן, שזה אמור לפצות על ההבדלי גודל ...

אני מודע לעובדה שיכול להיות שהקלאץ היה קצת בעייתי בגללי, בגלל זה רשמתי שכמעט שנה לא נהגתי על רכב ידני. כשאני חושב על זה עוד פעם, יכול להיות שהחוסר מיומנות שלי הוסיף אבל לפי דעתי הקלאץ הזה לא טוב, יכול להיות שנהג מיומן יסתדר איתו יותר טוב אבל זה עדיין לא יהפוך אותו לקלאץ טוב ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני צריך לחזור לטקסים המסורתיים של כל שמיניסט

 

 

הנה קישור לתמונות של הרכב שהיה לנו מהאתר של BMW:

http://www.bmw.com/bmwe/products/automobiles/3er/touring/index.html

 

איך נתנו לך לנהוג ברכב? אין מינימום של גיל 21/24?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני צריך לחזור לטקסים המסורתיים של כל שמיניסט

 

 

הנה קישור לתמונות של הרכב שהיה לנו מהאתר של BMW:

http://www.bmw.com/bmwe/products/automobiles/3er/touring/index.html

 

איך נתנו לך לנהוג ברכב? אין מינימום של גיל 21/24?

 

מצטער שזה באיחור ושאני מחזיר נושא מלפני שבוע אבל אני בטוח שאתה דיי מצפה לתשובה ...

אז שלמנו הרבה כסף תוספת וקצת קשרים מאוד עזרו ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7599 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...