Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלתי בטסט על עשן,ואחרי פחות משעה עברתי!!קומבינה?תשפטו אתם.


amitt
שימו לב! השרשור הזה בן 5114 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

היום ניגשתי לאחד ממכוני הרישוי עם איסוזו טרופר דיזל, הרכב עבר את הטסט בקלות, ורק נשאר לי לבצע בדיקת עשן במין מכונה ממוחשבת כאשר הרכב"נוסע" 100 קמ"ש על המכונה.

הבוחן נסע והגיע ליותר 3000 סל"ד בערך, והפסיק את הבדיקה.

ראיתי שכל הגרפים על המסך היו ירוקים, אבל הבוחן טען כי הרכב מעשן, מסר מיד את הטפסים למשרד ואמר כי עלי לגשת ולשלם.

כששילמתי , הבחנתי בטופס הבדיקה שהרכב נכשל מכיוון שכהות העשן המותרת היא 59 הרטריג' והיו לי 66 הרטריג'.

אך עוד שמתי לב שדרישות התקן לבדיקה הן 100 קמ"ש מהירות מקסימלית (יש תמונה)והבוחן נסע ברכב במהירות של 110.

נאמר לי שעלי לגשת למוסך ולתקן את הזיהום(בטח היו מנסים למכור לי שם סיפורים יקרים).

ניגשתי לחנות החלפים הקרובה ,ורכשתי פילטר אוויר ב 35 ש"ח,החלפתי אותו,וניגשתי מייד לבדיקה חוזרת של העשן במכון הרישוי.

לפני הבדיקה (עם הפילטר החדש)ציינתי בפני אותו בוחן שהוא נסע במהירות לא תקנית על פי מה שרשום, והוא טען שזה חוקי ואין לי מה לדאוג .

הפעם הוא הגיע למהירות מקסימלית של 90 קמ"ש, כנראה בגלל שהתלוננתי בפניו, וראו זה פלא, קיבלתי תוצאה של 21 הרטריג'!.

הבוחן אמר לי" אתה רואה הפעם יצא הרבה פחות עשן".

בעין בלתי מזויינת הבחנתי כי יצאה בערך אותה כמות של עשן כמו בבדיקה הקודמת(מעטה מאד).

אציין שפילטר האוויר הישן היה ברכב כ 5000 ק"מ ויצא במצב מעולה.

נדרשתי לשלם 38 ש"ח על הבדיקה החוזרת, אדום ועצבני , ניגשתי אל "האחראי של הבוחנים" שטען כי דרישות התקן שמגבילות את המהירות ל 100 קמ"ש מיושנות, ושאין להתייחס אליהן ושהבוחן שלו מנוסה .

בנוסף שמתי לב שסוג המשאבה בבדיקה הראשונה היה "תג" , ובבדיקה השניה "אלקטרונית" שתיהן בוצעו על אותו מכשיר !(סימנתי על התמונה).

כמו כן הוא אמר שאין בכוונתו לוותר לי על תשלום הבדיקה החוזרת כתוצאה מבדיקה לא הוגנת בפעם הראשונה.

 

השאלות שלי בנושא הן:

1 האם הבוחן צודק, וניתן להתעלם מדרישת התקן להגבלת מהירות ל 100 קמ"ש , והוא יכול למשוך הילוך עד מתי שבא לו , מן הסתם עד הנקודה שרכב נכשל.?

2 האם ייתכן הבדל כה גדול בכהות העשן כתוצאה מכך שהחלפתי פילטר אוויר? או שזה בגלל הירידה במהירות בבדיקה השניה?

3 הבחנתי שכל הגרפים במהלך הבדיקה שנכשלתי בה היו ירוקים, האם הבוחן יכול לשנות ידנית תוצאות בדיקה(אולי בגלל שהראשונה לא הייתה אלקטרונית?)?

4 האם כדאי לי באופן עקרוני , לדרוש את כספי בחזרה , ולפרסם את שם מכון הרישוי (רק במידה ואכן הוא נוכל)?.

5 מה זה משאבת "תג" ולמה בבדיקה הראשונה היא הייתה תג ובשניה אלקטרונית???

 

צירפתי את שני הטפסים של בדיקת העשן, את הראשונה שלא עברתי, משום מה הם סירבו בהתחלה לתת לי אולי כי הם ראו שאני הולך לברר לגבי זה, אבל התעקשתי.

 

תודה רבה.

1 0332202.JPG

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לך!

 

בגלל שרובנו, כולל אני, מעדיפים להחליק 38 שקל ולוותר מראש הם מרשים לעצמם לטרטר אנשים למוסך וחזרה ולקנות חלקים מיותרים ולעמוד שוב בתור ושוב לשלם.

 

נשמח לשמוע על המשך השתלשלות העיניינם (ואת הערותיו של קומפי כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(1)עינין ה-100 קמ"ש אינו "קדוש".

(2)הבדיקה אמורה להתבצע בסל"ד מירבי מותר(3K זה צחוק ילדים ברכבך) בהילוך אחד לפני הילוך ישיר, כלומר בהילוך 4, סל"ד של כ-5K, המהירות תהיה מעל 120 בוודאות.

(3)רוב הבדיקות יתבצעו בהילוך 3, סל"ד כ-5K, מהירות נושקת ל-100(אולי אף עוברת אותו).

(4)לבוחן יש אפשרות לבחור בין שלושה סוגי משאבות:(א)אלקטרונית, (ב)מכאנית עם מגופה(פלומבה עופרת) מקורית או כזאת שהגישה אליה לא נוחה, (ג)מכאנית עם מגופה מתחלפת שעליה מלבישים תג מתכת ממוספר לצורך זיהוי.

(5)ברכבך קיימת משאבה אלקטרונית, הבוחן בבדיקה הראשונה פשוט "חיפף" את הבחירה(זה מופיע באופן אוטומטי על תג) מאחר ורכבך נכשל הבוחן לא נדרש לדייק בבחירה(למרות שרצוי). בבדיקה שמונפקת בעבורך, לאחר שהרכב צולח את הבדיקה, ישנה חובה לדייק בבחירה.

(6)בשתי הבדיקות הבוחן חיפף את הבדיקה, נראה כאילו המכון בסה"כ רצה "רק" תשלום נוסף עבור הבדיקה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי תודה רבה עמית.

מה מטרת הגבלת המהירות ל 100 קמ"ש אם אין התייחסות אליה?

בדקתי עכשיו הסל"ד המקסימלי ברכב שלי הוא קצת מעל 4000.

בזמן הבדיקה לא הייתי ברכב אבל הסתכלתי מרחוק על מד הסל"ד ובשלב מסויים היה נראה שהוא באמצע - ב3000 סל"ד.

ייתכן והוא הגיע לאיזור המקסימלי אני לא יודע להגיד בוודאות.(הסתכלתי גם על העשן).

בכל מקרה, האם ניתן לשנות תוצאות בדיקה באופן ידני?

האם בבדיקותיך ניתקלת בשינוי כל כך משמעותי ( מ66 ל 21) רק בגלל החלפת פילטר אוויר, שהיה יחסית חדש?

לפי מה קבעת שהמכון רצה שאשלם על עוד בדיקה?.

תודה רבה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתוצאה הנמוכה בבדיקה השניה היא שילוב של שני אלמנטים: מסנן אויר חדש ובדיקה פחות מאומצת של הבוחן.

 

אם הבוחן רצה להכשיל את רכבך בשנית, ניתן לבצע זאת בקלות יתרה גם מבלי ל"שחק" בתוצאות במחשב.

 

כן, ניתן ל"שחק" בתוצאות הבדיקה - זה הרי מחשב, תמיד ישנה דלת אחורית.

 

קצת מעל 4K?! נדמה לי שהוא נושק יותר ל-4.7/8...

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר התשובה המנומקת של עמית - אני חושב שמן הראוי יהיה לפרסם את שמו של מכון הבדיקה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתוצאה הנמוכה בבדיקה השניה היא שילוב של שני אלמנטים: מסנן אויר חדש ובדיקה פחות מאומצת של הבוחן.

 

אם הבוחן רצה להכשיל את רכבך בשנית, ניתן לבצע זאת בקלות יתרה גם מבלי ל"שחק" בתוצאות במחשב.

 

כן, ניתן ל"שחק" בתוצאות הבדיקה - זה הרי מחשב, תמיד ישנה דלת אחורית.

 

קצת מעל 4K?! נדמה לי שהוא נושק יותר ל-4.7/8...

הי, ירדתי עכשיו לבדוק שוב, בוודאות הקו האדום של הסל"ד מתחיל בפחות מ 4.2K .

איך הוא יכול היה להכשיל את הרכב בפעם השניה בלי לשחק בתוצאות המחשב?

האם אתה מתכוון לכך שהוא היה עובר את הסל"ד המירבי?, כי נדמה לי שהוא היה די קרוב לשם, אחרי שביררתי מה הסל"ד המירבי .

תודה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה בנויה על הקריאה הגבוהה ביותר שנמדדת, לא ממוצע ולא לאורך זמן, אלא על קריאה יחדה בלבד.

כך שהבוחן ברגע מסויים יכול להאיץ במהירות לסל"ד מירבי והתוצאה בקלות תטפס מעל 80% כהות עשן.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהבנתי, כלומר מהירות הטיפוס בסל"ד בטווח זמן קצר גורמת לעישון יתר?

 

זה ממש לא הוגן, הרכב במצב מעולה ולא מעשן בכלל, עובדה שבבדיקה השניה יצאה לו תוצאה מאד נמוכה.

אני כמעט בטוח שהוא עשה את הטריק הזה בבדיקה הראשונה.

יש צדק בלפרסם את שמו? או שהעניין מוטל בספק?

תודה

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אפשר להסביר איך מתבצעת הבדיקה אשמח.

 

לפי מה שהבנתי מהדף תוצאות, שמים את הרכב על דיינו כאשר יש לבחור הילוך בו הסל"ד המרבי הוא לא יותר מ 100 קמ"ש. (אצלי ברכב בנזין זה יהיה הילוך ראשון, שני מגיע ל 130 קמ"ש). לאחר הרצת המנוע ל סל"ד מקסימלי ללא עומס שמפעיל הדיינו, כלומר הספק בגלגלים של בערך אפס, מוסיפים עומס. כתוצאה מכך הסל"ד יורד קצת (15%) והמנוע מתחיל לייצר כוחות סוס כדי לא לתת לעומס להוריד את המהירות עוד ועוד. יתכן שהבוחן יכול לשחק בפתאומיות שבה מופעל העומס ולכן בתגובה מהירה או איטית של הגז שצריך להוסיף כדי לא לתת לסל"ד לרדת. כמו כן ההספק בשתי הבדיקות שהובאו פה היה דומה, 100 וקצת כוח סוס, ואילו העשן ירד לשליש. אני מניח גם שלא מותקן מאוורר מול המנוע כך שהאוויר שהוא יונק בוודאי חם יותר מאשר במציאות. הרבה פעמים רואים פלטת עשן קצרה בדיזל כאשר נותנים "מכת גז" מהירה.

לא חסרים רכבי דיזל בכביש עם עננות של עשן מאחוריהם, לפעמים עד כדי שאי אפשר לקרוא את מספר הרכב...

בהחלט יתכן שעניין המקסימום 100 קמ"ש נועד רק כדי שלא יצטרך המכון לקנות דיינו שמאפשר מהירויות גבוהות כלכך. בכל מקרה אם כתוב מקסימום 100 והיה 110 לדעתי יש מצב לטעון שהבדיקה לא היתה על פי דרישות משרד התחבורה ולכן יש לבצע בדיקה חוזרת חינם, הפעם לפי הגדרת התקן. כמו כן לא ברור איך סל"ד מקסימום זה 110 בהילוך אחד, ו 90 בהילוך אחר. ההבדל בין הילוך שלישי לרביעי (או שני לשלישי) הוא בד"כ הרבה יותר גדול, למשל משהו כמו 80 קמ"ש ו 120 קמ"ש בהתאמה. לכן אצלך נראה לי שהבוחן לא היה באותו סל"ד בשתי הבדיקות, ואולי בכלל היה בשתי הבדיקות באותו הילוך רק בסל"דים שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר הדיינו לא מדוייק.

(1)ההספק וכהות העשן מתחילים להבדק במהירות שאתה קובע למחשב.

(2)15% הפחתת עומס מבוצע כתרגיל חשבונאי במחשב הבדיקה, אין כל הטלת עומס במציאות.

(3)אין מאוורר בעת ההרצה, נתון הכ"ס בס"כ צריך לחצות את גבול 50% בכדי לצלוח את הבדיקה.

 

*פרסום שם המכון לא יועיל בדבר, כל נושא התלונה מוטל בספק(מבחינתך אתה צודק ב-100%, הכל עיניין של תחושה) וניתן לפרשו לשני הכיוונים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

בכל מקרה נראה לי קצת מוזר שבגלל 20 קמ"ש הפרש ,כהות העשן יורדת ביותר משני שליש ממה שהייתה.

ד"א ,למה לא מחברים את המכשיר כך שתהיה קריאה של הסל"ד המירבי שבו התבצעה קריאת כהות העשן?כך הבוחן לא יעשה מה שנוח לו.

בדיוק אתמול פירסם פה מישהו טופס דומה לשלי לגבי פיאט פונטו , שם היה רשום לו הסל"ד שבו בוצעה הבדיקה.

 

*האם ניתן להסיק מהבדיקה משהו לגבי מצב הרכב מבחינת כח הסוס?

(לפי היצרן יש לו 159 ,זה לגבי סל"ד מקסימלי?)

תודה רבה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לגבי סל"ד מקסימלי?

זה לגבי סל"ד שיא ההספק.

 

לפעמים, סל"ד שיא ההספק והסל"ד המקסימלי מתלכדים למספר אחד. בדרך כלל לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5114 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...