Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דרוש חוות דעת על בורה


asi08
שימו לב! השרשור הזה בן 6571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים, אבי שוקל מעבר לבורה 2002 2.0, ממזדה לאנטיס 2001 1.6 מאחר ואני לא בקיא בדגם המסויים הנ"ל רציתי לשמוע ממכם חוות דעת, על צריכת הדלק, התנהגות, סחיבה וכד'...

 

אני אישית לא חסיד של הקונצרן, אבל המעבר ממזדה לאנטיס יכול להיות יותר טוב.

Honda hornet 600

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אבי שוקל מעבר לבורה 2002 2.0, ממזדה לאנטיס 2001 1.6 מאחר ואני לא בקיא בדגם המסויים הנ"ל רציתי לשמוע ממכם חוות דעת, על צריכת הדלק, התנהגות, סחיבה וכד'...

 

אני אישית לא חסיד של הקונצרן, אבל המעבר ממזדה לאנטיס יכול להיות יותר טוב.

סביר להניח שהאחזקה השוטפת של הבורה תהיה יקרה יותר, בייחוד אם אתה מתכנן לטפל במוסכים המורשים. המנוע המדובר ידוע באהבתו לצריכת שמן בלא מעט אקזמפלרים - חשוב לקחת בחשבון. כמו כן, מדובר ביחידת כח חלשה יחסית ודי מיושנת, 8 שסתומים ו 115 כ"ס, כך שביצועים מיוחדים לא יתקבלו וצריכת הדלק תהיה גם היא בהתאם לגיל המנוע. מצד שני, לא תרגיש מחסור בכח ויש מומנט בשפע.

מבחינת התנהגות לא תקבל יותר מאחיזת כביש לא רעה. הבורה מבוססת על הגולף ואחותה התאומה של האוקטביה ומההגה תקבל פידבק סביר , לא לצפות להנאה מנהיגה מאתגרת.

איכות החיים ברכב תהיה טובה יותר ממה שהכרת במאזדה, עם יותר אבזור, איכות החומרים והרכבה טובים יותר.

 

גיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ללכת על בורה, אז בורה טורבו דיזל 1900, רכב מאוד אמין, לא ידוע על אהבתו לאכול שמן.

 

בגדול בורה, זאץ גולף סאדן, אותם מכלולים, אותו פנים, אותו מנוע.

מרווח גלגלים ארוך יותר, התנהגות כביש מאוד טובה, גלגלים במידה 205/55/16.

בלמי דיסק בכל ה 4 גלגלים, תאוצה טובה מאוד, מספק 112 כוח סוס ו 31 קג'מ.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבורה בסיס גלגלים זהה לזה של הגולף(והסקודה אוקטבייה והאודי A3).

לכולן בסיס גלגלים של 2.51.

סה"כ מכונית מישפחתית טובה למדי,ומנוע ה 2.0 למרות פעולתו המחוספסת מציע גמישות טובה וביצועים טובים.

האיבזור מקביל לזה של הגולף ואפילו עשיר יותר(וכולל בנוסף מראה פוטו-אלקטרית וחישוקי 16').

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה גיא..

עוד שאלה שעולה לי

 

האם לאוטו יש "מחלה" מסויימת מלבד זאת שציינתה שסוג המנוע הנ"ל שתיין שמן לא קטן?

דובר לא מעט על גירים אוטומטיים מבית קבוצת פולקסווגן אשר החזירו את נשמתם לבורא בטרם עת. בתי המצערת גם נוטים להתקלקל לעיתים ובמקרה החלפה העלות תגיע ל כ 8000 ש"ח במוסך מורשה , כיוון שהבמנוע ה2 ליטר יש מצערת אלקטרונית.

 

אני הייתי לוקח את הרכב לבדיקה במורשה פולקסווגן, אשר יתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה ויבדוק שאין פלט תקלות. במידה ויש, לקבל הצעת מחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבעלות אבא שלי בורה יד ראשונה 1.6 שנת 01' ברמת גימור קומפורטליין.

אבא שלי נוסע ברכב מעט מאוד, נכון להיום הוא עומד על בערך 65K ק"מ.

מאפיינים:

  1. מנוע קטן על הרכב, לפעמים אתה פשוט מרגיש שבא לך לעשות חור בריצפה ולדחוף עם הרגל א-לה משפחת קדמוני.
  2. גיר אוטומטי מהטובים שיצא לי לנסות, ובאופן כללי אני די שונא אוטומט. אם כבר אוטומט, שיהיה הגיר הזה (ולא חו"ח של פיז'ו, טפו!).
  3. מושב אחורי עם מרווח בעייתי, במיוחד אם אתה אדם גבוה ויושב באחת מהפינות. צורת הרכב היא כזאת שראשך תמיד יתחכך בתקרה.
  4. עיצוב פנים נאה. לא מסעיר אומנם כמו באיטלקיות, אך בהחלט לא משהו להתלונן עליו.
  5. צמיגי 205/55/16 ומראה פוטואלקטרית המשולבת עם חיישן מגבים באה רק בדגמי קומפורטליין ומעלה. בדגמים אלו תקבל גם, בנוסף, גלגל הגה מצופה עור, שעונים עם מסגרת אלומיניום ודש-בורד מעט שונה (ויותר יפה, לדעתי).
  6. תנוחת נהיגה טובה מאוד. ההגה מתכוונן לכל הכיוונים, וכן גם כיסא הנהג (ובקומפורטליין גם כיסא הנוסע מתכוונן לכל הכיוונים).
  7. איבזור מעט דל ביחס לשאר המכוניות מאותן שנים (ע"ע 307) כאשר כל תוספת עולה לא מעט בכלל!
  8. לא ידוע לי על כל צריכת שמן החורגת מהממוצע למכוניות משפחתיות.
  9. תא מטען ענק!
  10. ESP הניתן לניתוק רק בדגמים בעלי למעלה מ-100 כ"ס (דהיינו: TDI 110 כ"ס, בנזין 2 ליטר ו-V5).

זה מה שעולה אצלי כעת.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו טוחן דלק לפי מה שהבנתי מאחרים

מנוע 2 ליטר עם 115 כו"ס נו באמת.... ללאנטיס שלך יש 109,

 

כפי שנראה משרשורים אחרים צ'מפיון גומרת את לקוחותיה במחירי הטיפולים המוגזמים שלה, ככה שהאחזקה בכללי תעלה לך הרבה כסף שגם הטיפולים הם כל 10K.

 

אוטו צפוף מאחורה.

 

ושוב, פשוט יקרה!

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו טוחן דלק לפי מה שהבנתי מאחרים

מנוע 2 ליטר עם 115 כו"ס נו באמת.... ללאנטיס שלך יש 109,

 

כפי שנראה משרשורים אחרים צ'מפיון גומרת את לקוחותיה במחירי הטיפולים המוגזמים שלה, ככה שהאחזקה בכללי תעלה לך הרבה כסף שגם הטיפולים הם כל 10K.

 

אוטו צפוף מאחורה.

 

ושוב, פשוט יקרה!

115 כ"ס מול ה109 של הלאנטיס,וואו איזה השוואה מרתקת.

אם אתה משווה ביצועים של רכבים על ידי התחשבות בהספק בלבד,אני מרחם עליך במעט.

למנוע של הבורה לא חסר כח כלל וכלל,ומנוע גמיש מאוד-מעט מזכיר מנועים אמריקאיים.

מומנט טוב מאוד יחסית לקטגוריה ובתחום סל"ד טוב מאוד.

התנהגות כביש טובה? לא הייתי מגדיר את זה ככה,אלא יותר כמו התנהגות כביש בטוחה.

רכב טוב,פגושים חלשים מאוד (נכנס בי אחד כזה),סך הכל רכב לא רע בכלל ובהחלט התקדמות לאחר לאנטיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט התקדמות לאחר לאנטיס.
You can say that again!

אולי בורה היא לא הרכב הכי מבריק שיש, אבל היא בליגה אחרת לעומת הלאנטיס.

עוד שני דברים ששכחתי לציין:

  1. בקומפורטליין מקבלים גם משענת יד בין שני המושבים הקדמיים המכילה בתוכה תא אכסון יחד עם תא למשקפיים מעל הנהג.
  2. הבלמים ממש חזקים. לא יודע איך הדעיכה שלהם (אף פעם לא נהגתי אותה מ-מ-ש חזק), אבל יש להם נשיכה חזקה מאוד. בפעם הראשונה שנהגתי בה רציתי לעצור ולחצתי בעוצמה שהייתי רגיל אליה, ובאותו רגע בערך גיליתי ששתלתי אותה באדמה :lol:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבורה בסיס גלגלים זהה לזה של הגולף(והסקודה אוקטבייה והאודי A3).

לכולן בסיס גלגלים של 2.51.

סה"כ מכונית מישפחתית טובה למדי,ומנוע ה 2.0 למרות פעולתו המחוספסת מציע גמישות טובה וביצועים טובים.

האיבזור מקביל לזה של הגולף ואפילו עשיר יותר(וכולל בנוסף מראה פוטו-אלקטרית וחישוקי 16').

שכחת את הסיאט טולדו

אופציה מעניינת ולדעתי עדיפה על הבורה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש בורה TDI ואני מאוד מרוצה ממנה, רכב מאוד נוח, יש מקום די נוח גם ליושבים אחורה, מושבים נוחים, איבזור לא משהו מיוחד אבל מספיק, לי יש קומפורטליין והוא באמת יותר מפואר מהרגיל ויש לו גם טמבונים ופסי קישוט בצבע הרכב.

כמו שנאמר גם א מטען ענק, 3 גופות חופשי נכנסות שם...

 

מבחינת מנוע, המנוע אמין מאוד מאוד, אצלי יש 270 אלף קילומטר והאוטו נוסע טוב מאוד, גיר שקצת מסרס את המנוע אבל בסדר גמור, הרבה אומרים שיש ל בעיות אמינות אצלי בלי עין הרע הוא בסדר גמור. האוטו לא צורך כמעט דלקף בנסיעה רגועה הוא צורך בסביבות ה1-17.

 

לדעתי רכב מומלץ מאוד.

mercdes-benz E350,jaguar xj, audi a3 sortback, seat leon 1.8tsi. gmc sonoma 92- my sweets

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבורה לא באה בחשבון בתור רכב משפחתי.

המושב האחורי צפוף.

 

הרכב נמוך מאוד, מה שיוצר בעיה עם הפגוש שנתלש מאוד בקלות מכל מדרכה מזדמנת, גם שמעתי עם קרטר שנשבר מבאמפר אכזרי.

אמינות בסדר.

נוחות, ככה ככה, עדיפה על הלאנטיס, לא מתקרבת לרמה הצרפתית. לא למי שסובל ממחלת ים.

הבגאז' אכן גדול, אבל הוא צר ועמוק, זה לא כ"כ נוח.

גיר קצר שבא לפצות על מנועים חלושים, שיוט ב100 קמ"ש יתבצע במעל ל3000 סל"ד רועשים ומעצבנים.

עלויות חלפים גבוהה למדי אצל צ'מפיון, אבל לרוב לא חייבים לטפל אצלהם.

 

 

כרגע בבעלות משפחתי בורה 1.6 02', וכל הדברים הללו נכתבו מתוך התנסות אישית.

לא היינו קונים את המכונית הזאת שוב.

מניסיון שלנו הצרפתיות מוצלחות בהרבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא נתקלתי בפגוש שנתלש או בקרטר שהתפוצץ כתוצאה ממפגש עם במפר אכזרי, וכבר יצא לי כמה פעמים לעבור מהר על במפרים...

 

המושב האחורי אכן צפוף. מצד שני אם יש לך רק שני ילדים, אני לא מאמין שהם יסבלו.

אני חושב שקצת הגזמת בקשר למחלת הים. המתלים אולי לא קשיחים כמו באלפא שלי (ארבעה קוני צהובים, 75% קדימה, 50% אחורה), אבל עדיין לא משהו רך באופן היסטרי.

הרכב הוא התקדמות בכל קנה מידה ביחס ללאנטיס, על כך אין עוררין. בין אם זה באיכות החומרים, בין אם זה בעיצוב, בין אם זה בהנדסת האנוש ובין אם זה בהתנהגות.

 

גיר אכן קצר באופן מעצבן, קצת תמוה לנסוע 100 בכ-3,100 סל"ד גבוהים.

 

חלפים מיוחדים לא זכור לי שהוחלפו ככה שאין לי מה לומר בנושא.

בשורה התחתונה אני מאמין שאם הבורה היתה עדיין מיוצרת, היא לא היתה הרכב הבא של אבא שלי. יכול להיות שאולי בעתיד תהיה לו ג'טה, אבל הוא מחליף מכונית פעם בעשר שנים אז לכו תדעו... :)

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...