Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט אוויאו סדאן - קטסטרופה בטיחותית בתאונת חזית וגם קוראניות אחרות, לא משהו


student
שימו לב! השרשור הזה בן 6639 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

EURO-NCAP מפרסם היום סידרת מבחני בטיחות חדשה שגרמה לו לפרסם הודעת התעוררו!!! לתעשיית הרכב .

 

במבחן של 6 מכוניות רק 2 הצליחו להשיג ציון מקסימלי של 5 כוכבים.

 

מבין המכוניות שכשלו בולטת לרעה שברולט (דייהו) אוויאו שקיבלה אך ורק כוכב וחצי - 1.5!!! וגם זה עם 6 כריות אוויר. למעשה, אחת מהתוצאות הגרועות בשנים האחרונות.

האוויאו קיבלה בתאונת חזית ציון עלוב ביותר של 3 נקודות (מתוך 16) שהם 19% בלבד. בתנאי המבחן נגרמת פגיעה קשה מסכנת חיים בחזה הנהג כמו גם פגיעות קשות ברגלי הנהג. תזוזת ההגה בזמן התאונה גורמת לסיכון גם לפגיעה בראש הנהג ולמעשה חזה הנהג פגע בהגה למרות כרית האוויר ונגרם עיוות לגלגל ההגה.

באופן מפתיע ולא מעט בזכות כריות צד ווילון קיבלה האוויאו ציון גבוה מאוד בפגיעת צד - אבל בארץ האוויאו משווקת ללא כריות צד ו/או וילון.

למעשה האוויאו הייתה יכולה לקבל 3 כוכבים (גם הם עלובים) בזכות תוצאת הצד המצויינת אבל ב- EuroNCAP יש ציון מינימלי למבחן בטיחות קדמי שאם המכונית לא משיגה אז היא לא תוכל לקבל 3 כוכבים. האוויאו קיבלה כוכב וחצי כדי להדגיש את הסיכון החמור לפגיעת חזה בתאונת חזית.

 

קאיה סראטו קיבלה במבחן רק 3 כוכבים עם סיכון גבוה לפגיעה חמורה בתאונת צד למרות קיום כריות צד. באופן מוזר, קאיה בחרה שלא לממן את מבחן "העמוד" שמדגים את יעילות כריות הוילון.

 

יונדאי טוסון קיבל 4 כוכבים.

 

סוזוקי SX4 (מה זה) מכונית סופר-מיני קיבלה 4 כוכבים.

 

במבחן הנוכחי רק פיז'ו 207 ואלפא-רומאו 159 קיבלו ציון מקסימלי של 5 כוכבים. לשתיהן תוצאות מרשימות למדי.

 

התוצאות העלובות הללו מצטרפות לשורה ארוכה של מכוניות מיצרנים מהמזרח (פרט לטויוטה, ואולי למזדה 5) שלא הצליחו בשנתיים האחרונות להשיג 5 כוכבי בטיחות אלא רק 4 או פחות, דבר שלפי ה- EuroNCAP אינו מקובל כיום. ושוב, בלטה לרעה עד כה, שברולט מטיז הקטנה שקיבלה 2.5 כוכבים, עם 2 כריות אוויר.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון לא כיף לעשות תאונה עם אוויאו :(

אורן,

ספר, מה קרה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בושה וחרפה, במיוחד לאור העובדה שרוב היצרנים התחילו ליישר קו בתקופה האחרונה ורואים תוצאות לפעולה של הארגון המבורך הזה.

 

אצלי נושא הבטיחות היה משמעותי מאד בבחירת המכונית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתוב בסוף אין דרך לדעת מה יקרה כאשר שתי מכוניות בעלות מסות שונות מתנגשות, לא רק בגלל הבדלי כוחות הg שיהיו בפגיעה אלא בעיקר בגלל קשיחות שונה של השלדות והבדלי גובה מעל פני הכביש.

 

ממה שהיה בהילוך החמישי, שבו נוגשו שתי מכוניות זהות אולם אחת עמוסה יותר ולכן נמוכה יותר: הנמוכה יותר התעקמה יותר והדש בורד שלה זז אחורה לכיוון הנוסעים.

 

הגיוני שהאוויאו שבארצנו (לא סדאן) ועם פחות כריות אוויר תשיג תוצאה אף גרוע יותר מכוכב וחצי, ובנוסף מדובר ברכב קטן שרוב סיכוייו דוקא להתנגש ברכב כבד יותר דבר שיחמיר את סיכויי השרידות של נוסעי האוויאו.

מרשים ביותר שפיג'ו היחידים בסשן הריסוקים האחרון שהגיעו ל חמישה כוכבים עם סופרמיני.

 

מעניין גם לדעת אם יש מחקר שבדק קשר בין תאונות שהתרחשו בפועל וכמות הפציעות/מוות שהתרחשו במציאות והשווה אותן לכוכבי הNCAP . הרי EURO NCAP בודקים תרחיש מאוד מסוים של תאונה חזיתית, וסביר שפגיעה במקום קצת שונה או זוית שונה יתן תוצאות שונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד טענתי שמדובר בג'אנק...

 

הדבר המדהים שזוהי ירידה לעומת דייהו לאנוס שקיבלה 2.5 כוכבים.

 

אגב המבחן האמור של האוויאו מדבר על הדגם מתוח הפנים , אז מה שמתגלגל כאן סביר להניח שעוד יותר גרוע.

 

אני אישית לא מופתע, אבל התאכזבתי ממבחן הריסוק של הסיאט לאון החדשה ,שקיבלה 4 כוכבים בלבד !

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנהג רגוע:

 

מבחני ה- Euro-NCAP לא מתיימרים לבדוק מה קורה בכל תאונה ובכל מצב. אבל, הם מספקים מדד להשוואה בין מכוניות במיוחד מאותה קטגוריה. וגם זה מאוד חשוב.

תאונת החזית, למשל, קשה ביותר - פגיעה במהירות של 64 קמ"ש במחסום מתקפל עם 40% מחזית הרכב מול הנהג. התאונה הזו מדמה תאונה בין שני רכבים במשקל דומה. לכאורה, רכב מקבל ציון גבוה מאוד במבחן כזה אז בתאונה אמיתית במצב דומה הנהג והנוסע לידו יוצאים ללא פציעה כלל או פציעה קלה לכל היותר. ולעומת זאת, באוואו, לנהג יש סיכוי גבוה, לפי המבחן, לצאת עם פגיעה חמורה או אף להיהרג. המבחן גם מוקצן ע"י העובדה שה"נהג" מוצב קרוב להגה - בערך במחצית המרחק האפשרי בין הנק' הרחוקה ביותר לקרובה ביותר להגה.

 

המבחנים שפיתחו ב- Euro-NCAP נשחבים למחמירים בתעשיה, פרט למבחן הצד של ה- NCAP האמריקאי (מהירות גבוהה יותר ורכב פוגע גבוה יותר). המבחנים פותחו על סמך מחקר ארוך במדינות אירופה או ארה"ב ואמורים לדמות תאונות נפוצות.

 

ה- 207 קיבלה ציון יפה מאוד אבל אל תשכח שהיא לא הסופר מיני היחידה עם 5 כוכבים. יש כמה!! (פונטו, יאריס, קליאו החדשות וגם אחרות).

 

במחקר שבוצע בשנת 2000 בשוודיה נמצאה קורלציה טובה בין ציון בטיחות גבוה לבין סיכוי נמוך יותר לפגיעה חמורה (לא נמצא הבדל בפגיעות קלות). המחקר מצא שמכוניות עם 3 או 4 כוכבים היו בטוחות באופן כללי ב- 30% יותר מאשר מכוניות עם 2 כוכבים. מכוניות עם 4 כוכבים היו בטוחות מאוד בטווחי המהירות שבדרך כלל גורמים לפגיעות קשות או חמורות ביותר.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מאוד מפתיע שמאזדה 3 עדיין לא נבחנה !
מאזדה 3 נבחנה במבחן האוסטרלי שכמעט זהה ל- EuroNCAP וקיבלה 4 כוכבים (ציון גבוה אבל היום לא נחשב בכלל למרשים) לדגם עם ה- 6 כריות אוויר.

מעניין שמזדה 5, שמשתמשת בפלטפורמה מוארכת של ה- 3, קיבלה 5 כוכבי בטיחות (עדיין יש מקום לשיפור בתאונת חזית, קיבלה ציון גבוה של 81%).

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלוחה האוסטרלית של NCAP, זהה לחלוטין בפרמטרים של בדיקת הרכב לזו של השלוחה האירופאית.

יש הבדל קל בחישוב נקודות הבונוס, על התראה לאי-חגירת חגורה.

חלק מהמבחנים של האתר האוסטרלי, נבחנו בכלל בשלוחה האירופאית, אבל הם מפורסמים באתר האוסטרלי ולהיפך. דוגמא לכך ניתן לראות את הסובארו פורסטר (שאגב, זוכה שם לציון של 5 כוכבים).

 

לא הייתי מזלזל במבחני הריסוק האמריקאים. בעבר הייתה שלוחה אחת של מכון אמריקאי ממשלתי בשם NHTSA שבאמת היו בוחנים במהירוית נמוכות יותר ובפרמטרים שונים. כיום, המכון הזה ששינה אגב את שמו (NHTSA NCAP), הפרמטרים מחמירים יותר ולא נופלים מאלו של האירופראים.

מכון אמריקאי נוסף, שהוא מחמיר מאוד (בחלק מן הפרמטרים הו אף עולה במבחניו על אילו של האירופאים) הוא ה IIHS שהוא מכון מטעם איגוד אירגוני חברות הביטוח.

מבחניו נחשבים לקשים מאוד וחלק מן המתחרות שנבחנו באירופה, זכו לציונים נמוכים יותר (עפ"י הסטנדרט של IIHS) בבדיקה האמריקאי.

חלק מן הפרמטרים שהמכון הזה היה הראשון לבדקם היו פגיעות מסוג "צליפת-שוט" פגיעה אחורית של הרכב, פגיעה אחורית בהולך רגל (ילד בגובה מטר) ועוד. אגב, חלק מן הבדיקות הוא עדין היחיד שמבצע.

 

כתובות לאתרי מבחני הריסוק:

אירופאי:-

WWW.EURONCAP.COM

אוסטרלי:-

WWW.MYNRMA.COM.AU

IIHS:-

WWW.IIHS.ORG

NHTSA:-

WWW.SAFERCAR.GOV

 

מבלי שום קשר (ובקשר לת'רד עצמו), כמי שעוקב אחרי תוצאות מבחני הריסוק, מזמן לא נתקלתי בתוצאות כאלו גרועות כמו שקיבלה האוואו. הלוואי (אני יודע שאני סתם התבדה) שזה ישפיע על האנשים בארץ הקודש והם יפסיקו לרכוש רכב כל-כך לא בטוח.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעת! תודה על התיקונים

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מזלזל במבחני הריסוק האמריקאים. בעבר הייתה שלוחה אחת של מכון אמריקאי ממשלתי בשם NHTSA שבאמת היו בוחנים במהירוית נמוכות יותר ובפרמטרים שונים. כיום, המכון הזה ששינה אגב את שמו (NHTSA NCAP), הפרמטרים מחמירים יותר ולא נופלים מאלו של האירופראים.

 

מעניין אם כך שהאוויאו קיבלה אצל ה-NHTSA ציון גבוה של חמישה כוכבים בהתרסקות חזיתית.

 

מה אתה אומר על זה?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם כך שהאוויאו קיבלה אצל ה-NHTSA ציון גבוה של חמישה כוכבים בהתרסקות חזיתית.

מה אתה אומר על זה?

רוני

זה באמת הדגם הקודם.

 

המבחן הספציפי שנתת הוא הוא מקל בהרבה לעומת מבחני ה- EuroNCAP.

 

המבחן של ה- NHTSA שהבאת מרסק את הרכב מול קיר - את כל חזית הרכב - במהירות של 56 קמ"ש, שמדמה תאונה בין שני רכבים דומים (משקל וגובה) באותה מהירות. 5 כוכבים משמעותם סיכוי נמוך מ- 10% לפגיעה חמורה. בתנאי המבחן הללו גם הנהג וגם הנוסע סופגים פגיעות דומות. אפילו בתנאי המבחן המקלים הללו הנוסע והנהג באוואו ספגו עומסים גבוהים באזור הירך וה- NHTSA לא מתחשב בנתון הזה לצורך חישוב הציון.

 

לעומתו, ה- EuroNCAP מרסק את הרכב כאשר רק 40% מחזית הרכב מול הנהג, פוגעים במחסום מתעוות (לא קיר), במהירת של 64 קמ"ש - מדמה תאונה בין שני רכבים דומים במהירות של 55 קמ"ש. בתנאים הללו הנהג סופג את הפגיעה הקשה יותר והרכב (והיצרן) "עובד" קשה יותר לספוג את הפגיעה.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6639 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...