Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהליך ביצוע החלפת מים ברדיאטור + בעיית מיקום בורג מסויים


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6648 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

השעמום הרב שתקף אותי היום הוריד אותי בכוח לאהובה (טויוטה סטרלט 97' ידנית) שחונה מתחת לבית.

מצוייד בדלי, ג'ריקן 5 ל' של נוזל קרור מוטול, משפך וארגז כלים ירדתי לבצע החלפת מים.

למרות שהמוסכניק שלי לשעבר החליף לי מים לפני 25K, לא הייתי מרוצה ממה שהיה בפנים (נוזל קירור של DEW מטורקיה) וגם לפי הספרות שבידי היו אמורים להתחלף 4 ליטרים ולא רק 2...

קריאת היינס (לקורולה, אבל זה מאוד דומה) + ספר מנוע מקורי של טויוטה סייעו לי להרגיש בטחון בפעולה שעמדתי לבצע.

 

להלן מה שבצעתי:

1. פתיחת פקק רדיאטור, פתיחת בורג (פלסטיק!) בתחתית הרדיאטור וזרם מים חזק יצא החוצה.

2. פירוק מיכל העיבוי ושפיכת הנוזל שבו. על אף שהוא עבר ניקוי לפני 25K היה בתוכו המון המון בוצה. אין לי שמץ של מושג למה, אבל זה ממש מפחיד. לא מדובר בבוצת שמן מנוע + מים אלא ממש בוץ.

3. ניעור של הרדיאטור + שפיכת נוזל קירור חדש שיוציא את כל השאריות + שטיפה יסודית של מיכל העיבוי.

4. כאן רציתי לעבור לפתיחת בורג הניקוז של בלוק המנוע. בהיינס יש תמונה שלו (במנוע זהה לשלי) אבל הוא לא נמצא שם. פתחתי את ספר המנוע המקורי והבורג עשה רושם שהוא נמצא קצת ימינה למיקום שמצויין בספר. מה גם בפועל הבורג נראה בצורה אחרת ממה שמוצג בספר.

האם מדובר באותו בורג? הוא היחיד בסביבה שלו ובאמת מוברג ישירות לבלוק המנוע (בוקסה 14 אם זה עוזר). לא יכולתי לפתוח אותו ולצלם אותו בגלל גישה חרא, וצריך גם מאריך גמיש בכדי שאוכל לפותחו.

5. ויתרתי מרעיון החלפת המים המנוע, סגרתי בורג ניקוז תחתון ברדיאטור, מלאתי מים במיכל עיבוי, מלאתי מים ברדיאטור, סגרתי פקק רדיאטור והנעתי את הרכב לבדיקת תקינות ונזילות.

6. עשה רושם שהכל תקין. המאוורר נכנס לפעולה וחום המנוע כרגיל.

מה שכן שמתי לב הוא לבועות היוצאות מצינור העודפים במיכל העיבוי. אני מניח שזה "ניקוז אוויר" עצמאי של המערכת.

 

מה שבאתי להגיד כאן שסה"כ מדובר בתהליך מאוד פשוט וקל, שעם קצת סבלנות, קריאת חומר מתאים וכלים בסיסיים כל אחד (כמעט) יכול לבצע אותו בבית.

 

אשמח אם יהיו לכם רעיונות לגבי הבורג המוזכר למעלה.

 

אני מקווה שעזרתי למישהו :-P

 

איתמר.

 

(אגב, כשהרדיאטור היה ריק חשבתי להוציא את המים מהמנוע ע"י הנעת הרכב. הנעתי את הרכב אך שום טיפה לא יצאה... השיטה הזאת לא עובדת. ולא לדאוג, הרכב היה קר אחרי חניית לילה ממושכת...)

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברובן המכריע של המכוניות היפניות מערכת הקירור פתוחה,מה שלא מצריך ניקוז אוויר מיוחד,ולכן הפעולה קלה יחסית.

במחשבה שנייה,טוב שלא התעקשת על פתיחת הבורג בבלוק.

הפעלת כוח יתר או סגירה עקומה בטעות של הבורג עלולה לעלות ביוקר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

יופי של יוזמה.

על-מנת להיות בטוח שכול האוויר נוקז מהמערכת בצע עוד שלב נוסף.

1.תניע את הרכב ופתח את פקק המילוי של מיכל העיבוי.

2.תן לרכב להתחמם ולחץ בעדינות (כווץ) את צינורות המים של הרדיאטור מספר פעמים על-מנת לבצע ניקוז יעיל.

3.תן לרכב להתקרר ושוב פעם חזור על התהליך.

** במידה והינך מעוניין עדיין לנקז את המים מהמנוע פתח את הצינור המוביל מים למנוע וגם את צינור החוזר מהמנוע והכנס צינור השקייה לניקוי הבלוק מפנים.(מומלץ לבצע זאת גם לרדיאטור).

### האם מערכת החימום של הרכב היתה על מצב ON בזמן שניקזת את נוזל הקירור ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הבורר היה על חימום.

הבעייה היחידה שיש עם פירוק צינורות המנוע היא ש אם מפרקים את הצינור התחתון צריך להוציא את הטרמוסטט, ואז צריך להחליף באותה הזדמנות אטם שאין ברשותי.

כשאני ממש אתעצבן על העסק אני אקנה אטם חדש + תרמוסטט חדש ומקורי.

 

לגבי הבורג, חשבתי שאולי אני לא אצליח להחזיר אותו... מה גם שהרכב כבר בן 9 ובוודאות אף פעם לא פתחו אותו...)

 

יש לכם עוד רעיונות לשטיפת המנוע מבפנים ללא פירוק התרמוסטט?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לשכוח לפתוח חימום, ע"מ שהמים במצנן החימום יחלו לנוע.

ברשותכם שאלה.

ברכב בעל בקרת אקלים אין כפתור מכני ויש צורך לפתוח סוויטש כדי לגרום למערכת החימום לפעול.

האם יש דרך נוספת לגרום לו לפעול? כי לא הייתי רוצה לעבוד על אוטו עם סוויטש פתוח.

האם אפשר לנתק אם צינורות הכניסה לרדיאטור החימום ולשפוך את המים?

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

אין שום בעיה.

הפעל את המנוע לפני תחילת עבודת הניקוז והעבר את הבורר/כפתור למכסימום חימום.

כבה את המנוע והתחל בעבודה לאחר מספר דקות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה, אבל משהו לא ברור לי

 

מה שאתה אומר זה, שאם אני משאיר את הצג דלוק על מזגן ומכבה את הרכב המערכת נשארת פתוחה?

ברור שהחימום לא יעבוד, אבל אם זה לא מכאני איך יכול להיות שזה ישאר פתוח?

הרי אין יותר חשמל במערכת והכל צריך להכבות.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6648 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...