Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוי יצחק: אידיוט ?, נוכל ? או סתם לא פוגע ממטר ...


4Runner
שימו לב! השרשור הזה בן 6586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

מצטער על הכותרת הפרובוקטיבית שתיאנס תיכף ע"י המנהלים הפולוטיקלי קורקטיים, אבל לא יכולתי...

 

היום... במקרה ... חודש לאחר שקניתי סיאט לאון טורבו 2002 4X4, נכנסתי למחירון של לוי יצחק ... והמחיר ... קחו אוויר .... ירד ב 4000 ש"ח !!!

 

מחירון של הרכב: 73,000 ש"ח :roll:

 

זול יותר מכל מיצוברו לאנטיקורולה אלף-שש-מאות-אוטומט מאותה שנה !!!

 

איך בדיוק המציא הבחור את המחירון ? , מבירור שערכתי נוסעות 18 מכוניות לאון טורבו כאלו בכבישי ישראל, סטטיסטית, כמות העסקאות היא בממוצע עיסקה אחת לחודשיים ... על סמך מה בדיוק נקבע הממוצע ??? מה, הוא יורה באפילה ומנחש מה מצב הרכב האחרון שנמכר ...

:evil::shock::snipersmi

 

בקיצור, רק במדינת חלם כמו שלנו, אפשר להשוות 180 כ"ס עם מחצית ההספק ברכב האחר, הנעת 4X4 מתוחכמת עם חצי (2X4 עם תת היגוי של עז) ברכב האחר, וגם גיר 6 הילוכים מול חצי ברכב האחר, שלא נדבר על איכות השילדה וההתנהגות ...

 

לוי יצחק היקר, אני פונה אליך מעל דפי הפורום, בוא, קבל סיבוב ברכב שלי לאחר שנסעת על אחת מקופסאות הפח מבית היוצר של חברות הליסינג (הנהנות מהמחירון שלך) ואם לא תסכים עם המונח "מוות לשיעמום" אני נותן לך את הרכב שלי במתנה.

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני בטוח שמר לוי יצחק לא קובע את מחיר הרכב לפי מידת ההנאה של הרכב.

מה שנמדד זה היצע וביקוש.

 

אין מה לעשות,המחירון בארץ שאיכשהו התביית על לוי יצחק קצת עקום.

 

תראה לדוגמא במכוניות יוקרה:קאדילק ,ב.מ.ו,מרצדס,יגואר ועוד. מבדיקה שערכתי כולם יורדות פחות או יותר באותן אחוזים,חוץ ממרצדס.למה?כי מר לוי החליט ככה.

 

אין מה לעשות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תחשוב שאתה מגלה לנו כאן את אמריקה (או את יפן, נניח). והכותרת שלך לא פרובוקטיבית - היא דווקא כן פוגעת ישר למטרה. הוא לא נוכל ולא אידיוט אמנם, אבל אופן קביעת המחירון שלו הוא שערוריתי בהחלט. מה שהוא עושה בעצם זה כדור שלג מתגלגל - המחירון של דגמים ומותגים ספציפיים נשמר גבוה בגלל שהם "נחשבים", ואז כאשר מתקיימות עסקאות של דגמים לא סחירים או נדירים, הוא לא מודע אליהן כלל ולכן מוריד את המחירון יותר. בגדול, הוא טוען שהסוקרים שלו מתקשרים למוכרים ומבררים כמה הם מבקשים על המכונית. בפועל, השיטה הזאת עובדת רק בכמויות גדולות - אם מתקשרים ל-100 בעלי לנטיס אפשר יהיה לקבל מושג סביר. בכמויות קטנות, כמו רוב המכוניות הספורטיביות, זה פשוט לא אפשרי. אז הוא עובד לפי מותגים - זה סיאט? אז זה לא סחיר, והמחירון יורד פלאים. זה סיטרואן? אפילו יותר גרוע. מהצד השני אם זה מזדה (מיאטה, MX3) או טויוטה (סליקה) או סובארו (SVX) או פולקסווגן (קוראדו, גולף GTI דור שני) המחירון נשמר גבוה ביותר ללא שום הצדקה. אני יכול למצוא לך עשרות דוגמאות מופרכות לחלוטין לכאן או לכאן, אבל כל זה לא ישנה כהוא זה.

 

הפתרון היחידי הוא פשוט להתעלם לחלוטין ממחירון לוי יצחק אם יש לך מכונית ספורטיבית. לעשות עליו חרם. אתה ורק אתה תקבע את שווי הרכב שלך. ותאמין לי - אם הוא שמור, מבוקש ויש מעטים ממנו, לא תהיה לך בעיה לבקש אלפים רבים מעל למחירון.

 

תוספת:

 

לירון STS צודק, במרבית המותגים הירידה במחירון היא קבועה באחוזים, בצורה שגורמת לחשוב שמר יצחק המכובד יושב על כסאו המרופד וצוחק כל היום, במקום לבצע בדיקות אמיתיות של מצב השוק. כל מה שצריך לעשות זה להוריד כך וכך אחוזים בסוף החודש והופלה - יש מחירון חדש.

הבעיה הכי גדולה היא שאין פיקוח של שום גורם על לוי יצחק. אף אחד לא אומר לו מה לעשות, אז התוצאה היא שאדם אחד (או יותר נכון, חברה אחת) מחליט כמה כסף נפסיד כל חודש על הרכב שלנו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4ראנר - קח אוויר ותירגע - עצבנות לא מוסיפה בריאות.

 

 

גם אני התבאסתי קלות כשהקליאו ירדה בדצמבר 2000 שקל שבוע אחרי שקניתי (אחרי יציבות מסויימת כמה חודשים...), ואגב אתמול ירדה עוד 2000 נוספים.

 

אני מתנחם בכך שבחישוב שנתי (אני מקווה...) הירידה תצא סבירה פלוס מינוס, ולא ממש אכפת לי איך זה פרוס על פני השנה.

 

תחשוב על זה ככה: זה הרבה פחות גרוע מירידה של 4000 שקל שבוע לפני שאתה מוכר...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הירידה של 4000 ש"ח (שזה 200 שקל ירידת ערך ליום) באה לאחר ירידה קודמת של 2000 (שנהניתי ממנה), וחודש קודם של עוד 2000.

 

בקיצור, כשהתחלתי לחפש לפני חודשיים שלושה את הרכב, הוא עלה 81, עכשיו 73 ...

 

כנראה עוד חודשיים אני אצטרך לשלם כסף כדי להיפטר מגורטאה בת ארבע, 200 כ"ס 4X4 שמורה ומטופלת :smilecolr

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוי יצחק גם טוען שהוא עושה סקרים טלפוניים.

חודש לפני שאתה מוכר תפרסם מודעה בעיתון.

אם יתקשרו תגיד שהרכב נמכר.

אם ישאלו בכמה נמכר תגיד שהוא נמכר ב-200 אלף ש"ח.

אחרי חודש תבדוק במחירון - אם מופיע שמחיר הלאון 200 אלף ש"ח, פרסם מודעה - "למכירה לאון כחדשה בחצי ממחיר המחירון".

 

ולוי יצחק לא אדיוט ולא נוכל. הוא בסך הכל שמאי רכב שמתפרנס.

אדיוט מי שחושב שלוי יקבע לו באיזה מחיר למכור או לקנות.

 

אפילו אתה בעצמך נהנת מהמחיר שצונח כשקנית וחשבת שאתה דופק את המוכר, ועכשיו אתה בוכה על המחיר ומדמיין מה יקרה כשאתה תרצה למכור ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה ת'רד נהדר.

רוני, רזמל, נהניתי לקרוא את ההודעות המשובחות שלכם שמשקפות 1 ל-1 את דרך המחשבה שלי לגבי מחירון יצחק לוי.

 

ולגבי המחירון הזה - להוסיף על כל מלמדי? הוא כנראה הדוגמא הכי טובה ל-"אפקט העדר" של הישראלי הממוצע.

פשוט בושה איך שלוביסט אחד(והחברה שעומדת לפניו) השתלט בצורה עצמאית ולא מפוקחת על תחום כלכלי כל כך חשוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה ממש לא מזיז , אני קונה רכב במטרה לשמור אותו אצלי , אני לא חושב על הזמן שבו אני אמכור אותו אם בכלל , ככה שזה ממש לא משנה לי מעל או מתחת למחירון

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה ממש לא מזיז , אני קונה רכב במטרה לשמור אותו אצלי , אני לא חושב על הזמן שבו אני אמכור אותו אם בכלל , ככה שזה ממש לא משנה לי מעל או מתחת למחירון

 

תודה לך על הארה מהותית זו, אבל רוב האנשים שקונים רכב דווקא כן מעוניינים להפסיד כמה שפחות כסף, ולכן הנושא של הת'רד הזה כן מזיז להם. אז אם זה לא מעניין אותך, אתה מוזמן לא להגיב, אבל הודעות מסוג זה מיותרות לחלוטין.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, 4ראנר - בספטמבר השנה המחירון היה 82000. כך שבחצי שנה הרכב ירד 9000 ש"ח, או כ-11 אחוזים. נשמע נורא ואיום? כן, אני יודע. הנה, שתרגיש קצת יותר טוב: הסקסו VTS שלי (לשעבר), ירדה במחירון ב-24 אחוזים בשנתיים הראשונות שלי איתה. זה 24% לשנה, כן? 9000 ו-7000 שקלים בהתאמה, מ-38000 ל-22000. אח"כ היא ירדה עוד ל-18600, מי יודע כמה זה עכשיו. בכמה היא נמכרה? זה ביני לבין הקונה, אבל אני יכול להגיד שזה היה סכום חמש ספרתי מעל למחירון.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע אולי איך נקבעים מחירי יד שניה בארצות אחרות?

 

אני יכול לתת לך דוגמה:

 

http://www.parkers.co.uk/pricing/about.aspx

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה להסתכל על חצי הכוס המלאה של השערוריה, כלומר אם כולנו בפורום מתימרים להיות חובבי רכב הרי שהרווח כולו שלנו, כל הדגמים היפנים ממשפחת התת-היגוי שכביכול לא מענינים אותנו שומרים על ערך מחירון גבוה, בעוד האקזוטיות הצרפתיות\ספרדיות\ אמרקאיות הופכות יותר ויותר נגישות לקהל חובבי הרכב ידע להנות ולהעריך אותם.

 

כך שהבחור שאיבד 4000 ש"ח בשבוע יוכל להתנחם בכל שהסיאט הבאה שהוא יקנה גם ירדה בלפחות אותו סכום ובכך נשמר הפער.

 

ולסיכום, צריך לזכור שיש מחיר מחירון ויש מחיר שוק (ראה ערך מיאטה) ככה שאם האוטו הוא כזאת עסקה מצוינת , אנשים יהיו מוכנים לשלם יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמה שמשחק כאן תפקיד חשוב זה הנושא של הביקוש מול היצע.

 

 

 

אם אני אתייחס לדוגמא שרוני נתן לגבי הסקסו שלו (לשעבר), ונשווה אליה את אחיותיה מבית פז'ו (ה-106XSI, ראלי ו-GTI), הדגמים של פז'ו כמעט ולא ירדו במחירון, ויותר מזה:

 

לפני שנה וחודש כאשר קניתי את הרכב שלי, המחירון עמד על 24K שקלים, היום (כעבור שנה וחודש, שימו לב), המחירון שלי עומד על 25K שקלים.

 

 

אבל מסכים לחלוטין שאין פרופורציות לעיתים, והדוגמא שפותח השרשור נתן ממחישה את זה בצורה הכי טובה, לא הגיוני שרכב (ועוד ממשפחת VAG) בגירסת ספורט חזקה יימכר במחירון זול יותר מרכב 1600 יפני.

 

פשוט חוסר הגיון טוטאלי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט חוסר הגיון טוטאלי.

 

ההגיון של לוי יצחק דווקא מאוד ברור (לו אישית, ולאלו שמחזיקים במשפחתומטית 1.6). סיאט פחות נחשב מפולקסווגן (או מטויוטה נניח), ולכן יורד יותר במחירון, נניח 15% במקום 12% לשנה (סתם זורק מספרים). לכן משפחתית של סיאט תעלה לאחר 3-4 שנים פחות ממשפחתית מקבילה של פולקסווגן בהפרש של כמה אלפים טובים (ואולי אף יותר מ-10000). עכשיו, מחיר הלאון טורבו, שללוי יצחק אין שום מושג איך לתמחר אותה כי פשוט אין מספיק מכוניות כדי לבדוק ממוצע שווי עסקאות, נקבע פשוט על ידי חישוב של 15% בדיוק כמו בגרסאות הרגילות. מכיוון שהיא עלתה יותר כחדשה היא תעלה יותר מחברותיה המשפחתיות לבית סיאט, אבל בגלל ירידת הערך הגדולה לאחר כך וכך שנים זה יהיה פחות ממחיר של טויוטה קורולה.

 

דוגמא מספרית? נניח לאון טורבו עולה 150K כחדשה וקורולה 120K. לקורולה ירידת ערך של כ-10% בשנה וללאון 15% (רק כי זו סיאט). לאחר ארבע שנים בדיוק מחיר הלאון והקורולה ישתווה, ולאחר מכן הקורולה תהיה יקרה יותר.

 

אצל פיז'ו סיטרואן זה עובד "נפלא" - סיטרואן מקבלת ירידת ערך היסטרית החל משנתה הראשונה. פיז'ו בשנים הראשונות יורדת מעט, כ-10-12 אחוזים בשנה, ולאחר כ-5 שנים מתחילה לרדת יותר, אבל זה עדיין יוצר הפרש משמעותי לטובת פיז'ו שמתבטא בדברים פשוט מצחיקים.

הסקסו VTS נגד 106GTI זו דוגמא מצוינת. מדובר בשתי מכוניות עם מפרט זהה, כאשר ההפרש במחיר לאותו שנתון מתקרב ל-15000 ש"ח, שזה חצי ויותר משווי הרכב. למה? כי ה-VTS לא מתומחרת ביחס לשוק (כי אין אפשרות לעקוב אחרי השוק כשיש 15 מכוניות בארץ) ולכן מקבלת תמחור דומה לחברותיה הסקסו 1.1, 1.4 וכולי - ברצפה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...