Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5572 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה אחוזים מרויח בעל חנות לחלקי חילוף?

כמה עולה נורה H7 לפנס ראשי תוצרת פיליפס ?

 

בחנות בת"א 20 ש"ח

ב 2 חנויות בהרצליה פיתוח 25 , 30 ש"ח

בחנות ברעננה 40 ש"ח

 

כלומר בחנות ברעננה מרויחים יותר מ 100% רווח.

פרנסה טובה.

 

יהודה

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה אולי לא תאהב את התגובה שלי. אנחנו חיים במדינה חופשית (פחות או יותר) עסק יכול לגבות כמה שבא לו על המנורה כל עוד הוא לא מרמה אותך. מה זה לרמות? לרשום על המנורה סכום מסוים ובקופה לחייב אותך סכום אחר. העסק זכותו להחליט כמה הוא רוצה לגבות ואילו אתה הצרכן זכותך להחליט אם המחיר הזה מתאים לך או לא. אתה לא יכול להיכנס לתוך החישובים של בית העסק. אתה לא יודע כמה כסף הוא משלם לשכירות, ביטוח, משכורות, ארונונה וכיוצא בזה.

ברור שיהיו הבדלים בדיוק כמו שמגש פיצה משפחתית יעלה לך בתל אביב 80 שח ( אני קיבלתי הלם כשראיתי את המחיר) ואילו בקריות אותו מגש פיצה יעלה לך לא יותר מ 40 שח. איך אתה מסביר את זה?

בקיצור לפי דעתי שכל אחד ירוויח כמה שבא לו, כל עוד זה נעשה ביושר, בכבוד, ללא רמאות וללא הטעיה אז שיהיה להם לבריאות. לי אם המחיר לא יתאים אני פשוט אקנה במקום אחר בלי יותר מדיי דרמות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מה גם שבימינו ישנו כלי שקוראים לו אינטרנט, ניתן להשוות מחירים של כל מוצר שקיים בעולם ולראות אם המוכר שמולך מוכר במחיר הוגן.

אני לדוגמא יודע ומקבל שבחנויות העשה זאת בעצמך למיניהם המחירים יקרים לפעמים ב50% יותר מבחנויות הרגילות אבל מצד שני איזו חנות פתוחה בשעה 8 בערב אחרי שאני מגיע מהעבודה ומגיע בשיא הנוחות לרכוש את המוצרים שאני צריך.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

ידידי, אין כזה דבר מחיר הוגן. כל עוד לא מדובר במוצר תחת פיקוח כמו חלב, לחם או שעת עבודה במוסך למשל זכות כל עסק לגבות כמה שבא לו. למה פיצה האט גובה 70שח למגש פיצה ואילו עסק אחר גובה פחות? הלקוח יחליט עם זה מתאים לו או לא. מה שכן, הזכות הזו של עסק לקבוע כל מחיר שבא לו יכולה לחזור אליו כבומרנג. אם הוא יגבה יותר מדיי אנשים פשוט לא יקנו ואז העסק יתקע עם הפריט או שהוא לא יספק את השירות כי אנשים מצאו יותר זול.

למשל קראתי בזמנו שהשף אייל שני בזמן שהייתה לו מסעדה היה גובה 50 ש"ח ויותר לצלחת עם כמה ירקות מסכנים. ככה שאר המנות שלו שהיו מתומחרות בטירוף. האם זה מחיר שחיטה? היו אנשים ששילמו לו את זה והיו אפילו מחכים בתור למסעדה. הוא טען "להגנתו" שהירקות והתבלינים נקטפו יום יום השכם בבוקר. בהתחלה זה טיקטק יפה מאוד כל העסק עד שזה הגיע לנקודה שהוא דרש מחירים שאנשים פשוט לא הסכימו לשלם ולכן המסעדה שלו נפלה.

לכן, זכותו של כל עסק לקבוע את המחיר שהוא רוצה עבור השירות שהוא מספק או המוצר שהוא מוכר אבל מצד שני הוא צריך למצוא את האיזון בין כמה הוא יכול לגבות לבין כמה הלקוח יכול או מוכן לשלם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני האמת שמעתי משהו דומה לגבי נורות של HELLA.

יש נורות של HELLA שעולות X כסף.

בעוד נורת תואמת של HELLA תוצרת גרמניה עולה כפול.

 

אני מאמין שגם לפיליפס יש מספר מקומות יצור ואולי בגלל זה יש הבדל בעלויות.

קובי

פורסם
אנחנו חיים במדינה חופשית (פחות או יותר) עסק יכול לגבות כמה שבא לו על המנורה כל עוד הוא לא מרמה אותך...

בקיצור לפי דעתי שכל אחד ירוויח כמה שבא לו, כל עוד זה נעשה ביושר, בכבוד, ללא רמאות וללא הטעיה אז שיהיה להם לבריאות. לי אם המחיר לא יתאים אני פשוט אקנה במקום אחר בלי יותר מדיי דרמות.

 

שוק חפשי הוא לא באמת חפשי לחלוטין. הממשלה בכל ארץ מערבית כופה חוקים ותקנות שיגנו עלינו מניצול מוגזם. למה החליטו על שכר מינימום ? למה אסור להעביד ילדים? למה אסור לבעל חנות לסרב למכור לך מה שיש לו במלאי? למה שר התקשורת קובע את עלות הקישוריות בשיחות טלפון? למה מחיר בנזין 95 בפיקוח?

 

ברור שאי אפשר לפקח על כל מחיר וההחלטה איפה צריך לפקח היא קשה. בארה"ב , בריטניה, גרמניה ועוד, איגוד הצרכנים חזק ופעיל ועורך סקרים ומבחנים כך שהמידע יותר נגיש. חבל שאין בארץ איגוד כזה.

 

אני האמת שמעתי משהו דומה לגבי נורות של HELLA.

יש נורות של HELLA שעולות X כסף.

בעוד נורת תואמת של HELLA תוצרת גרמניה עולה כפול.

אני מאמין שגם לפיליפס יש מספר מקומות יצור ואולי בגלל זה יש הבדל בעלויות.

בכל החנויות דובר על אותה נורה - תוצרת פיליפס גרמניה.

 

יהודה

פורסם

סתם בשביל העניין:

 

נורת ליבון 5W, אצל חשמלאי 5-10 שקלים לנורה אחת.

חבילה של 10 נורות ב14 שקלים אצל היבואן.

 

צריך גם להבין שיש הבדל גדול בין לקנות משהו בכמות לבין למכור מוצר אחד אחד. זמן, טורח, וכולי.

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

פורסם

וכמה שכירות הוא משלם? כמה לקוחות נכנסים בכל יום? אני אישית חושב שזה לא לעניין להגנס לו לכיס, מתאים לך תקנה לא מתאים אל תקנה.

 

אני מזמין כ"כ הרבה דברים מאי-ביי, בד"כ במחירים מצחיקים אבל אני גם רוכש בחנויות מוצרים זהים ומשלם פי כמה .

haters will hate

פורסם
שוק חפשי הוא לא באמת חפשי לחלוטין. הממשלה בכל ארץ מערבית כופה חוקים ותקנות שיגנו עלינו מניצול מוגזם. למה החליטו על שכר מינימום ? למה אסור להעביד ילדים? למה אסור לבעל חנות לסרב למכור לך מה שיש לו במלאי? למה שר התקשורת קובע את עלות הקישוריות בשיחות טלפון? למה מחיר בנזין 95 בפיקוח?

 

ברור שאי אפשר לפקח על כל מחיר וההחלטה איפה צריך לפקח היא קשה. בארה"ב , בריטניה, גרמניה ועוד, איגוד הצרכנים חזק ופעיל ועורך סקרים ומבחנים כך שהמידע יותר נגיש. חבל שאין בארץ איגוד כזה.

 

 

בכל החנויות דובר על אותה נורה - תוצרת פיליפס גרמניה.

 

יהודה

 

לכן רשמתי פחות או יותר. אתה הקצנת ונתת דוגמאות קיצוניות. דרך אגב, לא חסרים אנשים שמותחים ביקורות על עניין שכר המינימום. עיקרונית מדוע בכלל הממשלה קובעת לבן אדם כמה לשלם על עבודה מסויימת שמתבצעת?

עניין שכר המינימום זה עבודה בעיניים. כשהמינימום עולה לא עובר זמן רב ואז שאר המחירים עולים. אם הסופר צריך לשלם יותר לקופאיות שלו אז שאר המוצרים יעלו גם כן, כנ"ל לגבי תנובה, שטראוס וכיוצא בזה. יותר משכורת לפועל מחיר הגבינה יעלה. זה הכל חלק ממעגל קסמים.

 

מצטרף לדעתו של בנצי, לא טוב למישהו? שלא יקנה. יש הרבה מקומות אחרים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כל עוד יש הרבה מקומות שמוכרים את אותו המוצר במחירים שונים, והשוק משוכלל - אין שום בעיה שכל חנות תקבע את המחירים שלה.

 

ברגע שיש רק ספק אחד וכל המחירים זהים, כנראה שמדובר במונופול או בקרטל ושם המדינה מתערבת.

 

 

אני יכול לספר לך על חברה של אישתי שיש לה חנות קטנה והיא מוכרת בה מוצרים שהיא קונה במזרח הרחוק. מוצר שעולה 10 שקלים חדשים נמכר שם ב-100 שקלים חדשים.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

יהודה,

 

המדינה מתערבת בד"כ במקום שבו היא התערבה מלכתחילה.

בנזין 95 מפוקח, חלב בשקית, לחם אחיד, חשמל ועוד מס' מוצרים, נמצאים בפיקוח כדי שהמדינה תוכל להמשיך לתת קצבאות זעומות לנזקקים, אחרת הקיצבאות לא היו מספיקות גם ללחם צר ומים לחץ.

הפיקוח לא נועד כדי למנוע עליית מחירים, אלא כדי למנוע עליית קצבאות.

מישהו בבטל"א עושה חשבון כמה לחם, חלב, גבינה, חשמל ומים עולים לנזקק במהלך החודש, מוסיף לו עוד כמה שקלים וסוגר קיצבה מגוחכת

 

לענין מחיר סלולר: המדינה מכרה זכיון הפעלה ולכן היא מרשה לעצמה להתערב. החברות מרוויחות יפה מאוד ולכן אפשר לרסן. אל תשכח שמוצר כמו תקשורת או בנזין 95, שהוא מוצר בשימוש הרוב, משפיע על המדד. למדינה יש אינטרס לרסן השתוללות מחירים. מצד שני היא לא יכולה לשלוט בכל פריט.

 

אתה מדבר על מנורה - אני רוצה לתת לך דוגמה על חומר ניקוי פנטסטיק cif.

במגה ביקשו 17.5 שקל על בקבוק 2 ליטר (8.75 ש"ח לליטר).

באותה חנות ביקשו 25 ש"ח על מיכל של 4 ליטר (6.25 ש"ח לליטר).

באותו היום, בעיר אחרת ביקשו בחנות מגה, 30 ש"ח על 2 מיכלים של 4 ליטר (3.75 ש"ח לליטר).

מגה מול מגה - לא מגה בעיר ולא מגה בכפר.

 

פער של 80 אחוז בין עיר לעיר על אותו המוצר ? רוצה - תקנה. לא רוצה - אל תקנה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
כמה אחוזים מרויח בעל חנות לחלקי חילוף?

כמה עולה נורה H7 לפנס ראשי תוצרת פיליפס ?

 

בחנות בת"א 20 ש"ח

ב 2 חנויות בהרצליה פיתוח 25 , 30 ש"ח

בחנות ברעננה 40 ש"ח

 

כלומר בחנות ברעננה מרויחים יותר מ 100% רווח.

פרנסה טובה.

 

יהודה

 

יכול להיות שבשביל נורה H7 עשית סקר מחירים ונסעת ל-4 חנויות ? :shock:

כמה עלה לך הדלק?:idea:

פורסם

אמיר שליט, אם כבר פתחת את קן הצרעות הזה אז אני אמשיך את הקו שלך. קודם כל מוצרים כמו חלב, גבינה, לחם, תחבורה ציבורית אלא הם מצרכים או שירותים שהמדינה מסבסדת. אז לפני שאתה מדבר על קיצבאות קח בחשבון שזה כמו כדור שלג. המדינה גובה מיסים בכדי לסבסד את המוצרים לנזקקים ובעקבות גביית המיסים שירותים אחרים עולים יותר יקר.

בקשר לכל השאר, כמו שאין לי זכות לבקש מהמדינה לממן לי דברים שאין ביכולתי לממן כמו למשל מרצדס חדשה S 500 ככה המדינה לא צריכה לממן לאנשים ילדים שהם לא יכולים להאכיל. זה עצוב מאוד מאוד שלאנשים אין מספיק אחריות וגם שכל לא לתכנן את המשפחה שלהם בצורה נכונה. כפי שידוע לך ישראל היא חברה באירגון של כמה מדינות חברות שנקרא OECD. ישראל נמצאת בתחתית של האירגון הזה מבחינת איכות בחינוך, בריאות וכיוצא בזה. אבל מה? אם תחקור טוב טוב לעומק תראה שיש סיבה לכל זה. ישראל היא גם החברה באירגון עם אחוז או ממוצע הילודה הגבוה ביותר באירגון. בזמן שבמדינות אחרות אנשים מולידים 1 או 2 ילדים בישראל הממוצע גבוה יותר מזה. אז ככה אמיר, כאשר למדינה יש הרבה פיות להאכיל איכות השירותים שהיא מעניקה לאזרחים שלה יורדים. שורה תחתונה, אם אין למישהו יכולת לגדל 6 ילדים שלא יעשה 6 ילדים ואפילו לא 3. אל תעשה יותר ילדים ממה שאתה יכול להרשות לעצמך כי אחרת אל תתלונן מדוע המדינה לא יכולה לעזור.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אותי מרגיזים דברים אחרים.

למשל מלגזן בנמל שלוקח 60K כי ערכו נמדד בנזק שעולה יום שביתה שלו,לא בכישורים שלו ,שילד בן 16 ייתבייש להחליפו.

יותר מדי דמוקרטיה. זה מה שמרגיז. H7 נקנה כבר באיזה מקום אבל אחד סטלין ואחד בריה מאיפה נביא ? איבט איכזב.


×
×
  • תוכן חדש...