Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקטנה, החכמה שלי!


Giladben.zaken
שימו לב! השרשור הזה בן 6610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפעמים יצרני הרכב מסוגלים להפתיע אותנו!

בין המון הרכבים האפרוריים שזהים לחלוטין בין האחד לשני הם מצליחים לייצר מכונית בודדת שמתבלטת בהמון, כך עשו עם החיפושית שתוכננה בשלהי שנות השלושים של המאה הקודמת, זו תכננה מרעיון בטיחותי! המחשבה הייתה שאם המכונית תהיה עגולה במקרה התהפכות היא תוכל להתגלגל ביתר קלות עד לעצירה מוחלטת במקום להעצר במכות קשות כפי שתעשה מכונית קופסאתית (קוביה/ריבוע) שהיו נפוצות ביותר בתקופה ההיא. המכונית תוכננה כך: לקחו עיגול שלם, חתכו אותו לחציו, בחצי העליון חתכו פיסה בשביל החלון הקידמי וקו העיגול הטבעי שהתחיל בקדמת הרכב המשיך מתחילת גג הרכב עד לקציו. בהיעדר טכנולוגית מנהרות הרוח באותה התקופה החיפושית נחשבה למכונית אוירודינמית ביותר, אבוי הדבר היה מוטעה ביותר, כיוון שעצם העיגול הקצר לא מלווה את האויר הנוטש את הרכב בצורה חלקה כפי שכנף המטוס מסוגלת לעשות והדבר יוצר מערבולת מעל החלון האחורי, כלומר: מין סוג של חילזון אוירי כלפי מעלה מאחורי הרכב, דבר זה משך את אחורי הרכב למעלה ושאב אותו אחורה ופגע בכל דימיון המבנה האוירודינמי.

הקדמה זו אינה מתקשרת באופן ישיר למכונה עליה נדבר כאן היום, אם כי ממחישה איך רעיון מוליד מורשת שכן החיפושית היא אלמותית כפי שתהיה הסמארט שעליה אני מתכוון להרחיב.

 

שבוע שעבר הייתי בהולנד ולצורך ביקור ביעדים רחוקים והיותי ישראלי מפונק השונא תחבורה ציבורית העדפתי לשלם יותר ולשכור רכב, התכנון המקורי היה אופנוע CB900 של הונדה אך מפאת מזג אויר קר במיוחד העדפתי לקחת ארבע גלגלים בדמות הסמארט הקטנה. מכונית זו היא אחד הדברים המתוקים ביותר שלתעשיית הרכב מבית מרצדס/סוואץ' היה להציע לנו. מבט על הרכב מגלה שכל הרכב נגזר משני תכונות, להיות הכי קטן והכי חמוד שיש! מצדי הרכב נגלת רק... הדלת! ארוכה ביחס למכונית רגילה לאפשר כניסה של אנשים גבוהים ביתר קלות, מושבים תומכים ונוחים בהחלט סיפקו את הסחורה לאורך 420 ק"מ של אספלט שעברו תחת גלגליה. מתיישב לנוחיותי, מכוונן מראות ומושב, ואבוי??? איפה הסוויץ' של הקטנה? איננו? אהה, זה מתחבא אחרי ידית ההילוכים בין המושבים. סיבוב המפתח, המחשב נכנס לפעולה ולאחר כשתי שניות המנוע מונע. לקטנה יש ארבע מצבים בתיבת ההילוכים,

נתחיל באוטומט שמשולב בלחיצת כפתור אלקטרוני, באותו המקום ללא הכפתור הגיר ידני ללא קלאץ' (+-), בצד ימין ניוטרל, ולאחור רוורס.

 

תחילת הנסיעה הזכירה לי דמות צהובה אותה חלקכם מכירים בדמות החיפושית הצהובה מהרובוטריקים בזמננו שהיא הייתה הרי "במבלבי". ולמה אני אומר זאת? הרי זו גם קטנה, וגם רובוטית להפליא.

הכל באוטו הזה בעל התערבות מכנית מוזרה. הגיר הינו בהחלט גיר רובוטי כפי זה שמוכר מהפיאט פנדה הנוכחית, כלומר: הגיר הינו גיר רגיל לחלוטין עם קלאץ' מכני בעל רפידות ולא קלאץ' אוטומטי בעל מניפות שמן הידראולי. רק שהוא עובד בעצמו ללא צורך תפעול ידני, יצאתי מחניון המלון ופתאום בין הילוך להילוך מורגשת לחיצת הקלאץ, גופי נע קדימה בזמן העברת הילוך וחוזר לאחור לאחר שיחרור הקלאץ, ואת כל זה מבצעות זרועות רובוטיות שם בקרביי המכונית. פלא מוזר שכזה, אישית אני אומר, אם כבר אוטומט, אז קונבנציולי ולא זה, לוקח זמן להתרגל ולבסוף התחושה המוזרה חולפת. ושוב הרובוט הקטן מתערב! נסיעה ברוורס מלווה בחיישני רוורס למניעת דפיקות חניה, רק שזו במקום לצפצף לפי המרחק הקרוב לטמבון זר לוחצת לי על הבלמים קלות ומרעידה את המרכב הקטן! איזה מוזר :confused: . למכונית גם אין מצב חניה בתיבה עקב כך שאינה תיבה אוטומטית רגילה. ברגע עצירה החלטית והגעה למהירות אפס עוזבים את דוושת הבלם ומשהו מוזר קורה, המכונית לא משחררת ממנו :confused: לאורך שניות טובות היא ממשיכה להחזיק בבלמים שלא נדרדר. תהרגו אותי אבל זו ההרגשה, לאחר כמה שניות המכונית משחררת מהבלמים ומתחילה לנוע בדירדור.

 

שילוב של שישה הילוכים קדמיים עם מנוע 600 אומנם קטן אך בהחלט נמרץ ואוטו במשקל נוצה יוצר מכונית זריזה ביותר כשעד 50 קמ"ש נשאר בראשון וכל הדרך צפונה בסקאלה יוחלפו הילוכים זריזים וקצרים במיאוצי 20 קמ"ש לערך.לחיצה על הדוושות גרמו לי להרגיש שעוד רגע אני פורץ את רצפת הרכב ומחיל לרוץ על הכביש כמו "פרד פלינסטון" כיוון שכפותי הרגישו כאילו לפני הגלגלים הקידמים ותחתיהם, רק שבפועל הדבר אינו אפשרי, שכן במכונית זו הגלגל זה הדבר הכי קידמי שיש עם זוית גישה פי כמה יותר טובה מזו שיציע ג'יפ עירוני. האוטו הקטן משייט בנוחות מרשימה ביותר מעל המאה קמ"ש עד לכ-120 קמ"שים בריאים בהחלט, מעל זה המצב עגום ולא בא לה כל כך להמשיך, כאילו "דיי נו! לא מספיק לך כבר? נגיע גם ככה להאג לפני הרכבת!" וכך היה, לא העברתי את המתוקה שלי מעל זה כי היא מצאה חן בעיניי ולא רציתי להשמידה. את המבנה האוירודינמי שלה אני לא יודע עדיין לפרש אך לדעתי בסיס הגלגלים הקצר במיוחד גורם למעבר נתיבים במקרה של רוחות צד, במקרים אלו שאכן קרו לא מעט הקטנטנה החלה לנדוד בין הנתיבים ללא הרף ודרשה האטה משמעותית וישור כיוונים.

img15856vi.jpg

אומנם בעייתית קצת בכביש המהיר המעורב ברוחות צד חזקות (צריך איך שהוא להפעיל את תחנות הכח הוונטילטריות ההולנדיות שלהם איכשהו, וזה תפקידה של הרוח) אך בכביש המפותל המכונית מפתיעה לטובה ומשובבת לב חובב נהיגה שכמותי, הקטנה אוהבת להסתובב ומגלה רצון עז להתגבר על זוויות הגלגול באמצעות מתלים מעולים ובהחלט קשים, הרצון העז והנכונות שלה לשינוי כיוון הינם החלטיים ביותר ומשתפי פעולה למופת לרגעי התענוגות. הכביש שמוביל לכפר הדייגים "מארקן" הינו קטע מפותל של כארבע קילומטרים לתוך הים בדרך דו סיטרית צרה עם אספלט משובח ופיתולים יפייפים שאני לא יכולתי לעמוד בהם וגם בהלוך וגם בחזור ההשתובבות על פניהם הייתה בגדר חובה, שכן זה כל כך כיף! ממש אתה נכנס לדמות "החיפושית השובבה" הלא היא "הרבי 53" מהקומדיות באותם הקטעים שהריצו את הסרט בהילוך מהיר כדי שתראה נוסעת מהר על הכביש המפותל לאורך ההרים, איך יתכן שהקטנה ללא היומרות הספורטיבית נוהגת כך? ללא שום רצון להתנתק מהאספלט? עם דייקנות הגהית שכזו וצייתנות! למען הסר ספק עשיתי זאת בגבול הטעם הטוב שכן אינני מכיר את המכונית על בוריה ואינני כתב רכב שיכול להשבית רכב לצורך מבחן והרכב לא החליק ולו פעם אחת ואפילו לא הראה סימנים לכך, מה שמוכיח שמה שאני הוצאתי ממנה בעיקולים... קטן על הקטנה! למנוע היה קצת יותר קשה להתמודד עם הקטנה שכן חסר כח ביציאה מסיבובים לקטעי ישורות קצרות, הבלמים לעומתו סיפקו סחורה מדהימה בבלימות חזקות יציבות והחלטיות!

img16122jo.jpg

אומנם מינוס אחד בחוץ והחימום בפנים בהחלט יעיל אבל הרי קיבלתי מכונית עם גג נפתח ונהניתי ממנה, אז הגיע הזמן לפתוח את הגג, זה מוסט לאחור בלחיצה בודדה תוך כדי נסיעה, קצת כובע גרב, קצת כפפות ובהחלט נהניתי מהבריזה הקרירה והכלל לא מזיקה שחדרה רק קלות אל הרכב. שם בדרך חזקה מהאג משאית אדומה גדולה נצמדה לאחורי כנראה לוודא ש"הדפוק בסמארט נוסע עם גג פתוח במינוס אחד??? WTF?" ביצועי חניה הינם מהקלים ביותר בנמצא ומתאפשרים ממש במרווח של כשני מטרים סך הכל, פה עוזרת התערבות חישני הרוורס, רק עדיף היה בציפצופים ולא בהיתערבות בבלמים. בתוך העיר המיתלים הקשים מידי קצת מציקים בפסי האטה ומעברי החשמלית הרבים שמשתלבים שם עם הכבישים כל הדרך, נו מיילא, סביל, אני עדיין אוהב אותה.

img16373vo.jpg

הקטנטנה שלי שכלל לא שלי העלתה בי חיוכים שוב ושוב והיה בי החשק העז לחזור איתה הביתה, רק שהיא נשארה שם... ואני עכשיו פה... מתגעגע לקטנה, עם כל השיגעונות הרובוטים אני נהניתי ונשבתי בקסמה. ולכן אני חושב שמכונית זו הינה בגדר אבן יסוד מוטורית שכן איננה משתייכת לתפריט יצרני הרכב, היא תהיה קאלט יום אחד, ישלמו עלי הון באספנות! יספרו עליה סיפורי אהבה! יבנו לפיה מכונית ספורט לפי מתכונה! (רגע, כבר בנו, הסמארט רואדסטאר!). אני נהניתי, לא טרחתי להכין שיעורי בית ולחפש נתונים טכנים של הקטנה כי הם כלל לא מעניינים כפי שהחבילה המושלמת מעניינת בתור הדו-מושבית עם מקום למזוודה בינונית מאחור.

img16253ne.jpg

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מזל טוב..

אתה לא שפוי :-)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כ"כ אהבת את הרכב, אתה מודע לכך שיש לך את האפשרות לקנות אותו בישראל נכון?

 

מה שכן הכתבה שלך גרמה לי לסמפט יותר את הרכב מבעבר. תמיד הזכירה לי את הפקקים בתל אביב ואת הצפיפות שהולכת שם (ראיתי אותה בעיקר בת"א, עם פרסומות עליה מגלגל לגלגל). חשבתי עליה כעל מכונית מוזרה וקטנה, שכל היתרון שלה הוא בחניה.

 

גרמת לי לחשוב על המכונית יותר בחיוב, אולי באמת יש לה יותר יתרונות מאשר שחשבתי שיש לה.

 

 

קבל ח"ח.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, אני מבקש הסבר לגבי הקשר בין הפקקים לסמארט, עם כל הכבוד לגודל, היא עדיין מכוניות, או משהו אחר בעל 4 גלגלים, ואין אפשרות לזחול איתה בין מכוניות, כפי שזוחלים עם קטנוע...

היתרונות הגדולים ביותר זה שהיא קטנה ונכנסת לחניות קטנות, תצרוכת דלק נמוכה כמו קטנוע, ומעבר לזה הפנסים מקדימה שמחייכים :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כתיבה, כל הכבוד, נהנתי לקרוא. :mm_yeah:

 

אני רק רוצה לציין שגם אני נהגתי על הסמארט בארץ.

אני אישית לא אהבתי אותה, זה כאילו לא אתה נוהג עם הגיר הרובוטי שלה, אתה לוחץ על הגז והיא חושבת לעצמה "נו, להאיץ או לא להאיץ" ורק לאחר שהגיר הרובוטי מועיל בטובו להוריד הילוך אז אתה מקבל מכה וממשיך לנסוע, בהחלט עדיף גיר רגיל או אטומטי רגיל במצב הזה.

אינני יודע עם זה בגלל הכבישים בארץ או מצב הרכב שנהגתי עליו (והיא הייתה חדשה יחסית) אבל כאשר אני נסעתי עליה על כביש 40, היה לי מאוד קשה להאיץ איתה למהירויות כפי שאתה ציינת, 100 קמ"ש ושם היא אמרה "תקשיב מר בחור, אני מקווה שאתה לא מתכנן לעלות עוד את המהירות, כי פה אני שובתת".

יאמר לזכותה שמרחב ונוחות אכן יש לה, גודל "תא הנהג", שזה בעצם התא היחיד הוא גדול מאוד ביחס אפילו למכוניות גדולות שקיימות בשוק.

דבר נוסף שהפריע לי הוא העדר מד סל"ד (ניתן להוסיף בתשלום) תצוגת מד דלק דיגיטלית (מאוד מעצבן) והעדר שעון (קטן אבל חשוב).

 

תגידו שאני קטנוני, שאני נטפל לקטנות, אבל הדברים הקטנים האלו, הם הדברים שעושים לי את זה ולא רק רכב שהוא "חזק ומתקשר".

בואו נודה בזה, מי מאיתנו (חוץ מחולי האספנות) מוכן לוותר על חלונות חשמל אחרי שהתרגלנו?

 

בקיצור, קטנה, חמודה, אבל יש עוד מקום לשיפורים לדעתי.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מההצלחה הגדולה שלה באירופה היא העובדה שהמדינות מכירות בה כרכב שחוסך מקום/דלק/זיהום אוויר ומקלות במיסים...

בניגוד לישראל שבה היא ממותגת כאביזר אופנה יוקרתי...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נודה בזה, מי מאיתנו (חוץ מחולי האספנות) מוכן לוותר על חלונות חשמל אחרי שהתרגלנו?
לא יודע על מה אתה מדבר. לי יש חלונות חשמליים :twisted:

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש כיף לקרוא, מאמר קליל ולא מייגע (למרות אורכו)

וגם כשרון בצילום לא חסר !!

[URL="http://www.scale-forum.com/"] [/URL]הלחץ של הילדים היה חזק עליי, הלכה הS4 חזרנו שוב לאסתי (: [U][COLOR=#22229c][b][url=http://www.facebook.com/album.php?aid=2009172&id=1346995126&page=2#/profile.php?id=528377437&ref=name]facebook....[/url][/b][/COLOR][/U] [U][URL="http://www.mekusharim.co.il/AlbumViewAll.aspx"][/URL][/U]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...