Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרטים על רנו 21/25 ?!


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 6641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה, חבר שלי חולה רנו מושבע וחסיד של מנוע ה - 1,700 שלהם (הוא הכיר אותו מה-19).

 

בכל מקרה הוא מתעניין נורא בדגמים היותר בכירים שלהם ורציתי לדעת האם מישהו מבין משהו ברמות גימור של הדגמים הנ"ל (נוודה, GTX, GTL וכו').

 

האם הם אמינים יחסית?

 

חלפים? האם ניתן למצוא בקלות? או שכדאי כבר לפתוח חשבון באיי..ביי?

 

עלויות אחזקה? סבירות?

 

מה ההבדל בכלל בין ה-25 ל-21 (ה-25 נראה לי יותר ישנה...)

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 25 אמנם יותר ישנה, אבל שייכת לקלאסה גבוהה יותר.

 

כאשר היא היתה, זה היה הדגם הגדול ביותר עם מנועי (?)2.0 ו3.0 והחליפה את ה רנו20 ורנו 30 הכמעט זהות.

 

מנוע 1700 היה כמדומני ברנו 17 (2 דלתות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1721 סמ"ק שהיה ב-19 שלפני מתיחת הפנים ב-94' הספיק לבלות לפני כן ברנו 21 וברנו 9/11 ונגזרות שלו היו גם בוולוו 340 / 440. ואם אינני טועה היתה אפילו גירסת של רנו 5 עם המנוע הנ"ל.

 

בארץ שווק המנוע הזה רק עם רנו 19 / 21

 

ברנו 17 לעומת זה היו מנועים אחרים וישנים יותר ( דווקא סביב 1.6 ליטר ) אך עם הספקים מאוד מכובדים לתקופתם.

 

הרנו 25 הופיעה עוד לפני ה-21 בשנת 1984 עם מנועי 2.0, 2.2, ו-2.7 V6 PRV שפותח יחד עם פיג'ו וולוו ודובר עליו בשרשור קודם בנוגע לוולוו 760.

 

הרנו 25 היתה הצלחה גדולה בצרפת, ונחלה כשלון חרוץ בכל שאר השווקים. לארץ הגיעו כמה עשרות חלקן ביבוא סדיר וחלקן ביבוא אשי בין השנים 1984 -1988

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רנו 21 יוצרה בשלושה סוגי מרכב: 4 דלתות, 5 דלתות, וסטיישן שנקראה Nevada, עם בסיס גלגלים יותר ארוך. כולן עם הנעה קדמית, והיה גם דגם 4X4 נדיר. חלק מדגמי הסטיישן היו עם אופציה ל-7 מושבים.

 

רמות גימור:

TL - הכי זול, ללא פינוקים חשמליים, ללא הגה כח, מנוע 1700, אין אופציה לגיר אוטומטי.

GTS - נעילה מרכזית, ח"ח קדמיים, הגה כח, אופציה אוטומטית, בתקופות מסוימות היתה ידועה גם בתור "Manager". רוב אלו שיובאו לארץ היו ברמת גימור זו.

GTX, TXI - דגמים מפוארים וחזקים, עם מנועי 2 ליטר שהוצבו לאורך (ולא לרוחב, כמו מנוע ה-1700). היו בודדות בארץ.

 

בתחילת שנות ה-90 היו לי שתי נבאדות (לא כאן - בצרפת...). הראשונה היתה TL ידנית (שקיבלתי כבר עם 60K ק"מ), והשניה GTS אוטומטית (חדשה). על כל אחת עשיתי 50,000 ק"מ. שתיהן גילו אמינות מצויינת, ביצועים לא רעים יחסית לתקופה, והן היו מאד מרווחות ונוחות לנסיעות ארוכות.

בארץ הן היו מראה נדיר - חוקי המס דאז גרמו למכוניות עם מנוע 1700 להיות יקרות משמעותית ממנועי 1600, כך שהרנו הפסידה בקרב לפז'ו 405.

צפה לבעית חלקים לא קטנה.

שלח ה"פ ל- slavochk - יש לו מכונית כזו והוא יוכל לייעץ.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק מספר שנים ברנו 21 מודל 93, שהחליף רנו 21 מודל 90. הרכב נוח ביותר, עלויות אחזקה סבירות - ואני מטפל במורשה, וגם כנראה מהבודדים שמבטח רנו 21 בביטוח מקיף. בכל מקרה לא הייתי נוגע ברכב אם הייתי דחוק בכסף. בשנתיים האחרונות, הרכב עלה לי פחות מעלות התחזוקה של סיטרואן ZX של אימי, ואני נוסע כפול ממנה.

 

יתרונות: נוחה במיוחד, גדולה ומרווחת, תא מטען מכובד, נאה, יחודית על הכביש. רנו חשבו גם על הנוסעים מאחור, והספסל האחורי מרווח ונוח. למקרה שאתה מסיע מספר מבוגרים/ילדים טורדניים.

 

חלפים:

מכלולים מיכניים - לא נתקלתי בבעית זמינות, מאחר ואינם יחודיים לדגם. חלקים יחודיים לרכב עלולים לעלות יותר מאשר ברכבים אחרים, וזמינותם עלולה להיות נמוכה. למזלי לא הזדקקתי לחלקים כגון אילו. באופן טבעי כשהרכב זול כל כך ביחס למחירו כחדש, ניתן לצפות לחלפים יקרים מרכבים אחרים בטווח המחירים שלו.

 

דלק: אני מגיע ל 13.5 קילומטר לליטר, בנסיעה רגועה (נבדק בכל תדלוק). בקיץ עם מזגן בנסיעה יותר אגרסיבית, לא ירדתי מ 10.5 ק"מ לליטר.

 

בעיות: צפה לבעיות קטנות בנעילה המרכזית (למשל דלת נפתחת אך לא ננעלת), ומנגנונים עייפים בחלונות החשמליים.

מיזוג: איכותי אך יקר. לבדוק לפני הקניה.

לבדוק בשבע עיניים את הרכב, ולהתרחק מרכב שלא טופל כראוי. כמו כן שמעתי כי הגיר האוטומטי לא נעים ולא אמין, אך לא ידוע לי על כך מניסיון אישי.

 

בשורה התחתונה - ניתן לרכוש רנו 21 בטווח המחירים של סוברו ליאונה משנים מקבילות, ואין מה להשוות בין השתיים. לא המראה, לא הנוחות, לא היחוד, לא כלום.

רכב "מנהלים" (נניח...) ל"מנהל" שלא מתרגש אם הנעילה המרכזית בעייתית, ותאורת המקשים של בקרת האקלים (הטובה) חדלה מלפעול...

 

בונוס - את הרנו 21 אף אחד לא יגנוב למטרת חלפים. אני כמובן אמשיך לבטח בביטוח מקיף.

בברכה,

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן שמעתי כי הגיר האוטומטי לא נעים ולא אמין, אך לא ידוע לי על כך מניסיון אישי.
אין לי נתונים לגבי האמינות (קיבלתי כזכור מכונית חדשה), אבל הגיר האוטומטי עצמו תיפקד מצויין, והיה נעים מאד לנהיגה ושליטה.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברנו 17 לעומת זה היו מנועים אחרים וישנים יותר ( דווקא סביב 1.6 ליטר ) אך עם הספקים מאוד מכובדים לתקופתם.
היה 1400 ו 2000. לגבי המנוע הבינוני אני זוכר 1700 אבל אולי אני טועה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...