Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[התרשמות מצמיג] - Dunlop sp sport D98J


Herman
שימו לב! השרשור הזה בן 6654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר להוציא קצת יותר מהרכב... הרהרתי לעצמי כמה חודשים לפניי...

 

נכון, כולם תמיד תענו שהרכב לא ספורטיבי, ושום עובדה שבעולם לא תשנה את את זה.

לאחר שהיא בבעלותי קרוב ל 3 שנים השלמתי עם הרעיון...

 

מנוע חלש, גיר ארוך, צמיגי אופניים שהיו עליה רק תרמו להבנת המציאות שהכתה בפניי...

אך מה שתמיד אהבתי בצרפתייה שלי, זה את המראה החיצוני שלה, ואת הבגרות (הבשלות) הפנימית שלה.

 

במשך אותם 3 שנים ביחד למדתי להכיר כל ציוץ, כל תנועה חשודה שלה, שהיא מצידה כמובן הייתה מטיחה בי כאשר הייתי מכניס אותה לפרובוקציות....

והיו הרבה כאלו, יעידו על כך הנעליים השמרניות שהיא נעלה קודם...

 

ועדיין, הרגשתי הכי מאושר שבעולם, למרות הכיף היא מעולם לא דרשה ממני הרבה מבחינת תחזוקה והוצאות גדולות (יש האומרים כי זה מזל/אני לא מקפיד מספיק [מחק אתהמיותר])

 

עם השנים אני התבגרתי ביחד איתה, אפשר להגיד שהגענו לסוג של בשלות זוגית, כנראה שככה זה בזוגיות.

 

אני הרגשתי שאפשר להתקדם לשלב הבא... הרבה אנשים המליצו לי למכור ולהשתדרג...

"למה אתה צריך את זה?" , "חבל על הכסף" אמרו.... אבל אני בשלי... חייב מכונית 5 דלתות

וגם רוצה שיהיה לי את המשהו המיוחד שהוא שלי.

 

וכך נכנסנו לשלב הבא, "גיל ההתבגרות" חלק יגידו...

 

אני אף פעם לא הייתי פריק של מהירות או כח (למרות שלאחרונה אני מתחיל להבין שזה חסר לי) אבל מה שבאמת הפריעה לי זה נושא הבלימה ואחיזה...

 

לכן תהליך שלקח שנה ובו נרכשו כל מני פריטים קצת יותר טובים ממה שיש כרגע והקיץ הם הורכבו...

 

לצערי לא אוכל להתייחס כאן בלעדית לצמיגים שכן הם הורכבו אחרונים בסדרת השינויים....

 

אבל הם בהחלט נתנו את הטאץ' הסופי לשלב הראשון של גיל ההתבגרות של ה106 שלי.

 

אם כך ברשותכם אעבור לצמיגים...

 

האוויר נבדק יום לפניי,

 

 

זה התחיל ביציאה מקריית שמונה באחד מימי החג של ראש השנה שנת תשס"ו

הובהר לי כאשר קניתי את הצמיגים שיש לחמם אותם קודם וכך היה, הם קיבלו חימום

עד הקטע המפותל היורד מהכנרת בכביש 90, סדרת סיבובי U קטעי S הוכיחו לי שוב שהדרך עוד ארוכה לבגרות מלאה... המנוע המחוספס לא וויתר ונתן לשמור על קצב טוב בירידה, לגבי עליה אני לא בטוח שהמצב היה זהה...

 

הקצב היה הרבה יותר מהיר מהפעם הקודמת ש"עברתי" כאן...

 

הרכב היה דבוק לכביש כמו מסטיק, רק הפניה האחרונה שהיא הייתה הדוקה במיוחד, הכריעה את הצמיג, והתקבל תת היגוי לפרק של חלקיק שניה, אבל הפידבק בהגה הורגש כמה שניות לפני שההוא הגיע.

 

עליי לציין שהפעם בניגוד לפעם שעברה התחת שמר על מקומו בלי לצייץ ולא זז מילימטר מקו הנסיעה הנבחר לאורך אותו מסלול קצר למרות שמאוד רצה קצת לרקוד... (כפי שרואים בתמונות למטה על סוליית הצמיג)

 

הרכב עצמו הרגיש הרבה יותר מחוסן, חזק בבלימה אבל חיסרון המוטות המייצבים מהצד הספוטיבי של המשפחה נראה על פניו. המרכב רכן בפיתולי S וזוויות הגלגול עדיין לא נעלמו

 

ולכן אני אסכם שיש עוד הרבה מה לעשות, ואני מקווה להספיק את זה עד לסיום התואר...

 

לגבי הצמיג,

 

הצמיג ממש רך, לא יודע כמה זמן הוא יחזיק,

 

הצמיג מחזיק את הרכב ממש טוב על הכביש,

 

על רטוב לא נבדק,

 

לסיכום -

 

רוצו לקנות...

Resize of IMG_2610.jpg

Resize of IMG_2612.jpg

Resize of IMG_2614.jpg

Resize of IMG_2618.jpg

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

התרשמות לאחר הגשמים הראשונים...





היה לי פחד קטן, אבל לאחר שקצת נסעתי בגשם ללא פרובוקציות מיותרות הצמיג נצמד לכביש גם בתנאי מזג אויר גשומים...





כנראה בגלל שהוא עדיין חדש...





בכל מקרה לאחר כ 3 חודשים אני ממש מרוצה והשחיקה לא ממש גבוהה, למרות שנסעתי עד כה רק K3



ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

טוב אז ככה: כמו שהבטחתי קצת התרשמויות

 

נודע לי שהTREAD של הצמיג...

 

 

החזיקו חזק...

 

 

רק 60 :evil:

 

והאמת שלאחר ה 5K אפשר להגיד שהצמיג הוריד איזה מילמטר...

 

אבל אני מאוד נהנה ממנו...

 

חסרונו העיקרי הוא בהיותו "חם" קולט פנימה גופים זרים כמו אבנים וברגים די בקלות...

 

יתרונו בכך הצמיג עד עשיו לא התפצ'ר אפילו פעם אחת...

 

 

 

גשם רבותיי...

 

 

אחיזה פנומנלית בגשם.. פיזור מים מעולה עד 80 - 90 קמ"ש

 

שלוליות ב 110 יעברו ב"ציפה על המים" (הרגשה ממש רכה בהגה)...

 

יש להביא בחשבון את הנתונים האלו.

 

בנוסף הרכב לא נוסע הרבה כמעט בכלל... (20K בשנתיים האחרונות כאשר מתוכם כ 15K בשני הקיצים האחרונים)... וזה אני מניח משפיע המון על חיי הצמיג...

 

כמו כן חשוב לציין שהצמיג פשוט לא אוהב חצץ, כורכר וכל דבר שהוא לא כביש סלול ונקי.

 

זו ההתרשמות שלי...

 

אם הייתם שואלים אותי היום אם הייתי קונה כאלו שוב... הייתי אומר שבהחלט כן - מכיוון שהם תרמו המון לשיפור הבטיחות של הרכב.. אפילו שהוא לא רכב מרוץ...

 

אין דבר אחר שהייתי משקיע ברכב שלי לפני שיפור מערכת הבלימה וההגוי.

 

עד כאן להערב...

 

בקרוב תמונות...

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה נראים פסיכיים, למרות שאין מצב לכזו רכות (60) אלא אם זה בסולם של עד 100 ...

 

זה החתך ?

202.jpg

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואנה זה מקדם שחיקה נמוך , מה זה סליקס?! :shock:

 

עכשיו השאלות , איפה קנית , כמה עלה

איך הדבר הזה בכלל אוחז בגשם???

ואיך הוא בהשוואה ל-9000 ??

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה שוב ההסבר מה נחשב לצמיגי סליקס, פעם נוספת.

 

צמיגים מתחלקים לכמה קטגוריות בעולם -

 

1. צמיגי כביש, לרבות צמיגי כביש ספורטיביים כדוגמת הפאלקן אזניס RT215, טויו T1-S, גודייר F1GS-D3 וכו'... כל צמיגי שה-Treadwear שלו הוא מעל 100 נחשב לצמיג כביש - Street tire.

 

2. צמיגי מירוץ חוקיים לכביש, מה שמכונה בארה"ב DOT race tire (ע"ש משרד התחבורה האמריקאי) ובהרבה מחלקי העולם נקרא גם Track day Tire.

רמת האחיזה שהצמיגים הנ"ל מציגים גבוהה בהפרש ניכר מכל Street tire שהוא ויש להם יתרון של מספר שניות להקפה על פני צמיג כביש רגיל.

הצמיגים הנ"ל הם צמיגים שחוקיים לשימוש בכבישים ציבוריים אך לא מומלצים בשל Treadwear נמוך מאוד של 100 ומטה, העובדה היא גם שהאחיזה של רובם מושפעת כתוצאה של כמות ה-Heat cycles - כמות הפעמים שהצמיג מגיע לטמפ' העבודה שלו, ברובם אחרי כמות מסויימת של Heat cycles האחיזה פשוט צונחת פלאים וזה בכלל לא משנה איך הצמיג נראה ומה מצב החריצים (אם ישנם) או הגומי.

צמיגים שנכללים בקטגוריה הנ"ל הם Kumho מדגמי Ecsta V700 ו-Victoracer, טויו RA-1, יוקוהמה Advan A-032R וגם הצמיג של ידידינו הרמן.

 

לקטגוריה הנ"ל יש תת-קטגוריה שלמרות שהיא עונה על התיאור של הצמיגים הנ"ל נקראת סמי-סליקס וזאת על שום תבנית החירוץ או יותר נכון ה"אין-חירוץ"... לתת-קטגורייה הנ"ל משתייכים צמיגים כמו Avon Tech-R, Kumho V710, Hoosier R3S04 ועוד... בד"כ מדובר בצמיגי המירוץ (החוקיים לכביש) ברמה הגבוהה ביותר.

 

3. הקטגוריה האחרונה היא מה שנקרא - Racing Slicks.

מבנה הצמיג שונה לחלוטין (!) מכל צמיג כביש שהוא לרבות צמיגי מירוץ חוקיים לכביש!

בין צמיגי סליקס לבין צמיגים נורמליים אין שום קשר, פה תרכובות הגומי שונות לחלוטין ורמת האחיזה של הצמיג היא פונקציה של כמות Heat cycles בלבד.

לצמיגי הסליקס יש גם גירסאות מחורצות שמיועדות לשימוש בגשם.

לצמיגי סליקס אמיתיים אין מתחרה באחיזה, אפילו לא קרוב, מדובר על יתרון של מספר שניות על פני צמיגי מירוץ חוקיים לכביש בכל הקפה!!

מדובר ברמת אחיזה כ"כ גבוהה שאירגונים רבים לא מתירים את השימוש בצמיגים מסוג זה באם הרכב לא מצוייד בכלוב התהפכות שלם מהסיבה הפשוטה שהאחיזה כ"כ גבוהה שבהחלקה הצידה הצמיגים עלולים להפוך את הרכב. כן, עד כדי כך.

לקטגוריה הנ"ל משתייכים צמיגים כמו גודייר G19 על סוגיו השונים ובערך כל צמיג שנראה במירוצי F1, אינדי, DTM, JGTC וכו'.

 

כדי לסכם את העניין, אם באופן נורמלי יחושבו צמיגי כביש ספורטיביים רגילים במסלול שהקפתו 3 ק"מ בזמן מסויים, באותו מסלול עם אותו הרכב, צמיגי מירוץ חוקיים לכביש ישיגו תוצאה שמהירה ב-2-3 שניות מהירה יותר לערך, משהו כמו 3-4 שניות מהיר יותר עם צמיגי חצי סליקס ובערך 6-8 שניות מהיר יותר עם צמיגי סליקס!

במונחים של זמני הקפה, זה נצח.

 

אילו היו 60 שניות על צמיגים לסוגיהם השונים, ניתן לחזור לתכנית הרגילה כעת icon_wink.gif.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נודע לי שהTREAD של הצמיג...

רק 60 :evil: ...

לא מפתיע אותי! במיוחד אחרי שהרגשתי אותם בציפורני..

 

רכים מאוד !!!

 

מעניין אם יש אותם במידה שלי..

 

נ.ב: מה המקור שלך לגבי ה Traedwear (מדד השחיקה) ?

 

(גם בה"פ)

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...