Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוטי הצתה מקוריים או תחליפיים ? המשך דיון.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למי שזוכר את הדיון הזה, אז אפשר לומר שזה פחות או יותר ההמשך שלו.

 

מבדיקה שערכתי באינטרנט נראה שבכל העולם קיימים בערך כל סוגי חוטי ההצתה שאתם רק יכולים לחפוץ בהם, החל מ-0 התנגדות (אסור לרכבים מודרניים) ועד לכמה התנגדות כמעט שרק תרצו.

 

בכל מקרה, ה Factory Service Manual של האוטו שלי אומר שההתנגדות בחוטי ההצתה צריכה להיות בין 5K אוהם לאיזור ה 12K אוהם מקסימום.

בדיון הקודם שאלתי בנוגע להתנגדות חוטי הצתה אך כמעט ואף אחד (למעט daniel כמדומני) לא ידעו לענות תשובות חד משמעיות בנושא.

 

בכל מקרה המשכתי לחקור את הנושא והלכתי עם מולטי-מטר לחנות החלפים לבדוק את התנגדות חוטי ההצתה ביחס ליצרנים.

ראשית כל, בשורה שאולי לא חדשה לחלק מהחברים כאן, חוטי הצתה מקוריים הם ברוב המקרים בעלי התנגדות נמוכה משמעותית ביחס לחוטי הצתה תחליפיים, ואני מדבר על היצרנים היפאניים, אמריקאיים והקוריאניים.

בלא מעט מקומות קראתי שלחלק מהאירופאיות (VW בעיקר) יש חוטי הצתה מיוחדים עם נגד פנימי חזק, אבל כרגע לא אתייחס לעניין VW אלא לכל השאר.

 

החוטים של BS (ביתן ספארק) לדעתי קצת מאכזבים, המון המון המון התנגדות. לטענת המוכר בחנות החלפים (הסבתי את תשומת ליבו לעניין) הוא טוען שדווקא בסובארו החוטים של BS לא הכי מוצלחים, למרות שאמרתי לו שלכעורה אין שום בעיה מוחשית איתם (אין בריחת ניצוץ והמנוע עובד מצויין).

 

החוטים של BS עבור לגאסי ואימפרזה (גרנד-לאונה) הם בעלי התנגדות מטורפת של 17-18K OHM, כשהיצרן ממליץ על 5-12K OHM - וזה מבלי לקחת בחשבון את ההתנגדות של הנגד שקיים במצת עצמו.

במצת עצמו (BKR6E-11) יש רזיסטור (נגד) של 5K OHM לטענת היצרן (בפועל מדדתי היום וזה היה 4K OHM).

 

הלאה;

אצל היצרנים הקוראניים גם כן ניתן לראות שחוטי ההצתה הם בהנגדות נורמלית לחלוטין, באיזור ה 7-8K OHM לחוטים באורך ממוצע - שזה יפה מאוד.

 

אצל היצרנים האמריקאיים (סט חוטי הצתה מקורי של AC DELCO לקוואליר 2.2) ההתנגדות היתה מצויינת !, חוטים בעלי אורך יחסית גדול (קצת מעל 80 ס"מ) הראו התנגדות יוצאת מן הכלל של כ-8K OHM, וזה מעולה !

 

מבדיקה שערכתי בפורומים של סובארו כולם המליצו כמעט באופן חד משמעי להישאר עם סט חוטי הצתה מקוריים ולא ללכת על שום דבר אחר. ההתנגדות שחלק מהאנשים ציינו היתה באיזור ה 4-6K OHM - שזה מצויין גם כן.

 

מאחר ובחוטי ההצתה בעלי ההתנגדות הנמוכה הסיכויים לבריחת ניצוץ נמוכים יותר (מאחר והמתח מעט יורד כי העומס על הסלילים קטן) הבידוד שלהם הוא לרוב 7 ממ (שזה מה שבא מקורי עם הרכב שלי) והם גמישים עם גימור איכותי מאוד.

 

בסופו של דבר החלטתי להיפטר מחוטי ההצתה של BS בעובי 8 ממ שהרכבתי לפני חודשיים (שסיפקו התנגדות של 9-10K OHM) לטובת כבלי הצתה חדשים מקוריים של AC DELCO שבמקור הם עבור קוואליר 2.2 - עם הסבה לאורך החוטים והמחברים הרצוי אצלי ברכב.

החוטים הם בעובי 7 ממ, איכותיים מאוד ובעלי התנגדות נמוכה בדיוק כמו שאני צריך וכמו שחיפשתי.

 

להלן תמונות מההסבה וההרכבה:

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זו הקופסא ואלו החוטים.

בחרתי בסט הזה בגלל כמה סיבות:

1. התנגדות מעולה

2. עובי מתאים

3. מחיר נוח (כ 150 שח לסט)

4. חוטים ארוכים מאוד וכמעט כולם באותו האורך.

Acdelco.jpg

Acdelco2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניתוח:

N1.jpg

N2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התוצאה:

 

(שימו לב שלאחר הקיצור/חיתוך של החוטים לאורך הרצוי לרכב שלי - איזו התנגדות מצויינת).

H1.jpg

H3.jpg

H2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדדתי כמה סטים של חוטים , בניהם גם מקוריים של סובארו וגם של BS .

 

חוטים של חברת BERU הינם החוטים עם ההתנגדות הנמוכה ביותר ביחס לאורך החוט.

 

ההבדל בין החוט הארוך ביותר לקצר ביותר הוא 1 קילואום.

ב BS ההבדל בין החוט הקצר ביותר לארוך ביותר הוא משהו כמו 7-8 קילואום.

ההיגיון אומר שכל פלאג צריך לקבל את אותו הניצוץ, כלומר חוט עם התנגדות שווה אמור להיות בכל החוטים.

 

מבדיקה על הרכב, החוטים עם ההתנגדות הנמוכה ביותר, קרי BERU (בין 3-4 קילואום לכל החוטים), נתנו שינוי משמעותי לטובה בתגובת המנוע.

 

בחו"ל ממליצים חוטים עם כמה שפחות התנגדות, הרוב ממליצים על חברה בשם MAGNACOR , החוטים שלהם נחשבים מ"ס 1 ועם התנגדות נמוכה מאוד,ניתן להשיגם בוורסיות שונות החל מ 7 מ"מ ועד 11מ"מ!!! הבעייה היא שסט כזה של MAGNACOR 7 מ"מ, עולה כמו 10 סטים של BERU .

 

עניין החוטים הוא לא פשוט כמו שהוא נראה, יש מלא סוגים ומלא דעות בעניין, בארץ המודעות לזה היא קטנה מאוד ומעטים יוכלו באמת לומר לך מה עדיף על מה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק.

האם הינך ממליץ על החוטים הללו לכלל המכוניות?

או פרט אלי למשל...לפיג'ו 205 (מנוע 1.6 ומעלה)...?

 

לגבי חוטי הצתה משופרים...האם אתה חושב שהתנגדות אמורה להיות חלשה משמעותית? או באיזור של הAC DELCO?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדדתי כמה סטים של חוטים , בניהם גם מקוריים של סובארו וגם של BS .

חוטים של חברת BERU הינם החוטים עם ההתנגדות הנמוכה ביותר ביחס לאורך החוט.

ההבדל בין החוט הארוך ביותר לקצר ביותר הוא 1 קילואום.

ב BS ההבדל בין החוט הקצר ביותר לארוך ביותר הוא משהו כמו 7-8 קילואום.

ההיגיון אומר שכל פלאג צריך לקבל את אותו הניצוץ, כלומר חוט עם התנגדות שווה אמור להיות בכל החוטים.

מבדיקה על הרכב, החוטים עם ההתנגדות הנמוכה ביותר, קרי BERU (בין 3-4 קילואום לכל החוטים), נתנו שינוי משמעותי לטובה בתגובת המנוע.

בחו"ל ממליצים חוטים עם כמה שפחות התנגדות, הרוב ממליצים על חברה בשם MAGNACOR , החוטים שלהם נחשבים מ"ס 1 ועם התנגדות נמוכה מאוד,ניתן להשיגם בוורסיות שונות החל מ 7 מ"מ ועד 10מ"מ!!! הבעייה היא שסט כזה של MAGNACOR 7 מ"מ, עולה כמו 10 סטים של BERU .

עניין החוטים הוא לא פשוט כמו שהוא נראה, יש מלא סוגים ומלא דעות בעניין, בארץ המודעות לזה היא קטנה מאוד ומעטים יוכלו באמת לומר לך מה עדיף על מה.

יפה אמרת.

קודם כל, קראתי המון על MAGNACOR, הם מוזכרים כמעט בכל חור באינטרנט. עושה רושם שהם חברה רצינית ומקצועית בתחום... מעניין מה היה המחיר שלהם בארץ אם היתה להם כאן נציגות.

 

בנוגע לשינויים:

נכון לרגע זה אני יכול לדווח על שינוי משמעותי בחצי הראשון של סקאלת הסל"ד. המנוע מרגיש מאוד בשרני ביחס לחוטים הקודמים... מתקבלת מעין תחושה שלא צריך יותר מ 3,000 סלד, המנוע מרגיש כאילו קיבל זריקת מומנט.

 

איך זה ישפיע על ההמשך (מבחינת צריכת דלק, ביצועים בסיטואציות שונות) - על כך אני אוכל לדווח רק בעוד כמה ימים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה, גנבת פלוק לצה"ל? :wink::smile:

 

אומרים שעדיף מאוחר מאשר בכלל לא, אבל לפני כחצי שעה סיימתי להרכיב חוטי הצתה חדשים לפיג'ו שלי. קניתי חוטים של BS אצל צנטרל, 80 ש"ח לסט.

 

למה חתכת את החוטים? החוטים שאני קניתי התאימו בול למנוע, בלי שינויים ובלאגן...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אפס, החוטים כן משפיעים על תגובת המנוע, העניין נחקר ונבדק.

 

אפילו אם הסט הישן עומד בתקן עם התנגדות נכונה,קרי כמו המלצת היצרן, עדיין חוטים עם התנגדות נמוכה יותר, יתנו תגובת מנוע טובה יותר.

מומלץ להחליף חוטים כל 50,000 ק"מ או שנתיים.

 

לבחור עם הפגו: למה קנית סט של BS? היית מוסיף 50 ש,ח וקונה כבר של BERU = הבדל ניכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה, גנבת פלוק לצה"ל? :wink::smile:

 

אומרים שעדיף מאוחר מאשר בכלל לא, אבל לפני כחצי שעה סיימתי להרכיב חוטי הצתה חדשים לפיג'ו שלי. קניתי חוטים של BS אצל צנטרל, 80 ש"ח לסט.

 

למה חתכת את החוטים? החוטים שאני קניתי התאימו בול למנוע, בלי שינויים ובלאגן...

החוטים שלקחתי אז מ BS היו 8 ממ מדגם אחר של סובארו (כי לאימפרזה/לגאסי הם נותנים רק 7 ממ וההתנגדות שלו אסטרונומית) - זו פשוט היתה הסבה של חוטים עם התנגדות יחסית נמוך של BS עבור האוטו שלי.

 

בנוגע לחוטים של הקוואליר - אין לי צורך במעל 80 ס"מ חוט הצתה, זו התנגדות מיותרת. אני צריך בדיוק 60 סמ.

 

לפי החישובים, ל AC DELCO יש התנגדות של בערך 3K OHM ל 1 FEET של כבל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור עם הפגו: למה קנית סט של BS? היית מוסיף 50 ש,ח וקונה כבר של BERU = הבדל ניכר.

האמת - לא יודע :roll:

 

ביינתים, מהנסיעה הקצרה הביתה, הם עושים רושם לא רע בכלל ויש שיפור ניכר בפעולת המנוע.

חבל רק שהם לא פתרו את הבעיה שלשמה הוחלפו...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הכבלים הישנים שלך לא היו תקינים או היו ישנים מספיק, אז בוודאי שיהיה שיפור מסויים, אם היית קונה סט איכותי יותר, השינוי היה מורגש עוד יותר , ובמיוחד בסט עם התנגדות נמוכה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שכל הזמן מדברים פה על חוטי הצתה. איך אני יודע אם בלאנטיס שלי החליפו במהלך חייה חוטי הצתה?

יש לציין שהרכב עד שהגיע אלי לצערי טופל רק במוסך מורשה (עד ה 90K במאזדה הרצליה ובטיפול 90K במרכזי בחולון) והאוטו הגיע אלי לפני 5 חודש בערך עם 105K כיום הוא על 119K האוטו באמת נוסע בצורה פנטסטית

איך אני יודע אם החליפו כאמור חוטי הצתה ברכב? שהחלפתי פעם אחרונה פלאגים לפני כמה חודשים הסתכלתי על החוטי ההצתה ולא היו בהם שום סדקים לכאורה רק מה שכן היה מין אבקה חומה כזאת וממש טיפה בחלק הארוך שנכנס לתוך הראש מנוע (מזה?) אז מה אתם אומרים?

שווה להשקיע בחוטים חדשים? ואם כן מה מומלץ ללאנטיס שלי? ממש אין לי נסיון עם חוטי הצתה אז אני שואל..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק.

האם הינך ממליץ על החוטים הללו לכלל המכוניות?

או פרט אלי למשל...לפיג'ו 205 (מנוע 1.6 ומעלה)...?

לגבי חוטי הצתה משופרים...האם אתה חושב שהתנגדות אמורה להיות חלשה משמעותית? או באיזור של הAC DELCO?

טרם יצא לי לבדוק זאת על מכוניות אחרות אבל זה בהחלט ייעשה בהקדם האפשרי.

אני הופתעתי לטובה מההתנגדות של ה AC DELCO... התנגדות של 2,500-3000 אוהם ל 1 FEET (כ-30 ס"מ) זה מצויין ביחס לחוטים התחליפיים שיש כיום בשוק (ואני לא מדבר על פירמות כמו BERU או AC DELCO אלא ביחס לחוטים זולים כמו של ביתן ספארק, עליהם רשום MADE IN USA).

 

אני רואה שכל הזמן מדברים פה על חוטי הצתה. איך אני יודע אם בלאנטיס שלי החליפו במהלך חייה חוטי הצתה?

יש לציין שהרכב עד שהגיע אלי לצערי טופל רק במוסך מורשה (עד ה 90K במאזדה הרצליה ובטיפול 90K במרכזי בחולון) והאוטו הגיע אלי לפני 5 חודש בערך עם 105K כיום הוא על 119K האוטו באמת נוסע בצורה פנטסטית

איך אני יודע אם החליפו כאמור חוטי הצתה ברכב? שהחלפתי פעם אחרונה פלאגים לפני כמה חודשים הסתכלתי על החוטי ההצתה ולא היו בהם שום סדקים לכאורה רק מה שכן היה מין אבקה חומה כזאת וממש טיפה בחלק הארוך שנכנס לתוך הראש מנוע (מזה?) אז מה אתם אומרים?

שווה להשקיע בחוטים חדשים? ואם כן מה מומלץ ללאנטיס שלי? ממש אין לי נסיון עם חוטי הצתה אז אני שואל..

בשורה התחתונה החוטים המקוריים הם חוטים מעולים. ההתנגדות שלהם נמוכה ואפילו שהם מתיישנים אז ההתנגדות שלהם עדיין יותר נמוכה מחוטים חדשים תחליפיים שמיוצרים על ידי "ביתן ספארק" (חנות בתל אביב).

בק"מ כזה בהחלט מומלץ להחליף את חוטי ההצתה לחדשים - אבל אם כבר החלטת להחליף אותם, כדאי ללכת על חוטים שלא נופלים מההתנגדות הנוכחית של החוטים הקיימים שלך אלא רק טובים יותר (ז"א בעלי התנגדות נמוכה יותר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...